LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Nienusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2016 14:36

Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Nienusje »

Dag,

Wie kan mij helpen bij het volgende? Voor de HBO studie Bedrijfskunde MER hebben we onlangs een tentamen gehad van Bedrijfs Economie, waarbij maar 1 klasgenoot is geslaagd met een 5,8. De rest is allemaal gezakt. Ik zelf had een 4,8 en dit was nog één van de betere scores.
Wat zijn mijn rechten als student in dit geval? Het is toch verre van bijzonder wanneer maar 1 iemand slaagt voor een tentamen. Iets gaat er dan niet goed lijkt mij. Wie heeft tips voor mij welke procedure ik hierin zou kunnen volgen?

Alvast bedankt!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

1: Praat eens met de docent.
2. Praat eens met de examinator.
3. Hebben jullie geen Examenregeling?
4. Hebben jullie geen Klachtencommissie?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:WoW. Bestaan die klassen tegenwoordig uit 100 leerlingen?
Bij hoorcolleges kunnen groepen zelfs uit 300+ bestaan, als ik van mijn eigen ervaringen bij de universiteit uitga.

Wat is de reden dat men gezakt is? Sloot het tentamen soms niet aan op de stof, of is het niveau van de studenten te laag?

mh73

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door mh73 »

Mmm, praat mij niet over het HBO. Bij het laatste tentamen wist de docent zelf niet het juiste antwoord op een vraag te geven toen de leerlingen hem dat na afloop van het tentamen vroegen, terwijl het letterlijk in de tekst van het leerboek stond.

Bij een andere toets kregen leerlingen een halve punt bovenop hun cijfer als ze het meeste lawaai maakten bij een geluidsmeter...

De leerlingen op de opleiding van mijn dochter hebben een opkomstplicht, terwijl de docenten soms niet op komen dagen. Het binnen de afgesproken tijd nakijken van werkstukken en toetsen schijnt ook heel moeilijk te zijn. Wat betreft de leerlingen, wist ruim de helft niet te slagen voor de starttoetsen Engels en Nederlands. En dat terwijl sommige leerboeken in het Engels zijn. Nee, het niveau van zowel leerlingen als opleidingen is bedroevend in Nederland.

Met klachten over je tentamens kun je altijd naar een examencommissie of iets dergelijks, als je er met de docent niet uitkomt.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet niets alleen doen, maar als groep, de leraar is gezakt en massaal protest want de overige hebben het zelfde probleem.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nienusje schreef:Dag,

Wie kan mij helpen bij het volgende? Voor de HBO studie Bedrijfskunde MER hebben we onlangs een tentamen gehad van Bedrijfs Economie, waarbij maar 1 klasgenoot is geslaagd met een 5,8. De rest is allemaal gezakt. Ik zelf had een 4,8 en dit was nog één van de betere scores.
Wat zijn mijn rechten als student in dit geval? Het is toch verre van bijzonder wanneer maar 1 iemand slaagt voor een tentamen. Iets gaat er dan niet goed lijkt mij. Wie heeft tips voor mij welke procedure ik hierin zou kunnen volgen?

Alvast bedankt!
Buiten dat de topicstarter niet meer gereageerd heeft:

Er kunnen zoveel redenen zijn dat een complete klas een tentamen niet haalt. Kan aan de leraar liggen, maar als de hele klas tijdens de les loopt te klieren en er van lesgeven niks terecht komt, terwijl het huiswerk ook al niet gemaakt wordt, sja...

En wie weet wat het wel het verkeerde tentamen, of hadden jullie de verkeerde stof geleerd.

Rechten? 'Inzicht biedt uitzicht', geef eerst maar eens goed inzicht van wat er precies gaande is. Als dat helder is, dan ligt de oplossing meestal voor de hand.

Nienusje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2016 14:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Nienusje »

Goh, ik heb hier voor het eerst iets gepost, bijzonder sommige reacties! Helaas heb ik niet steeds de tijd om reacties te lezen. Heb ze nu allemaal gelezen, bedankt voor de 'wijze' tips van een aantal. Ik vroeg gewoon om advies of mensen ervaring hiermee hadden, omdat ik benieuwd was of er bepaalde standaarden hiervoor zijn wanneer er zoveel studenten zakken voor een tentamen. Maar nogmaals bedankt....., ga er verder mee aan de slag.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nienusje schreef:Goh, ik heb hier voor het eerst iets gepost, bijzonder sommige reacties! Helaas heb ik niet steeds de tijd om reacties te lezen. Heb ze nu allemaal gelezen, bedankt voor de 'wijze' tips van een aantal. Ik vroeg gewoon om advies of mensen ervaring hiermee hadden, omdat ik benieuwd was of er bepaalde standaarden hiervoor zijn wanneer er zoveel studenten zakken voor een tentamen. Maar nogmaals bedankt....., ga er verder mee aan de slag.
Maar wat is nu exact het probleem/de oorzaak van het grote aantal onvoldoendes?
Dat is nogal relevant bij het zoeken van een oplossing.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een matige of onduidelijke uitleg zakt eigenlijk de leraar....

Vraag eens andere jaren of groepen hoe dit presteerden.
En was je antwoord wel fout?
Ook een leraar met antwoord lijstje kan verkeerd zitten.

Protesteer als groep en vraag om betere lessen en nogmaals proefwerk.
Ook is het nakijken welke vragen fout gemaakt werden slim want bij een 4 is toch 40% goed gemaakt...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Bij een matige of onduidelijke uitleg zakt eigenlijk de leraar....

Vraag eens andere jaren of groepen hoe dit presteerden.
En was je antwoord wel fout?
Ook een leraar met antwoord lijstje kan verkeerd zitten.

Protesteer als groep en vraag om betere lessen en nogmaals proefwerk.
Ook is het nakijken welke vragen fout gemaakt werden slim want bij een 4 is toch 40% goed gemaakt...
Hoe jij zo makkelijk de schuld aan docenten geeft vind ik schandalig. Duidelijk is ook dat je geen idee hebt wat de verwachtingen zijn van een HBO of WO student: namelijk zelfstudie en een initiatiefnemende houding.

Uit helemaal niets van wat TS vertelt blijkt dat de docenten een probleem zijn en de oorzaak van het grote aantal onvoldoendes is nog steeds volledig onduidelijk. Er zijn nou eenmaal "struikelvakken" waar grote delen van de studenten het niet haalt. Daar is niets mis mee. Als je dan massaal gaat zeuren om het niveau omlaag te krijgen is dat nou niet echt bepaald goed voor het onderwijs... wat nou ook niet echt extreem goed is als je kijkt naar hoe slecht bijvoorbeeld de schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn bij veel studenten.

Tot TS aangeeft wat nu exact de oorzaak is kunnen we niets adviseren.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe is het college en hoe deskundig zijn de antwoorden op vragen?

Als mijn zoon dankzij een online college elders meer weet als zijn eigen hoogleraar.... en de opgave door 100% fout gerekend werd en achteraf bleek dat hij zelf een foutje had gemaakt en er slechts 2% fout gerekend had moeten worden.

Naast vele goede zitten er ook wel eens matige hoogleraren tussen helaas.

Zelfstudie doe ik ook vaak, niet omdat ik zo goed ben maar vaak is instructie boekje bij apparaat een ramp!
Als ik een college online bekeek van mijn eigen vakgebied hoor ik wel eens dingen waarvan ik zeker weet dat het niet klopt.
Alleen is mijn Engelse taal, verstaan lastig en spreken een ramp maar als ik met mijn relatief lagere opleiding al fouten hoorde.....

Enkele studenten vroegen ooit aan mij welke rijschool ze moesten nemen....
Mijn antwoord was niet een rijschool maar een leraar te kiezen, want ook binnen 1 grotere rijschool waren er sterke verschillen....
Alleen de eigenaar is nu boos want naast instructeurs met maandenlange wachtlijst zijn er ook die op leerlingen wachten en je vandaag nog kunt rijden....


En om bij deze vraag te blijven.......
Kies een online college van enkele jaren terug met andere Hoogleraar of zoek een andere Universiteit online.....
Na een online collega door andere Hoogleraar een herkansing aanvragen.
Jou Hoogleraar kan goede vakman zijn maar kan hij de stof ook goed uitleggen en overbrengen?

Ook is het slim om vooraf een online collega te volgen omdat je dan al iets meer vooraf weet dus het college makkelijker kunt volgen en betere vragen kunt stellen....
Alleen zijn ze nu niet altijd blij met mijn zoon die soms meerdere college's vooraf heeft gevolgd en gelijk de fouten.....

Jammer dat ze nu denken dat hij straks Cum Laude zal afstuderen zal, zo goed is hij niet, alleen maar slim door vooraf op de laptop te kijken....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Hoe is het college en hoe deskundig zijn de antwoorden op vragen?

Als mijn zoon dankzij een online college elders meer weet als zijn eigen hoogleraar.... en de opgave door 100% fout gerekend werd en achteraf bleek dat hij zelf een foutje had gemaakt en er slechts 2% fout gerekend had moeten worden.
Dit is totaal niet-relevant en ook zeer twijfelachtig. Ik zit zelf in het onderwijs, en jij doet me denken aan zo'n pappa of mamma van een kind dat onderpresteert en het allemaal wel beter weet. Zo iemand die wel even komt vertellen dat de docenten onbekwaam zijn en de normeringen niet deugen terwijl het kind niets uitvoert.

Again: zolang TS niet aangeeft wat de oorzaak is van het aantal onvoldoendes kan je lopen roepen wat je wil, maar alles wat je tot nu toe hier hebt opgeschreven is niet relevant.

Verder zijn er natuurlijk de bekende wegen: examencommissie en regelingen, zoals ook al eerder gezegd. Alle overige uitspraken hebben verder geen toegevoegde waarde.

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door lynden »

Julie4444 schreef:
stofzuigertje schreef:Hoe is het college en hoe deskundig zijn de antwoorden op vragen?

Als mijn zoon dankzij een online college elders meer weet als zijn eigen hoogleraar.... en de opgave door 100% fout gerekend werd en achteraf bleek dat hij zelf een foutje had gemaakt en er slechts 2% fout gerekend had moeten worden.
Dit is totaal niet-relevant en ook zeer twijfelachtig. Ik zit zelf in het onderwijs, en jij doet me denken aan zo'n pappa of mamma van een kind dat onderpresteert en het allemaal wel beter weet. Zo iemand die wel even komt vertellen dat de docenten onbekwaam zijn en de normeringen niet deugen terwijl het kind niets uitvoert.

Again: zolang TS niet aangeeft wat de oorzaak is van het aantal onvoldoendes kan je lopen roepen wat je wil, maar alles wat je tot nu toe hier hebt opgeschreven is niet relevant.

Verder zijn er natuurlijk de bekende wegen: examencommissie en regelingen, zoals ook al eerder gezegd. Alle overige uitspraken hebben verder geen toegevoegde waarde.
Inderdaad , want TS reageerd niet meer, om de bekende reden! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door witte angora »

Julie4444 schreef: Hoe jij zo makkelijk de schuld aan docenten geeft vind ik schandalig. Duidelijk is ook dat je geen idee hebt wat de verwachtingen zijn van een HBO of WO student: namelijk zelfstudie en een initiatiefnemende houding.
Hoe het nu is weet ik niet. Wat ik wel weet is hoe het 35 jaar geleden in het MBO (in mijn geval MEAO) had moeten zijn: precies zoals je het omschrijft. En zo deden wij het al op de lagere school (was een school voor slechthorenden, dus klassikaal onderwijs was lastig) en zo was het al op de Mavo (hetzelfde verhaal). Dan kom je dus op de Meao, 1e leerjaar, blijkt dat een groot deel van de klas nog niet eens wist hoe ze moesten vermenigvuldigen en delen. 6e Klas lagere school, maar geloof me, ze konden het echt niet. Konden we maandenlang klassikaal dat soort dingen doen, voor het vak BedrijfsAdministratie.

Degenen die dat maar niet oppakten (dat was ook de hele groep die het vanaf het begin niet kon) zijn datzelfde jaar nog van school verdwenen; twee jaar later zijn al degenen die in het examenjaar als extraatje MBA er bij deden daarvoor hopeloos gezakt. Vind je het gek? We hebben minstens een half jaar achterstand opgelopen vanwege een groep waarvan je je af kunt vragen hoe ze ooit voor hun diploma konden slagen, en wat ze in vredesnaam op het MBO te zoeken hadden.



Kreeg je in de 2e klas een leraar Nederlands die geen orde kon houden. In plaats van de man gewoon zijn lessen te laten geven, zijn een aantal klasgenoten les in, les uit, een jaar lang lopen zeuren en een jaar lang zijn onderwijsbevoegdheid ter discussie aan het stellen. Kortom: een jaar lang vanwege het gezeik van een aantal klasgenoten weinig opgestoken van de lessen.

Dus dat 99% van de mensen zakt voor een tentamen, ik weet nog zo net niet of dat wel aan de leraar ligt.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Witte Angora,

Volledig met je eens maar dit is geen MBO maar HBO vraag dus zou de basis school........

Wel heb je gelijk dat het MBO beter een toelating controle toets kan invoeren zodat je de kneuzen die de boel verzieken kunt weigeren.
Als je de ik kan niet rekenen eruit kan gooien na een paar maanden is het ook beter, kleinere groep met die echt willen.

Gezien de kosten voor de overheid zou een toelating MBO en HBO dus proefwerk voor inschrijven beter zijn.
Dat zal voor het VMBO en HAVO wel eens problemen kunnen geven als leverancier....

Maar naast jou MBO opleiding, ook de Universiteiten hebben er nog last van dus voor elke opleiding die voor de overheid naast onze bijdrage al snel tussen de €3.800,- en €14.200,- per jaar per leerling kost!

Ik ben daarom voor toelatingsexamen voor elke door overheid betaalde opleiding.
Beter voor Ons als Belastingbetaler, en ook voor de Leraar die dan betere gemotiveerde leerlingen kreeg, en er zijn minder leraren nodig waardoor
we de twijfelachtige die er helaas ook tussen zitten weg kunnen sturen voor een UWV cursus.....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Kreeg je in de 2e klas een leraar Nederlands die geen orde kon houden. In plaats van de man gewoon zijn lessen te laten geven, zijn een aantal klasgenoten les in, les uit, een jaar lang lopen zeuren en een jaar lang zijn onderwijsbevoegdheid ter discussie aan het stellen. Kortom: een jaar lang vanwege het gezeik van een aantal klasgenoten weinig opgestoken van de lessen.

Dus dat 99% van de mensen zakt voor een tentamen, ik weet nog zo net niet of dat wel aan de leraar ligt.
Helaas is dat ook vaak nog de situatie op scholen, zeker bij VMBO, maar ook bij sommige klassen Havo/vwo in de typische moeilijke jaren. Toen ik net in het onderwijs begon heb ik ook meteen meerdere probleemklassen gekregen en dat was gewoon niet goed voor docent en leerling. Betekende dat dat ik een slechte docent was? Nee (ik was ook niet perfect, maar wel gewoon terecht bevoegd).

De houding van een groot aantal leerlingen in die specifieke klassen was dermate ernstig dat ze het lessenrendement omlaag trokken tot zeer weinig. En dan heb ik het echt over kinderen die dingen in de fik steken, uit het raam klimmen als je even een klasgenoot aan het helpen bent, etc. En dan heb je van de 30 leerlingen 3 of 4 die wel willen leren en de rest zit er omdat leerplicht. Veel van deze kinderen hadden beter een plek moeten hebben op speciaal onderwijs, maar omdat er "passend onderwijs" is ingevoerd was dit geen optie.

Tja, en toen stroomde een groot deel af. Een aantal vonden dat de schuld van de leraren, zeker ouders waren van die mening. Toch vreemd dat ik dan toch een paar leerlingen die het qua niveau een jaar eerder niet aankonden, met mij als docent wel ineens konden presteren. Bij de rest was het gebrek aan opvoeding en de slechte houding de oorzaak van veel onvoldoendes (en dan zeg ik het nog netjes).

Resultaat: ik geef nu alleen les aan Havo, VWO en HBO, maar dit is ook de reden dat veel docenten overspannen raken, stoppen met onderwijs en iets anders gaan doen. Er is niet voor niets een groeiend lerarentekort.
stofzuigertje schreef:Volledig met je eens maar dit is geen MBO maar HBO vraag dus zou de basis school........
Waarom reageer jij dan in je andere posts alsof het hier niet HBO maar lager onderwijs betreft?

stofzuigertje schreef:Gezien de kosten voor de overheid zou een toelating MBO en HBO dus proefwerk voor inschrijven beter zijn.
Dat zal voor het VMBO en HAVO wel eens problemen kunnen geven als leverancier....

Maar naast jou MBO opleiding, ook de Universiteiten hebben er nog last van dus voor elke opleiding die voor de overheid naast onze bijdrage al snel tussen de €3.800,- en €14.200,- per jaar per leerling kost!

Ik ben daarom voor toelatingsexamen voor elke door overheid betaalde opleiding.

Beter voor Ons als Belastingbetaler, en ook voor de Leraar die dan betere gemotiveerde leerlingen kreeg, en er zijn minder leraren nodig waardoor
we de twijfelachtige die er helaas ook tussen zitten weg kunnen sturen voor een UWV cursus.....
Dat slaat echt nergens op. Wist je dat basisschoolleerlingen en VO-leerlingen ook gewoon geld kosten? Hoe wou je die onderwijs gaan weigeren?
Er bestaat zoiets als een recht op onderwijs en leerplicht. Daarnaast is er de komende jaren een tekort van ruim 4.200 FTE in het basisonderwijs en 1.000 FTE in het middelbaar onderwijs.

De oplossing zou meer gericht moeten zijn op de maatschappelijke perceptie van docenten, die meer gepaard zou moeten gaan met respect en een andere mentaliteit tegenover onderwijs. Niet alleen van leerlingen, maar ook van ouders. Dat je als docent (ook bij volwassenenonderwijs) een beetje politieagent moet gaan spelen en dan ook nog eens ruzie mag gaan maken met ouders als je de kinderen straft voor hun wangedrag is m.i. belachelijk.

Dat brengt ons weer terug naar de situatie van TS: zonder de oorzaak van het probleem te kennen kan je dus niets nuttigs adviseren. We weten immers niet of het aan het niveau, studievaardigheid, etc. van de groep leerlingen ligt, of een andere oorzaak dit heeft laten gebeuren. Echter mag je van een HBO student wel verwachten dat deze aan de bel trekt lang voor het tentamen wanneer er iets mis is.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@julie4444

Volledig met jou eens maar ....

Betalen we wel voldoende, nu verdien je wel voldoende als er vele goede naar bedrijfsleven gaan?

Als we op de basis kinderen niet meer mogen laten blijven zitten.....

Ik ben voor toelatingsexamen want als de praktijkschool hierdoor overvol word is het op VMBO en Hoger minder die moeten leren...

Elk kind heeft recht op studie, maar als ze er een goed betaalde hangplek alternatief voor maken die meer bij buurthuizen thuis hoorde?

De grootste etterbakken die alleen een voldoende voor leraar pesten halen zijn helaas meestal erg populair en nemen twijfelaars mee.
Dan krijg je dat je maar 4 van de 30 serieus kunt noemen...
Als we die kleine groep etterbakken verwijderen heb je vermoedelijk nog maar 25 leerlingen over en dan is 80% goede leerling en die 5 zwakkere
moet je bijles of apart bijscholen....
dat lijkt me beter dan iedereen recht op onderwijs dit ook te verplichten.

Of we de grootste Etterbakken nog in Internaten kunnen opsluiten als vroeger, vermoedelijk niet haalbaar helaas....
Maar het weigeren van leerlingen die lastig of te laag geletterd zijn is voor zowel goede medeleerlingen als de leraar beter.
Dan is er minder uitval en hogere score want U heeft gelijk maar voor selectie en verplicht de groep die nog niet goed
kan rekenen en taal beheerst in aparte groep zetten...

Daarom mijn voor selectie voorkeur...
1 Goedkoper voor overheid.
2 Betere resultaten huidige scholen..
3 Minder verloop en opleiding leraren nodig, kans op dat enkele terug kunnen keren in betere klassen...
4 De Etterbakken opsluiten als vroeger, oefenen ze voor later als ze vastlopen en vast komen te zitten...

Het doel is dus voor Leraar, Leerling, Betalen burgers en Etterbakken alles te regelen en overlast te verminderen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Stofzuiger, je snapt niet hoe het wettelijk geregeld is. Met de invoering van passend onderwijs zijn scholen verplicht om leerlingen aan te nemen. Als je vanaf het volledige begin al kinderen weigert op niveau krijg je alleen maar meer mensen zonder opleiding en die kosten de samenleving veel meer geld omdat die per definitie een leven in de bijstand zullen leiden.

Overigens is afvloeien natuurlijk wel een realiteit, maar ergens is een bodem, en daar zitten ook problemen. Bij voorbaat weigeren op gedrag kan natuurlijk niet.

Wat betreft je vraag qua salaris: het probleem is de werkdruk boven alles. En ja, ik geef een "tekortvak" als universitair geschoold docent. Natuurlijk kan ik elders veel meer verdienen. Dat is een van de redenen dat het onderwijs met tekorten kampt bij bepaalde vakken. Tevens ook de reden voor een overschot aan kunst/geschiedenisleraren (want die kunnen niets vaak anders vinden, al zouden ze het willen). En dan nog vallen er ook bij die groep erg veel uit.

Verder is je gehele post off-topic, dus ik zal afsluiten door te zeggen dat het me opvalt dat je veel zegt zonder kennis van zaken te hebben. Lees je a.u.b. in voor je met dit soort posts komt, want wat je hier allemaal zegt slaat werkelijk nergens op.

stofzuigertje

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik benader alleen zaken die nog niet genoemd zijn.

Volledig met je eens, teveel geschiedenis en tekort in jou belangrijker vakken.
Ook daar moet selectie vooraf, want waarom moet ik als belasting betaler betalen voor een opleiding met hoge werkloosheid en er elders tekorten zijn?

Als we het aantal plaatsen van opleidingen met hoge werkloosheid beperkten moeten meerdere voor jou wel nuttige vak kiezen.
Maar ook salaris. elke goede opgeleide leerkracht die het geklooi in klas zat is en meer elders kan verdienen....

Daar betaalde ik met nog 17 miljoen andere de opleiding van.

Ik ben niet tegen onderwijs maar als je de 10% etterbakken zonder goede taal of reken beheersing verplicht eerst elders een bijscholing te volgen?
Dan is de rest van onderwijs beter en kan deze groep hier net zolang de boel verzieken tot ze Nederlands beheersen om tegen mij te protesteren en uitrekenen hoeveel hun wangedrag gekost heeft!

Als zowel Leraren als Leerlingen elders beter presteren omdat de Etterbakken die de boel verzieken gedumpt kunnen worden in voor hun speciaal
onderwijs zal de rest verbeteren en is het voor goede leerlingen en Leraren beter en zal daar minder uitval zijn.

De leerplicht word dus in mijn geval een tucht school voor etterbakken!
Toch ook leerplicht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rechten als HBO student als 99% zakt voor tentamen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ja, want iemand die kunstgeschiedenis gestudeerd heeft of wil gaan studeren kan echt even een Master Natuurkunde of Microbiologie halen en even docent worden........ maar dan wel even eerst een Bachelor in die vakgebieden halen, dan de master, en dan de lerarenopleiding.... :|

Dan stoppen we de steun voor alle universitaire opleidingen die ook maar enigsinds gerelateerd zijn aan een VO-overschotvak, want waarom eigenlijk? En onderzoek dan? Maakt niet uit! Iedereen moet verplicht maar wiskunde of scheikunde gaan studeren.

En natuurlijk zijn er absoluut geen voorselecties op lerarenopleidingen.. nee hoor, die bestaan niet! :roll: (wel dus, maar het beroep is dermate zwaar dat er veel mensen alsnog afvallen)

Ondertussen gaan we alle 6/7-jarigen die moeite hebben met lezen uit groep 4 weren en van school afsturen, want volgens jou is dat goedkoper.

Stofzuiger, alstublieft, ga je inlezen! Het is zo pijnlijk om te zien dat je er niets van snapt en wel van alles en nogwat beweert over mijn vakgebied.

Gesloten