LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rentenaar.com

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Sammyloe
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:18

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door Sammyloe »

Hey mensen....

Ik kan me voorstellen dat jullie er niet goed van worden dat sommige mensen pups halen in een dierenwinkel.
Wij ( gezin van 5 mensen ) hebben deze fout ook gemaakt... helaas :(...( interesse ? kijk op de topic van K&K dogs ) Mijn ouders hadden goeie ervaringen met dieren ook pups in een dierenwinkel..... als ik dit allemaal van te voren had gelezen hadden we er ook zeker niet aan begonnen....dat zou ons heel veel verdriet besparen.

We hebben ons hondje 6 dagen gehad en toen is ze overleden aan Parvo... vreselijk om te zien kan ik je wel vertellen.

En nee we willen niet dat de pup fabriek blijft bestaan dit moet ophouden en misschien zijn wij wel het zoveelste gezinnetje geweest ( een niet nadenkende pupkoper zoals ik hier ook al lees. :? maar het beestje heeft gelukkig wel 6 dagen liefde gekent.

bulliegirl
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2006 12:50

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door bulliegirl »

Maar nu wordt de dierenwinkel Rentenaar de schuld gegeven dat daar PARVO zou zijn, maar wie is er hier nu fout de DIERENARTS!

Want die gaat een pup entingen geven omdat hij DENKT te weten hoe oud de pup is en er daarom maar een nieuwe inenting in stopt, en ja hoor zoals het steeds gaat naar een paar dagen na de enting of verhuising van een pup slaat het PARVO virus toe.

MENSEN DE INENTINGEN KLOPPEN NIET MEER EN DIERENARTSEN WETEN DAT EN DOEN ER NIKS AAN!!

De inentingen die momenteel worden gegeven zijn achterhaald en verouderd en er moeten nieuwe samenstellingen inenting komen, dit is bekend bij dierenartsen en fabriekanten van de inentingen, maar er wordt niks mee gedaan.
ECHT SCHANDALIG WANT DIT IS PAS DIERENLEED!!

Sammyloe
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:18

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door Sammyloe »

ik vertel trouwens alleen maar mijn verhaal en zo ervaar ik het EN JA... ik geef die dierenwinkel.... als je dat nog kan noemen... de schuld dat mijn hondje hartstikke dood is.

En hij blijft het doen... hij weet dat mn hondje parvo had... is besmettelijk voor de hondjes die daar nog zijn.... dus kan je het al op je vingers tellen dat die het ook krijgen.
DUS heeft hij toch schuld

bulliegirl
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2006 12:50

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door bulliegirl »

nee sukkel dat leg ik je dus net nu uit die dierenwinkel kan er niks aan doen die handeld ter goede trouw het is die dierenarts dien hou pup hheft de dood ingebracht die heeft er teveel of verkeerde inentingen in gedaan, daar koet je je verhaal halen. stommerik

bulliegirl
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2006 12:50

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door bulliegirl »

nee sukkel dat leg ik je dus net nu uit die dierenwinkel kan er niks aan doen die handeld ter goede trouw het is die dierenarts die jouw pup heeft inegent omdat hij dat hij dacht dat de pup 9 weken was terwijl er in zijn paspport staat dat hij 4 maadnen is de dood heeft ingebracht die dierenarts heeft er teveel of verkeerde inentingen in gedaan, daar moet je je verhaal halen bij dier dierenarts en niet bij de verkkoper stommerik maar jullie willen alleen maar smullen van de wanklanken tegen hondenhandelaren.

Naar boven

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door karinknol »

Rentenaar Zaanstad toch?

Als ik fout zit, zeg het maar.
Ondertussen nu al bijna twintig jaar geleden, ja, ik wordt oud, verkocht Rentenaar al zieke dieren, Parkieten, Konijntjes die het aflegde en later kittens en nu dus schijnbaar ook zieke pups.
Ga mij niet vertellen dat het Cees een ruk intreseerd, want hij is er door de jaren gewoon mee door gegaan.

En niet de dierenarts is hier schuld, maar de handelaar. Iemand die met een dier naar de dierenarts gaat, is in mijn ogen verplicht om de juiste leeftijd aan te geven en ik denk dat de dierenarts in Zaandam niet zo dom zijn dat ze niet weten hoe oud een hondje is, of die moet in de Koog zitten

dora42
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 10:07

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door dora42 »

Euh........buddiegeval/dinges,

Waar oordeel jij eigenlijk over, 3 dierenartsen hebben gezegd dat het GEEN kwaad kan als een puppy extra entingen krijgt, en jah die dierenhandelaar heeft hier schuld aan hij weet donders goed dat die beestjes veel te vroeg bij hun moeder vandaan worden gehaald, in goede trouw handelen, hou toch op, ik weet uit een betrouwbare bron dat deze meneer het advies van zijn eigen dierenarts heeft gekregen om voorlopig geen puppy's meer te verkopen, hij heeft geen DIERENPARADIJS maar een PARVOHEL. Maar weet je wat het werkelijk is op alle forums die ik heb gezien is naar een paar weken alle drukte die over dierenhandelaren gaat weer vergeten, niemand die bij zichzelf denkt om door te gaan om deze afschuwelijke praktijken te stoppen. Wij hebben de dierenbescherming en de AID ingeschakeld en deze meneer is voorlopig nog niet van ons af. Tevens is het zo dat de regering hier ook debet aan is ze geven overal maar vergunningen voor, Nederland op zijn smalst, ik ben anti-amerikaans maar daar ken ons land nog een voorbeeld van nemen, gevangenis straffen staan hier op. En buddieding wie is hier nou eigenlijk een sukkel en een stommerik? Niet sammyloe hoor, dat meidje probeert tenminste iets en wilde haar verhaal kwijt, volgens mij weet jij niet wat verdriet is. Neej, dat meidje heeft tenminste gevoel in d'r donder. Dat merk je uit heel haar verhaal. Dus buddiegeval als je niks zinnigs weet te zeggen hou dan je mond. TARUT

champignon
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 11:30

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door champignon »

Het is inderdaad niet de schuld van de dierenarts, de hondenhandelaar moet beter weten n.l. het zit zo dat zolang de puppy's bij elkaar in een hokje zitten er minimale kans bestaat dat ze parvo krijgen dat komt doordat ze antistoffen bij zich dragen, zodra je een puppy bij zijn broertjes en zusjes weg haalt slaat het parvo virus toe, ze gaan voor het eerst naar buiten met hun nieuwe baasjes ze komen in een andere omgeving wat stress kan veroorzaken, door die stress raakt het afweer systeem verzwakt dit kun je voorkomen door de puppy's lang genoeg bij hun moeder te laten zodoende hebben ze genoeg afweerstoffen gemaakt en zijn ze sterker om tegen het parvo virus te vechten ,als ze het zouden krijgen, deze beestjes hebben al een lange reis achter de rug daarbij komt ook nog dat deze puppy's ingeent worden tegen rabies
dit omdat ze anders nederland niet in mogen, we weten allemaal wel dat puppy's jonger dan 4 maanden geen rabies injectie mogen krijgen, dus sammyloe het gaat inderdaad alleen maar om geld, snel voor veel geld verkopen en weer een nieuwe lading pups uit de oostblok landen ophalen. Deze moederhonden hebben zo'n 20 a 30 nestjes per jaar,tis toch vreselijk. Eigenlijk kunnen daar geen gezonde sterke puppy's uitkomen. Zulke dierenhandelaren maken misbruik van mensen, ook wij stonden daar met 3 kinderen, ze lozen je eerst naar de bakken met puppy's je pakt er 1 op die je leuk vind ze kijken je dan met vragende oogjes aan je loopt naar de kassa en je ziet dat er geen nederlands paspoort bij zit, de schrik vloog me om mijn hart, he ik heb hier ergens wat over gehoord/gelezen, ik kon het mijn kinderen niet aan doen om uit die zaak weg te lopen, plus het feit dat je toch onbewust denkt, ach dat overkomt mij niet, helaas dus wel. Sammyloe ik weet wat je voelt en ik wil je bij deze heel veel sterkte toewensen, heb ik nog niemand zien schrijven, maak je niet druk om personen die je sukkel of stommerik noemen, ik was ontroerd door jouw schrijven, het slijt maar vergeten doe je het nooit. Nogmaals heel veel sterkte.

Sammyloe
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:18

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door Sammyloe »

SUKKEL !!! :x moet je horen wie het zegt bullie iets ... ik zag dit forum juffie en ik dacht he dit is mij ook een paar dagen geleden overkomen en er was al lang niet meer hierop gereageerd en dat vind ik schandalig er moet wat aan gedaan worden en erover gepraat worden, en dan kom jij er opeens tussen dat het de schuld is van de dierenartsEN ik dacht het niet!!

Bedankt Champignon voor je steun, Wat je verteld is helemaal waar... mn moeder had haar vast ze zag het paspoort en wou zeggen dat we er niet mee doorgingen maar dat wou ze ons en mn 2 kleine zusjes niet aandoen dus zijn we er verder mee gegaan en hebben haar meegenomen :)... en het virus komt inderdaad tot uiting als ze weg worden gehaald enz enz. :)

Verder wil ik karinknol, Dora42 en Rowanw hartelijk bedanken voor hun reactie op mn verhaal.

En het enige wat ik met mijn verhaal wou bereiken is dat mensen goed opletten voor zulke figuren, hebben ze een paspoort uit het oostblok land neem dat schatje alsjeblieft niet mee je weet maar nooit of het allemaal klopt wat er in het paspoortje staat.
Laatst gewijzigd door Sammyloe op 24 nov 2006 15:19, 4 keer totaal gewijzigd.

RowanW
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006 22:26

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door RowanW »

Op reactie van "bulliegirl";

Doe nou niet zo wijs... Ik citeer uit een ander topic:
"...Maar ik kan je wel wel zeggen dat ik dicht bij de materie zit en er NIKS mee gedaan ( het PARVO FACIN)..."
Als je in de materie zit EN je kan 'vaccin' nieteens normaal spellen zou ik dierenartsen niet de schuld geven, maar jou. Waarom? Je bent niet snugger genoeg om de juiste inentingen te gebruiken.
Voor je 'FACIN' moet je hier wezen: *klik*

Je klaagt over dat mensen meteen onderuit gehaald worden in datzelfde andere topic, maar ik vraag me af of jij er niet om vraagt door iemand 'Sukkel' of 'stommerik' te noemen als iemand zijn verhaal kwijt wilt... Post dat gewoon géén reactie.

Ik zal je wel een dienst bewijzen bulliegirl, door je te helpen met je beroep en materie.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door pardon »

bulliegirl , wel eens van broodfokkers gehoord. waar haal jij het gore lef vandaan om een ander sukkel te noemen.met je achterlijke opmerking: ( DE DIERENWINKEL KAN ER NIETS AAN DOEN DIE HANDELD TER GOEDE TROUW) .dom persoontje :evil:

Sammyloe
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2006 18:18

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door Sammyloe »

Precies pardon dat vind ik nou ook... volgens mij weet Bullie niet eens waar ze het over heeft... als je er niet over mee kan praten moet je niet op dit forum komen...

En weetje, eigenlijk interesseert het me niet of je me sukkel of stommerik noemt ik heb wel wat anders aan mn kop dan dat gezeur van jou over dat de dierenartsen niet goed genoeg gehandeld hebben...

1 ding wil ik je nog wel even zeggen bull... dat het jou niet overkomt dat je van een beestje gaat houden en dat je er maar 6 DAGEN van kan genieten.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door karinknol »

Zal het volgende proberen uit te leggen, je ziet een puppy, je bent al heel lang op zoek naar een puppy en dan ineens loop je er tegen ééntje aan. Kinderen en de rest is meteen verliefd, er wordt verzekerd, dat er niets mis is met het beestje. De dierenarts heeft hem onderzocht, dus volgens die mensen zit het goed, maar dan komt nu de vraag, welke dierenarts heeft hem onderzocht? Ik ken er een aantal in Zaandam, die ik mijn dieren niet eens durf te laten in slapen met kans op totale mislukking, kan hier geen namen noemen, anders heet dat laster, maar ik ken ze zeker. Die dierenartsen slikken alles voor zoete koek en onderzoeken zelf niet, jammer maar helaas. Dus Rentenaar is groten deels schuld, zal me echt niet verbazen als de hondjes niet uit Nederland komen, maar uit Polen ofzo, maar ook in Nederland zitten er broodfokkers tussen.

Waar ik op let, als ik een dier uitzoek via internet, in een winkel koop ik ze echt niet, kan ik de moeder bekijken, waar woont de vader, kan ik die bezoeken, welke dierenarts bezoeken jullie voor de dieren? Zijn jullie daar onder die naam bekend, wat is daar het telnr. van? Ik zoek de dierenarts op internet na, staan daar rare dingen over vermeld?
Wat is eventueel het chipnr, van het dier, zoek het na, internet is heel erg groot.
Ik ben zelf werkzaam in een zwangeren poesen opvang, de kittens, verkoop ik, maar wel alleen als ze gezond zijn verklaard en daar valt ook een stuk nazorg onder. Waar ik ook oplet, hoe zijn de baasjes, ze mogen komen kijken naar de kittens, krijg ik daar een raar gevoel bij, gaan ze hier niet weg. Mocht het daarna fout gaan met één van mijn kittens, hij aard niet goed, hij krijgt onverwachts de diaree, ben ik de eerste die er staat.

Mensen ajb, koop geen honden in een winkel, maar doe gedegen onderzoek naar een dier, kan je jezelf een hele hoop ellende besparen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: rentenaar.com

Ongelezen bericht door showgirl »

bulliegirl
Geplaatst op: 23 Nov 2006 17:57 Onderwerp:

Maar nu wordt de dierenwinkel Rentenaar de schuld gegeven dat daar PARVO zou zijn, maar wie is er hier nu fout de DIERENARTS!

Want die gaat een pup entingen geven omdat hij DENKT te weten hoe oud de pup is
dom dom wicht,
wie zou er contact hebben opgenomen met de dierenarts om een puppyenting te vragen. :roll:

Gesloten