LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Harm.calc schreef:Gaat het gebeuren? Maak ik het nog mee?
Het mobieltje van de fiets weren?

Ik ben misschien al van een oudere generatie maar ik heb op de lagere school nog fietsles gehad waarbij ik vol trots mijn fietsdiploma heb gehaald. Twee handen aan het stuur en je aandacht bij het verkeer om je heen.

Volgens mij is het hier al einde discussie. Want dit gaat niet op voor die kl0j0's met een mobieltje in hun hand.
Hoe kan het dat het gedrag van bellende, appende en weet-ik-wel-niet-wat-nog-meer fietsers op de weg een bepaalde mate van frustratie bij mij heeft gekweekt, dat ik er plezier van heb als ik een fietser op zijn of haar bek zie gaan en een telefoon door de lucht zie vliegen.

En als je verrast wordt door zo'n niet oplettende gast en je toetert om hen te waarschuwen, dan krijg je een grote bek, een beuk op je motorkap of een schop tegen je deur. Ik ben er helemaal klaar mee.

Maar . . . de politiek gaat hier eerst weer eens over praten . . . onderzoek doen . . .
ben het geheel met je eens. ik kan dit .
ben voorstander van het verbieden. alleen elke wetgeving en regels moeten worden nageleefd en daar schort het aan. kijk maar om ons heen welke regels met regelmaat bewust worden gepleegd en met doelbewust bedoel dan ook wetend dat je niet gepakt wordt. bij toeval maakte ik vanmorgen mee dat een fietser met telefoon tegen een tegemoetkomende brommer aan reed die fietser was totaal zijn pad kwijt. en dan nog lopen schelde ook tegen die bromfiets bestuurder. moest wel weer 30 minuten wachten om getuigenverklaring af te leggen na dat de politie er bij was.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef:Het is wettelijk al geregeld!

Je mag het verkeer niet onnodig in gevaar brengen.

Kapstokje wat zelden gebruikt word.
Waarschijnlijk omdat het open staat voor discussie.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Pokémon Go ? ? ? ? ?

Nu zijn we er met z'n allen toch wel klaar mee? Met die achterlijke fietsende verkeersdeelnemers die naast bellen, appen en weet-ik-wat-nog-wel-niet-meer nu ook dit spel spelen op de fiets? Dit kan toch niet zo! Wachten op de eerste dodelijke verkeersslachtoffer?

En Den Haag zit nog altijd te dutten.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat verwacht je heel concreet van "Den Haag'?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door moederslink »

Harm.calc schreef:Pokémon Go ??? ....... Dit kan toch niet zo! Wachten op de eerste dodelijke verkeersslachtoffer?
Daar kun je i.d.d op wachten nu , ze lopen ook zo het spoor op...achterlijk gedoe :evil:

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Moneyman schreef:Wat verwacht je heel concreet van "Den Haag'?
Wat denk jezelf? Koffiedrinken? :lol: :lol: :lol:
Of daadwerkelijk dit probleem oplossen. :? :? :?

Verbieden!
2 handen aan het stuur met het fietsen. Zo is het mij geleerd.
"Het valt niet te controleren" hoor ik dan. Dat is tegenwoordig de grens wat bepaald wat mag en wat niet mag? Lijkt me niet.
Als je als overheid hier mensen voor aanneemt, zgn ordehandhavers, die verdienen zich makkelijk terug. Boete van €250,-, telefoon afnemen en veroorzaakte schade vergoeden. Ik denk dat het probleem dan binnen afzienbare tijd tot een "acceptabel" niveau is teruggedrongen.
Dat mensen zichzelf in gevaar brengen, moeten ze zelf weten. Als ze daar bij om het leven komen, prima. Eigen schuld dikke bult. Maar op het moment dat mijn veiligheid in het gedrang komt, dan vind ik dat de overheid hoort in te grijpen. Maar ik hoor en lees ook reacties van mensen die het maar onzin vinden, die zich er niet aan storen. Totdat zo'n randdebiel tegen zijn of haar auto aanzit. Of dat zijn of haar kind wordt aangereden. Dan opeens is het voor hen wel een probleem.

Als jij op de fiets zit, en je bent meer bezig met je mobietje dan met het verkeer . . .

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:Het is wettelijk al geregeld!

Je mag het verkeer niet onnodig in gevaar brengen.

Kapstokje wat zelden gebruikt word.
Nou, dat kapstokje zoals jij het minachtend noemt wordt vaker gebruikt dan jij denkt.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ja hoor, Den Haag is wakker :shock:

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door beusen »

harkja schreef:
Harm.calc schreef:@alfatrion
Gevolgen? Zelfde staf als voor de automobilist.
En als er dan verweerd wordt dat de jeugd (grote groep van dit onveilige gedrag) dat niet kan betalen? Nou, taakstraffen. Laat hen maar hun vrije tijd steken in de maatschappij. Straten vegen, zwerfvuil opruimen, verkeersborden schoonmaken, met ouderen gaan wandelen.
Handhaving? Gelijk aan nummerbord herkenning.

@harkja
Leuk voor SBS Funniest Home Video's maar werkt denk ik niet echt. Ja, wel op mijn lachspieren :lol:

@Brahms
Niet van onder de indruk? Mooi die groep. Flink financieel straffen. Kun je een hoop leuke dingen voor de maatschappij mee doen. Bijvoorbeeld mensen aan de onderkant van de samenleving iets extra's geven.

@witte angora
:lol: :lol: :lol:
Dat denk ik nou ook altijd
Maar goed, ik heb de mensen ook niet zo veel te vertellen.

Volgens mij is het heel simpel: Bellende en appende fietsers, nemen die veilig deel aan het verkeer? Veilig voor henzelf en hun medeweggebruikers . . .
Wat nou als je een dashcam achter je raam heb hangen die alles filmt wat er voor je gebeurt.
ook het gedrag van die bijvoorbeeld fietsers?
Dan sta je ineens een stuk sterker.
En hoef je niet te hopen dat er getuigen zijn voor als je iets gebeurt.



Je getuigen zit achter je spiegel.
En we weten allemaal dat beelden niet liegen en dus altijd de waarheid spreken.
Al zegt zo een fietser dat ze hun hand uit staken toen ze overstaken.
Of dat hun wel op het fietspad reden, En met niets anders bezig waren dan met fietsen.
Laat ze maar zeggen wat ze willen. :wink:
Jij hebt alles op beeld staan, En de beelden spreken de waarheid.



Dit is ook wat elke verzekeringsmaatschappij zal beamen.
En indien u gelijk heeft hoeft u ook niet te betalen :wink:

Net zoals met andere wetten hier in Nederland wordt alles gedoogd.
Of het ook alles zo mag, hoe Harkja hier schrijft, zou ik wel willen weten, want dit is off topic en heeft niets met het verbod van mobieltjes te maken. :wink:
Wees gewoon voorzichtig met filmen voor de privacy.
In verschillende landen zoals Spanje, Luxemburg,Duitsland enz. krijg je zelf een boete, als je dit ding achter je voorruit plaatst.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

beusen schreef: Net zoals met andere wetten hier in Nederland wordt alles gedoogd.
Nee hoor.

mh73

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door mh73 »

Dan ook appen verbieden voor voetgangers. Ik was net op de fiets dochter van judo halen, steekt er ineens een alleen op zijn smartphone glurende vijftiger over. Uitkijken ho maar.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Gaat het gebeuren ?! Mobieltje bannen

Ongelezen bericht door Harm.calc »

@mh73
Helemaal gelijk!

Ik heb wel geleerd dat soort onverlaten even flink te laten schrikken al een leuke hobby op zich is. In de auto even flink toeteren en een beetje afsnijden van fietsers. En als ik zelf op de fiets ben even een flinke schreeuw. Zolang dit nog wettelijk niet (goed) geregeld is zijn die lui bij mij vogelvrij :lol:
Ik ben er klaar mee.

Gesloten