LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Tessa-1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2016 19:03

Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door Tessa-1989 »

Hallo,

Ik heb onlangs een erg vervelende ervaring achter de rug met Basic-Fit.
Ik was in 2014 en 2015 lid van de sportschool Puur Fitness in Tilburg.
Deze werd halverwege 2015 overgenomen door Basic-Fit.

Omdat ik mensen wil behoeden van het betalen van een abonnement waar hij of zij geen lid van is meld ik dit nu op Radar. Omdat ze blijven pushen en pushen begin je erg aan jezelf te twijfelen, ondanks dat je weet dat je gelijk hebt.
Je wilt geen deurwaarders aan je deur hebben natuurlijk dus je voelt je door zulke mails behoorlijk onder druk gezet.

Wat ik in ieder geval wil meegeven: mensen, trap er niet in. Als je geen contract hebt getekend kunnen ze geen eisen stellen. Laat je niet pushen!
Ik ben hier uiteindelijk uren mee bezig geweest en het heeft ook een aantal stressvolle weken geduurd maar uiteindelijk had ik gelijk, en hadden zij geen poot om op te staan.

Onderstaand als eerst een tijdlijn.
Verderop vind je een mailwisseling die ik heb gehad met Basic-Fit.

Tijdlijn
28 oktober - e-mail van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€39.40).
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit gestuurd met de vraag waarvoor ik moet betalen.
2 november - e-mail van Basic-Fit dat mijn mail in behandeling is genomen.
16 november - eindelijk reactie van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€59.10).
16 november - e-mail naar Basic-Fit met de vraag waarvoor ik moet betalen.
23 november - reactie Basic-Fit openstaande lidgelden sept-dec (€78.80).
23 november - e-mail naar Basic-Fit opzeggen fictief abonnement, en dat ik binnen 2 dagen reactie wil op mijn mail.
1 december - eindelijk reactie Basic-Fit dat e-mail is doorgestuurd.
1 december - mail gestuurd naar Basic-Fit dat ik mijn contract dat ik zogenaamd via hun heb lopen toegestuurd wil krijgen.
1 december - excuses gekregen van Basic-Fit met de melding dat de volledige kosten verwijderd zijn.

28 oktober - e-mail van Basic-Fit
Lidgelden niet voldaan. Bedrag van € 39.40 binnen 14 dagen op je club te komen betalen.

28 oktober - e-mail naar Basic-Fit
De eerdere mail heb ik verwijderd gezien ik niet klakkeloos geld over ga maken als ik niet weet waarom ik dit moet betalen. In jullie mail wordt geld gevraagd, maar verder geen uitleg gegeven waarom ik dit aan jullie verschuldigd bent.

2 november - reactie van Basic-Fit
Puur Fitness is overgenomen per 01-07-2015 door Basic Fit, je hebt kunnen opzeggen in verband met de overname. Dit heb je niet gedaan. Het lidmaatschap wat aangegaan is, is een jaarbetaling. Volgens de algemene voorwaarden dient het Lid zijn lidmaatschap uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice op te zeggen, gebeurt dit niet dan wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Maar we hebben je email doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling voor navraag.

16 november - reactie van Basic-Fit
Naar aanleiding van de doorgestuurde email hebben wij de volgende reactie ontvangen: Voormalige leden van PUUR hadden destijds de mogelijkheid om te kiezen of zij meegingen met de overgang naar Basic-Fit. Voor hun golden dan ook de voorwaarden van Basic-Fit.
Echter is er tijdens die moeizame overgang geen lidgeld betaald en die dienen zij nu alsnog gefaseerd te betalen. Als leden aangeven dat zij hebben opgezegd voor de overname dan willen wij daar graag de opzegbevestiging van zien. Op dit moment staat er een bedrag van €59,10 open.

16 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik wil als eerst weten welk lidgeld nog open staatwelk lidgeld nog open staat. Waar gaan deze bedragen over?

23 november - reactie van Basic-Fit
Door dat Puur is overgenomen zijn die algemene voorwaarden, gewijzigd naar de algemene voorwaarden van basic fit. Elke maand komt er een bedrag van €19,70 bij, vandaar dat het bedrag hoger wordt. Als jij een kopie kan sturen van je contract waar in staat dat het lidmaatschap direct wordt beëindigd bij de eind datum, ontvangen wij deze graag. Indien je dit niet hebt, zo ik graag vernemen of je het lidmaatschap wilt opzeggen. Op dit moment staat er een bedrag van €78,80 open. Dit betreft de lidmaatschapsgelden van september tot en met december.

23 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik zeg bij deze mijn fictieve abonnement per direct op. Ik wil hiervan binnen 2 dagen een bevestiging.

1 november - e-mail naar Basic-Fit
Contract mondeling opgezegd bij baliemedewerker. Aangegeven dat ik een kopie wil ontvangen van Basic-Fit.

1 november - reactie van Basic-Fit
Ik heb per direct je lidmaatschap beeindigd wegens de fouten die gemaakt zijn tijdens de conversie en de volledige kosten verwijderd. Onze excuses voor het ongemak.

Zo zie je dat Basic-Fit dus geen gelijk had, en ze het makkelijk afdoen met een Excuses voor het ongemak.
Schandalig vind ik het dat dit zomaar kan en er uiteindelijk niet eens toegegeven wordt dat ze fout bezig zijn.

Met vriendelijke groet,

Tessa
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2016 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door berndv »

Tessa-1989 schreef:Ik heb onlangs een erg vervelende ervaring achter de rug met Basic-Fit.
Ik was in 2014 en 2015 lid van de sportschool Puur Fitness in Tilburg.
Deze werd halverwege 2015 overgenomen door Basic-Fit.

Onderstaand als eerst een tijdlijn.
Verderop vind je een mailwisseling die ik heb gehad met Basic-Fit.

Tijdlijn
28 oktober - e-mail van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€39.40).
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit gestuurd met de vraag waarvoor ik moet betalen.
2 november - e-mail van Basic-Fit dat mijn mail in behandeling is genomen.
16 november - eindelijk reactie van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€59.10).
16 november - e-mail naar Basic-Fit met de vraag waarvoor ik moet betalen.
23 november - reactie Basic-Fit openstaande lidgelden sept-dec (€78.80).
23 november - e-mail naar Basic-Fit opzeggen fictief abonnement, en dat ik binnen 2 dagen reactie wil op mijn mail.
1 december - eindelijk reactie Basic-Fit dat e-mail is doorgestuurd.
1 december - mail gestuurd naar Basic-Fit dat ik mijn contract dat ik zogenaamd via hun heb lopen toegestuurd wil krijgen.
1 december - excuses gekregen van Basic-Fit met de melding dat de volledige kosten verwijderd zijn.

28 oktober - e-mail van Basic-Fit
Lidgelden niet voldaan. Bedrag van € 39.40 binnen 14 dagen op je club te komen betalen.

28 oktober - e-mail naar Basic-Fit
De eerdere mail heb ik verwijderd gezien ik niet klakkeloos geld over ga maken als ik niet weet waarom ik dit moet betalen. In jullie mail wordt geld gevraagd, maar verder geen uitleg gegeven waarom ik dit aan jullie verschuldigd bent.

2 november - reactie van Basic-Fit
Puur Fitness is overgenomen per 01-07-2015 door Basic Fit, je hebt kunnen opzeggen in verband met de overname. Dit heb je niet gedaan. Het lidmaatschap wat aangegaan is, is een jaarbetaling. Volgens de algemene voorwaarden dient het Lid zijn lidmaatschap uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice op te zeggen, gebeurt dit niet dan wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Maar we hebben je email doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling voor navraag.

16 november - reactie van Basic-Fit
Naar aanleiding van de doorgestuurde email hebben wij de volgende reactie ontvangen: Voormalige leden van PUUR hadden destijds de mogelijkheid om te kiezen of zij meegingen met de overgang naar Basic-Fit. Voor hun golden dan ook de voorwaarden van Basic-Fit.
Echter is er tijdens die moeizame overgang geen lidgeld betaald en die dienen zij nu alsnog gefaseerd te betalen. Als leden aangeven dat zij hebben opgezegd voor de overname dan willen wij daar graag de opzegbevestiging van zien. Op dit moment staat er een bedrag van €59,10 open.

16 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik wil als eerst weten welk lidgeld nog open staatwelk lidgeld nog open staat. Waar gaan deze bedragen over?

23 november - reactie van Basic-Fit
Door dat Puur is overgenomen zijn die algemene voorwaarden, gewijzigd naar de algemene voorwaarden van basic fit. Elke maand komt er een bedrag van €19,70 bij, vandaar dat het bedrag hoger wordt. Als jij een kopie kan sturen van je contract waar in staat dat het lidmaatschap direct wordt beëindigd bij de eind datum, ontvangen wij deze graag. Indien je dit niet hebt, zo ik graag vernemen of je het lidmaatschap wilt opzeggen. Op dit moment staat er een bedrag van €78,80 open. Dit betreft de lidmaatschapsgelden van september tot en met december.

23 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik zeg bij deze mijn fictieve abonnement per direct op. Ik wil hiervan binnen 2 dagen een bevestiging.

1 november - e-mail naar Basic-Fit
Contract mondeling opgezegd bij baliemedewerker. Aangegeven dat ik een kopie wil ontvangen van Basic-Fit.

1 november - reactie van Basic-Fit
Ik heb per direct je lidmaatschap beeindigd wegens de fouten die gemaakt zijn tijdens de conversie en de volledige kosten verwijderd. Onze excuses voor het ongemak.
rare gang van zaken natuurlijk. Je had ook opgezegd dus? Bij de overgang bedoel ik dan? En na de overgang naar basic-fit heb je geen gebruik meer gemaakt van de diensten? Dan is het op zich vreemd dat ze je aan een contract houden dat niet bestaat.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door BL2 »

Zoals Basic-fit al aangeeft zijn er problemen geweest bij de overgang tussen de administrative systemen van beide bedrijven. Ze geven nu zelf aan dat er een fout is gemaakt. Verder bieden ze voor de fout hun excuses aan.
Vind de afhandeling duidelijk en correct.
Nergens geef je aan dat je zelf al het lidmaatschap hebt opgezegd, toen PUUR werd overgenomen. Het bewijs van opzegging heb je ook niet opgezonden naar Basic-fit, blijkt uit je tijdlijn.
Een beetje "drukte" om niets.
Van pushen is al helemaal geen sprake, ze sturen slechts een rekening en beantwoorden netjes je mails.
Als je dit al schandalig vind, moet je eens verder kijken op dit forum wat er zoal gebeurd tussen bedrijven en klanten !
Laatst gewijzigd door BL2 op 02 dec 2016 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik vind het allemaal wel meevallen eerlijk gezegd.

Uit de mailwisseling maak ik op dat je het aanbod kreeg om op te zeggen, maar dat je dat niet gedaan hebt. dat kun je basic-fit toch niet verwijten, of wel dan? Verder zie ik een normale mailwisseling en een normale gang van zaken. Geen gepush of wat dan ook.

Wat er precies fout is gegaan waardoor ze de nota intrekken vind ik niet terug.

Eigenlijk vind ik dat ze het bijzonder netjes gedaan hebben. De waarschuwing gaat niet werken, mensen komen hier alleen als ze zelf een probleem hebben met een bedrijf. En nee, voor je die conclusie trekt, ik werk niet bij basic-fit, sterker nog, ik zou er nooit willen 'sporten'.

Tessa-1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2016 19:03

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door Tessa-1989 »

Ik vind het een slechte zaak omdat ik nooit ingeschreven ben bij Basic-Fit. Ik heb nooit iets met ze te maken gehad. Mijn abonnement bij Puur fitness liep af en vervolgens nam een maand later Basic-Fit het over. Vervolgens komen zij met aanmaningen die erg pusherig zijn. Zoals in de tijdlijn te zien is, is dat ik er veel tijd mee kwijt ben geweest en ze het blijven proberen. Waarom moet ik me uitschrijven bij iets waar ik me nooit voor heb ingeschreven? Er was geen contract. Hoe kunnen ze me dan aanmaningen sturen. Dit bericht gaat er puur om om mensen te waarschuwen. De hele mailwisseling was dubbel zoveel tekst, maar zoveel tekens mocht ik niet plaatsen, vandaar dat ik in de mailwisseling heb moeten snijden. Het meest belangrijkste staat er echter wel in.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door BL2 »

Tessa-1989 schreef:Ik vind het een slechte zaak omdat ik nooit ingeschreven ben bij Basic-Fit. Ik heb nooit iets met ze te maken gehad. Mijn abonnement bij Puur fitness liep af en vervolgens nam een maand later Basic-Fit het over. Vervolgens komen zij met aanmaningen die erg pusherig zijn. Zoals in de tijdlijn te zien is, is dat ik er veel tijd mee kwijt ben geweest en ze het blijven proberen. Waarom moet ik me uitschrijven bij iets waar ik me nooit voor heb ingeschreven? Er was geen contract. Hoe kunnen ze me dan aanmaningen sturen. Dit bericht gaat er puur om om mensen te waarschuwen. De hele mailwisseling was dubbel zoveel tekst, maar zoveel tekens mocht ik niet plaatsen, vandaar dat ik in de mailwisseling heb moeten snijden. Het meest belangrijkste staat er echter wel in.

Tessa,
Je schrijft dat je abo / lidmaatschap bij Puur afliep, maar heb je ook daadwerkelijk opgezegd door middel van het opzegformulier, binnen de door Puur gestelde termijn ?
Dat gegeven lijkt mij heel belangrijk in deze, immers de lopende abo zijn overgenomen door Basic Fit.
Laatst gewijzigd door BL2 op 06 dec 2016 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door crazyme »

Het komt op mij allemaal niet zo spannend over hoor. Een administratief probleem wat rechtgezet is. Excuses erbij wat wil je nu nog meer ? Dat mensen geen fouten meer maken ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit

Ongelezen bericht door kokka »

het had waarschijnlijk al een heleboel gescheeld als je meteen vanaf het eerste contact je opzegging had meegestuurd met daarbij de mededeling dat je nooit een contract hebt gehad met basic fit. juist door je eigen starre houding heeft dit zolang geduurd. Uiteindelijk hebben ze het recht getrokken, met een excuses voor het ongemak erbij.

Gesloten