LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tropische dieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
b.olsen

tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik ben gisteren bij de nieuwe buren van mijn ouders wezen kijken samen met mijn neefje. wat die voor dieren hebben , dat is pas echt gaaf , fantastisch gewoon, slangen , hagedissen , een kleine leguaan, en vogelspinnen, verschillende soorten , waarvan de grootste(een vrouwtje) nu een lijfje heeft van ongeveer 10 cm , ze moet nog een keer vervellen dan zal haar lijfje 15 cm zijn , dus met poten is ze dan net zo groot als een stoeptegel. ze is nu al enorm maar dan natuurlijk helemaal. de babyspinnetjes zijn 1 mm . het was echt angstaanjagend om te zien maar tegelijkertijd heel spannend en mooi , ze worden goed verzorgd en alle terrariums zitten aan alle kanten potdicht . veel mensen vinden het eng , maar het zijn wel dieren waar je geen overlast van hebt, wat jullie?

silliechillie

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door silliechillie »

Vind het enge beesten en eigenlijk vind ik het geen huisdieren, niet omdat ik bang ben maar laat dit soort dieren lekker leven waar ze horen te leven.
Dus van mij hoeft het niet

b.olsen

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

nou, ik weet niet of die soep zo lekker zal zijn hoor, en zo kunnen we alle dieren wel in het wild laten leven. hebben wij geen huisdieren meer,(snik, snik) zoals je van alle dieren dankbaarheid en liefde terugkrijgt zo zien hun dat ook , en ze zijn er echt hartstikke goed voor , bij de laatste telling hadden ze er 3500 , en nee ze blijven niet allemaal thuis , ze gaan naar een winkelpand speciaal voor de handelaars en de liefhebbers , ik durf ze zelf ook niet in huis te nemen , maar het was wel fantastisch om ze van zo dichtbij te mogen zien. het hagedisje had een blauw tongetje en een hele gladde huid , heb ik het lef gehad om aan te raken evenals het leguaantje (een oud dametje) met een hele ruwe huid , de spinnen mag ik niet aanraken (vanwege allergie) heb ik ook het lef niet voor, ik weet niet, volgende keer een slang meschien?

suusje

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door suusje »

Misschien dat het beter is om zukke beesten te nemen ipv die katten van je.
Die zorgen toch alleen maar voor overlast.

b.olsen

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

heel grappig hoor , maar goed, het zijn niet mijn buren maar de buren van mijn ouders, ik ben nl. 39 jaar, en woon al 18 jaar samen. dus ja, ik heb mijn twee lieve poezebeesten nog en ben ook niet van plan om ze weg te doen hoor. maar laten we eerlijk zijn , het is toch hartstikke gaaf dat er mensen zijn die het lef hebben om tropische diersoorten in huis te halen ?

bjorg

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door bjorg »

ik heb even een mailtje gestuurd over die kwallebak die onder onze namen berichten schrijft, wordt aan gewerkt. ik ben nu dus geen b. olsen meer op deze site. maar even iets anders . die vogelspin was echt enorm en nog giftig ook (whaaa) ze zal ineens voor je neus staan op straat op een stoeptegel . ik kan door een ongeval niet meer rennen . ik weet zeker dat ik dan nederlands kampioen hardlopen wordt.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

Ja ik ben dol op hagedissen maar je moet ze de ruimte geven.
Ach ja en ze wennen snel aan je als ik wakker word en ik blijf te lang in bed liggen dan maken ze me wel wakker met hun nagels op de ruit van het terraruim hoor!
Nou ja ik vind zolang ze de ruimte hebben en de goede verzorging kwa licht en temeratuur en voedsel ed dan jah waarom niet.
maar nu een beestje van 1 meter in een hok van 1,5 meter zetten zonder uv licht neeh dat vind ik zielig en dat moet ook niet kunnen
ze moeten er eigenlijk wetten op maken voor de ruimtes waar de dieren in zitten ...

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn jammergenoeg best veel mensen die het lef hebben om tropische diersoorten in huis te halen. Helaas hebben ze er niet altijd verstand van... Tropische diersoorten vragen namelijk een speciale verzorging en als iedereen die het lef had zo'n beest in huis te halen dat kon geven... dan zaten al die opvanghuizen niet zo vol. Opvanghuizen vol slangen die toch wel erg groot werden.. schildpadden, krokodilletjes... maar kijk ook eens naar apen, eekhoorntjes, wasberen, enz. die nu bijvoorbeeld bij stichting AAP opgevangen worden.

Ik vind tropische dieren ook 'vet gaaf', daarom heb ik een abonnement op artis genomen...

Archangel

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Archangel »

Mijn ex heeft een hele bak met schorpioenen, van die giftige...
Maar ja, mijn ex heeft wel meerdere steken los zitten.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door woman4life »

28 Feb 2005 16:56 door Gast

je hebt helemaal gelijk je moet wel weten hoe groot iets word en hoe je wat moet verzorgen.

die lieve kleine waterschildpadjes worden ook een stuk groter inderdaad en ze blijven niet altijd zo klein..

nou jah als jij het ook zo leuk vind dan kan je misschien eens in de oliemeulen in tilburg kijken of serpetarium in blankenberge (belgie) of in iguana in vlissingen daar hebben ze ook allemaal reptielen.

je hebt ook nog serpo in delft maar dat is meerendeeel slangen

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

de buurman van mijn ouders heeft diergeneeskunde gedaan , dus hij weet vast wel wat hij doet , het is inderdaad jammer dat er ook nog mensen zijn die niet goed voor deze dieren zorgen, want het is toch zo dat als je goed voor je dieren bent je er ook wat voor terugkrijgt. ik denk dat het bij hun zoiets is als , hoe groter de spin wordt hoe beter , (waah , een stoeptegel )

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Onlangs over zo'n tegel gevallen?

suusje

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door suusje »

even,
deze topic zou ik nooit lezen, omdat me alleen maar honden en katten boeit.....echt vervelend dat ik dus WEER hier mijn naam tegen kom.
wou ik alleen even kwijt.
ben nu weer weg.
Was ik een paar dagen al........................

Op zich is het wel raar dat er hier dus 1 (??) persoon blijkt te zijn, die telkens iemand anders z'n naam aanneemt en dan misselijke stellingen aan gaat nemen.
want dat maakt de gehele discussie stuk.
wat heeft het dan voor zin?
de eerste beste met een pestopmerking naar mij, zal dus wel mijn dubbelganger zijn.
flauw.
wie ik was?
diegene die tegen broodfokkers was, maar ook tegen de hoge prijzen die "sommige' fokkers vragen.
Maar die discussie ga ik verder op andere sites.niet meer hier.
Hier wordt je stuk gemaakt.
Tenminste ik wel.
erg jammer.
succes overigens, en dus die kathatende opmerking van mij hier even boven op de 26e was niet van mij.
erg kinderachtig alles hier.
wanneer je iedere topic leest, zit die pestkop.
Ontzettend speels, niet volwassen en met wat voor zin..wat wil je bereiken???????????????????????

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

heel jammer suusje dat hij jou weggepest heeft , ik heb mezelf ingelogd en geregistreerd , hopelijk heeft dat nu wel geholpen.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Suusje, er zijn waarschijnlijk meer hondjes die vicky heten.
Wanneer je naam niet geregistreerd staat kan een andere Suusje ook haar naam gebruiken.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door b.olsen »

wat mij opvalt is dat als iemand eigenaar is van tropische dieren , hij of zij al heel gauw de mening toebedeeld krijgen van, ze zorgen er toch niet goed voor, terwijl ik nu toch zelf gezien heb dat, dat helemaal niet zo is .

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Wat eten die slangen allemaal..katten en pluizige konijntjes? Mooi he om dat te zien.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

daar is net een poll over gesloten :D
gaan we hier weer verder?
weekdieren kennen kennelijk geen angst of pijn omdat ze een cel missen. konijnen, muizen, poezen enz kennen wel angst en pijn, dat jullie, eigenaars van deze mooie exotische dieren daar maar met een lachend gezicht naar mogen kijken :evil:
jullie hebben geen gevoel in je donder.
en kom niet aan met slagers en vlees eten en weet ik het wat, ik eet namelijk geen vlees.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer kan je trouwens lekker knuffelen met een hagedis, een spin of een slang.
Een poes of een hond daar heb je in elk geval nog plezier aan.

Gast

Re: tropische dieren

Ongelezen bericht door Gast »

Wat zit er eigenlijk in hondenvoer en kattevoer...........
en dan zijn er ook nog mensen die pens in de vriezer hebben voor de hond.
lamsoren enz.
het komt allemaal op hetzelfde neer, alleen bij tropische dieren is het wat duidelijker............ zonder verpakking...zeg maar.
ik kan me niet indenken een tropisch dier te willen, maar begrijp wel dat er anderen zijn, de daar wel in geinteresseerd zijn.en als ze er goed voor zorgen..........??????

Gesloten