LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door pele »

Mijn dochter had info aangevraagd bij NTI voor een opleiding. Na 2 weken werd ze gebeld, en boden ze haar een gratis proefmaand aan, en daarna kon ze beslissen of ze er mee door zou gaan. Daar ging ze mee akkoord, maar nu ze het pakket binnen heeft zitten er 2 acceptgiro's bij. Allebei te betalen voor eind januari. Zij ging bellen, en wat blijkt de ene accept is voor de eerste maand en de andere voor de tweede maand. Toen zij zei dat de eerste maand toch gratis was werd haar doodleuk vertelt : als u de proefmaand terugstuurd en dus niet verder gaat met de opleiding is het gratis. Besluit u door te gaan met de opleiding dan moet u de eerste maand gewoon betalen. Gratis is dus niet helemaal gratis bij de NTI. Hoewel ze het een leuke opleiding vindt gaat ze nu toch het pakket terug sturen omdat ze zich vreselijk misleidt voelt.

Tessa3
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:26

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door Tessa3 »

Dit verhaal verbaast me weer helemaal niets......Het verbaast me dat hier niet direct een reactie van Els Beltman onder staat. Zij struint al jaren en jaren alle klachtenfora van het NTI af. En nog gaat er bij haar geen belletje rinkelen dat het NTI eerst maar eens grondig moet reorganiseren voordat ze hun diensten aanbieden.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Pele,

Zoals Tessa al aangeeft wil ik hier best reageren. Al een aantal malen heb ik op deze plaats uitgelegd dat de proefmaand echt bedoeld is om iedereen in de gelegenheid te stellen weloverwogen aan een opleiding te beginnen. Is het materiaal, de inhoud of de begeleiding niet naar wens, dan kan zonder meer het pakket aangetekend retour binnen 31 dagen en zijn verder geen kosten aan de inschrijving verbonden. Deze voorwaarde wordt zowel telefonisch als apart schriftelijk uiteengezet, en bovendien bevinden de voorwaarden zich in het studiepakket. Uit de reactie van Pele begrijp ik dat zijn dochter aangenomen heeft dat de eerste studiemaand in alle gevallen helemaal gratis zou zijn. Juist om een dergelijk misverstand te voorkomen geeft het NTI hierover heldere voorlichting in apart toegestuurde brieven. De kosten van de opleiding staan ook altijd vast, en zijn gelijk aan de kosten zoals deze bij inschrijven gemeld worden. Bovendien biedt het NTI een kosteloze verlengingsperiode.
Indien gewenst kan uw dochter ook altijd telefonisch contact met mij opnemen om e.e.a. door te spreken.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door pele »

Mijn dochter heeft alles retour gestuurd. Volgens haar is aan de telefoon niet gezegd dat die eerste gratis maand verviel als je verder ging met de opleiding. Ikzelf heb de papieren niet gezien die in de doos zaten, ze is 20, en zelfstandig genoeg om dit zelf te regelen.

prinses88
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 10:52

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door prinses88 »

Al vele malen beweert NTI dat ik nog een aantal betalingen heb open staan. Dit is helemaal niet zo en ik heb dus al een aantal keren de betalingsoverzichten gemaild naar NTI. NTI reageert echt NOOIT op mailtjes, dus deze keer ook niet. Nu krijg ik dus ineens een brief van het incassobureau NIB dat ik per direct de betaling moet voldoen (+ 30 euro). Zijn ze gek geworden ofzo!!! Mensen ga alsjeblieft nooit maar dan ook echt nooit met NTI in zee. Het is een ongeorganiseerd zooitje en heel erg onprofessioneel!!! Belachelijk dat zo'n bedrijf mag bestaand. In 1 woord WALGELIJK. Ik hoop dat NTI een keer wordt aangepakt.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Prinses 88,

Wat jammer dat er verwarring is ontstaan rondom de betaling van uw opleiding. Ons systeem kan geen betalingsherinnering versturen als de betaling geregistreerd is, dus er moet iets fout zijn gegaan, bijvoorbeeld bij het overboeken door de bank naar onze rekening o.i.d.
Om snel te kunnen nagaan wat hier precies aan de hand is verzoek ik u vriendelijk mij te mailen via [email protected] , ik zal de kwestie dan direct voor u nagaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

sprinkhaan0304
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2013 13:12

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door sprinkhaan0304 »

N.T.I. neemt externe bureau's in dienst die klanten telefonisch werven, en houden die zich aan de regels ?

Mijn vrouw word gebeld en er word aangegeven dat ze de eerste cursus maand gratis krijgt ,en als ze niet door gaat ,ze het hele pakket gratis en voor niets terug kan sturen !
Drie keer vraagt ze of dit klopt , ja mevrouw het is volledig kostenloos als u de eerste maand het pakket niet behoud en terugstuurd.
Ze belt mij op om me dit te vertellen en ik weet dat NIKS gratis is in deze wereld en vind dus uit dat de eerste maand na accepteren van de complete cursus ook betaald moet worden en dat bij terugzending van het pakket de aangetekende pakketkosten voor onszelf zijn.

IN 1 WOORD! Schofterig!

Mijn vrouw is normaal niet echt thuis in dit soort zaken en dacht met deze toezegging echt zeker te zijn van deze zaak, zo zie je maar.
Mooiste is, ik bel gelijk witheet op .....staat het niet bij n.t.i. geregistreerd dus kunnen ze het nu nog geen eens annuleren en moeten ze wachten totdat het bij hun binnenkomt na 15.30 en dan moet het worden afgevangen anders gaat het gewoon de deur uit als ik pech heb.

Wat een amateurs!

Ik hoop voor ze dat ik het pakket niet binnen krijg want dan krijg je het gesteggel weer over de retour kosten!
Dit grenst voor mij aan oplichters praktijken en ik hoop dat ze deze firma met hun "handige"truukjes met de tijd opdoeken in plaats van argeloze mensen ellende te bezorgen.

M.v.g. Marc.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: gratis proefmaand bij NTI is niet gratis

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Schriftelijke opleidingen zijn duur. Dus als je overweegt om er een te doen, zorg je eerst dat je het cursusgeld hebt.
Dan komt het lespakket binnen. Het ziet er goed uit. Je hebt er zin in. Maar één ding bevalt je niet: je hebt je vergist in een "gratis" maand. Dan kan je toch gewoon je vergissing incasseren en de cursus blijven volgen? Je bent de cursus toch gestart om wijzer te worden, in plaats van je gelijk te halen?

Gesloten