LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cheapscooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Liekezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2012 23:08

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Liekezz »

Ik had een super mooie scooter gezien op cheapscooter.nl die ik super graag wil, heb al verder gekeken en hij is bijna nergens anders te koop. :shock:

Het is dat mijn vader het zei : dat ik de site na moest checken, en nu ik op deze forum heb gekeken ben ik erg teleurgesteld.
goed van de mensen die hier hun bericht achterlaten!
ik zou wellis willen weten bij hoeveel mensen de bestelling en scooter goed is gegaan, die nu nog wel vrolijk rond aan het rijden zijn. (antwoord altijd welkom)

Patricia77
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2008 16:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Patricia77 »

Ik zeg gewoon lekker doen, maar hou wel in je achterhoofd dat je niet bij een dealer besteld en ook geen dealerprijs betaald en dus ook geen dealerservice moet verwachten. Ik heb er zelf ook een sinds eind vorig jaar en man wat ben ik blij met mijn scootertje! Ik heb een Fosti Grande Retro gekocht (Ja kom maar weer op met het afbranden van het Aziaatje) en ik moet zeggen dat het hele traject goed verlopen is. Ook ik had hier al het een en ander gelezen en hield toch een beetje mijn hart vast. Dat heb ik ze ook gemaild, eerlijkheid voor alles zeg ik maar.
Maar alles ging zoals de site al beschreef. Het kenteken kwam binnen met een paar dagen, ik heb het tenaamgesteld en een dag of tien later stond er een giga vrachtwagen voor mijn deur waar mijn snorfietsje helemaal achterin de aanhanger stond te blinken. Tja, de tank was schoonleeg waardoor ik hem even naar de pomp achter ons huis moest wandelen, maar de terugweg zat ik zo trots als een paauw op mijn nieuwe aanwinst. Volgende keer zet ik gewoon vast even een jerrycannetje klaar.
De brandstofmeter bleek defect. Dit heb ik gemaild naar ze en ik kreeg op korte termijn keurig bericht met het verzoek de meter op te sturen. Na een paar dagen kreeg ik reactie terug dat ze hem niet konden maken. Bestellen van alleen de brandstofmeter zou een paar weken duren en als service heb ik toen een compleet nieuwe klok gekregen! Pas geleden kreeg ik zelfs een mail met de vraag hoe de scooter beviel. Dat vind ik toch keurig!
De mensen die hier zo van leer trekken over de "slechte"service hebben zich blijkbaar vooraf niet goed ingelezen en dachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Maar de verklaring van Cheapscooter is logisch... de besparing komt uit de lengte of uit de breedte..... En ja als je er mee naar een lokale reparateur rijdt dan deugt er natuurlijk niks aan het ding, alles wat de concurrent levert is bagger toch?
Mijn man gaat er in het voorjaar in ieder geval ook een bestellen, want de besparing die het scootertje ten opzichte van de auto oplevert is enorm!

Groetjes Patricia

Patricia77
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2008 16:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Patricia77 »

Verklaar je nader jajajaja, volgens mij is dit en die in het andere topic van lieke mijn enige reactie op Cheapscooter. Dus vertel eens waar je op doelt, of wordt een tevreden consument hier sowieso gewantrouwd???

Remfra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2012 22:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Remfra »

Ik heb een RZ sport besteld. Speciaal om wat goedkoper heen en weer te komen voor woon werk verkeer. Ok, De levering duurde wat langer als wordt vermeld.(1 week) Maar verder eigenlijk geen serieuze klachten.Ach ja,de stads verlichting doet het nog niet maar dat fix ik zelf wel even.

Verder ben ik tevreden. Moest wel even slikken om na ruim 30 jaar weer op zo`n ding te rijden. :D Neh...geen klachten verder. groeten.

Patricia77
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2008 16:29

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Patricia77 »

Ben ik niet met je eens. Ik geloof meteen dat er vast wel dingen fout zullen gaan, maar wijs mij één onderneming aan waar nooit dingen fout gaan. En dan is er ook nog zoiets als goed een koopovereenkomst doorlezen voor je met iemand in zee gaat. Dat voorkomt een hoop discussie en ellende.....

magiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2010 12:02

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door magiel »

Iedereen is hier heftig aan het discussieren, maar als je iets koopt wat niet goed is heb je wettelijk gewoon garantie ongeacht wat een verkoper vermeld.

Met de fabrikant heb je geen koopovereenkomst gesloten, daarom kun je via de wettelijke garantie het niet op de fabrikant verhalen. Deze wettelijke garantie kan wel verhaalt worden op de verkoper, het sluiten van een koopovereenkomst geeft namelijk wettelijke verplichtingen voor de verkoper. Dus op het moment dat de fabrieksgarantie niet meer geldig is of die er uberhaubt niet is, rust er nog wel wettelijke garantie op het product met dit recht kun je claimen bij degene waar je het product gekocht hebt. Veel kopers denken dat hun rechten beperkt zijn tot wat er in het garantiebewijs vermeld staat, maar dit is niet zo!

Voorbeeld
Je hebt een wasmachine gekocht. Op het moment dat na twee jaar de pomp kapot gaat is het product ondeugdelijk en kun je teruggaan naar de winkel. Op het moment dat de wasmachine niet (meer) gerepareerd kan worden heb je recht op een gratis nieuwe wasmachine. Als dit niet gebeurd, dan kun je de overeenkomst ontbinden. Tevens heb je recht op teruggave van het aankoopbedrag van de wasmachine.

Binnen de wettelijke garantie periode mogen er volgens mij ook geen enkele kosten berekend worden, of deze dienen terug betaald te worden indien het product niet deugdelijk is.

Dus doe er iets mee of koop gewoon producten bij een winkel waarvan je weet dat ze goede service/garantie verlenen zonder problemen.

Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Omdat het zo goed als een feit is dat een tevreden klant zich op dergelijk forums zelden uit laat en de lezer daardoor vaak een verdraait beeld van de werkelijkheid krijgt, publiceren wij bij deze (in overleg met onze klant) graag enkele van de berichten welke wij dagelijks ontvangen van klanten die tevreden zijn. Meer referenties vind u overigens ook op onze website.

Leest u hier - http://www.cheapscooter.nl/referenties.html - anders ook eens enkele eerlijke berichten welke klanten ons per email achterlaten en wij op onze site plaatsen

Cheapscooter.nl
Laatst gewijzigd door Cheapscooter op 10 jul 2014 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

LammertV
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 09:02

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door LammertV »

Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2012 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik tussen de regels door lees, de pro- en contra durf ik het best aan om aan het eind van het jaar een scooter te bestellen hier als mijn zoon 16 wordt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Radar »

Cheapscooter schreef:Omdat het zo goed als een feit is dat een tevreden klant zich op dergelijk forums zelden uit laat en de lezer daardoor vaak een verdraait beeld van de werkelijkheid krijgt, publiceren wij bij deze (in overleg met onze klant) graag enkele van de berichten welke wij dagelijks ontvangen van klanten die tevreden zijn. Meer referenties vind u overigens ook op onze website.

Cheapscooter.nl
Spamberichten verwijderd.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door opa60 »

he he :D

Tiny Baneman
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2012 10:27

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Tiny Baneman »

Ik heb dus ook een scooter gekocht bij cheapscooter, en wel de Grande Retro. Eigenlijk schrik ik een beetje van alle negatieve verhalen die ik hier lees, en ik kan me voorstellen dat als je van plan bent om een scooter te gaan kopen je nog wel een keer nadenkt voordat je met het bovengenoemde bedrijf in zee gaat.
Gelukkig heb ik totaal geen problemen gehad, mijn man is een nog al ongeduldig type, dus die ging na een week al bellen wanneer de scooter geleverd zou worden, toen het kentekenplaatje bezorgd werd moest ik de scooter over laten schrijven op mijn naam en een mailtje sturen zodat de scooter verzonden kon worden, wederom ging mijn man weer bellen, en ook deze keer kreeg hij een vriendleijke meneer aan de telefoon die ons de afleveringsdatum doorgaf.
De scooter kwam natuurlijk op de ons toegezegde datum en was in perfecte staat, even was ik bang dat hij niet zou starten, maar toen bleek dat de standaard nog uit stond, inmiddels had mijn man alweer het bedrijf gebeld, en werd voor de zoveelste keer vriendelijk te woord gestaan. (ik weet niet of ik dat zou kunnen opbrengen als ik iedere keer zo'n zeur aan de telefoon zou krijgen), dus het verhaal dat de telefoon niet wordt opgenomen klopt van geen kant, er is altijd een medewerker die je zeer vriendelijk te woord staat. De scooter ziet er niet alleen perfect uit, maar rijdt ook nog eens super!
Als je een scooter bij een dealer koopt moet je ook betalen voor het onderhoud, dus wij hebben nu al met de plaatselijke dealer afgesproken dat de scooter daar in onderhoud kan, en we betalen dan net als ieder ander, met het verschil dat mijn scooter veel goedkoper in aanschaf was!

Melis16
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2012 01:28

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Melis16 »

hoi,
ik ben net 3 maandjes 16 en werk dus omdat ik een scooter wil.
kwam op de site cheapscooters en heb wel een paar mooie scooters gezien, en best wel goedkoop natuurlijk..
maar me oom zei dat ik eerst maar op google moest kijkenn want ik vertrouwde het niet helemaal, heb net dus wat referenties van jullie gelezen en mygod..
ik hoef hem niet meer :S
nu dus verder sparen voor een duurdere want me broer had ook al veel gezeik met zijn scooters en als ik dat ook krijg, komt me moeder weer aan; ik had je gewaarschuwd en je moest naar me luisteren en geen scooter kopen en bla bla bla..

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Jezebel »

Melis16 schreef:hoi,
ik ben net 3 maandjes 16 en werk dus omdat ik een scooter wil.
kwam op de site cheapscooters en heb wel een paar mooie scooters gezien, en best wel goedkoop natuurlijk..
maar me oom zei dat ik eerst maar op google moest kijkenn want ik vertrouwde het niet helemaal, heb net dus wat referenties van jullie gelezen en mygod..
ik hoef hem niet meer :S
nu dus verder sparen voor een duurdere want me broer had ook al veel gezeik met zijn scooters en als ik dat ook krijg, komt me moeder weer aan; ik had je gewaarschuwd en je moest naar me luisteren en geen scooter kopen en bla bla bla..
En om dit even te melden ga je je speciaal registreren.... :lol:

Reneliesa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:31

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Reneliesa »

Heel toevallig ben ik tot op heden met cheapscooters bezig om mijn scooter die na twee keer erop gereden te hebben het helemaal heeft begeven. Ik ven al zeker een aantal maanden bezig om mijn scooter door hen te laten maken. Keer op keer is er weer iets bij cheapscooters waarom ze het niet kunnen ophalen en repareren. Of zij zijn geslotenwegens vakantie of hun monteur is op vakantie. Het verbaast mij dat er maar een monteur bij hen werkt en er geen vervangend monteur is om noodgevallen zoals in mijn geval te kunnen helpen. Ik ben afhankelijk van mijn scooter wegens een ongeval maar daar heeft men geen boodschap aan. Mij. Scooter valt uit elkaar start nieten wil na het starten soms oom niet uit gaan. Als ik al deze berichten lees zou om zeggen koop niet bij cheapscooters!!!!!!

Quintynoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2012 10:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Quintynoor »

Hallo,

Ik ongeveer het zelfde als fruitvlieg. Alleen zit ik nog in het beginstadium..

Ik hoop eerlijk geholpen te worden en volgens de garantie.
Ik heb er ook nog geen 1200 km mee gereden. Onder het rijden stopte hij ineens met gas geven.. Hierna wou hij niet meer aan en bij starten lekt hij benzine..

Zoals ik hier ook lees zie ik dat dit nog lang gaat duur met veel gedoe..
Ik vind de service niet normaal. Als ik dit van te voren wist had ik ook nooit een scooter besteld via cheapscooters..

Ook ik gebruik mijn scooter om naar mijn werk en school te gaan. Maar dit moet nu via het openbaar vervoer. Lastig en duur..

Ik vind het zo jammer. Ik was zo blij met mijn scooter. Tot een aantal dagen geleden dus.
En geld om hem te laten maken of iets, heb ik ook niet.

Dit is mijn eerste scooter en ik had gehoopt dat ik er langer plezier van had gehad..

WuppieWaco
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2012 17:08

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door WuppieWaco »

Als ik dit allemaal lees dan ga ik liever naar een betrouwbare winkel die een adres heeft en ook de onderhoudsbeurten doet voor me scooter , als mijn kind een ongeluk zou krijgen door zo'n goedkope scooter dat zou ik mezelf nie kunnen vergeven , dus voor mij geen cheapscooter.nl , maar gewoon een betrouwbare winkel waar ik ook terechtkan voor reparaties en een goede service .

Cheapscooter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 13:57

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door Cheapscooter »

Beste lezer,

Even een aantal zaken op een rijtje betreft de twee bovenstaande berichten.

1. Inderdaad zoals vrijwel iedere rijwielhandel en normale Nederlander hebben ook wij 1x per jaar vakantie. Onze verkoopafdeling en administratie kan gewoon doordraaien omdat men elkaar daar beter kan afwisselen. Dit jaar betekende dat inderdaad wel dat alleen onze technische dienst gedurende de bouwvak vakantie gesloten is geweest.
2. Wij hebben niet 1 monteur. Maar inderdaad wij werken met een klein team, waardoor wij onze prijzen laag kunnen houden. De wachttijd is daardoor gemiddeld 5 tot 10 werkdagen. De uitspraak maanden wachten is dus wat overdreven en overigens niet juist!

Indien u als klant voor het bovenstaande, in onze ogen niet onredelijke, geen begrip op kan brengen en graag binnen 24 uur geholpen wil worden, betaal dan meer en koop inderdaad bij een plaatselijke dealer en bespreek daar op voorhand dergelijke zaken. Of accepteer dat u online een aanschaf doet, hiermee bespaard maar in een reparatie geval wel 5 tot 10 dagen moet wachten (wat ook bij een reguliere garage overigens niet ongebruikelijk is).

Betreft het bericht van quintoor:

We vragen ons af waarom u niet gewoon contact met ons opneemt om een afspraak te maken, zoals overige klanten voor onderhoud en reparatie dit ook doen, ipv op voorhand al te mopperen over service.

Cheapscooter.nl

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Quintynoor schreef:Hallo,

Ik ongeveer het zelfde als fruitvlieg. Alleen zit ik nog in het beginstadium..

Ik hoop eerlijk geholpen te worden en volgens de garantie.
Ik heb er ook nog geen 1200 km mee gereden. Onder het rijden stopte hij ineens met gas geven.. Hierna wou hij niet meer aan en bij starten lekt hij benzine..
Benzineslang of eraf gesprongen of gescheurd...denk het eerste
Dit hoort bij het rijklaar maken te gebeuren, de benzinslangen zitten bijna altijd maar half of net op de aansluiting vd carburateur gedrukt, en de slang licht niet altijd mooi naar de carburateur. Had voorkomen kunnen worden.

WuppieWaco
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2012 17:08

Re: cheapscooters

Ongelezen bericht door WuppieWaco »

Nou ik heb teveel slechte dingen gelezen over cheapscooter.nl dan over andere scooter bedrijven.
Als je 24 uur per dag 7 dagen in de week en het hele jaar geld wilt verdienen met je website, dan zorg je ervoor dat je bedrijfje niet dicht gaat voor vakantie, hier laat je zien dat het om een zeer klein internet bedrijf gaat dat groot wilt doen en gewoon makkelijk geld wilt verdienen.
Kan je het niet aan stop dan de verkoop van je produkt en richt je op de bestaande klanten met problemen.
Trouwens vind ik wel dat je als bedrijfje teveel ingaat op opmerkingen en alles maar bagataliseerd en je mischien toekomstige klanten maar ook mensen die echt problemen hebben gehad met jullie als leugenaars en dat ze jullie zwart proberen te maken of die indruk willen geven.
Dat is niet in orde deze mensen zitten met een fout produkt geleverd door jullie dus hebben ze recht op klagen vooral als de service het laat afweten bij cheapscooter.nl .
Maak eens schoon schip en zorg ervoor dat er geen klachten meer zijn dan zal dit forum ook eens afgesloten kunnen worden en kunnen jullie je meer concentreren op goede service te leveren dan op forums te struinen en iedereen belachelijk te maken .
SUCCES IN DE TOEKOMST. :D

Gesloten