LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle electrische fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
spoekie786
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017 21:46

Gazelle electrische fiets

Ongelezen bericht door spoekie786 »

In 2012 een electrische fiets gekocht van Gazelle met platina accu. Kosten 2500 euro.
Ondertussen heb ik de volgende kosten aan deze fiets gehad:
Maart 2013: Nieuwe accu: 847 euro (vergoed door mijn fietsverzekering)
Mei 2015: binnen en buitenband vernieuwd: 51 euro
Sept 2016: Versnelling stuk: 41,45 euro
Oktober 2016: Motor stuk: 695 euro (350 euro terug gekregen van mijn rechtsbijstandverzekering)
Maart 207: versnellingskabel stuk: 21,50 euro
Aug 2017 : accu stuk : 549 euro.
Totaal in 5 jaar: 2206,95 euro. Dat is bijna de aanschafwaarde van de fiets!
Van de fietsenmaker en Gazelle geen enkele coulance ontvangen.
Wat kan ik nog doen om een gedeelte van de reparatiekosten terug te krijgen, want er bestaat nog zoiets dat de garantie na 2 jaar nooit helemaal vervallen zou zijn maar dat die in beperkte mate nog geldt voor de economische levensduur van een product.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Gazelle electrische fiets

Ongelezen bericht door jonis »

spoekie786 schreef:In 2012 een electrische fiets gekocht van Gazelle met platina accu. Kosten 2500 euro.
Ondertussen heb ik de volgende kosten aan deze fiets gehad:
Maart 2013: Nieuwe accu: 847 euro (vergoed door mijn fietsverzekering)
Mei 2015: binnen en buitenband vernieuwd: 51 euro
Sept 2016: Versnelling stuk: 41,45 euro
Oktober 2016: Motor stuk: 695 euro (350 euro terug gekregen van mijn rechtsbijstandverzekering)
Maart 207: versnellingskabel stuk: 21,50 euro
Aug 2017 : accu stuk : 549 euro.
Totaal in 5 jaar: 2206,95 euro. Dat is bijna de aanschafwaarde van de fiets!
Van de fietsenmaker en Gazelle geen enkele coulance ontvangen.
Wat kan ik nog doen om een gedeelte van de reparatiekosten terug te krijgen, want er bestaat nog zoiets dat de garantie na 2 jaar nooit helemaal vervallen zou zijn maar dat die in beperkte mate nog geldt voor de economische levensduur van een product.
Wanneer denk je dat je zelf eens gaat opdraaien voor rekeningen?
De motor zag de rechtsbijstand al niet in om daar voor werk te gaan verrichten en heeft je al 50% gecompenseerd.
Kabels banden versnelling remmen slijten door gebruik en mag je zelf voor opdraaien.
De accu was al eens vergoed door verzekering maar gaat anno 2017 weer stuk; 5 jaar na aankoop en 4 jaar na eerdere vervanging, daar mag je al blij van zijn dat die de 1ste keer stuk ging binnen de garantieperiode.

Als je die rekeningen teveel vindt had je misschien beter de gewone fiets kunnen kopen, heb ik ook gedaan.
Aanschaf + rekeningen in 5 jaar tijd 4700,- en 1200,- compensatie
Dat zijn ook 2-4 mooie gewone fietsen.
Ik wens je succes met de volgende rekening.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gazelle electrische fiets

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kan je banden en kabels verhalen op iemand dan? Als ik fiets slijten de banden, dit is echt voor eigen rekening hoor. En een versnellingskabel die kapot is, ook die slijten met gebruik.

Al met al lees ik alleen dat de accu echt problemen geeft, echter lees ik dat u in al die jaren maar 1,5 accu heeft betaald. U zal moeten aantonen dat de accu niet goed zal zijn. Bij u ligt de bewijsplicht, aangezien de fiets ouder is dan 6 maanden.
Alles valt en staat met het gebruik, kilometers en opladen. U zegt niets over de omstandigheden, dus er valt weinig te zeggen hierover.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Gazelle electrische fiets

Ongelezen bericht door jonis »

Accu is maar 1x betaald en de motor half.

Gesloten