LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nha wil me dagvaarden

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
MVinken
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2014 16:06

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door MVinken »

prem schreef:
pipperdepip schreef:Nee maar ik ga geen incasso kosten betalen.
Heb tot nu toe helemaal geen pakket ontvangen.
Je moet gewoon aan nha betalen wat je moet betalen, het incasso buro gaat je echt niet dagvaarden, geen probleem
Prem, helaas gaat dat niet zo gemakkelijk, op het moment dat NHA besluit je dossier over te dragen aan een incassobureau, wordt het dossier bij hen gesloten. Dit vanwege dat bijna alle bedrijven, van deze grote, besluiten om de schuld te verkopen, waardoor ze geen kosten meer maken voor het aangaan van gerechtelijke procedures. Het nadeel hiervan is wel, dat NHA geen geld meer kan ontvangen van overgedragen dossiers. Juridische gezien mag er incassokosten worden gevraagd, door deze bedrijven en op het moment dat je die brief hebt gekregen, ben je dat dus ook verplicht om te doen.

Mocht je geen pakket hebben ontvangen, dan (zoals ik al eerder had gezegd) kan de incassobureau je dagvaarden, maar zolang er geen bewijslast bestaat, dat je hebt getekend voor het pakket, dan kan je de zaak winnen. Dit vanwege dat NHA (of het incassobureau) geen prestatie mag verlangen, zolang er geen prestatie is geleverd. Hiermee wordt bedoelt, dat zolang NHA niets heeft geleverd, kan je niet verplicht worden om te betalen.

let wel op, dat op het moment dat het pakket wel is geleverd, dat je verplicht bent om te betalen en in deze situatie ook verplicht bent om de incassokosten en de wettelijke rentes te betalen. De kosten van de rechtbank, in deze situatie afdeling kanton, zijn voor de verliezende partij.

Hou hier wel rekening mee, als je besluit om te wachten tot de dagvaarding.

Gesloten