LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] elektrische fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

elektrische fiets

Ongelezen bericht door daliha »

ik wil vragen of er iemand ervaring heeft met de fietsenkampioen uit wageningen. ik heb 6 weken terug 2 fietsen gekocht voor 990 euro , ik heb ze betaald maar ze worden niet geleverd. de levertijd zou 1 week zijn. hij beweert dat de productie een grote achterstand heeft. ik vroeg mijn geld terug maar daar heeft hij de fabriek mee betaald dus mijn geld heeft hij niet meer zegt hij. :oops: :oops:

Adegraaf
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2014 12:00

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door Adegraaf »

Wat zijn de algemene voorwaarden?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt nu achter je geld aan fietsen want dat heeft hij gebruikt om oude leveringen te betalen. om jou fiets binnen te krijgen is hij wellicht afhankelijk van klanten die na jou een fiets bestelden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat spreekt boekdelen over de matige bedrijfsvoering, maar een kale kip kan je simpelweg niet plukken. Maar het adres is een huurhuis in Wageningen, daar kan je even langs gaan?

koolhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:49

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door koolhof »

Om te beginnen vind ik het vreemd aan de website dat je pas in de laatste fase van je bestelling de algemene voorwaarde krijgt te zien. Niet heel transparant naar de klanten toe dus.

Je kunt dus, al heb je het geleverd gekregen, het product retourneren binnen 14 dagen. Geld terug gewoon dus. Lijkt me dus ook voordat het geleverd niet anders.


Hier belangrijke delen van de algemene voorwaarden van de website:


• U heeft recht op 14 dagen bedenktijd waarin u aankoop kunt terugsturen (herroeppingsrecht), gerekend vanaf de dag van bezorging. U dient uw besluit tot retourzending middels e-mail bij ons te melden en u dient er zorg voor te dragen dat het artikel binnen 14 dagen bij ons magazijn binnen is.
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn de kosten voor het vervoeren van het artikel.


Artikel 6 - Herroepingsrecht
• Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
• Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
• Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door daliha »

ik heb alles geprobeerd maar krijg geen reactie geen geld en geen fietsen, wat kan ik nu doen? ik heb aangifte gedaan bij de politie kennemerland, maar die kunnen ook niet veel doen omdat ik waarschijnlijk de enige ben. mischien eigen rechter spelen. groetjes daliha

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door Dirkie »

daliha schreef:ik heb alles geprobeerd maar krijg geen reactie geen geld en geen fietsen, wat kan ik nu doen? ik heb aangifte gedaan bij de politie kennemerland, maar die kunnen ook niet veel doen omdat ik waarschijnlijk de enige ben. mischien eigen rechter spelen. groetjes daliha
Jij bent opgelicht, doet aangifte en vervolgens onderneemt de politie geen aktie, omdat je de enige bent. Moet niet gekker worden.

daliha
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2014 17:58

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door daliha »

ja, dat is nederland!!! :oops: ik heb ook een mail naar het ministerie van justitie gestuurd, ik ben benieuwd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door olaf79 »

daliha schreef:ja, dat is nederland!!! :oops: ik heb ook een mail naar het ministerie van justitie gestuurd, ik ben benieuwd
Zeg ze dat je de man regelmatig betrapt op fout parkeren en 3km te hard rijden. Komen ze gelijk kijken. Goed voor hun quotum en bonus

reinhooghiemstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2014 10:12

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door reinhooghiemstra »

Ik ben Rein Hooghiemstra, ook ik ben slachtoffer geworden van de fietsenkampioen.

Ik heb enige tijd geleden een niewe electrische fiets bestelt en betaalt voor 719.-euro.

Alle e-mails en voicemails zijn onbeantwoord gebleven.

Ik heb digitaal aangifte gedaan op mijn politie.nl

Ik hoop nu dat de politie zijn verantwoording neemt en die man gaat aanhouden voordat er nog meer slachtoffers vallen.

jajone
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2014 15:56

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door jajone »

Mijn man en ik hebben sinds april allebei een Sparta C3 E-motion. De fiets van mijn man is na twee weken terug gegaan naar de winkel omdat de motor een brommend geluid maakte er is een onderdeel vervangen, dus wij dachten probleem opgelost, maar niets was minder waar het bromgeluid kwam na een paar dagen weer terug, weer terug naar de winkel weer een onderdeel vervangen nadat ze eerst wederom contact hadden gehad met de fabrikant. De fiets bleef de klacht houden waar op de fabrikant zei we laten de fiets ophalen en kijken wat we nog kunnen vervangen, we praten wel over een nieuwe fiets. De fiets is twee weken bij de fabrikant geweest en hebben (zeggen ze) weer het en en ander vervangen. Sinds vorige week heeft mijn man de fiets terug en hij maakte nog steeds het brommende geluid, op dit moment (31 juli) is de fiets terug in de winkel en zij gaan er een hele nieuwe motor inzetten.Wat betreft de winkelier hebben wij alleen maar groot respect voor, die doet er alles aan heeft ook iedere keer contact gehad met de fabrikant maar van deze zijde weinig of geen medewerking. Na een email die ik zelf had gestuurd nooit iets vernomen, toen heb ik opgebeld waarom ik niets hoor en toen werd er letterlijk gezegd wij reageren niet op mail als u vragen of klachten heeft gaat u maar naar de winkel, hoe onbeschoft en klant onvriendelijk je praat wel over een fiets van 2000 euro waar al zoveel aan vernieuwd is en dan praat je nu over een hele nieuwe motor, het vertrouwen in de Sparta fiets is weg of het wel goed komt. Nogmaals voor de winkelier Boom alleen maar lof maar wij kopen nooit meer een Sparta fiets zo ga je als fabrikant niet met je klanten om. Ik hoop dat mensen goed beseffen dat als je een fiets koopt en je krijgt problemen je toch wel behoorlijke service van de fabrikant verwacht als de winkelier alles voor je heeft gedaan en nu tot de slotsom is gekomen om de motor te vernieuwen terwijl de fabrikant nu met een oplossing had moeten komen nogmaals voor ons nooit maar dan ook nooit meer een Sparta fiets nog niet een Sparta bel.

M.v.g. Netty

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door berndv »

jajone schreef:toen heb ik opgebeld waarom ik niets hoor en toen werd er letterlijk gezegd wij reageren niet op mail als u vragen of klachten heeft gaat u maar naar de winkel, hoe onbeschoft en klant onvriendelijk
Hoe vervelend dit ook mag klinken, dit is het enige en juiste antwoord dat een fabrikant kan geven. U heeft niets met de fabrikant te maken en de fabrikant niets met u. U heeft een overeenkomst met de fietsenmaker, daar heeft u de fiets gekocht en diegene is het punt waar u service krijgt. En als hij er met de fabrikant niet uit komt, is dat niet uw probleem, maar het Zijne.
jajone schreef:Ik hoop dat mensen goed beseffen dat als je een fiets koopt en je krijgt problemen je toch wel behoorlijke service van de fabrikant verwacht als de winkelier alles voor je heeft gedaan en nu tot de slotsom is gekomen om de motor te vernieuwen terwijl de fabrikant nu met een oplossing had moeten komen nogmaals voor ons nooit maar dan ook nooit meer een Sparta fiets nog niet een Sparta bel.
Als uw verkoper tot die slotsom is gekomen moet die dat onderdeel vervangen. Zo is de wet. Zoals ik al zei, u heeft geen overeenkomst met de fabrikant gesloten maar met de fietsenmaker, als die niet datgene wil doen om de fiets werkend te krijgen, is het dus de fietsenmaker die geen goede service verleent. Hoe de fietsenmaker dit vervolgens met de fabrikant of importeur regelt is niet uw zaak of probleem, maar u moet van dat getouwtrek niet de dupe worden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: elektrische fiets

Ongelezen bericht door riddert »

jajone schreef:Mijn man en ik hebben sinds april allebei een Sparta C3 E-motion. De fiets van mijn man is na twee weken terug gegaan naar de winkel omdat de motor een brommend geluid maakte er is een onderdeel vervangen, dus wij dachten probleem opgelost, maar niets was minder waar het bromgeluid kwam na een paar dagen weer terug, weer terug naar de winkel weer een onderdeel vervangen nadat ze eerst wederom contact hadden gehad met de fabrikant. De fiets bleef de klacht houden waar op de fabrikant zei we laten de fiets ophalen en kijken wat we nog kunnen vervangen, we praten wel over een nieuwe fiets. De fiets is twee weken bij de fabrikant geweest en hebben (zeggen ze) weer het en en ander vervangen. Sinds vorige week heeft mijn man de fiets terug en hij maakte nog steeds het brommende geluid, op dit moment (31 juli) is de fiets terug in de winkel en zij gaan er een hele nieuwe motor inzetten.Wat betreft de winkelier hebben wij alleen maar groot respect voor, die doet er alles aan heeft ook iedere keer contact gehad met de fabrikant maar van deze zijde weinig of geen medewerking. Na een email die ik zelf had gestuurd nooit iets vernomen, toen heb ik opgebeld waarom ik niets hoor en toen werd er letterlijk gezegd wij reageren niet op mail als u vragen of klachten heeft gaat u maar naar de winkel, hoe onbeschoft en klant onvriendelijk je praat wel over een fiets van 2000 euro waar al zoveel aan vernieuwd is en dan praat je nu over een hele nieuwe motor, het vertrouwen in de Sparta fiets is weg of het wel goed komt. Nogmaals voor de winkelier Boom alleen maar lof maar wij kopen nooit meer een Sparta fiets zo ga je als fabrikant niet met je klanten om. Ik hoop dat mensen goed beseffen dat als je een fiets koopt en je krijgt problemen je toch wel behoorlijke service van de fabrikant verwacht als de winkelier alles voor je heeft gedaan en nu tot de slotsom is gekomen om de motor te vernieuwen terwijl de fabrikant nu met een oplossing had moeten komen nogmaals voor ons nooit maar dan ook nooit meer een Sparta fiets nog niet een Sparta bel.

M.v.g. Netty
en uw eigen fiets doet het wel goed?

Gesloten