LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door Marianna »

Na jah slimmerik wat dacht je rvan als je met je hondje naar het buitenland reist HARTWORM????

Ik sluit me volledig aan bij de poster die het hier heeft over kinderen inderdaad die kinderen krijgen ook alles en komen niks te kort..........en als je dan zo nobel bent om een dier aan te schaffen zorg er dan ook voor, en ja spuitjes horen daar ook bij misschien had jij je dat eerst kunnen beseffen alvorens je je een hond ging aanschaffen krent!!!!

Sinds wanneer is er een vaccin tegen hartworm?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Sinds sneaky[nou ja sneaky :lol: ] in België is geweest :lol: :lol:

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door sneakyfish »

Jullie zijn wel goed ingelicht zeg!!!!!!!

Hartworm kan men bestrijden met eenvoudige pippetjes stongehold, maar ja als je niet verder kijkt en/of leest als je neus lang is?

Ja Belgie is bijzonder leuk, vooral die lange wandelingen in het bos moet je ook eens doen knap je van op hoor! :lol:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door Marianna »

Het gaat hier toch niet over plaagdieren bestrijden, maar over vaccineren...

Bij de les blijven Sneaky...

Groetjes,

Marianna

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door sneakyfish »

Whatever............ziketes zijn ziektes allemaal 1 pot nat :evil:

Cbest
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2005 10:39

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door Cbest »

Is een jaarlijkse enting nodig?

Nee, mits je DA ent met de entstoffen van Intervet (NobiVac DHPPI).

in Nederland is de drie jaar immuniteitsduur voor de parvo- adeno- en hondenziektecomponent geregistreerd en geaccepteerd door dierenartsen, kennelhouders en wetenschappers.
Ook rabies is geregistreerd voor 3 jaar.

Dus als je DA of kennel of pension een jaarlijkse enting wenst, moet hij zijn vakliteratuur beter lezen :wink: .

Inmiddels is Intervet ook bezig met 3-jaarlijkse registratie in het buitenland. Zo geldt de registratie ook al voor Frankrijk. Andere landen zullen ook volgen.

En voor wie nog twijfelt: je kan altijd je DA vragen om een titerbepaling. Dan wordt er gekeken of er nog voldoende antistoffen aanwezig zijn.

Niet (dus nooit) enten is niet verstandig. Te veel enten is net zo link.

Cbest
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2005 10:39

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door Cbest »

Whatever............ziketes zijn ziektes allemaal 1 pot nat
Nou nee. Hondeziekte of Rabies kunnen een dodelijke afloop hebben. Kennelhoest daarentegen is een relatief eenvoudige virusinfectie, vergelijkbaar met de griep. Mits de hond verder gewoon gezond is en een goede weerstand heeft, komt hij daar zelf prima weer bovenop. De kennelhoestenting is (imo) een overbodige enting.

sneakyfish
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2005 14:49

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door sneakyfish »

Ja maar daarom denk ik nog steeds beter voorkomen dan genezen.
Ik wil mijn hond ook niet volpompen wanneer het niet nodig is, of in ieder geval niet uit bezuiniging.
Daarbij we moeten wel want hij gaat ieder jaar mee op vakntie en dan ben je verplicht tot het enten tegen rabies jaarlijks.
Je wil niet weten wat voor toestanden er nodig zijn om de hond te mogen meenemen op vakantie ik moet zelfs zijn pas laten stempelen.
terwijl in het vakantieland zelf geen hond ooit naar zijn paspoort heeft gevraagd? Maar ja het risico lopen dat we het land helemaal niet in mogen dat doe je ook weer niet! :roll:

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door milou »

Onze dierenarts ent inderdaad NoboVac DHPPI. Vorig jaar heb ik een gesprek gehad met hem over het enten dit om dat voorheen het ene jaar een uitgebreide coctail werd gegeven en het jaar er op een kleine coctail, de laatste jaren werden onze hondjes jaarlijks met de uitgebreide coctail geent. Dus ik vroeg hem waarom dat eigenlijk veranderd was. Hij vertelde toen zelf dat men eerst dacht dat dat beter was maar er nu op begint terug tekomen omdat overmatig enten toch minder goed en te belastend blijkt te zijn. Maar precies het hoe en wat was nog niet helemaal duidelijk. Ik zal binnenkort eens aan hem vragen hoe vaak het werkelijk nodig is om te enten we zijn nu bijna een jaar verder dus misschien weet hij inmiddels meer.
Natuurlijk moeten ze hun benodigde vaccinaties krijgen dat spreekt voor zich. Maar ook de kennis groeit op het gebied van dierengeneeskunde en daardoor kunnen dus soms ook aloude standpunten wijzigen. Daar naar kijken heeft niets te maken met zuinigheid of het willen ontzeggen van zorg aan een dier. Ik wil gewoon het beste voor mijn oude makkertjes . En ook wat het enten aangaat wil ik weten wat het beste is.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door aert0001 »

kijk eens bij overvaccineren in zoeken

Ton

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door milou »

Dank voor de tip Ton. Maar waar moet ik in zoeken ? :oops:
Ik heb het uit gewoonte bij google gedaan maar die hbben alleen enkele onderwerpen over overvaccineren bij veteranen enzo

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

voorheen het ene jaar een uitgebreide coctail werd gegeven en het jaar er op een kleine coctail, de laatste jaren werden onze hondjes jaarlijks met de uitgebreide coctail geent.
Hij vertelde toen zelf dat men eerst dacht dat dat beter was maar er nu op begint terug tekomen omdat overmatig enten toch minder goed en te belastend blijkt te zijn.
Is dit niet een heel klein beetje in tegenspraak :roll: :roll:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door aert0001 »

Milou,

druk boven aan deze pagina op zoeken tik in overvaccineren bij trefwoorden, de schrijver was A.J.

veel plezier en wijsheid,

Ton

P.s. je kunt jezelf ook afvragen of onze dieren genoeg weerstand hebben tegen al die vaccinaties?

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door milou »

Reintje ik ben het met je eens dat het in tegenspraak is met elkaar. Eerst denken we moeten jaarlijks het uitgebreidde vaccinatie geven ipv om het jaar dat is beter en ineens beginnen ze toch ernstige twijfels te krijgen of het eigenlijk wel zo goed is. Maar onze DA heeft dat vorig jaar toch echt gezegd hoor.
Kennelijk zijn ze in de venitiaire geneeskunde er zelf nog niet uit wat nu eigenlijk wel of niet goed is en gaan ze ondanks de twijfel op de oude voet door tot die duidelijkheid er wel is.
Maar in de menselijke medische wetenschap gaat het toch precies zo?

jeftah
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2006 21:20

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door jeftah »

en hoe zit het dan met de inentingen van de kat, als ik zo brutaal mag zijn.......

shaka
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:14

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door shaka »

Mijn hond wordt echt doodziek van die inentingen, in zijn eerte levensjaar was hij na een inenting meer dood dan levend, dus dat was meteen de laatste keer een dat ik dat dier dat heb aangedaan, we zijn nu 10 jaar verder en hij is nog nooit ziek geweest, dus vertel mij wat,gezond is het niet.

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Is die jaarlijkse prik voor mijn hond nou echt nodig of ....

Ongelezen bericht door rebbel »

Mijn honden zijn inge-ent toen ze puppies waaren.En daarna niet meer. Ze zijn nu 10 en kerngezond.Ik heb er 2 kruising Boxer Herder.

Gesloten