LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
nicol1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:30

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door nicol1975 »

hallo
ik heb een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen ,ook ik ben in een contract van solvere bv getrapt ze hebben mijn container nooit schoongemaakt ik heb hun gebeld en krijg meteen te horen dat ik gewoon moet betalen want dat ik niks kan bewijzen daarop zegt ze weet u wat ik schakel meteen een deurwaarder in en warempel dan komen ze wel hun belofte na 2 dagen later ligt er een brief van een incassobureau op de mat kan ik hier nog iets tegen doen of moet ik gewoon betalen

mvg nicol

Strieper

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Strieper »

BDR gewoon links laten liggen....een grote oplichtersbende daar!!

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door walthanas »

nicol1975 schreef:hallo
ik heb een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen ,ook ik ben in een contract van solvere bv getrapt ze hebben mijn container nooit schoongemaakt ik heb hun gebeld en krijg meteen te horen dat ik gewoon moet betalen want dat ik niks kan bewijzen daarop zegt ze weet u wat ik schakel meteen een deurwaarder in en warempel dan komen ze wel hun belofte na 2 dagen later ligt er een brief van een incassobureau op de mat kan ik hier nog iets tegen doen of moet ik gewoon betalen

mvg nicol
Nicol, je krijgt niet waar je voor betaald hebt.
Dat betekent dat ze aan contractbreuk doen. Het verstandigste met dergelijke lui is natuurlijk niet met hen in zee te gaan, of als je dat toch hebt gedaan, meteen het contract op te zeggen (is een standaardbrief voor te vinden op de consuwijzer website). Ze accepteren echter aangetekende brieven niet, en bij gewone opzegbrieven zullen ze beweren die nooit te hebben ontvangen.

Het is een oplichtersbende, en dat incassoburo met al hun poespas zou ik zelf negeren. Ik betwijfel ten zeerste dat ze het laten escaleren en tot een rechtzaak laten komen. Doen ze dat wel, dan zal een afschrift van de onderwerpen en teksten hier op het forum een rechter al snel duidelijk maken wat voor oplichters het zijn. Hun spel is immers gebaseerd op blufpoker en het niet nakomen van hun afspraken en contract.

js12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:55

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door js12345 »

Ook ik ben er jammergenoeg in gestonken.
Toen ze 24 uur later belden heb ik telefonisch aangegeven het abonnement te willen beeindigen. Dit zou in de computer worden gezet, maar ik moest ook nog via de post aangeven er vanaf te willen zien.

Binnen 48 uur aangetekende brief verstuurd naar het adres op de aanmeldingsbon (exact zoals vermeld staat in de voorwaarden).

Ik zie echter nu dat dit adres niet (meer) klopt en het bedrijf is verhuisd. TNT post heeft het pakket nu voorgemeld staan om verzonden te worden naar het nieuwe adres, echter als het na vrijdag wordt bezorgd ben ik te laat. Ben ik dan wettelijk gezien verplicht te betalen, of heb ik gedaan wat ik kan doen en is het een probleem van uwcontainerschoon dat ze het verkeerde adres hebben gegeven?

Mag ik daarnaast in zo'n geval storneren als ze geld van mijn rekening afschrijven, of is dit juist onhandig om te doen in het geval ze bijv. een negatieve BKR registratie o.i.d. gaan doen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoe kun jij nu weten dat ze verhuisd zijn? ?
Dat kan dan ook nog niet lang zijn, want je heb die aanmeldingsbon een paar dagen geleden ingevuld?
Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een bedrijf zorg te dragen voor de juiste contactgegevens.
En ja, als ze toch afboeken, storneer maar, dan weet je zeker dat je het terug hebt.

js12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:55

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door js12345 »

Jolijn schreef:Hoe kun jij nu weten dat ze verhuisd zijn? ?
Dat kan dan ook nog niet lang zijn, want je heb die aanmeldingsbon een paar dagen geleden ingevuld?
Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een bedrijf zorg te dragen voor de juiste contactgegevens.
En ja, als ze toch afboeken, storneer maar, dan weet je zeker dat je het terug hebt.
Bij het sturen van een aangetekende brief krijg je tegenwoordig een track & trace nummer. Via dat nummer kun je je brief volgen vanaf moment van aanmelden bij PostNL tot het moment van bezorgen.

Via de track & trace website van PostNL heb ik gezien dat het bedrijf is verhuisd, dat wil zeggen: De brief aangeboden op het oude adres, wat dus niet meer klopt. PostNL heeft de brief nu doorgestuurd naar het nieuwe adres (wat ze op het oude adres achter hebben gelaten misschien?). Ik betwijfel echter of het op tijd aan gaat komen daar.

Ik ga denk ik inderdaad maar storneren als er wordt afgeschreven, eventuele stickers die ik ontvang stuur ik retour afzender met begeleidende brief erbij en ik hoop dan maar dat ze het daar bij laten en niet moeilijk gaan doen met deurwaarders...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nogmaals, het is niet jouw verantwoordelijkheid dat BDR op de aanmeldingsbon een oud adres heeft staan.
Vis de Track &Trace is wellicht ook te zien wanneer je brief is aangeboden op het oude adres?
Bewaar wel goed (en lang) kopieën van alles wat je krijgt en verstuurd hebt. Een printscreen van de track en trace blz is misschien ook handig?
Als jij in je recht staat en bewijzen hebt (heb je in je brief ook het telefoongesprek vermeld?), maakt het niet uit of er evt. een incassobureau en deurwaarder komt.

js12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:55

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door js12345 »

Jolijn schreef:Nogmaals, het is niet jouw verantwoordelijkheid dat BDR op de aanmeldingsbon een oud adres heeft staan.
Vis de Track &Trace is wellicht ook te zien wanneer je brief is aangeboden op het oude adres?
Bewaar wel goed (en lang) kopieën van alles wat je krijgt en verstuurd hebt. Een printscreen van de track en trace blz is misschien ook handig?
Als jij in je recht staat en bewijzen hebt (heb je in je brief ook het telefoongesprek vermeld?), maakt het niet uit of er evt. een incassobureau en deurwaarder komt.
Bedankt voor je antwoord :).

Goed idee om van alles wat ik ontvang een kopie te bewaren, voordat ik dingen retour afzender ga sturen. Ik heb screenshots van de track & trace pagina gemaakt en op het oude adres is de brief ruim op tijd aangeboden. Het telefoongesprek heb ik niet vermeld in de brief was misschien beter geweest om wel te doen.

Als ik de andere reacties zo lees is BDR niet netjes bezig, en ik denk mede daardoor dat ik best sterk sta als consument. Dat stelt me wel gerust :).

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Wat is het adres?
Wat zijn de adressen?

Maxiem.

theike
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:47

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door theike »

theike schreef:Vandaag zijn ze weer in Munstergeleen actief met slachtoffers werven,ze hebben de brutaliteit om mensen te benaderen die al door hun in het verleden benadeeld zijn en dat dan weer onder een andere naam,maar met hetzelfde iets gewijzigde oranje log.
Die gasten vertellen doodleuk dat het een heel andere firma is uit Oudenbosch....jazeker een veranderde nam en weer doodleuk verder gaan met de boel belazeren.....maar goed,mij dus niet meer.

En vandaag weer onder BDR,die gasten hebben toch echt een betonnen balk voor hun kop

Garrigues
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 13:01

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Garrigues »

Kliko reingers BDR en ARGROS werken sinds 1 januari 2012 samen. "De economische omstandigheden zijn constant in beweging. Om hier goed op in te spelen hebben Argros en BDR besloten om hun uitvoering van containerreiniging te bundelen. Hierdoor kan een noodzakelijke efficiency slag worden gemaakt. " roept BDR. De klanten van ARGROS zijn nu gedwongen om de diensten van BDR te volgen: d.w.z. 2 x vaker reiningen tegen 2x de prijs. Een efficiency slag voor BDR, maar niet voor die consumenten die tevreden waren met de regeling van ARGROS. Het ziet ernaar uit dat BDR en ARGROS de markt aan het verdelen zijn.

brambram
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 10:55

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door brambram »

Hier een verslag van wat mij is overkomen.

Eind mei 2011 komt een verkoper van Uwcontainerschoon bij ons in Eindhoven aan de deur. Ik geef mijn gegevens door, omdat volgens de verkoper anders geen gebruik van een aanbieding kan worden gemaakt. Achteraf is dit stom natuurlijk, maar de verkoper belooft terug te bellen, en zegt letterlijk dat het abonnement pas ingaat als het telefonisch bevestigd is. Een dag later belt Uwcontainerschoon inderdaad terug, en ik geef door geen abonnement te willen.

Twee weken later ontvang ik een welkomsbrief, en wordt € 42.50 afgeschreven van mijn rekening. Ik laat het bedrag storneren, en stuur per e-mail en per post een opzegbrief.

Uwcontainerschoon bevestigt ontvangst van de opzegbrief, maar zegt dat deze na de wettelijke opzegtermijn van 7 dagen is ontvangen, en ik aan een jaarabonnement vastzit. Gerekend vanaf ontvangst van de welkomsbrief (het eerste moment waarop ik logischerwijs kan weten dat ik een abonnement zou hebben) is de opzegbrief wel degelijk op tijd.

Een briefwisseling volgt, waarbij Uwcontainerschoon enkele standaardbrieven met aanmaningen stuurt, en niet inhoudelijk reageert op mijn brieven. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar, na enkele keren proberen.

Inmiddels is het november 2011, en ik ontvang een rekening van incassobureau Trust and Law. Het bedrag is opgehoogd met de (wettelijke) € 37 incassokosten, plus een extra € 25 'bureaukosten', die nergens op gebaseerd zijn.

Via telefoon en later nog via e-mail vraag ik het incassobureau om een verklaring waarom ik abonnementskosten moet betalen terwijl ik geen abonnement heb. Sindsdien heb ik niks meer van hen vernomen (januari 2012).

Als deze oplichters ooit geld van mij willen, zullen ze me moeten dagvaarden.

In de correspondentie gebruikte het bedrijf meestal de naam Uwcontainerschoon, maar soms ook BDR of KCR, en op de brief van het incassobureau werd verwezen naar Solvere.

theike
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:47

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door theike »

Eigenlijk moeten we hier met zijn allen als ze weer aan de deur staan om een abonnemnt af te sluiten dit gewoon doen met een andere naam,andere handtekening en een fictief bankrekening nummer.

Het kost die oplichtersbende dan een hoop moeite en extra geld en ze bereiken er net niets mee,ze moeten dan alleen zelf het incassobureau nog betalen als opdrachtgever.

Meneer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 17:28

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Meneer »

Deze oplichters zijn bij mijn schoonvader langsgekomen en hebben geprobeerd een abonnement aan te smeren. Mijn schoonvader geeft duidelijk aan dat hij deze niet hoeft, omdat hij het zelf doet. Vervolgens zegt deze smeerlap dat hij een handtekening nodig heeft om aan te tonen dat hij langs is gekomen. Mijn schoonvader is van 80+ en geloofde de persoon en tekent de formulier. Ook vroeg de persoon naar een bankrekening mijn schoonvader gaf aan dat hij deze niet kende. Paar maanden later krijgen we een brief van Trust and Law incassoservices met daarin de mededeling dat ik de hoofdsom, wettelijke rente, incassokosten en bureaukosten van in totaal 143,16 euro namens de bedrijf Solvere BV h.o.d.n Uwcontainerschoon.nl te OudBeijerland. Nu ben ik natuurlijk niet van plan te betalen, maar vraag me af of ze een sterke zaak hebben.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

De onder valse voorwendsels ontfutselde handtekening zal wel betekenen dat er sprake is van een contract.
Is daar ook een kopie van?
Nee, vraag daar dan om.
Is de bijbehorende dienst (het schoonmaken van de container) ook gebeurd?
Als die wel gedaan is, maar er is nooit een rekening, herinnering of iets dergelijks verstuurd, is er natuurlijk geen enkele reden om rente, bureau- en incassokosten te betalen.
Als er nooit is schoongemaakt, niet betalen.
En meteen de 'dienst' opzeggen.

Artikel 6:236 BW
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2012 09:12

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Artikel 6:236 BW »

Beste massale klagers, Ik werd benaderd door een medegedupeerde van jullie om namens hem zijn ´probleem´ met BDR op te lossen. Ik heb daarop dit forum gelezen en wetmatigheden bekeken. Volgens mij is het niet zo moeilijk om van deze club af te komen. Wat mij opvalt is dat u blijft hangen bij een veronderstelde maas, namelijk inspelen op de rechtmatigheid van de oorspronkelijke overeenkomst. Getuige uw massale reacties valt er genoeg af te dingen op de oorspronkelijke rechtmatigheid van de overeenkomst wanneer u voor de rechter in Breda wordt gedaagd omdat u niet wenst te betalen. Doet u gerust uw boekje open, er is voldoende ondersteunend bewijs. Maar hiernaast zijn er ook nog andere factoren van belang, namelijk de algemene voorwaarden die ´uw serviceverlenend bedrijf´hanteert. De huidige algemene voorwaarden die vandaag op de website gepubliceerd staan, zijn mijn inziens niet meer van deze tijd. Wanneer je deze toets op de huidige wetgeving, verdwijnen de tegenargumenten van uw schuldeiser als sneeuw voor de zon zodra ze u hebben aangesproken op wanbetaling. Uw kwelgeest beroept zich namelijk nog steeds op onredelijke uitgangspunten. Uitgangspunten die expliciet in de wet zijn uitgesloten en recht geven de overeenkomst te ontbinden wanneer u gedupeerd uw verplichte verlening denkt te moeten ondergaan...DUS NIET!
>>>> ARTIKEL 236 VAN HET BURGERLIJK WETBOEK, BOEK 6
succ6

MadMaddie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 13:44

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MadMaddie »

Hier nog een iemand waarbij het stoom uit zijn oren komt!

2010 iemand aan de deur om de container te reinigen met een actie, BDR!
Eénmalig een paar keer reinigen en werd niet automatisch verlengd. Er werd om mijn mooie container met leuke stikkers een grote oranje lint geplakt. Duidelijke kon het niet.
Container is de eerste paar keren ook inderdaad schoongemaakt, echter hierna niet meer. Zodoende dacht ik dat de actie voorbij was. We kregen van de gemeente nieuwe containers en mijn prachtige oranje lint heb ik toen op mijn nieuwe container geplakt. Actie was afgelopen, want de container werd toch niet meer gereinigd, maar onder het motto, je-weet-maar-nooit.
Voor de zekerheid heb ik in November 2010 een opzegbrief verzonden. Hierop kreeg ik geen bevestiging, terwijl ik er wel om vroeg, maar ik ging er van uit dat ik toch geen klant meer was omdat het een éénmalige actie was.
Later zag ik toen bij ons in de straat, het KCR reinigingswagentje. Ik heb de mensen aangesproken. De mevrouw vertelde dat zij enkel KCR schoonmaakte (blauw met wit logo) en geen BDR de oranje met zwart logo's. Ik vertelde dat ik ontevreden was over BDR omdat ik toen met een actie heb meegedaan, maar dat deze niet is schoongemaakt zoals afgesproken. Ze gaf mij de info folder van KCR. Want, zo vertelde ze; BDR is zo’n slecht bedrijf, u kunt beter overstappen naar ons.
November 2011; Krijg ik een factuur van € 95,- voor een jaar containerreiniging. Ik gelijk bellen dat ik geld toe zou krijgen omdat ze anderhalf jaar mijn container niet schoonmaken. Nu bleek dat zij mijn opzegbrief niet hebben ontvangen en zo nog een jaar klant ben. Nu blijkt omdat ik een nieuwe bak heb gekregen van de gemeente, ik nieuwe stickers bij ze had moeten bestellen! Ik vertelde dat ik de stikkers heb overgeplakt. Dát is niet voldoende volgens deze mevrouw van de BDR. Tijdens dit gesprek kwam dus ook naar voren dat KCR en BDR één en het zelfde bedrijf zijn?!?! Goh, en de mevouw van de reiniginswagentje vertelde nog dat BDR zo’n slecht bedrijf zou zijn.
Ik meldde de mevrouw dat zij niet automatisch mogen verlengen en dat ik de factuur niet ga betalen.

Deze maand kreeg ik een herinnering.
Zojuist gesproken met een andere mevrouw. Was wel vriendelijker, maar ja uitkomst was hetzelfde. Nogmaals heb ik haar verteld dat ik NIET ga betalen. Toch zou ik volgens haar nogmaals een schriftelijke opzeggen moeten sturen, anders krijg ik de factuur van 2012 ook nogeens!! Grrrrr….!!!

koekoek22
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:57

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door koekoek22 »

ik heb zojuist het formulier ingevuld, doordat iemand aan de deur kwam..

maar zonder erg heb ik de verkeerde naam bij wel het goede rekeningnummer en handtekening gezet..

door naar de site op te zoeken om dit te melden, kwam ik al deze topics tegen..

mijn vraag is nu, kan er wel geld afgeschreven worden, ondanks dat ik bijv. "Piet De Groot" heb ingevuld ipv "Jakob Willems"

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

koekoek22

Ja hoor, dat is geen probleem. Geen enkele bank in dit kikkerland controleert of de naam en het nummer corresponderen. Zij werken alleen met het nummer.
Maxiem.

b.verhoeks
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2012 11:21

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door b.verhoeks »

Goedemorgen, begin 2012 er achter gekomen dat BDR Containerreiniging van onze rekening geen 4x maar 7x heeft geincasseerd in 2011. Gebeld en om uitleg gevraagd. Excuses zijn aangeboden en we zouden ons teveel geincasseerde geld teruggestort krijgen. Voor de zekerheid zelf alles bevestigd per brief en ook aangegeven dat we het abonnement willen opzeggen per eerst volgende mogelijkheid. In de brief ook aangeven dat we geen incasso meer wensen maar eenmalig de laatste termijn zelf overmaken. Het een en ander wordt per brief bevestigd door BDR. echter na twee weken nog geen creditering van 2011 ontvangen. Voor de zekerheid de laatste incasso laten storneren. Wederom een verzoek gedaan op de website waar onze creditiering blijft. Krijgen als antwoord dat we moeten bellen. Weer gebeld, en krijgen medegedeeld dat het geld pas met een termijn van 30 dagen wordt gecrediteerd. aangeven dat we hiermee niet akkoord zijn en worden vervolgens enorm onbeschoft te woord te staan, de hoorn wordt erop gegooid. Wederom gebeld en uitgelegd dat dit wel een hele vreemde reactie is. BDR was nu voor meer reden vatbaar en zouden per direct het geld crediteren en ook het contract per direct eindigen. Ondanks intrekken van de incassomachtiging toch weer geprobeerd te incasseren, We moesten dit zelf maar retour halen. Gelukkig hadden we al een selectieve incasso blokkering.........
Een week na de belofte weer gebeld om te vragen waar ons geld blijft. De volgende smoes: sinds vrijdag lag al het betaalverkeer eruit en konden niet crediteren.... Ergens volgende week weer opgelost. Het lag aan een storing bij ABN AMRO...jaja... Vervolgens weer zeer onbeschoft te woord gestaan als je aangeeft toch wel recht te hebben op je geld en dat het lang genoeg geduurd heeft. "als u denkt dat ik hier uit mijn neus zit te eten..."

Het is ronduit een schandalig op welke wijze ze je als klant behandelen. Ik vraag me ook echt af of wij ooit ons geld retour krijgen... het is ronduit cirmineel te noemen dat je na ruim 8 maanden je geld niet retour kan krijgen volgens de afspraken die zij wel met je maken!

Gesloten