LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wetten kinderdagverblijf?

Discussieer hier over kinderopvang.
Hoavu111
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2019 04:43

Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door Hoavu111 »

Hallo,

Voor school heeft mijn groepje een opdracht. De opdracht is dat we van een BHV cursus kinderdagverblijf een escaperoom maken voor in het weekend, maar we moeten wel binnen de wetten van een kinderdagverblijf blijven.


Kan iemand ons vertellen wat die regels zijn?
Hoa

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Bedoel je dat het gebouw wat nu gebruikt wordt voor BHV-trainingen voor in de kinderopvang, in het weekend gebruikt gaat worden als escaperoom?

Dan lijkt het mij dat de wettelijke eisen voor wat er gesteld wordt aan een gebouw voor kinderopvang niet gewijzigd mag worden.
Ik zou zeggen kijk eens op wetten.nl.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw vraag is niet geheel duidelijk. Wilt u door middel van een escaperoom BHV leren op kinderdagverblijf gebied, of gaat het om de ruimte waar u gebruik van wilt maken?

Voor een kinderdagverblijf gelden veel regels en wetten, maar de meeste (zoals het aantal leidsters per aantal kinderen van een bepaalde leeftijd) zal weinig toevoegen aan uw hulp.

Kunt u de vraag iets duidelijk stellen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoavu111 schreef:
30 sep 2019 04:46
Hallo,

Voor school heeft mijn groepje een opdracht. De opdracht is dat we van

'een BHV cursus kinderdagverblijf '

een escaperoom maken voor in het weekend, maar we moeten wel binnen de wetten van een kinderdagverblijf blijven.


Kan iemand ons vertellen wat die regels zijn?
Hoa
Gaat het soms hierom of iets vergelijkbaars? https://incase.nl/basis-bhv-kinderopvang

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoavu111 schreef:
30 sep 2019 04:46
Hallo,

Voor school heeft mijn groepje een opdracht. De opdracht is dat we van een BHV cursus kinderdagverblijf een escaperoom maken voor in het weekend, maar we moeten wel binnen de wetten van een kinderdagverblijf blijven.


Kan iemand ons vertellen wat die regels zijn?
Hoa
Is het niet de bedoeling dat je zelf je huiswerk maakt ?

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoavu111 schreef:
30 sep 2019 04:46
Hallo,
Voor school heeft mijn groepje een opdracht.
Die mag je mooi zelf maken, wel erg makkelijk om je huiswerk aan andere door te geven !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door berndv »

wel wat vreemde reacties, er wordt niet gevraagd om de opdracht uit te werken, er wordt gevraagd naar waar de wetgeving te vinden is waar een kinderdagverblijf aan moet voldoen. Er wordt niet gevraagd hoe die een escaperoom moet maken in een kinderdagverblijf met inachtneming van de regelgeving voor kinderdagverblijven.

Ik heb vroeger ook wel verschillende bronnen geraadpleegd voor mijn huiswerkopdrachten, zonder te vragen of ze het voor me wilden uitwerken. Voor een vraagstuk als deze zou ik toentertijd wel wat meer moeite moeten doen, ik zou naar een kinderdagverblijf moeten gaan, navragen welke wetten golden, vervolgens naar de bibliotheek om hier de naslagwerken te raadplegen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door kokka »

ik denk dat je snel klaar ben met je escape room.
een kinderdagverblijf mag nooit dusdanig worden ingericht dat de uitgang of nooduitgang niet meer vrij toegankelijk is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hoavu111 schreef:
30 sep 2019 04:46
Hallo,

Voor school heeft mijn groepje een opdracht. De opdracht is dat we van een BHV cursus kinderdagverblijf een escaperoom maken voor in het weekend, maar we moeten wel binnen de wetten van een kinderdagverblijf blijven.


Kan iemand ons vertellen wat die regels zijn?
Hoa

Vraag de lokale GGD, die controleren de KDV's, BSO, PO's en zullen ongetwijfeld de wetten weten waaraan je moet voldoen.

sake1987

Re: Wetten kinderdagverblijf?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Plaatselijke brandweer

Gesloten