LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inzage medische dossier door de verzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja maar dit is een prive naam en dat mag niet toch?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Ja maar dit is een prive naam en dat mag niet toch?

daarom ook mijn twijfels.

Herlena
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2011 22:28

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Herlena »

rozemarijntje schreef:Even serieus hoor,benauwd? Jou hond nu? Of toen je hem ging halen?
Er waren voor heen geen klachten, de hartritmestoornis is toevallig bij het zetten van de chip ontdekt. Intussen is de druk in zijn longen verhoogd waardoor hij wat hoest, echt benauwd is hij gelukkig nog niet, maar dit is een kwestie van tijd volgens de cardioloog.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door tenormin »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door tenormin op 12 aug 2013 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Herlena
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2011 22:28

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Herlena »

Ik heb mijn twijfels bij de fokker, maar meer ook niet. Ik hoop dan ook dat het waar is dat ze geen andere klachten dan die over mijn hond heeft gekregen.
Ik onderneem dus ook niets tegen de fokker.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Herlena schreef:
rozemarijntje schreef:Even serieus hoor,benauwd? Jou hond nu? Of toen je hem ging halen?
Er waren voor heen geen klachten, de hartritmestoornis is toevallig bij het zetten van de chip ontdekt. Intussen is de druk in zijn longen verhoogd waardoor hij wat hoest, echt benauwd is hij gelukkig nog niet, maar dit is een kwestie van tijd volgens de cardioloog.
Ja spande hij zich zo in dan,want chippen stelt echt niks voor althans die van mij heel klein toen nog merkte er niks van...neem aan dat ie toen ook inenting heeft gehad? Heeft ie geen allergische reactie gehad op de injectie?
Eigenlijk had je toen!!!! Gelijk fokker op de hoogte moeten stellen..

Dus je zou willen dat iedereen weet dat ie niet door fokt maar er niks tegen doen?
Ja ,dan kom je ook niet verder?

Of je onderneemt aktie of...je accepteerd en dan s het zo

Wens je nog een hele fijne tijd ge iet ervan,hoe ziek hij okk is,!!

Herlena
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2011 22:28

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Herlena »

rozemarijntje schreef:
Herlena schreef:
rozemarijntje schreef:Even serieus hoor,benauwd? Jou hond nu? Of toen je hem ging halen?
Er waren voor heen geen klachten, de hartritmestoornis is toevallig bij het zetten van de chip ontdekt. Intussen is de druk in zijn longen verhoogd waardoor hij wat hoest, echt benauwd is hij gelukkig nog niet, maar dit is een kwestie van tijd volgens de cardioloog.
Ja spande hij zich zo in dan,want chippen stelt echt niks voor althans die van mij heel klein toen nog merkte er niks van...neem aan dat ie toen ook inenting heeft gehad? Heeft ie geen allergische reactie gehad op de injectie?
Eigenlijk had je toen!!!! Gelijk fokker op de hoogte moeten stellen..

Dus je zou willen dat iedereen weet dat ie niet door fokt maar er niks tegen doen?
Ja ,dan kom je ook niet verder?

Of je onderneemt aktie of...je accepteerd en dan s het zo

Wens je nog een hele fijne tijd ge iet ervan,hoe ziek hij okk is,!!
Bedankt.

De fokker op de hoogte stellen had geen zin omdat ik op dat moment nog niet wist wat er met het hart mis was, alleen dat er een ritmestoornis was en die kon ook onschuldig zijn.

Het is niet mijn bedoeling geweest om iets tegen de fokker te ondernemen, dan zal ik bewijzen moeten hebben en het gaat hier om een vermoeden. Ze heeft netjes gereageerd en was meelevend, het was anders geweest als ze niets had laten horen, dan had ik ook anders gereageerd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Herlena schreef:
Jolijn schreef:
rozemarijntje schreef:Nee maar gisteren wist je nog zeker dat het het eerste nest was?
Ik bevuil het niet,kijk wel link uit,maar denk dat je zelf even duidelijkheid moet scheppen...
Die duidelijkheid had de fokker moeten scheppen.
Het mag duidelijk zijn dat ik mijn twijfels bij de fokker heb.
Ja.
Ik bedoelde met name dat jij afgaat op wat de fokker beweert betr. 1,2,3 ...? nest.
Het is jou niet aan te rekenen dat jij denkt dat je hond uit het eerste en enige nest is, als de fokker dat zegt.
Kom jij erachter dat dat niet zo is, dan kun je niet meer aan het eerde gezegde vast houden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

Ze heeft netjes gereageerd en was meelevend, het was anders geweest als ze niets had laten horen, dan had ik ook anders gereageerd
Netjes, teken dat ze toch hart voor dieren hebben.

Herlena
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2011 22:28

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Herlena »

Bedankt voor de reacties.

Normaal gesproken moet je op de fokker kunnen vertrouwen, maar in mijn geval gaat dit dus niet op. Ik kon inderdaad niet anders beweren dan dat hij uit het eerste nestje kwam, daar ik zelf tot gisteren niet anders wist. De man van de fokker is hier over in ieder geval niet eerlijk tegen mij geweest, van hem heb ik mijn hond gekocht.

Het is misschien nalatig, maar ik heb helemaal geen zin om verder iets tegen de fokker te ondernemen.
Ik heb haar op de hoogte gebracht van de afwijkingen van mijn hond, en de risico's voor de pups in eventuele volgende nesten, ik vind het goed zo.
De fokker en ik hebben dezelfde dierenarts, met hem zal ik nog wel overleggen. Hij gaat de pups keuren en de eerste enting geven, ik vind hem de juiste persoon om haar nog een keer op de risico's te wijzen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Herlena schreef:Bedankt voor de reacties.

Normaal gesproken moet je op de fokker kunnen vertrouwen, maar in mijn geval gaat dit dus niet op. Ik kon inderdaad niet anders beweren dan dat hij uit het eerste nestje kwam, daar ik zelf tot gisteren niet anders wist. De man van de fokker is hier over in ieder geval niet eerlijk tegen mij geweest, van hem heb ik mijn hond gekocht.

Het is misschien nalatig, maar ik heb helemaal geen zin om verder iets tegen de fokker te ondernemen.
Ik heb haar op de hoogte gebracht van de afwijkingen van mijn hond, en de risico's voor de pups in eventuele volgende nesten, ik vind het goed zo.
De fokker en ik hebben dezelfde dierenarts, met hem zal ik nog wel overleggen. Hij gaat de pups keuren en de eerste enting geven, ik vind hem de juiste persoon om haar nog een keer op de risico's te wijzen.
Daarom zou ik ook eventuele kopers waarschuwen !
Door de naam/woonplaats te noemen waar deze fokker woont zodat mensen daar
niet moeten gaan kopen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
Herlena schreef:Bedankt voor de reacties.

Normaal gesproken moet je op de fokker kunnen vertrouwen, maar in mijn geval gaat dit dus niet op. Ik kon inderdaad niet anders beweren dan dat hij uit het eerste nestje kwam, daar ik zelf tot gisteren niet anders wist. De man van de fokker is hier over in ieder geval niet eerlijk tegen mij geweest, van hem heb ik mijn hond gekocht.

Het is misschien nalatig, maar ik heb helemaal geen zin om verder iets tegen de fokker te ondernemen.
Ik heb haar op de hoogte gebracht van de afwijkingen van mijn hond, en de risico's voor de pups in eventuele volgende nesten, ik vind het goed zo.
De fokker en ik hebben dezelfde dierenarts, met hem zal ik nog wel overleggen. Hij gaat de pups keuren en de eerste enting geven, ik vind hem de juiste persoon om haar nog een keer op de risico's te wijzen.
Daarom zou ik ook eventuele kopers waarschuwen !
Door de naam/woonplaats te noemen waar deze fokker woont zodat mensen daar
niet moeten gaan kopen.

Niet doen, is tegen de gedragsregels om namen hier te noemen!
Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.

Herlena
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 jul 2011 22:28

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door Herlena »

Ik zal hier geen namen noemen of woonplaats bekent maken.

Ik hoop dat waarschuwen tegen de fokker niet nodig zal zijn, dit zal het laatste nest zijn omdat de moeder hond te oud word om mee te fokken, volgens de fokker.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inzage medische dossier door de verzekering.

Ongelezen bericht door witte angora »

Herlena schreef:Ik zal hier geen namen noemen of woonplaats bekent maken.

Ik hoop dat waarschuwen tegen de fokker niet nodig zal zijn, dit zal het laatste nest zijn omdat de moeder hond te oud word om mee te fokken, volgens de fokker.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook weinig nut heeft. Mensen kopen eerst, en pas als er problemen zijn gaan ze eens googlen.

Zien we ook bij auto's. Er zijn hier een tweetal topics over autobedrijven. Steeds weer zie je nieuwe kopers in dezelfde topics verschijnen die er een auto gekocht hebben, en dan voor dat bedrijf waarschuwen. Sorry, maar die waarschuwing staat er al tig keer. En als je in zo'n bedrijf je neus laat zien en je ogen en oren even goed open houdt, heb je die waarschuwingen niet nodig.

Datzelfde geldt voor fokkers van dieren. De meeste zijn ter goeder trouw. En sommigen, sja. Maar zolang mensen meteen wegzwijmelen bij de eerste foto's en op slag niet meer in staat zijn verder te kijken voor gedegen informatie, kun je het internet volkalken met waarschuwingen, maar het heeft voor een vrij grote groep geen enkel nut.

Het is te hopen dat deze fokker een en ander goed oppakt en dingen gaat verbeteren. Veel meer kun je niet doen denk ik. Maar als het lukt, is dan is dat het beste resultaat dat je kunt bereiken.

Gesloten