Radar

toggle menu

Amslod elektrische fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.

RE: Amslod elektrische fietsen

door harmen timmerman » 23 jan 2018 13:38

Nevyn schreef:jillesvdveen,

Zoals ik boven al een keer heb geschreven, ik ben absoluut niet ontevreden over mijn Amslod Highland . Ik heb hem nu een jaar en fiets gemiddeld 60 km op de accu dit weet ik en houdt hier rekening mee.
Ook de fietsenmaker van fietsned niks dan lof.
Wat mij tegenstaat is de firma Amslod. Wij hebben in het begin problemen gehad en werden niet terug gebeld, niks werd geregeld en op een aangetekende brief werd niet gereageerd. Toen ik op een gegeven moment na niet nagekomen beloftes een leiding gevende aan de telefoon kreeg ( die meneer die steeds in VARAKASSA langs komt) werd na een kritische opmerking van mij de telefoon er gewoon op gegooid.
En dat kan een goede fietsen maker op de hoek niet doen. De Amslod kost gemiddeld 1700 euro, hier koop je ook een mooie Sparta voor.

https://kassa.vara.nl/media/371728
https://kassa.vara.nl/nieuws/amslod-lev ... oken-prijs
https://kassa.vara.nl/media/366924
https://kassa.vara.nl/nieuws/belbus-win ... rote-fiets
Zomer1 schreef:
Brahms schreef:
Zomer1 schreef:....Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!....

Wat is je bron, of slechts wat reklame ?
Prima dat je de TS adviseert, maar een link naar onafhankelijke testresultaten maakt je antwoord compleet.

(Zo, ook weer terug van weggeweest)

Hoezo zou ik een onafhankelijke test moeten plaatsen,ik geef gewoon mijn eigen ervaring, dat deze fiets goed en betrouwbaar is.

Geen bron en geen reclame. :mrgreen:

En jou advies aan TS, heb ik dit gemist?

Sparta? Dat nooit weer! Mijn fiets met ion accu in het buizenframe is versleten na 5 jaar. Ik moet een hele dure kopen en de software laten aanpassen bijn die geweldige fietsenmaker om de hoek. De fiets kostte toen wel even € 2700,- . Nooit weer een Sparta!
harmen timmerman

door Pieter Ebbing » 20 apr 2018 13:18

Wij hebben sinds 2016 een Amslod Hamilton SX. In het begin een klein probleempje wat snel en goed is opgelost. Deze week wilde de accu niet laden. Via de Amslod site een garantie aanvraag ingediend. Binnen 5 minuten werden we gebeld en heeft een medewerker van Amslod mij door het probleem heengepraat. Het bleek dat de lader in de veilige modus stond. Waarschijnlijk onze eigen fout door de lader aan en af te koppelen terwijl de stekker van de lader nog in het stopcontact zat. Ik lees hier nogal wat negatieve reacties, maar wij zijn zeer tevreden over de fiets. Na bijna 2 jaar en dagelijks gebruik halen wij 100 + kilometer op een acculading. Hier kunnen de grote merken niet meekomen (vergelijking met familie en buren). Wel de bandenspanning in gaten houden.
Pieter Ebbing

door Nevyn » 20 apr 2018 14:31

Pieter Ebbing schreef:Wij hebben sinds 2016 een Amslod Hamilton SX. In het begin een klein probleempje wat snel en goed is opgelost. Deze week wilde de accu niet laden. Via de Amslod site een garantie aanvraag ingediend. Binnen 5 minuten werden we gebeld en heeft een medewerker van Amslod mij door het probleem heengepraat. Het bleek dat de lader in de veilige modus stond. Waarschijnlijk onze eigen fout door de lader aan en af te koppelen terwijl de stekker van de lader nog in het stopcontact zat. Ik lees hier nogal wat negatieve reacties, maar wij zijn zeer tevreden over de fiets. Na bijna 2 jaar en dagelijks gebruik halen wij 100 + kilometer op een acculading. Hier kunnen de grote merken niet meekomen (vergelijking met familie en buren). Wel de bandenspanning in gaten houden.

Zit al sinds 2016 op antwoord te wachten, zelfs een aangetekende brief hielp niet.
Nevyn

door fjharms » 20 apr 2018 14:36

Pieter Ebbing schreef:Na bijna 2 jaar en dagelijks gebruik halen wij 100 + kilometer op een acculading. Hier kunnen de grote merken niet meekomen (vergelijking met familie en buren). Wel de bandenspanning in gaten houden.

Dat haalt mijn Gazelle ook nogsteeds, na ruim 3 jaar (vrijwel dagelijks) gebruik, en 18000km op de teller.
fjharms

door Nevyn » 20 apr 2018 14:42

Is ook allemaal onzin, er is geen Amslod uit 2016 die ook maar in de buurt komt van de opgegeven 150 km. Ik ben al blij met 60 km. En dan rijdt ik in stand 2 ( 9 mogelijk) . Mijn vrouw is 60 kilo haalt hooguit 65 km op stand 2.
Maar de fiets is verder prima.

Amslod doet al jaren waar Dotan nu van wordt beschuldigt.
Nevyn

door stofzuigertje » 21 apr 2018 14:20

Ik weet dat normale, sport en Eco stand op mijn Giant ook 50, 30 of 90 Km opleveren....
De normale dus 50 Km en Sport dus ik trap nauwelijks 30... maar 90 Km is voor mijn inmiddels 9,5 jaren oude mogelijk....
Wel nieuwe accu zelf gesoldeerd omdat originele duurder en minder was.

Ik verwacht dat gebruik ook van belang is, op lange stukken doorfietsen is meer dan stadsverkeer met remmen en optrekken waarbij je de accu meer belast dan op buitenwegen doorfietsen.

Soms is kortste route duurder dan buitenom en geen stoplichten en doorrijden is dan toch sneller en energie zuiniger.
Ik heb het in dit geval over Delft.... 3.5 om 5 Km en dan is iets om rijden sneller en minder energie nodig,.... stoplicht en weer optrekken of doorfietsen!

Dat geld dus voor elk merk en jou route en de lichtste ondersteuning kom je verder ....
Maar in vele oudere fietsen passen nu betere batterijen die toen niet leverbaar waren!
stofzuigertje

Vorige
Sorteer op

Keer terug naar Fiets / Brommer / Scooter