LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast papegaai

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
sjoegel schreef:iemand betitelen als uitkeringstrekker heeft helemaal niets met rasisme te maken. Als buren zul je ook echt wel weten of het zo is en als het zo is dan zijn het gewoon uitkeringstrekkers.
Natuurlijk heeft het wordt uitkeringstrekkers niets met racisme te doen.
Hier is een probleem met een papegaai, en dan heeft het niets mee te maken, van welk(e) persoon(en) deze is.
Om dan allochtone uitkeringstrekkers te schrijven, is zoals ik al vaker nu geschreven heb, in mijn ogen een racistische opmerking.
Maar iedereen mag toch zijn/haar mening hebben.
En dat ook hoogopgeleide mensen een lawaaipapegaai kunnen hebben, is niet racistisch..? 8)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door bprosman »

En dat ook hoogopgeleide mensen een lawaaipapegaai kunnen hebben, is niet racistisch..?
Die begrijpen waarschijnlijk dat zo'n beest in de natuur thuishoort een niet in een kooitje.

WildOrchid67
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:25

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door WildOrchid67 »

Hallo,

Nu wij hebben zelf 6 papegaaien en ja ze hebben een 2tal schreeuw uurtjes ( smorgens en savonds) maar het is nu broedseizoen dus dan is dat veel meer. Het is schreeuwen om soortgenoten en of een partner om mee te paren. Wat je kunt doen is tegen ze praten!!! Het zijn intelligente dieren! Praat evengoed met die buren ook al begrijpen ze je niet gebruik handen en voeten en of plaatjes. Leg uit dat de papegaai AANDACHT nodig heeft. Schreeuwen heeft geen zin omdat ze dus harder gaan schreeuwen de papegaaien....die papegaai is waarschijnlijk een mannetje ( hoe harder een mannelijke papegaai schreeuwt / krijst hoe sneller hij een vrouwtje heeft) . Je kunt als man zijnde zacht fluiten en dan roepen "kom maar" "Hallo" "joehoe waar ben je" door een zachte stem en herhaling wek je zijn aandacht. Kus geluidjes vinden ze ook interessant doe je dit achterelkaar is dat een lokgeluidje wat paartjes ook maken naar elkaar. Waar ze ook interesse in hebben is vers fruit en of een pinda hiermee lijd je de aandacht af van het schreeuwen. En als je dit elke dag zou doen maak je een vriend. Maar blijf vooral met je buren praten een oordeel niet op afkomst of status , want dit soort problemen heb je ook met bv rijke blanke mensen. Het is meer hoe ga jij er mee om!!!!!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik denk dat het probleem is dat ts niet echt zin heeft in elke dag twee uur met de papegaai van de buren te moeten kletsen of om (als hij dat niet doet) 2 uur in het gekrijs te zitten.

isabel

wilhelmina kover
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 22:07

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door wilhelmina kover »

OH, Oh, Oh, Wat een vervelende discussie over rassendiscriminatie en uitkeringen.....
Toch is het goed dat je dat even hebt verteld, want als deze mensen een uitkering hebben dan wil dat zeggen dat ze veel tijd thuis kunnen doorbrengen.
Geef de mensen raad. Geef ze de raad aandacht te schenken aan hun papegaai. Deze vogel SCHREEUWT om aandacht. Hij/zij zit opgesloten en zoekt vast een papegaai/vrouwtje of mannetje om samen iets op te bouwen.
Aandacht, speelgoed, met ze zingen, met ze praten (rustig). WildOrchid67 heeft goede raad gegeven. Als de papegaai binnen is en er wordt hard gesproken, ja dan kan hij dat ook leuk vinden en er bovenuit schreeuwen. Vertel de eigenaren dat ze aandacht moeten schenken aan hun huisdieren. Word niet kwaad, blijf rustig anders gaat u ook schreeuwen en dat is niet de bedoeling.

Veel succes!!!

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door tar »

Alphavista schreef:Mijn buren hebben de papegaai en parkiet vaak in de tuin staan als de zon schijnt. Ze krijsen de hele dag door. De kreten van de papegaai gaan door merg en been. Als ik s'avonds thuis kom om nog even lekker in de zon te zitten staan de vogels ook te krijsen. Ik heb de buurman hier al eens op aangesproken maar het zijn allochtone uitkeringstrekkers die zich nergens iets van aantrekken helaas.. (ook afval/grofvuil laten slingeren etc.)

Ik heb gezien dat ze op schiphol een soort megafonen met angstgeluiden voor vogels gebruiken. Weet iemand of er ook angstgeluiden van papegaaien bestaan en hoe ik dat via een luidspreker zou kunnen laten klinken?

Of andere tips om van de overlast af te komen?

Mvg.
Beste Alphavista,

1) Houd regelmatig/dagelijks een "overlastdagboek" van alle overlast bij en film het liefst met geluid alle overlast.

(Een "overlastdagboek" kan b.v. bestaan uit een Word-document met alle data en tijden van de overlast).

2) Praat altijd beleefd en beschaafd met de buren als u overlast ondervindt en neem minimaal 1 getuige mee; noteer ongeveer wat er gezegd is in het overlastdagboek.

(Als u maar heel even verdacht wordt van enig racisme zult u bijna zeker een rechtszaak verliezen!).

3) Helpt praten niet, meld dit dan bij de Politie, b.v. de Politie buurtregisseur.

4) Helpt dit na ongeveer 3 maanden niet; begin dan een rechtszaak en gebruik het overlastdagboek van alle overlast en filmmateriaal met geluid.

Zie voor meer informatie o.a. Het Juridische Loket:

http://www.juridischloket.nl/overhetjur ... orste.aspx

Langdurige overlastgevende buren zijn relatief eenvoudig uit hun (koop)huis te krijgen als u maar de juiste handelswijze volgt!

Bedenk dat geluidsoverlast zeer slecht kan zijn voor uw gezondheid en dat een rechtszaak meestal veel minder kost dan een ziekenhuisopname... Zie b.v. deze link:

http://www.nsg.nl/nl/lawaai_een_ongezond_geluid.html

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Alphavista »

Wat een discussie(s)...

Ik heb de buurman nog een keer aangesproken maar nu iets minder vriendelijk.
Nu begrijpen ze het denk ik want het is al een paar dagen heerlijk rustig. Ik hoor hem nu binnen krijsen en dat scheelt enorm. Nu hopen dat het zo blijft :D

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Alphavista »

wilhelmina kover schreef:OH, Oh, Oh, Wat een vervelende discussie over rassendiscriminatie en uitkeringen.....
Toch is het goed dat je dat even hebt verteld, want als deze mensen een uitkering hebben dan wil dat zeggen dat ze veel tijd thuis kunnen doorbrengen.
Geef de mensen raad. Geef ze de raad aandacht te schenken aan hun papegaai. Deze vogel SCHREEUWT om aandacht. Hij/zij zit opgesloten en zoekt vast een papegaai/vrouwtje of mannetje om samen iets op te bouwen.
Aandacht, speelgoed, met ze zingen, met ze praten (rustig). WildOrchid67 heeft goede raad gegeven. Als de papegaai binnen is en er wordt hard gesproken, ja dan kan hij dat ook leuk vinden en er bovenuit schreeuwen. Vertel de eigenaren dat ze aandacht moeten schenken aan hun huisdieren. Word niet kwaad, blijf rustig anders gaat u ook schreeuwen en dat is niet de bedoeling.

Veel succes!!!
Ben helaas (na 2 uur hysterisch gekrijs) wel boos geworden maar het heeft dus wel geholpen.

Ik snap sowieso niet wat er leuk is aan een vogel levenslang opsluiten in een kooi. Zielig eigenlijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:Ben helaas (na 2 uur hysterisch gekrijs) wel boos geworden maar het heeft dus wel geholpen.

Ik snap sowieso niet wat er leuk is aan een vogel levenslang opsluiten in een kooi. Zielig eigenlijk.
Alle katten/poezen/honden/konijnen/cavia's/hamsters/etc maar allemaal los laten zodat ze van
de vrijheid kunnen genieten ? :shock:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:En dit bericht kan ik alleen toestemmen:
En inderdaad mag iedereen zijn / haar eigen mening hebben. Racistisch in deze vindt ik niet, heb wel erger gezien hier :shock:
BTW, jou bericht is foutloos geschreven. :wink:

Blijkbaar vindt iemand het nodig om continue mijn bericht te melden....wieowie toch :wink:
Dus dan maar in andere vorm.


Zijn we in ieder geval eens dat dit bericht niet racistich is en de laatste opmerking een vuurtje stoken is.

Anyway, tis ondertussen min of meer opgelost.......geen tot minder lawaaipapegaaier.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:En dit bericht kan ik alleen toestemmen:
En inderdaad mag iedereen zijn / haar eigen mening hebben. Racistisch in deze vindt ik niet, heb wel erger gezien hier :shock:
BTW, jou bericht is foutloos geschreven. :wink:
Blijkbaar vindt iemand het nodig om continue mijn bericht te melden....wieowie toch :wink:
Dus dan maar in andere vorm.

Zijn we in ieder geval eens dat dit bericht niet racistich is en de laatste opmerking een vuurtje stoken is.
Anyway, tis ondertussen min of meer opgelost.......geen tot minder lawaaipapegaaier.
Ook niet Nederlandse taal machtigen was het blijkbaar snel duidelijk te maken wat de bedoeling was en als je bij zo'n boodschap niet al te vriendelijk kijkt, komt het wel over.
De volgende keer zegt de papegaai het zelf.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Alphavista »

Zoals ik al verwachtte is het geschreeuw helaas weer terug...

Heb de wijkagent en woningbouwvereniging gevraagd of deze er iets aan kunnen doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:Zoals ik al verwachtte is het geschreeuw helaas weer terug...

Heb de wijkagent en woningbouwvereniging gevraagd of deze er iets aan kunnen doen.
En wat was hun eerste reactie ?
Lijkt me niet dat ze daar wat aan/tegen kunnen doen.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door tar »

Alphavista schreef:Zoals ik al verwachtte is het geschreeuw helaas weer terug...

Heb de wijkagent en woningbouwvereniging gevraagd of deze er iets aan kunnen doen.
Volg misschien eens de aanwijzingen op in post: tar » 29 apr 2013 22:49 anders blijft u er last van houden.

De wijkagent kan een steun zijn maar is meestal (veel) meer een obstakel dan een hulp.

Nogmaals; elke denigrerende/beledigende/discriminerende/bedreigende uitlating van uw kant, zal uw zaak ernstig schaden en de kans op succes sterk verkleinen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Radar »

Aantal berichten verwijderd door de Moderator i.v.m. geruzie en off topic gaan. Houd het netjes aub!

lady1955
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2014 11:39

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door lady1955 »

Ik woon in een huurwoning en mijn naaste buren hebben 10 papegaaien. Ik heb de hele zomer niet buiten kunnen zitten. Ik heb de politie, woningbouw,milieu dienst en de gemeente benaderd......maar die kunnen niets doen omdat het hobby matig zou zijn. Ik weet dat hij zijn eieren en poppen verkoopt, maar kan dat niet bewijzen.
Ik heb ook de Nederlandse stichting geluidshinder benaderd en daar kreeg ik te horen dat ik zelf niet genoeg stappen had ondernomen. Ik heb dagen lang het geluid opgenomen en op youtube gezet en de link naar de woningbouw, politie en gemeente gestuurd, maar wederom nul op rekest.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Met de buren valt niet te praten.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

lady1955 schreef:Ik woon in een huurwoning en mijn naaste buren hebben 10 papegaaien. Ik heb de hele zomer niet buiten kunnen zitten. Ik heb de politie, woningbouw,milieu dienst en de gemeente benaderd......maar die kunnen niets doen omdat het hobby matig zou zijn. Ik weet dat hij zijn eieren en poppen verkoopt, maar kan dat niet bewijzen.
Ik heb ook de Nederlandse stichting geluidshinder benaderd en daar kreeg ik te horen dat ik zelf niet genoeg stappen had ondernomen. Ik heb dagen lang het geluid opgenomen en op youtube gezet en de link naar de woningbouw, politie en gemeente gestuurd, maar wederom nul op rekest.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Met de buren valt niet te praten.

Klinkt als een gevalletje - rtl4 bonje met de buren -

Stuur ze een bericht, wie weet wordt opgelost.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door czarczar »

Alphavista schreef:Ik heb de buurman hier al eens op aangesproken maar het zijn allochtone uitkeringstrekkers die zich nergens iets van aantrekken helaas.. (ook afval/grofvuil laten slingeren etc.)
Heb je nu last van de papegaai, van uitkeringstrekkers, van allochtonen of van het afval?
Je haalt er van alles bij. Volgens mij wil je gewoon van je buren af en dat kan, dan ga je verhuizen.

Tegen diergeluiden overdag valt weinig te ondernemen.
Het hoort rustig te zijn tussen 10 uur 's avonds en 8 uur 's ochtends.
Een krijsende papegaai hoort verder tot de overlast die je maar moet dulden, net als een blaffende hond.
Tenzij de papegaai krijst omdat de buurman het beest mishandelt natuurlijk, want dat mag de buurman natuurlijk niet doen. De buurman dient goed voor zijn beesten te zorgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door berndv »

czarczar schreef:
Alphavista schreef:Ik heb de buurman hier al eens op aangesproken maar het zijn allochtone uitkeringstrekkers die zich nergens iets van aantrekken helaas.. (ook afval/grofvuil laten slingeren etc.)
Heb je nu last van de papegaai, van uitkeringstrekkers, van allochtonen of van het afval?
Je haalt er van alles bij. Volgens mij wil je gewoon van je buren af en dat kan, dan ga je verhuizen.
Je reageert nu op een bericht van ruim een jaar geleden :wink:
lady1955 schreef:maar die kunnen niets doen omdat het hobby matig zou zijn. Ik weet dat hij zijn eieren en poppen verkoopt, maar kan dat niet bewijzen.
En ook al zullen ze verkocht worden, is dat nog geen bewijs dat het bedrijfsmatig is. Ook hobbymatig mag je zalen verkopen.
lady1955 schreef: Ik heb ook de Nederlandse stichting geluidshinder benaderd en daar kreeg ik te horen dat ik zelf niet genoeg stappen had ondernomen.
Welke stappen had u nog meer moeten ondernemen?

Hebben ze ook buren aan de andere kant? En wat is hun ervaring? U kon niet buiten zitten, waar houden ze de vogels?

lady1955
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2014 11:39

Re: Overlast papegaai

Ongelezen bericht door lady1955 »

De buren ernaast hebben ook 2 papegaaien van hen gekocht, dus die zeggen niets. De papegaaien zitten overdag in de tuin en 's nachts in het nachthok. NSG vindt ik bezwaar moet maken omdat de instanties niets doen.

Ga maar luisteren op Youtube dan in de zoekbalk suus mooij, daar staan 8 filmpjes op met geluid....

Gesloten