LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
student538

NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door student538 »

Noordelijke Hogeschool Leeuwarden


Er is 1 groep dat uit 24 personen bestaat. De rooster planner houdt hier helaas geen rekening mee. We zitten dan in een heel kleine lokaal wat hooguit bedoeld is voor 15 studenten. Wanneer je aangeeft dat er geen andere lokaal beschikbaar is krijg je te horen dat alles al vol zit. De consequenties zijn dat ik hoofdpijn krijg van te weinig verse lucht wat er in het lokaal is.

Er worden ook lokalen gereserveerd zonder dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt. Dit kan rooster technisch helaas niet anders aldus de docent. De lokalen worden bijvoorbeeld maar 2 dagen in de maand gebruikt....


Vorig jaar was dit ook al een probleem er is ook wel degelijk iets van gezegd maar schijnt niet te helpen. Ook is het rooster zo zo opgesteld dat je van 8.30 tot 15.15 les hebt zonder enige pauze! En eten in het lokaal? Dat mag niet! Hier is uiteraard ook al wat van gezegd. Managers bepalen volgens mij wat er moet gebeuren zonder enige weet van te hebben hoe alles werkt. Onderwijs in Nederland is sterk verslechterd.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door tienepien »

pfff als het op die NHL allemaal zo slecht is, waarom ga je dan niet naar een andere school? Er zijn zat HBO's in Nederland.
Verder zou ik eens gaan kijken naar een studentenraad oid op die school. Sta je wat sterker.

student538

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door student538 »

In sommige gebieden heb je haast geen mogelijkheid te kiezen tussen een andere school. En ik ben niet eentje die maar een andere HBO instelling gaat kiezen omdat die organisatorisch gezien de boel niet op orde heeft. We krijgen huiswerk op via BlackBoard dat wordt geplaatst op de dag nadat we het af moesten hebben. Er is al een keer wat van gezegd, maar het wil alleen nog niet zo lukken.

Het doel van mij is om mensen te informeren over de gang van zaken bij de HBO-instellingen. Mensen denken dat het onderwijs zo goed is in Nederland. Onze docent zei dat we niet moesten klagen, het onderwijs in de oost blok landen is nog slechter. Dat is ook weer zo.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Ben je met een cursus Nederlands bezig of zo?

student538

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door student538 »

Beste Flip,

Graag over het onderwerp dat ik heb aangesneden praten. Andere vragen die niets te maken hebben met deze onderwerp stel ik NIET op prijs. In mijn andere onderwerp nam je een pagina groot ding in beslag, vervolgens vraag je om een slotje.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door achmed666 »

gutgutgut, een vakje is niet lekker geregeld. Op de uni zitten we soms ook in te kleine of te grote lokalen.

nets aan te doen, niet zeuren, maar leren

student538

Re: NHL propt leerlingen in een kleine lokaal

Ongelezen bericht door student538 »

Probleem is opgelost. Als er niemand klaagt dan doet de HBO instelling maar wat ze wil. Het is een commerciële instelling.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat er in veel gebouwen te weinig zuurstof aanwezig is. Dit is zeker het geval dat je te veel mensen in een hokje dumpt. De presentaties nemen sterk af ik weet niet meer hoeveel procent. Verder moet je ook vaak in groepjes samen werken. Dat stelt de HBO instelling. Terwijl dat niet eens mogelijk is omdat de ruimte daar niet eens voor is. Als je iets eist van de studenten moet je daar ook gelegenheid voor bieden vind ik.

Gesloten