LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
SvdSingel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014 19:57

Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door SvdSingel »

Ik ben augustus 2010 begonnen met een hbo- opleiding bij de LOI. Twee jaar
lang ben ik naast mijn full time baan met deze studie bezig geweest.

Het principe van studeren op afstand is ideaal voor mij. Het is dan ook heel
jammer dat de LOI hele lage kwaliteit levert. Wat mij allemaal overkomen is?
-leraren die het huiswerk niet nakijken ( met de melding dat ze de antwoorden niet hebben )
-E-mails die nooit / veel te laat beantwoord worden (terwijl er wel een automatische
reactie is gestuurd dat ze binnen 5 / 7 / 10 dagen reageren )
-Bij het opbellen door de klantenbalie gevraagd worden om te mailen ( zie hierboven )
-Lesstof met grove taalfouten en verder erg onduidelijk geschreven; op de copy/paste stukjes uit andere boeken na natuurlijk
-Studiestof die niet aansluit op examens
-Vrijstellingen aanvragen voor examenvakken waarbij je externe exameninstanties moet gebruiken kunnen alleen met veel moeite en tijd worden aangevraagd ( denk maanden en zeker meerdere aanvragen )
-Studieprogramma’s kunnen met een vrij korte waarschuwing geheel worden aangepast, mijn hbo- opleiding is zo veranderd dat er nog maar een handvol vakken hetzelfde zijn als toen ik begon ( aug. 2010 ), studiepunten die ik al heb verdiend zijn me afgenomen omdat ze de studiepunten verdeling veranderden ( een vak is zelfs van 5 studiepunten naar 0 studiepunten veranderd na het slagen van het examen ) en nee, ze geven dit niet aan wanneer je begint met je studie.
-de administratie van de LOI is zo slecht dat nadat ik 4x telefonisch en zelfs meerdere malen per mail mijn adres verandering heb doorgegeven, het nog niet doorgevoerd was binnen hun systeem. En.. ze blijven erbij dat het mijn verantwoordelijkheid is mijn adres te veranderen en dat ik dit niet heb gedaan! Had ik hun systeem moeten hacken en mijn adres zo aan moeten passen? Ik bedoel, ik heb zelfs e-mails van de LOI waarin zij zelf terugverwijzen naar mijn adres wijziging!

Ik heb veel research hier naar gedaan en het blijkt dat er erg
veel mensen heel ontevreden zijn over de services van de LOI en dat deze ook
vaak ook dezelfde klachten hebben als ik. Ik zou heel graag willen horen hoe
anderen hun problemen hebben opgelost. Is de LOI ooit iemand tegemoet gekomen?
Hebben zij ooit hun excuses aangeboden voor hun gebrekkige producten?
Mensen die er nog over nadenken om bij de LOI te studeren.. Ik raad het ten strengste af. Ik ben met een andere studie begonnen nadat ik al tijden probeer de LOI op te zeggen. Helaas vind de LOI de ervaring van hun studenten niet belangrijk en vinden ze dat ik hun de rest van de studiekosten moet betalen. En dat vragen ze niet aardig, ik heb meteen een incassobureau op mijn nek! Ik heb vooraf niet eens rekeningen ontvangen van de LOI. Alhoewel, misschien hebben ze deze wel naar mijn oude adres gestuurd…

Masha31
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2014 08:54

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door Masha31 »

Hallo SvdSingel,

Fijn dat ik hier iets kan vinden over de problemen waar ik ook tegenaan loop.
Ik kan me niet in elk commentaar vinden maar zeker ook wel in een aantal klachten.

Sinds september 2013 ben ik begonnen aan een HBO deelprogramma bij de LOI.
Voordat je begint aan zo'n deelprogramma lees je goed alles door van wat je kunt verwachten en hoe lang de opleiding gaat duren etc.
Inderdaad, zodra je begint, (na de 7 dagen retourrecht uiteraard) wordt gaandeweg de opleiding volledig aangepast. Grote examen-praktijkopdrachten worden toegevoegd wat enorm veel tijd in beslag neemt zodat je dus (hoogst waarschijnlijk) tijd moet bijkopen. En examens worden in het geniep veranderd van meerkeuzevragen naar open vragen, wat niet terug te vinden is op de site of je campus maar waar ik per toeval achter kwam omdat ik bij aanvang van de opleiding gezien had dat het meerkeuzevragen waren en 3 maanden later ineens open vragen. Hoe misleidend! Ook werd het huiswerk in het begin niet nagekeken en klopt het inderdaad dat er in de examens stof staat die je niet in de opleiding krijgt en niet staat in de literatuur die zij aanbevelen. Ook staat de lesstof bol van de fouten.
Ik heb een klacht via de mail ingestuurd, die met een dom mailtje beantwoord werd. Ik word niet serieus genomen. Wat een dooddoener. Ik laat het er niet bij zitten en ben inmiddels o.a. naar het juridisch loket gegaan. Inderdaad mensen, begin niet aan een thuisstudie van het LOI!
Waardeloos voor een opleiding waar je zoveel geld voor moet neertellen.

Ik hoop dat er nog andere mensen zijn die hierop kunnen reageren met hun ervaringen met het LOI!
En dan bedoel ik niet de mensen die hieronder het commentaar hebben geplaatst! Weet niet met welke intentie zij op deze site zitten maar daar kan ik niks mee in elk geval, is ook niet relevant voor het onderwerp!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben bepaald geen fan van thuis studeren. Ooit heb ik een poging ondernomen, maar de lesstof werd in de tweede les al onvoldoende uitgelegd, het was gewoon een partijtje knip- en plakwerk waar geen touw aan vast viel te knopen. Na les twee ben ik dan ook gestopt.

Niettemin, gezien het feit dat deze instanties nog steeds bestaan, vinden velen kennelijk op een of andere manier wel hun weg er in. Ik denk dat thuisstuderen je moet liggen; als het je niet ligt, om wat voor reden dan ook, kun je beter aan iets anders beginnen.

@ Masha: ik kan me een klein beetje indenken dat het niet leuk is als je rekent op meerkeuzevragen, en het worden ineens open vragen. Maar misleidend? Vind ik wel meevallen. Het gaat er om dat je de stof beheerst. Niet dat je op een zo makkelijk mogelijke manier een voldoende scoort. Want laten we eerlijk zijn: meerkeuzevragen is een kwestie van achterover hangen en aanvinken wat het meest logisch is, terwijl open vragen een kwestie is van: nadenken over de vraag en het antwoord.

Er wordt bij open vragen meer van de kandidaat verlangd, dat klopt, maar als je aan het werk bent (en dat geldt ook met autorijden, om eens wat te noemen) krijg je ook geen meerkeuzevragen voor je neus, dan moet je de uitdagingen die je tegenkomt beantwoorden met zelf nadenken. Tenzij je bij een callcentre werkt natuurlijk.

En wie weet zijn gewoon de exameneisen veranderd, en dan moet de LOI daar wel in mee gaan.

Unbeaten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2014 10:37

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door Unbeaten »

ojee ik ben pas begonnen met een thuisstudie van loi. vond het zover wel al apart dat bij hun hoofdstukken ik vervolgens 3 boeken erbij moet pakken ene hoofdstuk 3 dan 9 dan 20 en dan weer 2..

de toetsen op loi zelf zijn vervolgens op een heel andere niveau dan de boeken.

bij 1 instuur opdracht moest ik bij één mijn eigen mening geven - er was geen fout antwoord. ik uitgebreid een mening geschreven en alles erin verwerkt wat erin moest staan. krijg ik vervolgens nog niet alle punten voor die opdracht terwijl alles er toch echt instond

arjanstegeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 12:35

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door arjanstegeman »

Een HBO-opleiding volgen bij de LOI is voor mij rampzalig gebleken.
In 2010 begonnen aan de studie Toegepaste Psychologie. Alles ging prima, op elke communicatiestoringen na, tot het afstuderen.
Dat is pas echt rampzalig. Op 7 september 2013 heb ik de kick-off meeting bijgewoond van de LOI tbv het afstudeertraject. Ik had al een onderwerp en heb met de betreffende docenten gesproken hoe ik het afstuderen in relatie tot het onderwerp, de probleemstelling, vraagstelling en het onderzoek het beste kon aanpakken. Ik heb het advies ter harte genomen.
Op 29 september 2013 dien ik de eerste versie van mijn plan van aanpak (PvA) in. Er volgen naar aanleiding van de op- en aanmerkingen van de docent nog drie versies. De laatste (4e) versie van het PvA wordt 24 oktober 2013 goedgekeurd.Hierin zijn de hoofdvraag, deelvragen, doelgroep, aanleiding tot het onderzoek etc opgenomen. Het schrijven van mijn scriptie kon beginnen. Uiteindelijk 1 mei 2014 mijn definitieve versie ingediend. Docent 1 keurt goed, docent 2 keurt af. Docent 3 moet er aan de pas komen en keurt ook af. In het kort komt het erop neer dat de scriptie in zijn geheel is afgekeurd, beginnend bij de hoofdvraag en deelvragen. Deze zijn conform de beoordeling niet op HBO-niveau. Het advies is om op nieuw te beginnen.....
Hoe kan het zijn dat ik een jaar verder ben, het overgrote deel van alle op- en aanmerkingen heb opgevolgd, nu op nieuw moet beginnen en alle stappen conform het afstudeertraject van de LOI opnieuw moet doorlopen. Ik wordt radeloos..................
Ik ben begeleid om de weg naar 'Groningen' af te leggen en nu blijkt dat ik naar 'Maastricht' moest.
Als ik iemand wil spreken om het proces te bespreken schrijft de LOI per emial: "Kunt u per mail reageren en uw verwachtingen over het hersteltraject en uw verzoek via een reply naar mij toesturen. Mevrouw Teeuwen is volgende week maandag weer aanwezig en ik zal uw reactie onder haar aandacht brengen."
Ik voel niet gezien en niet gehoord............

sniksnaksnok
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2014 13:16

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door sniksnaksnok »

Ik volg de studie pw3 kinderopvang.1 augustus 2014 is het systeem omgezet van CGO naar BGO. 20 juli is mijn systeem al omgezet waardoor ik een laatste opdracht niet meer kon inzenden. Hiervoor heb ik een aantal keer een klacht ingezonden met de vraag wat ik nu moest doen. Hierop heb ik geen bericht ontvangen. Mijn onderdeel van mijn BPV-opdrachten van mijn digitaal portfolio was wel nog hoe het was dus die opdrachten heb ik allemaal nog kunnen inleveren en die zijn allemaal goedgekeurd.

In september heb ik mijn praktijkexamen schriftelijk aangevraagd met de urenlijst van mijn stageperiode en met een aanvullende brief met een aantal vragen over het examen.
Op deze brief heb ik nooit reactie gehad. Ik weet dat het 4 tot 6 weken kan duren voordat je reactie krijgt van loi. Na 6 weken had ik nog steeds geen reactie. Toen ben ik gaan bellen.
Maandag 20 oktober heb ik voor het eerst gebeld met de klantenservice en heb ik het hele verhaal uitgelegd. Deze mevrouw zei dat er nog een opdracht openstond waardoor ik nog geen praktijkexamen kon aanvragen. Ik heb uitgelegd welke opdracht dit was en heb nagekeken in mijn mail wanneer ik hiervoor gemaild had met hun. Het was best een lang gesprek waarin ik alle informatie had doorgegeven. Ik ging ervan uit dat deze mevrouw een aantekening had gemaakt van dit gesprek want dit zei ze ook. Ik zou uiterlijk eind van de week reactie krijgen per mail waarin alle informatie stond.
Dit heb ik niet gehad. Toen heb ik maandag 27 oktober gebeld om te zeggen dat ik geen reactie had gehad terwijl ze dat wel had gezegd. Van dit telefoontje zou ook een aantekening gemaakt worden en ik zou weer uiterlijk eind van de week reactie krijgen. Dit had ik weer niet gehad.
Inmiddels ben ik 3 weken aan het bellen en vandaag heb ik voor de zevende keer gebeld met de klantenservice.

Ik word gewoon aan het lijntje gehouden. Als je vraagt naar de studieleiding wordt je doorverbonden. Dan vraag je of je bent doorverbonden met de studieleiding, zeggen ze nee je kunt niet worden doorverbonden met de studieleiding. Dan moet je weer het verhaal uitleggen.
Elke keer krijg ik te horen: Ja ik vind het ook heel vervelend voor u. Ik maak een aantekening van dit gesprek en je krijgt zo snel mogelijk reactie. Uiterlijk aan het eind van de week.

Ik vind dit echt schandalig. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Doordat zij mijn systeem vóór 1 augustus al hebben omgezet, kon ik mijn laatste opdracht (een projectopdracht) niet meer inzenden. En hierdoor kan mijn aanvraag van het praktijkexamen niet in behandeling worden genomen. Ik heb gevraagd wat ik moet doen om deze opdracht in te zenden, krijg ik geen reactie op.

Ik ga sowieso een klacht indienen bij de onderwijsinspectie, via een advocaat komt er een brief en ik ga net zo lang door totdat ik antwoord krijg waar ik iets mee kan. Inmiddels ben ik al 4 maanden met dit alles bezig en weet ik nog steeds niet wat ik moet doen. En ik weet dus ook nog steeds niet wanneer ik praktijkexamen kan doen. Ik vind dit echt zwaar vervelend want de rest van de studie heb ik vrijwel geen problemen gehad met de loi. Ik heb elk examen kunnen afleggen en gehaald. Alle deelcertificaten die ik nodig heb, heb ik.

Ik hoop dat hier iets aan gebeurt want zo kom ik dus niet verder. Dit werkt niet.

Koffiemeisje
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2008 00:06

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door Koffiemeisje »

Ik heb in het verleden een opleiding Nima A gevolgd bij LOI, dat was mij goed bevallen. Dus voor de Opleiding HBO Online Marketing ook naar LOI gegaan. Maar kwam al snel dingen in de lesstof tegen die verouderd waren. Vragen die niet beantwoord werden Vraag van 7 januari is nu nog niet beantwoord.
Gisteren geprobeerd te bellen, 4 wachtende voor mij... en maar in de wacht. Later nogmaals geprobeerd. Weer 4 wachtende in de rij. Dan maar een e-mail gestuurd via de klantenservice. U ontvangt uiterlijk 2-2-2015 bericht. Dus vandaag maar weer gebeld. 8 wachtenden in de rij en een half uur verder. De dame aan de telefoon gaat de leiding vragen de docent te bewegen om mijn vragen te beantwoorden, want ze zag inderdaad 5 vragen staan vanaf 7 januari.

Op andere forums las ik ook al over verouderde lesstof en moeilijke bereikbaarheid. Had ik maar eerst forums gelezen i.p.v. te verwachten dat wat destijds goed was, nog steeds goed is...

Ben pas net twee weken bezig, maar vrees dat ik niet de kwaliteit krijg die ik gewend was. Ik hoop dat mijn docent het verschil gaat maken, maar hij of zij heeft al een slechte start gemaakt.

Marion

stofzuigertje

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zonder op LOI in te gaan, de meeste online aanbieders zitten flink onder de score van normale scholen en opleidingen en hoge kosten....

Ook waren er in 2009 of eerder als meldingen van verouderde boeken en matige leraren die nauwelijks iets terug doen waarvoor je wel betaalde.
Vooraf op forums zoals hier en bij Kassa zoeken en je wist dat het niet de manier was om hoge kans te maken op slagen....
Duur en matig, dus kijk vooraf naar waar je studeerde...

Hetzelfde geld voor Autorijles, bij CBR kun je zien en mijn vrienden bevestigen helaas het resultaat...
Prijs en kwaliteit is vaak helemaal zoek en bij een goede leraar slaag je eerder!

trees wempe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:11

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door trees wempe »

Sinds september 2014 volg ik de HBO-opleiding grafische vormgeving bij de LOI.
Het bevalt bar slecht en ik schrik als ik zoveel dezelfde klachten tegenkom op deze site.
Met vragen over de (verouderde en vol taal- en stijlfouten staande lesstof) word ik doorverwezen naar de klantenservice. De klantenservice reageert niet of men maakt zich er na lang aandringen met een algemeen beleefd aandoend smoesje vanaf. Beledigend!
Meerdere malen kon ik niet verder omdat een vraag over de lesstof niet beantwoord werd.
Studeren in je eigen tempo is dus ook al niet aan de orde.
Ik raad iedereen af een studie te volgen bij de LOI.
Het kost veel geld en de geboden lesstof en beloofde ondersteuning is buiten gewoon laag.
Ik heb laatst een reactie gelezen aan iemand die zijn lesgeld niet meer wilde betalen, de reactie was dat dat niet zomaar kan omdat je een overeenkomst bent aangegaan.
Is de LOI dan geen overeenkomst aangegaan?
Zij zouden immers goed materiaal en professionele ondersteuning leveren.
Vind het heel erg dat zo'n instelling hiermee weg komt.
Trees Wempe

loiklachten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2015 09:54

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door loiklachten »

Beste mensen,

Ook ik kamp al enige tijd met problemen bij het LOI. De klantenservice heeft mij totaal misleid en na vele afspraken niet nagekomen heb ik mijn klachten kenbaar gemaakt bij de klantenunit. Helaas staat op de studie voorwaarden dat ik voor een jaar moet betalen maar een veel hoger bedrag dan de klantenservice beweerde.
Ik ben telefonisch een contract aangegaan en ben ter goeder trouw met deze informatie in zee gegaan, dit komt mij nu duur te staan door misleidende en onvolledige informatie van de klantenservice van het LOI.

Telefonische afspraken zoals bij het niet behalen van het toelatingstoets voor niveau 4, zou ik nog een kans krijgen voor het maken van het toelatingstoets ( Deze moest ik achteraf zelf betalen omdat niet vermeld werd dat ik deze zelf moest betalen.)
Bij het niet behalen van deze tweede herhalingstoets, zou er naar een passende oplossing gekeken worden desnoods naar niveau 3. ( Er werd niet vermeld dat ik studiemateriaal en boeken niet meer terug kon sturen dus was ik hier een fors bedrag aan kwijt, leuke passende oplossing.)
Doordat ik al een aantal facturen in een keer had betaald, moest ik de komende facturen van de volgende opleiding negeren tot februari 2015. (achteraf zeggen zij dat ik vanaf oktober 2014 niet heb betaald had en dit alsnog moest doen, ik heb zelf gerekend en dat klopte voor zo ver.
Ik zou bij het aangaan van een nieuw contract op niveau 3 geen inschrijfgeldkosten en of bankkosten betalen, achteraf komt het wel op rekening.
Als ik maandelijks de examenkosten van het LOI zou betalen, i.p.v. los bij elke aanmelding voor examens, zou ik korting krijgen. (Er werd niet vermeld dat bij het vroegtijdig beëindigen van de opleiding dit geld niet terug zou krijgen ook al heb ik deze examens nooit gemaakt.
Al bij al, wat voel ik me stom, volgens een medewerker van juridisch loket had ik beter de kleine letters van de studievoorwaarden moeten lezen.
Bij het krijgen van een baby, uitval van oppas en geen stage kunnen vinden voor mijn opleiding, heb ik vroegtijdig mijn opleiding moeten beëindigen omdat ik echter geen tijd nog concentratie had, laat staan kleine lettertjes lezen. Ik ben goed gelovig van uit gegaan dat dit een leerbedrijf is en geen geldklopperij bedrijf.

Verder is de communicatie onderling niet goed, de een zegt dit de ander medewerker zegt wat ander.
Antwoord op gemaakte huiswerk komt terug zonder feedback en lijkt eerder op een geprogrammeerd antwoord. (Trouwens, de eerder gemaakte opdrachten die ik bij niveau 4 als goed behaald kreeg, moest ik bij niveau 3 opnieuw maken en raad het: mijn antwoord was onvolledig en onjuist, ik moest hetzelfde huiswerk gewoon weer opnieuw maken).
Stage is moeilijk te vinden aangezien de meeste plekken studenten van het ROC aannemen en anderen geen vertrouwen hebben bij het LOI.
Ik voel mij flink in de steek gelaten en kan niets anders dan betalen, maar wat maakt mij dit verdrietig en woedend tegelijk. Ik ben zwaaaaar teleurgesteld!!!

loiklachten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2015 09:54

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door loiklachten »

Nog even een toelichting over de studievoorwaarden; Wat besproken was telefonisch, konden zij mij niet op zwart en wit sturen omdat het technisch gezien niet in hun systeem zat. Ook al had ik de voorwaarden gelezen, zou ik dezelfde fout maken door dat ze telefonisch van alles hadden gezegd en verkocht waardoor ik nu geen kant op kan.

Kan Radar hier niets mee doen, en voor al deze bovengenoemde mensen die ook klachten hebben?

Ik zal ze in termijnen moeten betalen omdat ik geen incasso op mijn adres wil en ik krijg uiterlijk vrijdag 7 augustus de tijd om te reageren.
Nogmaals ik begrijp dat ik moet betalen omdat ze een aantal leerkrachten van tevoren moeten aan nemen. Maar de examenkosten waarvoor ik mij nooit aangemeld heb begrijp ik niet helemaal. Ze hebben al een aanmelding voor mij gedaan waardoor ik moet betalen maar ik krijg geen verheldering. Ik zou de examens ook over 2 of zelfs 3 jaar kunnen doen, dan is er tijd genoeg om deze aanmelding op stop te zetten zonder enige kosten voor hun, lijkt mij.
Aangezien: alle onnodige extra kosten, misleiding en verkeerde informatie, vage feedback op ingestuurde huiswerk en elke keer dat ik belde wel 20 minuten aan de wacht stond...enz. verwacht ik wel een compensatie, vanuit hun kant. Zij zijn zeer tekort gekomen en dat terwijl het al niet een goedkope opleidingsinstituut is.
Nog iets wat ik was vergeten te vermelden, toen ik vandaag een medewerker van de financiële afdeling kreeg, had ik afhankelijk welke opleiding, nog 3 jaar langer over kunnen doen.
Toen ik vorig jaar een medewerker van de klantenservice vroeg om extra tijd i.v.m. met het krijgen van een baby, zijden ze mij dat ik al 18 maanden kreeg en deze tijd daar al inbegrepen was.
Wat kan ik doen, zal ik akkoord gaan met de betaling, of nog even wachten? Het is mijn telefonische wordt tegen hun studie voorwaarden. Overigens ik heb het contract nooit getekend.

Ellen 28
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2015 11:30

Re: Thuisstudie van LOI, geen goed idee

Ongelezen bericht door Ellen 28 »

Het is fijn om te lezen (of eigenlijk juist helemaal niet fijn) dat ik niet de enige ben met klachten over de LOI.
In juli 2011 ben ik begonnen aan de MBO studie boekhoudkundig medewerker.
Ondanks goede punten heb ik dit nog steeds niet af kunnen ronden. Oké, waar zal ik beginnen..........
In het begin verliep het allemaal redelijk goed. Het was duidelijk wat ik moest doen en er was overzicht. Dat veranderde echter snel:
- Er werden vakken toegevoegd aan de studie. Daarbij zou ik geen studievertraging oplopen (Kreeg ik een studieplanner waarin stond dat je gewoon meer moest doen in een week. Tja, op die manier kun je 10 vakken toevoegen zonder vertraging op te lopen)
- Nederlands en Rekenen werden toegevoegd aan de studie. Dus ik daar maar direct aan begonnen. Toen ik helemaal klaar was met beide vakken en examen aan wilde vragen, kreeg ik een brief waarin stond dat deze twee vakken maar geldig waren tot een bepaalde datum. Als je dacht niet klaar te zijn voor die datum met de complete studie, kon je beter wachten met examen doen. Het was handig geweest om deze informatie op voorhand te hebben. Dan was ik met iets anders begonnen.
- in december 2013 heb ik na veel moeite een stageplaats gevonden, waar ik naast mijn werk stage kon gaan lopen. Omdat dit parttime was moest ik 15 maanden stage lopen. Ik heb een heel pakket aan opdrachten ingelverd. NOOIT FEEDBACK gekregen vanui de LOI. In die 15 maanden nooit iemand gezien vanuit de LOI. Uiteindelijk mijn praktijkexamen aangevraagd, dat zou op basis van mijn portfolio afgevraagd worden. Wat bleek, er werd mij het verkeerde examen afgenomen! Heeft er uberhaupt ooit iemand naar mijn portfolio gekeken?
- Nadat ik de stage had afgerond, zou mijn eindevaluatie plaastvinden op mijn stageplaats. Dit heb ik 10 keer moeten vragen en vond uiteindelijk 8 weken ne beëindiging van mijn stage plaats! Ik kon daar blijven vanwege een vervanging, maar voor hetzelfde geld was ik al lang weg daar!
- Verder had ik een paar vakken helemaal uitgwerkt. Ik wil examen aanvragen. Komt er zonder vooraankondiging nieuwe lesstof van dat vak. Het examen wordt afgenomen op basis van de nieuwe lesstof. (Heb ik 2x mee gemaakt) Kon ik weer opnieuw beginnen. Waarom wordt dit vantevoren niet gemeld?
- 2 weken geleden melt ik me voor een mondeling examen. Het is voor mij 5 uur rijden en ik had mijn werk afgezegd. Zeggen ze doodleuk 'ow foutje, dit is pas volgende week, er staat een verkeerde datum op'. Er werd niets geregeld zodat ik alsnog examen kon doen.
Mijn onkosten van die dag zijn niet vergoed. En nu na vele mails en telefoontjes komen ze pas (het is nog niet rond) met een alternatieve datum. Is dit nu service na een fout die is gemaakt?
- Toen ik begon met mijn studie moest ik één examen doen voor Nederlands. Kosten €50,00. Dit kon toen echter nog niet, omdat dit maar beperkt geldig was. Lees hierboven. Inmiddels moet ik al drie examens Nederlands doen, in totaal €330,00. Kan dat zomaar? Ondanks mijn VWO diploma en een afgeronde HBO diploma kan ik hiervoor geen vrijstelling krijgen.

Ik hoef nog maar twee vakken, maar ik ben niet van plan om nog eens €750,00 in een instelling te steken om alleen maar examen te kunnen doen, en waarvoor je verder niets terug krijgt.

Ik raad het iedereen af om hier een studie te starten. Het begin verloopt prima, maar afronding van de studie word je bijna onmogelijk gemaakt.

Gesloten