LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reparatie scooter bij andere dealer

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
yoerisman
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2007 17:44

reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door yoerisman »

ik heb een scooter gekocht bij een bepaalde door de fabrikant erkende dealer. hier laat ik naar eer en geweten netjes mijn scooter onderhouden en repareren. zover geen probleem.
de dealer gaat failliet en vervolgens krijg ik een probleem met de scooter waarbij blijkt dat mogelijk door een verkeerde manier van repareren door deze erkende dealer de scooter schade heeft opgelopen.
kanttekening hierbij is wel dat de scooter pas na ruim 4 maanden na de laatste reparatie ineens met een kapotte controller zit. dus kan je dan zeggen dat het tgv verkeerde reparatie is?
uiteraard kan ik mijn nieuwe dealer daar niet aansprakelijk voor stellen. echter de fabrikant geeft aan de scooter te willen repareren maar rekent hier wel 240 euro montage voor.

mogen zij dit doen? immers, zij hebben een dealer aangewezen en de scholingen voor hun geregeld en zijn in die zin indirect verantwoordelijk voor de kwaliteit die hun dealers leveren.
de scooter valt binnen garantie en alleen omdat de scooter nu naar een andere dealer moet wordt er nu ineens 240 euro montage in rekening gebracht.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door duiner »

.
dan zal deze reparatie dus niet in de garantie vallen, zij weten dat toch ook allemaal ?

En na ruim , zeg maar dus 5 maanden , dat er iets kapot gaat, is ook heel normaal
misschien was dat ding nog niet aan vervanging toe , bij de laatste controle daar

niet zo zeuren , hoor... :wink:
.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door duiner »

yoerisman schreef:je snapt de strekking van het verhaal niet. er zit garantie op de scooter op dat bewuste onderdeel.
maar mogelijk tgv foute montage door mijn oude, inmiddels failliete dealer is het mogelijk kapot gegaan.

de dealer is aangewezen en getraind door de fabrikant. kan ik de fabrikant nu dwingen om kostenloos de boel te herstellen
ik snap het " mogelijk " niet zo erg, dat bewijst helemaal niets , en brengt alleen maar onrust !
.

yoerisman
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2007 17:44

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door yoerisman »

juist jij snapt hem tenminste

de vraag is nu dus of de fabrikant onder zijn garantie uit kan komen door te zeggen dat een door hun aangewezen dealer (die inmiddels failliet is) ondeugdelijk werk heeft verricht waardoor de schade is ontstaan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

yoerisman schreef:de vraag is nu dus of de fabrikant onder zijn garantie uit kan komen door te zeggen dat een door hun aangewezen dealer (die inmiddels failliet is) ondeugdelijk werk heeft verricht waardoor de schade is ontstaan.

Tsja, maar hoe bewijs je dat de reeds failliete dealer destijds zijn werk niet ged heeft gedaan.
Je bent 4 maanden verder maar wellicht dat iets niet goed is verricht waardoor er vervolg schade is ontstaan.

Zou je niet beter je vraag in een scooterforum kunnen plaatsen ? Daar zitten de experts. Ongetwijfeld zullen hier ook wel een paar techneuten zitten maar scooterforum lijkt mij dat je daar meer kans van slagen hebt.

s6 !

magere janus
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 sep 2011 19:22

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door magere janus »

Groot gelijk om contact op te nemen met je rechtsbijstand hier word je ook niet wijzer.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

de dealer gaat failliet en vervolgens krijg ik een probleem met de scooter waarbij blijkt dat mogelijk door een verkeerde manier van repareren......in deze door uw geschreven zin is het woord mogelijk erg belangrijk en zolang dit niet is bewezen hoeft de fabrikant ( en dealer wanneer deze niet failliet zou zijn geweest) geen garantie op te geven.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door duiner »

Suzanne 326 schreef:de dealer gaat failliet en vervolgens krijg ik een probleem met de scooter waarbij blijkt dat mogelijk door een verkeerde manier van repareren......in deze door uw geschreven zin is het woord mogelijk erg belangrijk en zolang dit niet is bewezen hoeft de fabrikant ( en dealer wanneer deze niet failliet zou zijn geweest) geen garantie op te geven.
precies, garantie is door fabrikesfouten ed , niet voor het " gewone" kapot gaan !

daarom is het woord " mogelijk" hier zo belangrijk geweest
.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

duiner schreef:precies, garantie is door fabrikesfouten ed , niet voor het " gewone" kapot gaan !

Ook voor het "gewone" kapot gaan geldt garantie hoor !! Of behoorrd in jouw optiek alleen de "ongewone" zaken door garantie gedekt te zijn ??

Ook "gewone" zaken kunnen kapot gaan hoor.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U zou ook eens contact op kunnen nemen met het juridisch loket en daar de vraag voorleggen. Eerste advies is doorgaans gratis en u kunt ook gewoon per mail of telefoon contact opnemen. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Fijn dat het topic is opgeschoont, jammer dat ook nuttige informatie verdwenen is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:Fijn dat het topic is opgeschoont, jammer dat ook nuttige informatie verdwenen is.
Zo te lezen is de - nuttige - info grotendeels overgebleven.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: reparatie scooter bij andere dealer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:
Emmy75 schreef:Fijn dat het topic is opgeschoont, jammer dat ook nuttige informatie verdwenen is.
Zo te lezen is de - nuttige - info grotendeels overgebleven.
Ik miste mijn post met de link of verwijzing naar het juridisch loket, misschien kan dat nuttig zijn voor TS.

Gesloten