LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bennietgek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door bennietgek » 12 dec 2014 20:59

Dit jaar heb ik een Koga Roadspeed gekocht bij Hans Struijk fietsen.
In april bracht ik deze weg voor een servicebeurt.
Aangezien ik in het verleden er bij een concurrent achter kwam dat servicebeurten met de Franse slag plaatsvonden had ik besloten mijn volgende fiets bij Hans Struijk aan te schaffen.
In een papieren bijlage die ik had gekregen bij de koop stond dat ALLE boutjes en moertjes nagetrokken zouden worden bij de eerste servicebeurt.

Omdat ik door een verleden bij de concurrent enigszins wat wantrouwig was geworden heb ik bij dit bedrijf de proef op de som genomen door zelf 8 boutjes voor de aflevering van mijn servicebeurt iets of wat los te draaien.
Dit betrof o.a. spatbord, handgrepen, en een hele essentiële, de stuurschroef bovenin het stuur.

Toen ik mijn fiets de volgende dag had opgehaald heb ik met een inbussleutel de desbetreffende bouten een straat verder op gecontroleerd.
Tot mijn grote verwondering kwam ook hier weer een aap uit het Struijkgewas !!
Alle boutjes, inclusief het stuur zaten nog los !!

Ik ben verbijsterd teruggegaan naar de werkplaats en heb uitleg gevraagd met de brief in mijn hand waarin stond dat alles gecontroleerd zou worden.
Het spreekwoord "met de mond vol tanden staan" werd hier dat op ongeëvenaarde wijze tentoongesteld.  

Wat ik te horen kreeg was dat ik maar weinig vertrouwen had in hen om zelf boutjes los te draaien.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet wist dat sommigen met loctite vast zaten en daardoor aangedraaid hoefden te worden.
Maar ik blijf er bij dat de spatborden en zeker de stuurschroef gecontroleerd had moeten worden.


Na een klacht ingediend te hebben bij het hoofdkantoor is de bedrijfsleider aangespoord met mij contact op te nemen. Hij heeft meerder malen toegezegd te bellen om een eventuele oplossing te bespreken.
Na diverse malen vergeten te zijn mij te bellen op door mij aangegeven tijden is het bij één telefoontje gebleven toen ik net niet thuis was.

Ik heb hem zelf niet gebeld omdat in de conclusie had getrokken dat hij het overdag mega druk had in zijn hoofd en het niet echt tot een gesprek kon komen.

Ik kreeg zelfs een mail waarin hij over zichzelf zei “ ERG HE” dat hij meer weer was vergeten.
Op het laatst vroeg hij me naar de winkel te komen wat ik niet meer heb gedaan na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden.

Mijn fiets heb ik elders naar een fietsenmaker gebracht die alleen maar gespecialiseerd is in reparaties en servicebeurten, geen verkoop van nieuwe fietsen.

Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma RADAR om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Mijn voorgevoel zegt dat daar wel eens opmerkelijke feiten naar boven kunnen komen.
Die servicebeurten zijn big business voor fietsenzaken met vermoedelijk veel overlappende in rekening gebrachte uurlonen. Zeker als het op de manier gaat zoals bij mijn eerste servicebeurt.

Heeft u ook zo'n ervaring laat het hier dan eens weten.
Laatst gewijzigd door bennietgek op 11 mar 2016 15:02, 3 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door F.van Holten » 12 dec 2014 22:03

Nee sorry, maar ik draai niets los, om het daarna aan te bieden voor een servicebeurt.
En zeker geen dingen die vanuit de fabriek geborgd zijn, die hoeven dus ook niet gecontroleerd te worden.
Dus als antwoord, nooit meegemaakt, en zal het op deze manier ook niet meemaken.
Wat nu als u een ongeluk had gehad met die losse stuurschroef, toch een flik risico wat u genomen heeft.

btw, klopt u forumnaam wel ?
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 12 dec 2014 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.

bennietgek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door bennietgek » 12 dec 2014 22:34

F.van Holten schreef:Nee sorry, maar ik draai niets los, om het daarna aan te bieden voor een servicebeurt.
En zeker geen dingen die vanuit de fabriek geborgd zijn, die hoeven dus ook niet gecontroleerd te worden.
Dus als antwoord, nooit meegemaakt, en zal het op deze manier ook niet meemaken.
Wat nu als u een ongeluk had gehad met die losse stuurschroef, toch een flik risico wat u genomen heeft.

btw, klopt u forumnaam wel ?
"en zal het op deze manier ook niet meemaken"

Nee als je maar aanneemt dat ze alles doen wat ze zeggen ben je er naïef, dit is ook al gebleken bij een vorige dealer waar ik een fiets kocht. Als ik nu zo goedgelovig was geweest en niets had ondernomen had ik mezelf voor de gek gehouden. Trouwens ik heb niet gefietst met losse stuurschroef, ik heb later alles weer vastgedraaid.

F.van Holten
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door F.van Holten » 12 dec 2014 22:52

Ok, fijn dat u nu gerustgesteld bent, en weer veilig met een vast stuur bent thuisgekomen. :shock:

kokka
Berichten: 3431
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door kokka » 12 dec 2014 23:04

Wij hebben een paar maanden geleden een fiets gekocht voor onze dochter van 6, ook bij een geromeerde fietsenwinkel. Vorige week kon ze ineens niet meer remmen met haar voorrem. Blijkt het remblokje eruit te zijn gevallen. Ze waren ' vergeten' deze na te trekken bij de afleverbeurt. Slordig...heel slordig

marnix
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door marnix » 13 dec 2014 11:22

Overigens verbaas ik me nogal over de numalige onderhoudsbeurt-kosten, Hier staat bij de rijwielhandelaar een bord buiten met rode schreeuwletters er op:" Winterbeurt 175 euro".
Allemensen ,zouden ze er winterbanden opzetten ofzo?

berndv
Berichten: 7236
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door berndv » 13 dec 2014 11:26

bennietgek schreef: Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma RADAR om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Probeer het eens bij alberto Stegeman, misschien iets voor undercover in Nederland. :lol:

Malafide fietshandelaar ontmaskerd met de verborgen camera :lol:

jerwarm
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door jerwarm » 13 dec 2014 11:50

ik vind het raar; de kwestie of TS dan wel of niet de boutjes zelf wat losgedraaid heeft doet eigenlijk niet ter zake.

De fietszaak heeft verzuimd om zich aan hun zelf opgestelde document te houden die bij de fiets was geleverd; daarin staat dat bij de 1e servicebeurt ALLE fabrieks-af boutjes en moertjes zouden moeten nagetrokken worden, of in ieder geval degene die niet geborgd waren met loctite. Dit is eigenlijk ook logisch, immers door verre transport en industriele assemblage kunnen deze zaken los gaan trillen...

Dus of de boutjes en moertjes nu wel of niet door TS waren gelost ter controle, [sommigen door TS foutief...] dat verandert niets aan het feit dat het natrekken/controle anders ook amper of helemaal niet gebeurd zou zijn. Maar daar heb je wel voor betaald, voor een stukje veiligheid zekerheid en vertrouwen........O_o

zo zie je maar weer, vertrouwen komt te voet en gaat in dit geval helaas te paard.
Fietsenzaak zit gewoon fout en TS was iets wat para....


trouwens; het is werkelijk absurd wat fietsen kosten vandaag de dag met extra service+ Oh erbij. Die bedragen wat je daar voor neertelt daar koop je makkelijk een 2e hands occasion voor.... Maar dat is een heel andere discussie.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 13 dec 2014 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bennietgek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door bennietgek » 13 dec 2014 12:10

aarie25 schreef:
berndv schreef:
bennietgek schreef: Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma RADAR om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Probeer het eens bij alberto Stegeman, misschien iets voor undercover in Nederland. :lol:

Malafide fietshandelaar ontmaskerd met de verborgen camera :lol:
dat word een spannende uitzending :lol: :lol:
Ja dat zou ik graag eens uitgevoerd zien.

Een uitzending in de jaren 80 zal ik nooit meer vergeten waar men videorecorders wegbracht omdat de netspanning van de recorder was verdwenen. Ze hadden bij het consumentenprogramma alleen een defecte zekering geplaatst. Er was slechts één dealer die tegen zijn klant zei "neemt u hem maar mee het was slechts de zekering " gewoon service van de zaak.

De rest kreeg vette rekeningen voor zogenaamde vervangen onderdelen en uurloon.
Nou je had die gezichten later moeten zien van die dealers toen ze hen met de werkelijke feiten confronteerden.
Eigenlijk heb ikzelf nu hetzelfde gedaan, alleen op kleinere schaal.
Zo gaat het op veel plaatsen, ook in de autobranche waar een bekende van me diverse componenten zoals bougies, filter enz had gemerkt. Later stonden ze wel allemaal op de rekening, ook hier weer was het raak. Na dit soort incidenten is het toch niet verwonderlijk dat je wat wantrouwig word als je wat dan ook ter reparatie of servicebeurt aanbied.

snuffel1
Berichten: 3446
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door snuffel1 » 13 dec 2014 12:39

Alle boutjes en moertjes nalopen en eventueel vastzetten is meestal onnodig en tijdrovend. De fietsenmaker kent het merk en loopt alleen die boutjes en moertjes na waarvan hij/zij weet dat ze los kunnen raken. U gaat boutjes losdraaien die fabriek af zijn geborgd en simpelweg niet los kunnen lopen, de bout van het stuur had echter wel opgemerkt moeten worden maar dan moet de bout dusdanig los gelopen zijn dat er speling ontstaat. Sec gezien heeft door uw handelen het recht op verdere garantie verspeelt want u heeft moedwillig de fiets onklaar gemaakt.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door GJvdZ » 13 dec 2014 12:52

Mensen die anderen zo wantrouwen zoals TS denken waarschijnlijk dat iedereen zo is als zijzelf zijn....

Shine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door Shine » 13 dec 2014 13:03

Ik sluit mij aan bij de reactie van Jewarm. Ik begrijp werkelijk niet waarom TS door iedereen zo'n veeg uit de pan krijgt. Juist door de actie van TS wordt hetgeen we eigenlijk steeds vermoeden en denken bevestigd. Je betaald voor een onderhoudsbeurt waarin het bedrijf zelf aangeeft wàt ze allemaal nalopen en controleren en dan blijkt dus dat het niet gebeurd. Een onderhoudsbeurt waarvoor wij allen diep in de buidel tasten.
Enkele jaren geleden heeft een consumenten programma dergelijke tests met de verborgen camera gedaan. Gosh, wat waren we toen verbolgen over het feit dat we belazerd werden. Zo kan ik mij de uitzending herinneren waarin het onderhoud van de CV onder de loep werd genomen. De uitkomst was diep treurig en zelfs ronduit schokkend.
Het er automatisch van uit gaan dat alles wel gedaan wordt is soms toch echt te naief. Getuige menig topic op dit consumentenforum en andere fora.

We zouden juist blij moeten zijn met de steekproef actie gedaan door TS. Omdat dit alles en iedereen weer even op scherp zet.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door Gitarist » 13 dec 2014 13:12

snuffel1 schreef:Alle boutjes en moertjes nalopen en eventueel vastzetten is meestal onnodig en tijdrovend. De fietsenmaker kent het merk en loopt alleen die boutjes en moertjes na waarvan hij/zij weet dat ze los kunnen raken. U gaat boutjes losdraaien die fabriek af zijn geborgd en simpelweg niet los kunnen lopen, de bout van het stuur had echter wel opgemerkt moeten worden maar dan moet de bout dusdanig los gelopen zijn dat er speling ontstaat. Sec gezien heeft door uw handelen het recht op verdere garantie verspeelt want u heeft moedwillig de fiets onklaar gemaakt.
Elk boutje/moertje kan los trillen dus daarom is er nou juist zo'n service beurt.







Controle/ afstellen van naven, assen en balhoofd

Controle stuurinrichting

Natrekken alle bouten en moeren


Als ze zeggen dit te doen (bij de zilveren onderhoudsbeurt) dan kan het niet zo zijn dat ze 8 boutjes/moertjes over het hoofd zien.
Laatst gewijzigd door Gitarist op 13 dec 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door wieder » 13 dec 2014 13:17

Ik moet wel toegeven dat het vervolg van de narigheid stukken beter had gekunnen/gekund .. Iemand die systematisch vergeet te bellen om problemen uit te spreken..dat kan echt niet.

De problemen vind ik hier en daar wel overdreven. Juist de boutjes en moertjes die geborgd zijn worden niet nagelopen. Zijn die los, dan hoor je dat direct. Dus ergens ook gek dat ze die overgeslagen hebben bij de fiets van TS. Maar goed. Ik ben, vrees ik, niet zo wantrouwend.

snuffel1
Berichten: 3446
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door snuffel1 » 13 dec 2014 13:46

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bij het aanbieden van de fiets niet aan Ts is gevraagd of er nog zaken zijn die aandacht verdienen, info van de klant is cruciaal want die gebruikt de fiets dagelijks. Als Ts heel geniepig antwoordt dat er geen punten zijn die aandacht verdienen voert de fietsenmaker de servicebeurt volgens een schema die de fabrikant heeft opgesteld uit.

jerwarm
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door jerwarm » 13 dec 2014 13:56

snuffel1 schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bij het aanbieden van de fiets niet aan Ts is gevraagd of er nog zaken zijn die aandacht verdienen, info van de klant is cruciaal want die gebruikt de fiets dagelijks. Als Ts heel geniepig antwoordt dat er geen punten zijn die aandacht verdienen voert de fietsenmaker de servicebeurt volgens een schema die de fabrikant heeft opgesteld uit.
sorry hoor, maar dat vind ik een onzinnig argument.

De afspraak is/was; alle verbindingen/boutjes en moertjes worden nagelopen de 1e servicebeurt, het maakt niet uit of er een paar los zitten. De dealer en/of fabrikant zegt niet voor niets dat dit de 1e keer even moet gebeuren, ik ben er zeker van dat dit ook een onderliggende afspraak is tussen dealer en fabrikant.

immers als je ze allemaal naloopt [zoals afspraak] kom je vanzelf de loszittende boutjes en moertjes tegen en eventuele verdere mankementen. [niet dat je deze zult vinden op een paar maanden oude fiets]

er wordt hier wel eens teveel op de gunst van de bedrijven gespeeld, TS treft in deze geen enkele blaam. Het enige wat TS verspeelt kan hebben is zijn eigen garantie, maar dat is niet ons probleem.
Het is juist goed dat dit aan de kaak gesteld wordt, zoals er nog een hoop achter de schermen gebeurt of juist niet......... bij dealers en autobedrijven .

zie reactie bovenstaand over die servicebeurt op een auto... O_o
Laatst gewijzigd door jerwarm op 13 dec 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 6272
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door moederslink » 13 dec 2014 14:14

Ook ik had mijn fiets weggebracht voor een servicebeurt, zonder overleg een nw binnen- buitenband er opgezet, kassa!
Waren wat versleten/ poreus....en konden binnenkort wel eens lek raken....?
€ 40 ff afrekenen; ik vind het niet zo gek van TS , het is ook bij garages schering en inslag , daar hoef je niet para voor te zijn maar even " de proef op de som nemen , steekproefsgewijs " je kan dus belazerd worden , helaas... :x
Laatst gewijzigd door moederslink op 13 dec 2014 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door Shine » 13 dec 2014 14:24

snuffel1 schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bij het aanbieden van de fiets niet aan Ts is gevraagd of er nog zaken zijn die aandacht verdienen, info van de klant is cruciaal want die gebruikt de fiets dagelijks. Als Ts heel geniepig antwoordt dat er geen punten zijn die aandacht verdienen voert de fietsenmaker de servicebeurt volgens een schema die de fabrikant heeft opgesteld uit.
Dit argument slaat als een tang op een....
Het gaat er niet om wat TS heeft gedaan. Het gaat er om dat de fietsenmaker zich NIET aan de geldende en volgens fabrikant onderhoudsvoorschriften heeft gehouden. Namelijk het nalopen van ALLE boutjes en moeren en zonodig vastdraaien!
Stel u voor dat TS de betreffende bouten/moeren niet had losgedraaid, niets had gemerkt en de fiets voor de servicebeurt had gebracht. De fietsenmaker voert zijn servicebeurt uit zoals hij hem nu heeft uitgevoerd. TS krijgt zijn fiets terug. De gevolgen van het onzorgvuldig werken van de fietsenmaker kan verstrekkende gevolgen hebben voor TS of willekeurige klant. Zie ook enkele reacties eerder mbt remblokje wat vergeten was vast te zetten!

Het is helemaal niet interessant of TS zijn/haar garantie hiermee verspeelt. Interessant is te weten dat niet alles daadwerkelijk wordt uitgevoerd volgens de geldende fabrikant normen.

Als je een auto koopt krijg je er een mooi onderhoudsboekje bij. Daarin staat precies wat bij welke onderhoudsbeurt allemaal gecontroleerd en uitgevoerd dient te worden door de dealer. Ik durf hier stellig te beweren dat lang niet alles wat daarop staat daadwerkelijk gedaan wordt. Zou men steekproefsgewijs dit regelmatig controleren (op de manier zoals TS heeft gedaan) dan zou menig monteur/garage/bedrijf giga door de mand vallen. Al gaat het om het legen van de asbak. Want ook dat staat op de lijst. En als dat niet gebeurd is, heeft het bedrijf/dealer zich niet aan de door de fabrikant geldende onderhouds-/service voorschriften gehouden.
Je betaalt potjandorie voor dit soort zaken en niet zo'n beetje ook!

snuffel1
Berichten: 3446
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door snuffel1 » 13 dec 2014 14:34

Een onzinnig argument vind ik het niet want de gebruiker weet meer over de eventuele mankementen dan de fietsenmaker. Elke reparateur sluit zaken uit omdat het wel erg extreem moet zijn willen de expres losgedraaide bouten in de praktijk loslopen. De fabrikant geeft aan wat de aandachtspunten zijn om de service beurt snel en goed uit te kunnen voeren. Maar toch als zwart op wit staat zonder het beroemde sterretje die uitzonderingen aangeeft dient de fietsenmaker dat ook te doen. Ts stelt een misstand aan de kaak die niet relevant is maar er van overtuigd is dat door eigen toedoen de regels die in het contract zijn opgenomen niet nageleefd zijn. Ik zou voorstellen om een zaak aan te spannen tegen de fietsenmaker want Ts heeft een zaak die kantonrechters ook uitermate grappig gaan vinden, is weer iets anders dan verstekveroordelingen.

jerwarm
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Hans Struijk fietsen servicebeurt door mij gecheckt

Ongelezen bericht door jerwarm » 13 dec 2014 14:46

snuffel1 schreef:Een onzinnig argument vind ik het niet want de gebruiker weet meer over de eventuele mankementen dan de fietsenmaker. Elke reparateur sluit zaken uit omdat het wel erg extreem moet zijn willen de expres losgedraaide bouten in de praktijk loslopen. De fabrikant geeft aan wat de aandachtspunten zijn om de service beurt snel en goed uit te kunnen voeren. Maar toch als zwart op wit staat zonder het beroemde sterretje die uitzonderingen aangeeft dient de fietsenmaker dat ook te doen. Ts stelt een misstand aan de kaak die niet relevant is maar er van overtuigd is dat door eigen toedoen de regels die in het contract zijn opgenomen niet nageleefd zijn. Ik zou voorstellen om een zaak aan te spannen tegen de fietsenmaker want Ts heeft een zaak die kantonrechters ook uitermate grappig gaan vinden, is weer iets anders dan verstekveroordelingen.
Mankementen aan een gloednieuwe fiets? de fiets was amper een paar maanden oud toen hij naar de 1e servicebeurt ging. Die servicebeurt is alleen ter controle opdat het rijtuig veilig is EN BLIJFT.

waarom is het voor u zo moeilijk te bevatten dat de reparateur/fietsenmaker/dealer of hoe je hem ook wilt noemen gewoon een gigantische blunder heeft begaan?

U blijft maar rond de pot draaien met dit verhaal, het contract is niet nageleefd.
as simpel as that.

en nog wat; JUIST uit het oogpunt om het rijtuig veilig te houden moest deze beurt uitgevoerd worden, maar wordt nu amper/niet gedaan [of in ieder geval niet afdoende]
dus; ik rijdt nu op een onveilig rijtuig die net een "servicebeurt" heeft gehad terwijl ik daar wel voor heb betaald met het aanschaffen van deze fiets. :shock: :shock: Er gebeurt wat, en ik krijg letsel door deze nalatigheid...... en nu?? durft u nou nog steeds te volharden in het feit dat er mondjesmaat servicebeurten op gevoel/naar het oor hangen van de klant, worden uitgevoerd en dit volgens u de normale gang van zaken is...

TS [men] brengt producten weg als leek zijnde naar een expert, omdat die verstand heeft van de [technische] materie en wij nu eenmaalniet.
Of vindt u het normaal dat ik een garage moet gaan vertellen wat er allemaal mankeert aan mijn rijtuig/ een diagnose stel, terwijl ik er zelf helemaal geen verstand van heb? De garage ziet me aankomen. Ik breng hem naar een expert en verwacht dat hij ziet wat er mis is, NIET IK> :idea:
Uw argument raakt kant noch wal in deze,

de fietsenzaak/dealer zit gewoon fout.

Gesloten