LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Ben D
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2009 12:56

GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door Ben D »

OPROEP - GETUIGEN BIJEENKOMST R.C. 08-09-2009 - OPROEP

Beste lezers,

Via deze weg wil ik mijn ervaringen met de rijbewijsconcurrent delen en ben ik met spoed op zoek naar de aanwezigen van de voorlichtingsbijeenkomst van de R.C. van dinsdag 8 september jongstleden.

Ik voel me onjuist behandeld en vond de uitlatingen en behandeling van de gebroeders Bakker ongepast en zeer kwetsend. Ik zit er nu nog elke dag mee. Ik wens dan ook een aanklacht in te dienen jegens hiervoorgenoemde.

Via de website van rijbewijsconcurrent heb ik een sollicitatie voor francisenemer verzonden, dezelfde dag nog werd ik door een vrouwelijke medewerker van R.C. gebeld en uitgenodigd voor de voorlichtingsbijeenkomst van woensdag 9 september. Later in dit telefonisch onderhoud werd mij gevraagd naar de herkomst van mijn naam. Hierop antwoordde ik dat deze Marokkaans is.

Nog dezelfde dag wordt ik plotseling gebeld door Nikki Schuurmans van Compact Opleidingen. Dat is een opleidingsinstituut dat de vakopleidingen voor rij-instructeur verzorgd. Laatste genoemde wist mij te vertellen dat mijn naam en telefoonnummer is doorgegeven door R.C. aangezien R.C. geen francisenemers meer zoekt maar dat ik bij Compact Opleidingen wel de opleiding kon volgen! Ik vond het een beetje vreemd allemaal, vroeg me af hoe ze aan mijn nummer kwamen, en dacht in dit stadium nog zal wel ergens ruis of miscommunicatie zijn geweest. (Nog elke week zijn er overigens bijeenkomsten van R.C. voor 7 tot 14 personen!)
Ik heb te kennen gegeven (nog) niet op het scholingsaanbod in te gaan aangezien ik gewoon een afspraak had met R.C. en (naar mijn mening) aanwezig werd geacht voor de voorlichtingsbijeenkomst aanwezig te zijn en dat ik vandaar uit verder zou kijken (immers ik had van R.C. persoonlijk niets gehoord). Achteraf zal blijken dat het een goedkope manier was om van me af te komen nu mijn afkomst bekend was. Dat terwijl ik op basis van de sollicitatie werd uitgenodigd.

DE DAG VAN DE VOORLICHTING

Een aantal citaten van dhr Bakker om een beeld te krijgen van het verloop:

Aanwezige vroeg: Bent u de nieuwe eigenaar van R.C.? Hoe zit het met de negatieve publiciteit omtrent R.C.:
"Dat is de schuld van 13 Marokkanen die ik er nu allemaal uit geflikkerd"
"Als ik nu genaaid word maak ik je dood!"
"Kijk ik jou even aan. Spreek jij wel goed Nederlands!?" (mij persoonlijk)
"Nee, want je moet wel gewoon Nederlands kunnen spreken."
"Nou je hebt in ieder geval geen overdreven baard of zo net als de meeste"
"Kun je goed Nederlands?"
"Ben je Turk of Marokkaan?"
"Ik ben heel voorzichtig met Marokkanen"
"Ik doe dat liever niet" (met Marokkanen in zee gaan)
Etc... Etc

Aan het eind van de avond kregen we de gelegenheid om een afspraak te maken voor een intake of achteraf telefonisch contact op te nemen met Gerard Bakker. Uitgelegd was dat het persoonlijke intake gesprek zou bepalen of de R.C. als francisegever met jou als potentiele francisenemer verder zal gaan. Ik had ervoor besloten de presentatie te laten bezinken. De volgende dag ben ik gaan bellen. En de dagen daarop ook. Ook heb ik zijn voicemail ingesproken. Ik heb hem vervolgens een tweetal keren gesproken maar dan had hij zijn agenda niet bij en dan zou hij wel terugbellen. Uiteindelijk na veel pogingen afspraak kunnen regelen (niet van harte dus achteraf). Woensdag 16 september bij mij thuis om 16.00 uur. ik was voorbereid, de koffie stond klaar! Om 16.12uur was Gerard nog niet te bekennen. Inmiddels was het aantal vreemde voorvallen zo groot dat mijn vermoedens bewaarheid werden. Ik bel Gerard mobiel een aantal keer. Hij neemt niet op. Om 16.25 uur bel ik nog eens maar nu zonder nummerherkenning ofwel anoniem. Gerard: "Ow he Ben kerel, alles goed jongen!!! Ik: "Ja prima, wij hadden om 16.00 uur een afspraak. Ik wacht op je." Gerard: "Ow ja ja, heb je je mail niet gelezen". Ik: "Jazeker wel tot vanochtend 10.00 uur hoezo?" Zie mail hieronder, nota bene op de dag van de afspraak per e-mail maar annuleren, het Marokkaan zijn daar hebben de gebroeders Bakker het over gehad. Ik dacht nog altijd dat wij hier in Nederland elkaar beoordelen op kwaliteiten.

----------------------- E- MAIL ----------------------------------------------------
RijbewijsConcurrent‏
Van: Gerard Bakker ([email protected])
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Als ongewenst markeren
Verzonden: woensdag 16 september 2009 12:24:38
Aan: [email protected]

Beste Ben,

Na overleg hebben we alsnog besloten niet met je verder te gaan. Hierdoor komt onze afspraak van vanmiddag te vervallen.

We wensen je veel succes in je carrière.

Met vriendelijke groet,

Gerard Bakker

RijbewijsConcurrent
--------------------------------------------------------------------------------------
Met klem doe ik een beroep op alle aanwezigen van de voorlichtingsbijeenkomst om contact met mij op te zoeken om mijn zaak verder kracht bij te zetten. Ik weet dat het misschien niet in eigenbelang is als aspirant R.C. francisenemer. Maar ik ga ervan uit dat niemand wenst dat bovenstaande hem/haar of een ander overkomt. We kunnen je naam geheim houden indien gewenst.
Je kunt mailen naar [email protected] of bellen naar 0649875888.

Bij voorbaat dank !

Groet,


Ben

De betere
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:53

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door De betere »

Ik wil je feliciteren,
Je hebt jezelf een hoop ellende bespaart,
Ik wens je veel succes met opstarten van een rijschool, vraag meteen een goede eerlijke prijs, anders is je motivatie alsnog snel verdwenen.

ranonkeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2009 12:19

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door ranonkeltje »

Hoe kan zo'n rijschool zo groot worden als ze zo met mensen omgaan??

niet voor te stellen!

Danny35
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:34

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door Danny35 »

hey Ben,

Ben je op de hoogte dat iedereen die via de rijbewijsconcurrent les wil gaan geven zonder instructiebewijs de opleiding gaat volgen bij Compact Opleidingen. De RC leid zelf helemaal geen mensen op maar heeft een samenwerkingverband met Compact Opleidingen. Dat is dus geen manier om van je af te komen maar de normale gang van zaken. Het is natuurlijk wel raar dat ze dat niet even vermeld hebben.
Ik vind dat als je gewoon vloeiend nederlands spreekt je achtergrond niet uit moet maken. Daar zou ik wel een klacht over indienen.

groeten Danny

Major
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2007 09:21

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door Major »

Aanwezige vroeg: Bent u de nieuwe eigenaar van R.C.? Hoe zit het met de negatieve publiciteit omtrent R.C.:
"Dat is de schuld van 13 Marokkanen die ik er nu allemaal uit geflikkerd"
"Als ik nu genaaid word maak ik je dood!"
"Kijk ik jou even aan. Spreek jij wel goed Nederlands!?" (mij persoonlijk)
"Nee, want je moet wel gewoon Nederlands kunnen spreken."
"Nou je hebt in ieder geval geen overdreven baard of zo net als de meeste"
"Kun je goed Nederlands?"
"Ben je Turk of Marokkaan?"
"Ik ben heel voorzichtig met Marokkanen"
"Ik doe dat liever niet" (met Marokkanen in zee gaan)
Etc... Etc
Misschien had ie wel veel slechte ervaringen :wink:

crimefighter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2010 09:49

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door crimefighter »

Hallo,

Ik wil iedereen die van plan is te gaan 'samenwerken' bij de Rijbewijsconcurrent waarschuwen dit niet te doen. De heer Bakker staat nog steeds aan het roer van deze organisatie. En dat is een goede reden er niet in te stappen.
Veel instructeurs/autorijscholen zijn de dupe geworden van de praktijken van deze man en de mensen in zijn organisatie.

Kijk maar eens op de topic: Autorijschool Renkema Zevenhuizen GN

slechte rijschool
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 20:17

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door slechte rijschool »

Ik heb de zelfde slechte ervaring met Rijschool Macel Knoop in Nieuwerkrk ad Ijssel. Deze wilde mij ook in een soort contract dwingen. De leerlingen moeten de hoofdprijs betalen voor veel te slechte lessen. Leerlingen klaagde tegen mij dat ze wel van 4 verschillende instructeurs les kregen, nou je rond gereden werden. Niet intrappen instructeurs en LEERLINGEN

delis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2010 15:07

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door delis »

Moet je bovag maar es bellen over de rijbewijsconcurrent. die hebben hun buik er ook vol van. ze staan bekend om de ellende die ze iedereen aansmerren.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

ranonkeltje schreef:Hoe kan zo'n rijschool zo groot worden als ze zo met mensen omgaan??

niet voor te stellen!
Door alle mooie vehalen van Henk Bakker...

Er is namelijk NIEMAND die het lang uithoudt bij RC behalve Henk Bakker. En het ligt altijd aan iedereen, behalve Henk Bakker.

RC werkte eerst samen met Tele-educatie voor de opleiding, totdat die er geen zin meer in hadden en toen is RC naar Compact gegaan.
RC had eerst leasecontracten met Volkswagen, totdat die er geen zin in hadden en nu is RC maar naar Opel gegaan.
Iedereen die samen met Henk Bakker in de organistatie zit komt en gaat, en het ligt altijd aan hun als je Henk Bakker mag geloven...
Toen RC failliet ging hebben ze eerst 3 maanden gewacht en een doorstart gemaakt voordat ze de moeite namen om alle franchisers en instrructeurs in opleiding dit te vertellen. En Henk Bakker daar maar zielig staan doen in zijn versleten spijkerbroekje, alsof hij er financieel slechter van was geworden.

Hoe kan het dat RC failliet en gewoon dezelfde man het bedrijf weer op mag starten???

MENSEN GA NIET NAAR RC!!!

Wij zijn er uitgestapt en meteen voor onszelf begonnen. Wij rijden nu met 2 auto's terwijl een mede-instructeur in opleiding die rond dezelfde tijd voor RC begonnen is nog steeds maar 2 dagen in de week rijdt door een tekort aan leerlingen...

Mooie praatjes maar er komt niks van terecht!!!

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Ik zag vandaag toevallig een advertentie van RC in de Reflector (vakblad voor rij-instructeurs) en zag dat RC docenten zoekt voor de RC Academy. Ze gaan nu dus idd zelf hun mensen opleiden, Compact is het dus kennelijk ook eindelijk zat (alhoewel, volgens HB is het vast Compact die alles fout heeft gedaan :-p )

Ik hou mijn hart vast voor alle mensen die erin tuinen...

Komt er ooit een eind aan?

vrietspeciaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2010 05:29

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door vrietspeciaal »

8)
Laatst gewijzigd door vrietspeciaal op 10 jul 2010 08:55, 14 keer totaal gewijzigd.

vrietspeciaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2010 05:29

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door vrietspeciaal »

HET IS NIET RAADZAAM OM EEN OPLEIDING TE VOLGEN VIA COMPACT OPLEIDINGEN. DURE OPLEIDING, SLECHTE BEGELEIDING, RESPECTLOOS en ONDESKUNDIG PERSONEEL, A-$OCIAAL.

Mocht U anders beslissen of U bent die instantie die Compact Opleidingen toch onder de arm neemt, de keuze is aan U. Als U op zoek bent naar kwaliteit dan kunt U beter voor een alternatief kiezen. Helaas zijn er nu eenmaal ondernemingen die de Euro's belangrijker vinden dan mensen, daarom bestaat zon goed programma als Radar. :idea:

Pieter de looff
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 20:00

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door Pieter de looff »

Hoi Vrietspeciaal, ik ben benieuwd wat jouw ervaringen dan zijn met Compact Opleidingen. Ik ben vorige week geslaagd voor mijn opleiding tot rijinstructeur en ik vind de begeleiding juist super goed! Mijn docent Bert Groenendaal lulde je echt niet onder tafel en is zelfs examinator geweest bij Defensie en mijn praktijkdocent was super gemotiveerd. En wat betreft de prijs vond ik Compact Opleidingen inderdaad niet de goedkoopste, maar uiteeindelijk ben ik wel overal in 1x voor geslaagd!!!!! :D Trouwens, op het hoofdkantoor werken volgens mij bijna 40 medewerkers....ik vond ze mega vriendelijk en behulpzaam. Ik zeg, Compact Opleidingen is niks mis mee.

Top Cat
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 11:21

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door Top Cat »

Faillissement Compact Opleidingen

Door het aangevraagde faillissement van Compact Opleidingen op 07-04-2011 is het topic waarna in dit bericht werd verwezen door de moderator verwijderd. Om deze reden heb ik dan ook dit bericht aangepast.

Inmiddels zijn er wel enkele andere topics door diverse forumgebruikers opgestart met informatie over Compact Opleidingen m.b.t. het aangevraagde faillissement. Enkele links kunt u hieronder terugvinden.

Ik wens iedere gedupeerde veel sterkte toe.

Met vriendelijke groet,

Top Cat

http://www.compactopleiding.is-gone.com/

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 77&t=95634

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 77&t=95576

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 77&t=95610

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 77&t=95628
Laatst gewijzigd door Top Cat op 10 apr 2011 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.

maxitaxi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 11:58

Re: GEZOCHT Schandalig Rijbewijsconcurrent voorlichting 08-09-09

Ongelezen bericht door maxitaxi »

Ik wil ook even iets kwijt maar dan over de baangaratie van compact opleidingen
want die geven ook schandalige voorlichting kan ook niet anders want deze twee organisatie's hebben in het verleden samen gewerkt. ik ben afgelopen feb. 2011 geslaagd en zit tot opheden nog steeds zonder werk.
Compact heeft mij 2 keer gebeld de 1ste keer was de dag na dat ik geslaagd was of ik misschien intressen had om in een franchise organisatie te gaan beginnen genaamd lesgo die volgens mij gewoon van compact is of althans ze doen gewoon zaken met elkaar. Maar daar had ik geen trek in aangezien er meer haken dan ogen aan zitten, maar dat is gewoon mijn mening. Maar ik ben nog een keer gebeld of ik dan niet via een andere franchisgever wil werken toen heb ik gezegt dat ik dat niet wilde maar gewoon in loondienst want dat was nou eenmaal de afspraak toch die baangarantie die zei afgeven. Ik zelf heb ongeveer 12 rijscholen een sollicitatie brief gestuurd omdat ik het gevoel heb dat compact er weinig aan doet. Het is nu bijna 2 maanden verder en ik heb nog steeds niks van compact gehoord over een baan die zei voor mij hebben en mijn uitkering word binnen kort gestopt heb geen idee hoe dit gaat aflopen. Je zou die opleiding maar zelf moeten betalen dan ben je goed genaaid.

Gesloten