LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sym cello

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi heb de nieuwe sym cello gezien, vind het een mooie scooter.Mijn vraag is het een chinees met een sym moter, of is de hele scooter gemaakt door sym Dit in verband met de roest en het scheuren en afbreken door de china neppers. Kortom is het een goede scooter.mvg opa

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Echelon »

Wat ik heb begrepen is dat de Sym Cello een aangepaste versie van de Fiddle II is met een andere neus. (Honda achtig zoals de chinezen klonen ook vaak hebben)

M.a.w: de scooter is dus gewoon door Sym geproduceerd en geen chinese scooter gebouwd onder Sym supervisie o.i.d.

Volgens mij heeft de Fidlle II (en Sym in het algemeen( een aardig goede reputatie

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi Echelon.Heb ze gisteren bij Alblas in Rotterdam zien staan de cello dus en ook de china nepper het kontje ziet er alletwee het zelfde uit.Ik heb het modelletje altijd al leuk gevonden, alleen de roest bij stuur en klokjes + het afbreken van achterlicht en scheurende kappen weerhielden mij om er een te kopen. Ben erg benieuwd of die ellende nu ook is verbeterd. mvg opa

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Echelon »

Die Honda kloon modellen lijken allemaal inderdaad wel erg op elkaar.
Ziet de achterkant/achterlicht/dash er nu exact hetzelfde uit in vergelijking met een Chinese bami scoot of is die Sym toch wel anders?
(wel handig dat je dat kunt vergelijken in de winkel....)

Overigens is dat Cello model nog niet zolang uit...dus verder nog niet veel over bekend v.w.b gebruikers.

Je ziet zoveel versies van deze scoot (frosti, Boatian gran Retro, Rover) dat ik zelf niet zo snel zo'n sc00t zou willen rijden eerlijk gezegd. :?

Ik ben nog sparende voor de enige echte: een Vespa 8)
(maargoed....dat wordt toch volgend jaar) :cry:

Greetz,

wilgertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2009 11:58

Re: sym cello

Ongelezen bericht door wilgertje »

Heb eens goed naar alle onderdelen gekeken.

Het is gewoon een chinees, als mensen kunnen bewijzen dat het niet zo is , dan zie ik het graag onderbouwd terug.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: sym cello

Ongelezen bericht door gravedigger »

Bewijs jij eens onderbouwd, dat het WEL een Chinees is?

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

zo ver als ik het nu weet moet ik wilger gelijk geven, denk ook dat het een chinees is met een sym moter.maar dan gaat sym wel goed de mist in, kijk maar naar het v clic gebeuren, wat moet je met een scooter die op de folder al roest en kappen scheuren en achterlichten afbreken.snap sym niet waarom daar eerst geen duidelijkheid over .mvg opa

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Echelon »

@Wilgertje: wel ERG makkelijk om de bewijslast bij anderen neer te leggen. Waar baseer jij je mening op? Een vaag idee?
Kom zelf maar eens met bewijzen! :? :roll:

@Opa: als jouw dealer een bami heeft staan EN de Cello dan zou je redelijk makkelijk 'zoek de verschillen' moeten kunnen doen :D

Ik heb wat foto's zitten bekijken....tjah....moeilijk te zeggen maar ik krijg wel de indruk dat die Cello toch niet op de Fiddle II is gebaseerd als ik de foto's goed bekijk....

Lijkt me sterk dat een tweede merk zich overgeeft aan bambi kwaliteit met hun eigen sticker????? :?

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Nou Echelon, ben vanmiddag bij 2 sym dealers geweest eerst bij fa alblas en toen bij fred motoren hun komentaar scooter is van sym, er zit inderdaad een andere koplamp en er ligt een sym moter onder maar voor de rest is het gewoon, volgens mij een chinees.Het achterlicht is wel erg gammel.Dus voorlopig maar op de kymco blijven rijden. mvg opa

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

heb de gok maar gewaagd en de cello gekocht vanmiddag, morgen om 10 uur ophalen dus ben benieuwd, maar niet bij jan verch scheelde teveel, maar bij kleingeld.ben reuze benieuwd.mvg opa

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Echelon »

Opa: ondanks je conclusie dat het een bami scoot is kon je het toch niet laten zeker? :D
Toys for boys ....die scooters.....

Laat maar weten wat je ervaringen zijn me de cello!
En veel plezier natuurlijk!

Greetz,

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: sym cello

Ongelezen bericht door rene117 »

dit zijn de spec van de sim
opa moet je gelijk geven dat je het niet bij de firma oplichting woud
verschoor deze heeft een vlote babbel
mijn vriendin heeft haar scoot van het merk piagio daar gekocht alles was goed tot de 3 beurd voor wiel bout zat los en nog een paar dingen
die niet goed waren heeft ze door gegeven ze heeft de scoot terug gehaald en moest 105 euro betalen om dat er 2 bouten waren vervangen nou dus niet zij blij dat ze er weer mee kon rijden tot de bout er af vloog ik ben terug gegaan met de scoot en gevraagt hoe dit kan waar op hij zij dit kan niet je zal hem zelf wel hebben los gedraait
waar ik op zij er zijn twee bouten vervangen waar op hij zij ja klop ik zij toen van dat die niet waren vervang om dat nieuwe bouten glimen en deze waren vies van het vuil buiten het mag toch niet zo zijn als je een scoot weg breng voor een beurt dat het goed gedaan moet worden
ik heb ook een klacht neer gelecht bij de bovag met foto.s er bij
kijken wat zij zeggen


Merk Sym
Type Cello
Soort Bromscooter
Prijs* €. 1599.00

De nieuwste creatie van SYM een zeer populair model. Nu met de kwaliteit van een SYM, 2 jaar fabrieksgarantie is standaard! De motor is eigen ontwerp op basis van de SYM Mio deze is zeer krachtig en soepel lopend.

Motor 4-tact
Snelheid 45 km/h.

Meer gegevens

Cil. inhoud 50 cc
Koeling Luchtgekoeld
Ontsteking CDI
Versnelling Traploos automaat
Startsysteem Electrisch + kickstart
Voorrem Schijf 190mm
Achterrem Trommel
Voorband 12 x 120/70
Achterband 12 x 130/70
Opbergruimte Ruimte onder zadel

Kleuren Zwart
Wit
Blauw
Champagne

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi allemaal ben nu 2 dagen op pad geweest met de Sym Cello snor.heb hem gekocht bij Kleingeld in \Rotterdam vind het een heel goede scooter verbruik is 1 op 45 met een soepele moter en een goed verende scoot.Niets mis mee, morgen een ritje gepland van 110 km. mvg opa

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Heb er inmiddels 1100km opzitten, blijft het prima doen alleen de voorrem loopt iets aan ga daar voor morgen terug.En het verbruik is veel meer dan de Kymco, die liep 1 op 56 en de c Cello haalt niet de 1 op 40 valt me dus tegen voor een snor die 36km per uur loopt.mvg opa

Mickeyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2010 09:37

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Mickeyy »

Hallo opa60

Ik heb een vraagje bevalt de sym cello nog steeds??
En wat is zijn verbruik 1 op 45??
Ik ben ook van plan een sym chello aan te schaffen.
Ben erg benieuwd.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi, het is een prima rijdende scooter, alleen valt mij het benzine verbruik tegen 1 op 34.En er is geen roest te bekennen.mvg opa

trolletjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50

Re: sym cello

Ongelezen bericht door trolletjes »

Hallo opa60,

Ben zelf ook op zoek naar een leuke snorscooter en ik vind de Sym Cello erg leuk. Bevalt deze scooter je nog steeds? Mag ik vragen waarom jij hem bij Kleingeld hebt gekocht? Hoe bevalt het rijden met het brede stuur? En heb je b.v. last van drempels? Met mijn huidige Kymco zijn drempels echt een probleem, vooral als we er met z'n tweeën op zitten. Verder was je nogal huiverig over een eventueel slechte kwaliteit (achterlicht zwak etc.). Hoe is je mening daar nu over?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Hennie

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: sym cello

Ongelezen bericht door opa60 »

Ja bevalt nog steeds, je kan er heel goed samen opzitten is groter dan de meeste scooters. Mijn vrouw gaat nu ook mee als ik een lange rit ga doen meer dan 100km. Bij de vorige scooters wilde ze niet mee omdat ze moeie benen kreeg. Het grote stuur is heerlijk, en het benzineverbruik is nu 1 op 46.En geen roest te bekennen .Waarom bij kleingeld gekocht, boot de hoogste inruilprijs voor de kymco, de service van hen is wel goed, alleen moet je ook voor het kleinste ding een afspraak maken.Bij jan verschoor willen ze wel wat makkelijker doen. als ik weer een nieuwe neem zal het bij de dichts bijzijnde scooterboer worden. MVG OPA

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: sym cello

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Ik denk eerder dat de Sym Cello een reïncarnatie van de Sym Fiddle I is.
Wat betreft het roesten en de kwaliteit van de Sym...tja het is geen Vespa maar als je het chroom goed blijft onderhouden zoals je het veel al moet doen is er niets aan de hand.
Kleine tip van mij,gebruik Star Glanz dat te koop is bij de Blokker.
Het glanst mooi en beschermt tegelijk.
Ik weet niet zeker wat voor een wielen er onder een Cello zitten maar die van een Fiddle II zijn van aluminium.
Ik kreeg voor mijn aanschaf van de Fiddle te horen dat ze roest gevoelig waren maar dat is dus niet waar!!

trolletjes
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50

Re: sym cello

Ongelezen bericht door trolletjes »

Nu sinds 2 weken zelf een Sym Cello. Jeetje, wat rijdt die scooter heerlijk. Goede vering, geen last van drempels meer. Ook niet als we er met z'n tweeën op zitten! En dat brede stuur, dat vind ik juist enorm prettig. Als ik nu met de Kymco rij, dan vind ik het stuur zo raar klein. Nee die Sym Cello is een heerlijke scooter. Dus ondanks dat ik niet groot ben (1.58) kan ik prima met deze scooter overweg. Kan prima bij de grond, kan hem prima op zijn standaard zetten. En het motortje, dat loopt als een trein.

Bedankt voor de tip voor het onderhoud van het chroom (Star Glanz van Blokker). Ik was al aan het zoeken wat ik hiervoor kan gebruiken. Wil niet dat er krassen op komen door gebruik van het verkeerde middel. Heb het nu behandeld met de autowas die ik had, maar ga zeker eens even kijken bij de Blokker.

Ik heb er een Sissybar met kussentje op gezet en diegene die achterop zit, zit nu helemaal als een vorst. Verder heb ik een laag windscherm en een kapje bij de koplamp erop gezet. In de toekomst nog een kentekenplaatje van chroom en valbeugels. Erg mooi allemaal. Ben heel erg blij met de aanschaf van deze scooter!

Gesloten