LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mr nosey

Discussieer hier over kinderopvang.
brouw093
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2010 15:36

Mr nosey

Ongelezen bericht door brouw093 »

Wij zijn al bijna drie jaar gastouder en hebben ons verplicht aangesloten bij Mr. nosey. Ons vraag is of er meer mensen problemen hebben met deze gastouderbemiddelaar. De eerste twee jaar was er niets aan de hand, maar het laatste jaar hebben wij heel veel problemen met hun helpdesk medewerkers gehad. De laatste fout is de spreekwoordelijke druppel. Ze werken daar met sterren, drie sterren is verplicht. Ster een is de verklaring omtrent gedrag ster twee is de wettelijke beroepskwalificatie mbo 2 en ster 3 is het ehbo diploma. Verder kan je nog extra sterren krijgen als je aan bepaalden voorwaarde voldoet. Wij hebben zes sterren en het was allemaal dik in orden
dachten wij. Totdat een ouder een brief van de belastingdienst kreeg waar in ze aangaven dat ze niet in aanmerking komt voor teruggaven, omdat de gastouder niet in het landelijke registratie kinderopvang staat ingeschreven. wij hebben gelijk naar mr. nosey gebeld en daar blijkt iets gruwelijk mis te zijn gegaan. Wij hadden daar allang in moeten staat . De reden is, dat Mr. nosey het EHBO diploma niet hebben omgezet naar een NIKTA certificaat. Nu wordt alles in het werk gesteld om dat nog voor elkaar te krijgen. Wij kunnen er helemaal niets aan doen of veranderen, wij zijn echt afhankelijk van Mr. nosey maar hebben er totaal geen vertrouwen in. En wat moeten wij ons klanten vertellen, en stel dat het nu niet voor 1 januari 2011 lukt. wat dan.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tja.. Waar zal ik beginnen? Volgens mij kan ik alle fouten van Mr. Nosey hier niet eens kwijt..

- Te late uitbetalingen (wettelijk is 4 dagen, Mr Nosey maakt hier in de voorwaarden 10 dagen van, maar vaak genoeg duurt het 26 dagen)
- Veel beloftes maken, maar ze niet nakomen
- Dingen klakkeloos van iemand aannemen dat ze waar zijn, zonder om bewijzen of iets te vragen en dit vervolgens ook tegen je gebruiken. Ongeacht welke tegen bewijzen je ze ook stuurt.
- De fout ligt ALTIJD bij de vraagouders.
- Hele brutale mensen op het kantoor, die absoluut niet vriendelijk en niet redelijk zijn.
- Dingen niet na willen kijken: je moet maar gewoon weken lang wachtten en 20x terug bellen en in de wacht staan.
- Nooit terug gebeld worden. Mails van zowel mij als mijn vraagouders worden niet beantwoord. Krijg je nog even een nieuwsbrief: alle mails zijn de afgelopen maand binnen 1 dag beantwoord.
- Opvanbegeleider is weggegaan omdat ze het niet meer kon vinden in de manier van werken bij Mr. Nosey.
- Gastouders om me heen (incl. ik) vertrekken
- Vraagouders vragen spontaan om een ander bureau.

Ga zo maar door...

Mijn advies: ga naar een gastouderbureau bij u in de buurt en kijk van te voren naar het verslag van de GGD. Die staan namelijk op internet.

anloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 01:52

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door anloco »

Wie kent Nosey niet zo het afgelopen jaar.
Het is er een grote bende.
Nu is het zo dat men in het lkr ingeschreven moet staan voor 31 december 2010.
Als men geen EHBO diploma heeft van het oranje kruis. Moet inderdaad het diploma bij Nikta worden geregistreet en is het geldig. Eerder kan een gastouderbureau je niet aan melden bij uw gemeente om ingeschreven te worden in het lkr. Nosey is ook niet goed op de hoogte hoe dat verloop is. Men geeft aan dat je pas wordt ingeschreven als je a en b registratie in orde is. Maar ook dat is niet het geval. Na je A registratie wordt je ingeschreven in het lkr, maar je b registratie ( GGD controle) moet dan nog wel uit worden gevoerd en dat moet dan gebeuren voor 31/12/2011. Wordt de b registratie niet goedgekeurd wordt je per de datum van inschrijving weer uit de registratie gehaald.
Als u vertrouwen is geschaad bij Nosey zult u het er ook niet meer terug vinden.
Nosey is Nosey niet meer. Zo zijn er u al een heleboel voor gegaan die Nosey gedag hebben gezegd. Praten helpt niet. Beloven je van alles. Maar gaan stug door.
Een ander gastouderbureau zoeken die bij jullie past qua tarieven en de kotoeslag niet zo hebben aangepakt als bij Nosey is dat nog niet zo gemakkelijk, maar zijn er wel. Een gastouderbureau in de buurt wilt ook niet altijd de oplossing zijn, want kom je echt niet verder mee als men net zo te werk gaat als bij Nosey.
Bij NOsey vindt geen samenwerking meer. De flow is uit het bedrijf.
Voorheen had je een samenwerking van gastouderbureau,gastouders en vraagouders. Nu is het waar het om draait. NOSEY,NOSEY en NOSEY.
Ze willen het niet zien en niet buigen. En het gaat ten kosten van gastouder en vraagouder. Het internet staat vol met gastouderbureau's en ga eens informeren wat zij voor u kunnen betekenen. vragen vragen en vragen. Zo ben ik weer wel een gastouderbureau tegengekomen waar een nieuwe start mee kon maken en mij meer informatie kon geven over het gebeuren en het ook goed had dan NOsey. De betalingen naar gastouder beter geregeld is. De kot niet hebben willen.
De tarieven voor vraagouders onder die van Nosey liggen. Alleen zolang u het ehbo
niet is geregistreet bij NIkta , dan kan de inschrijving lkr niet plaats vinden het kan heel vlug gaan. Dat scheelt van gemeente tot gemeente, maar is maar net de vraag waneer heeft Nosey die registratie aangevraagd voor ehbo.
Dat neemt weg dat u niet de stap zou kunnen gaan maken naar een ander bureau.
Zou niet graag in uw schoenen staan op dit moment is een zenuwslopend gebeuren. Vooral als je inkomst afhankelijk bent van de gastouderopvang.
een tip van gastouderbureau en waar ik als ik u was eens zou gaan informeren en op site te neuzen is www.4kids.nl die te bellen en te vragen wat u maar wenst voor u zelf en uw vraagouders. Suxces

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

anloco schreef:Wie kent Nosey niet zo het afgelopen jaar.
Het is er een grote bende.
Nu is het zo dat men in het lkr ingeschreven moet staan voor 31 december 2010.
Als men geen EHBO diploma heeft van het oranje kruis. Moet inderdaad het diploma bij Nikta worden geregistreet en is het geldig. Eerder kan een gastouderbureau je niet aan melden bij uw gemeente om ingeschreven te worden in het lkr. Nosey is ook niet goed op de hoogte hoe dat verloop is. Men geeft aan dat je pas wordt ingeschreven als je a en b registratie in orde is. Maar ook dat is niet het geval. Na je A registratie wordt je ingeschreven in het lkr, maar je b registratie ( GGD controle) moet dan nog wel uit worden gevoerd en dat moet dan gebeuren voor 31/12/2011. Wordt de b registratie niet goedgekeurd wordt je per de datum van inschrijving weer uit de registratie gehaald.
Als u vertrouwen is geschaad bij Nosey zult u het er ook niet meer terug vinden.
Nosey is Nosey niet meer. Zo zijn er u al een heleboel voor gegaan die Nosey gedag hebben gezegd. Praten helpt niet. Beloven je van alles. Maar gaan stug door.
Een ander gastouderbureau zoeken die bij jullie past qua tarieven en de kotoeslag niet zo hebben aangepakt als bij Nosey is dat nog niet zo gemakkelijk, maar zijn er wel. Een gastouderbureau in de buurt wilt ook niet altijd de oplossing zijn, want kom je echt niet verder mee als men net zo te werk gaat als bij Nosey.
Bij NOsey vindt geen samenwerking meer. De flow is uit het bedrijf.
Voorheen had je een samenwerking van gastouderbureau,gastouders en vraagouders. Nu is het waar het om draait. NOSEY,NOSEY en NOSEY.
Ze willen het niet zien en niet buigen. En het gaat ten kosten van gastouder en vraagouder. Het internet staat vol met gastouderbureau's en ga eens informeren wat zij voor u kunnen betekenen. vragen vragen en vragen. Zo ben ik weer wel een gastouderbureau tegengekomen waar een nieuwe start mee kon maken en mij meer informatie kon geven over het gebeuren en het ook goed had dan NOsey. De betalingen naar gastouder beter geregeld is. De kot niet hebben willen.
De tarieven voor vraagouders onder die van Nosey liggen. Alleen zolang u het ehbo
niet is geregistreet bij NIkta , dan kan de inschrijving lkr niet plaats vinden het kan heel vlug gaan. Dat scheelt van gemeente tot gemeente, maar is maar net de vraag waneer heeft Nosey die registratie aangevraagd voor ehbo.
Dat neemt weg dat u niet de stap zou kunnen gaan maken naar een ander bureau.
Zou niet graag in uw schoenen staan op dit moment is een zenuwslopend gebeuren. Vooral als je inkomst afhankelijk bent van de gastouderopvang.
een tip van gastouderbureau en waar ik als ik u was eens zou gaan informeren en op site te neuzen is http://www.4kids.nl die te bellen en te vragen wat u maar wenst voor u zelf en uw vraagouders. Suxces
Hiervoor zat ik (vorig jaar) bij een ander landelijk bureau en dit was niet veel beter. Vandaar dat ik nu hier in de buurt ben gaan kijken. Waar ik nu zit is er persoonlijk contact. Als ik wil, kan ik zo naar binnen lopen, maar ze komen ook regelmatig bij mij thuis. Als ik wat vraag schuiven ze alles opzij en gaan voor mij aan de slag. Hun tarief is onder die van mr. nosey en ze leveren nog een extra service: gastouder ziek en u kunt geen vervanging vinden? Het gastouderbureau gaat voor u aan de slag!
Al mijn documenten warenbegin dit jaar in orde volgens Mr. Nosey (en het andere landelijk bureau). Maar toen Mr. Nosey het in ging zenden (een paar maanden terug pas!) bleek mijn diploma 1 woordje te missen. Gelukkig melde mijn huidige gastouderbureau dit eerder tegen mij en zo kon ik nog net het laatste examen mee pakken (hoefte er niet eens voor te leren, maar had dit natuurlijk wel gedaan) voor het juiste diploma. Als het aan Mr. Nosey had gelegen had ik dit te laat geweten en per volgend jaar mijn beroep niet meer uit mogen voeren!!

Voor mij echt geen landelijk bureau meer!!

anloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 01:52

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door anloco »

Het maakt niet uit gastouderbureau landelijk of in de buurt. Het gaat om het samenwerkingsverband. OOk van een landelijk bureau komen ze regelmatig langs.
Als er iets kun je ze inschakelen.
Want ook zelf heb ik negatieve ervaring met een gastouderbureau uit mijn buurt.
Tevens waneer tijdens ziekte van gastouder een noodopvang door een gastouderbureau gezocht wordt. Werkt ook niet. OP het laatste moment vervanging zoeken. Heb zelf ook noodopvang verzorgd. Maar het kind wat opgevangen moet worden, wordt even uit de structuur getrokken en voor een vreemde gezet. Want tijd is er niet voor gewenning. Zelf geef ik de voorkeur dat een vraagouder een 2e gastouder heeft, waar ze op terug kunnen vallen en al kennis mee hebben gemaakt en zo ook regelmatig eens zien dat het kind/kinderen
Niet in een gat worden gegooid waar alles en iedereen vreemd is.
Zo kan een gastouderbureau een vraagouder ook nooit de garantie bieden dat ze op een kort termijn een noodopvang kunen vinden. En sta je als vraagouder nog met je handen in het haar, want men moet gaan werken.

Het feit is dat je als vraag en gastouder goed op de hoogte moet zijn.
Goed alles doornemen voor je je aansluit bij een bureau. Zowel landelijk als een gastouderbureau in je buurt. Er zijn gastouderbureau's die zeer goed hebben gefuncioneerd, maar sinds de veranderingen of door fusie met andere gastouderbureau slecht werk leveren.
Wij gastouders en vraagouders staan het dichts bij een bureau en zijn de eerste
die hier de last van ondervinden. Blijf niet te lang bij zo een gastouder bureau hangen. Men is niet afhankelijk van zo een gastouderbureau. Zijn er nog meer.
Alleen zou er een melding van gemaakt moeten kunnen worden naar een instantie
zoals inspectie van gastouderbureau, zodat er sneller op ingegrepen kan worden.
Er zijn inspectie raporten van gastouderbureau's , maar op welke site je die kan vinden weet ik niet. Dat zou ik graag wel willen weten. Zo als je dat bij scholen ook kunt zien al hoewel die niet altijd up to date zijn.
Maar dan heb je iets waarmee je kan gaan selecteren. welk bureau wel en welk niet.
En een klachtencommissie inschakelen kost te veel tijd en eer je aan de beurt bent.
Zijn wij vraag en gastouders allang verder de dupe van zulke bureau's

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Je kan je klachtten ook kwijt bij de GGD waar het gastouderbureau onder valt. Ze spreken het gastouderbureau erop aan en gaan bij de volgende controle grondiger te werk.

De GGD rapporten zijn ook op de site van de GGD afdeling te vinden waar het gastouderbureau ondervalt. Dit is afhankelijk van de plaat waar het gastouderbureau gevestigd is. Je kunt ook googlen op 'GGD' en de naam van het gastouderbureau, dan kom je het meestal ook wel tegen.

brendafeil
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2010 16:10

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door brendafeil »

Lieve allemaal,

Ik heb ook een conflict met mr nosey waar mijn gastouder en ik allebei de dupe van zijn!
Het bleek zo te zijn dat er sinds maart/april een wet is dat de KOB een kassiersfunctie moeten vervullen maar dat is ons nooit medegedeeld vanuit Mr. Nosey
Nu hadden mijn gastouder en ik de afspraak gewoon onderling de betaling te regelen en nu (lees maanden later) hoor ik dat ik de maanden april, mei & juni nog ineens betalen omdat dat via de kassiersfunctie van mr nosey moet, dus met andere woorden moet ik nu ruim 1500 euro betalen omdat dan over 2 a 3 weken terug te krijgen omdat wij als vraag en gastouder nooit bericht hebben gehad van de nieuwe kassiersfunctie, ja ook mijn gastouder wist van niks!
Het ergste vind ik nog dat mr nosey met iedereen mee praat want tegen mijn gastouder vertellen ze dat ze meerdere brieven en deurwaarders naar mijn adres hebben gestuurd en dat is helemaal niet waar ... tis toch schandalig, mijn relatie met de gastouder word er ook niet beter op zo omdat we al maanden gezeur hebben met mr nosey en dat irriteerd
In principe is het mijn gastouders probleem want zij heeft haar geld gehad van ons (dat heb ik zwart op wit) maar mijn naam gaat ten grabbel want ik schijn dus een betalingsachterstand te hebben met allee narigheid van dien!
Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet!
Volgende dilemma is dat pas geleden bleek dat mijn gastouder een ehbo diploma had die niet geldig was waardoor zij plots een niew diploma moest halen omdat we naar een ander gastouderbureau gaan en dat ik dus voor januari geen recht heb op KOT! mr nosey had haar in Maart 2010 goedgekeurd op basis van dit diploma en hij was vanaf februari 2010 al verlopen ... dus zit met mijn handen in het haar! ik weet niet of iemand mij kan helpen met deze zaak want het klopt van geen kant
groetjes brenda

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Brenda,

Je moet even op http://www.landelijkregisterkinderopvan ... Pagina.jsf kijken. Als je gastouder daar niet ingeschreven staat, heb je mogelijk geen recht op kinderopvangtoeslag. Als het gastouderbureau de betalingen niet regelt, heb je ook geen recht op de kinderopvangtoeslag en heb je kans dat je dat volgend jaar allemaal terug moet betalen..

Ik heb met mijn diploma dat gehad. Mr. Nosey keurde dat begin dit jaar goed. Maar gelukkig werkte ik met meerder buro's en zo kwam ik erachter dat ik een nieuw diploma moest halen. Ik kon met het allerlaatste examen nog mee doen en heb het gelukkig in 1x gehaald. Anders moest ik mijn opvang stop zetten en een 2 jarige opleiding doen, waarna ik pas weer verder had mogen gaan met de opvang!!

Mr. Nosey is heel schandalig bezig!!

doortje dartel
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 13:41

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door doortje dartel »

Ben al sinds 2009 in conflict met Mr. Nosey.
Uitbetaling loopt stroef en heb nu nog ongeveer 2000,- euro's tegoed omdat Mr. Nosey in 2009 al niet handelde naar hoe zij dat zou moeten doen. Helaas hebben de meeste gastouderbureaus zich op dusdanige wijze ingedekt wat betreft declaraties dat de gastouder hiervan altijd de dupe is.
Heb meerdere keren een conflict gehad hierover maar tot op heden staat het saldo open. Ondanks dat ik 2x een jurist heb ingeschakeld heb ik nog steeds geen resultaat kunnen boeken. Met de privacy van cliënten gaat men ook niet erg netjes om want men zegt dus gewoon dat mensen enkele duizenden euro's schuld hebben en bevestigen dat per email. Ik heb me in november 2009 laten registreren voor de cursus MBO 2, en heb er zelf continu achteraan moeten zitten om aan deze cursus te kunnen deelnemen.
Ik heb pas op 28 september 2010 examen kunnen doen mede dank zij Mr. Nosey's snelle (lees supertraag en lakse) handelen.
In de vakantieperiode van juli 2010 had ik een gastkindje en ook hier liep de betaling flinke vertraging op en werd er wederom gezegd dat deze vraagouder schulden had bij Mr. Nosey. De vraagouder heeft mij toen het betalingsbewijs doorgemaild en ik heb Mr. Nosey voor de keus gesteld of uitbetalen of een deurwaarder want het eventuele geld wat die familie aan Mr. Nosey schuldig is hun probleem en niet het mijne. Daarop heeft dus uitbetaling plaatsgevonden. Nu komt het ik heb half december maar eens geïnformeerd bij Mr. Nosey hoe het nu zat met mijn inschrijving bij het LKR. Ik moest maar rustig afwachten tot dat de gemeente mij berichten zou.
Ik heb op 4-1-2011 contact opgenomen met de gemeente en daar blijkt dus gewoon geen aanvraag in behandeling te zijn. De Gemeente heeft contact opgenomen met Mr.Nosey en kon hiervoor geen verklaring voor geven maar heeft de stukken door gemaild. Mijn aanvraag ligt nu bij de GG en GD.
Op mijn email reageert Mr. Nosey niet. Zij zijn er schijnbar alleen om zichzelf te verrijken want wat ze beloven op hun website is totaal niet waar. Ze beiden pakketten en diensten aan en doen er niets mee. Daar heeft een vraagouder van mij al een heel nare ervaring mee.
Aangezien ik afhankelijk ben met mijn inkomen van de kinderopvang krijg ik nu grote problemen.Voor klachten over mr. Nosey kunt U contact het beste schriftelijk een klacht neerleggen bij de GG en GD te Amsterdam.
Deze moeten ook het administratieve gedeelte controleren.
Voor andere gastouderbureau’s geld hetzelfde, deze controle kan men aanvragen bij de GG en GD waar het gastouderbureau gevestigd is
Willen wij als gastouders iets aan onze belabberde situatie veranderen dan zullen wij ons moeten bundelen bij één jurist denk ik want als er teveel juristen zijn die zich hiermee bezig houden wordt alles verknipt. Wat betreft de controle over het financiële gedeelte de belastingdienst zou natuurlijk ook rechtstreeks aan de gastouder uit kunnen betalen, betere controle is er niet.
Maar goed ik ben maar een simpele ziel en denk ik te eenvoudig.

Fam_W
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2011 13:53

Re: Mr nosey

Ongelezen bericht door Fam_W »

Onze waslijst van klachten is te groot om hier te plaatsen:

Kassierfunctie uitermate slecht
- Op de 5e bedrag bij ons afschrijven
- Te laat of helemaal niet uitbetalen gastouder. In ieder geval nog NOOIT voor de 20e!

Klantenservice
- ? (oftewel: is die er?)

LRK (landelijke registratie kinderopvang)
- 'U heeft nog geen registratienummer. O, ik zie het al, we hebben de papieren nog niet opgestuurd, hahahaha. Dom he van ons?'
Wie gaat die schade betalen? Tot aan een juridische procedure en simpelweg NOOIT contact opnemen of simpelweg 'sorry' zeggen. Arrogante k*tclub.

Verandering 'begeleidster'
- Sinds 2007 hebben we nog geen enkele keer dezelfde begeleidster gehad

Communicatie
- ? (is die er?)

Oftewel: iedereen wegwezen bij MrNosey. Graaiersclub zonder service of idee waar ze mee bezig zijn. Trouwens, al deze feiten zijn bewijsbaar en geregistreerd. Het heeft geen zin een club te verwijten als het niet bewezen kan worden. Nou, dat is het probleem niet bij Mr.Nosey!

Gesloten