LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

als ze goed bijten kan elke hond mensen doden, kwestie van op de goede plek!!

ik begrijp niet dat jullie het de honden aanrekenen dat ze een slechte baas hebben getroffen

zo kortzichtig

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

kitt


Geplaatst op 30 Mei 2006 17:33 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

ja hoor gewoon iemand negeren die het niet met je eens is!!!Getuigt van moed en menselijkheid!
vind jij de opmerkingen die jan maakt (jij kan er ook wat van) getuigen van menselijkheid???? :?

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Een ieder mag hier schrijven wat zjin/haar mening is over een onderwerp.Daar is een forum voor bedoeld,maar het is niet bedoeld om mensen te bedreigen zoals sommige van jullie doen.En dan begrijp ik dat het een reactie is op een actie,maar dan nog gaat dat gewoon te ver.Dat zou lekker zijn als op straat iemand het niet met je eens is en dingen zegt die jou niet aanstaan dan maak je diegene maar af....volgens mij is dat wat ze bedoelen met zinloos geweld.en jullie zeggen dan volwassen te zijn en je volwassen te gedragen!!!Sorry hoor maar volwassen gedragen zich niet op de manier die jullie hier ten toon spreiden.En dan bij andere topic(die niet over dieren gaan)reageren op dingen die bij deze topic worden geschreven en die je niet aanstaan getuigt ook niet echt van volwassen gedrag(diegene die ik bedoel voelt zich vanzelf aangesproken!!).

Wetten zijn er nou eenmaal(kijk naar de hondenbelasting)en daar heb je je bij neer te leggen.Je moet je er dus aan houden en doe je dat niet dan moet je zelf de consequenties dragen.Dus ik vind het niet zielig voor mensen die zelf,uit eigen vrije wil,een stamboomloze stafford hebben gekocht en dat deze in beslag wordt genomen.Niemand heeft ze hiertoe gedwongen en ze moeten dus zelf de consequenties dragen.En dat het voor een ieder rot is dat zijn/haar hond wordt afgemaakt..oke....maar dit hadden ze bij voorbaat kunnen weten en dan moet je daar rekening mee houden.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

.Dus ik vind het niet zielig voor mensen die zelf,uit eigen vrije wil,een stamboomloze stafford hebben gekocht
nee, die mensen zijn ook hardstikke stom bezig, maar dat kan je de hond niet aanrekenen!

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik geef de hond ook niet de schuld!
Die honden zijn door de mens gemaakt.
De mens is dus schuldig.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Maar als het niemand wordt aangerekend zullen ze nooit verdwijnen en dat is wat deze wet probeerd te bewerkstelligen.Dat alleen de honden met stamboom overblijven(ookal ben ik het daar niet mee eens maar goed dat is de discussie waar we niet uitkomen,dat is mijn mening en iemand mag een andere hebben)De honden zjin "slachtoffer" van hun eigen baasjes.En dan kan je die wel opsluiten/boete geven maar daar verdwijnen de honden niet mee.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ieder ras kan een mens doden,ze hoeven maar net in het ruggemerg of in een slagader te bijten.En ieder ras kan een baby doodbijten zelf een yorkshire terrier.En hoeveel baby's worden er niet jaarlijks gedood omdat er een kat op gaat liggen?
Dus dat komt er op neer dat alle honbden en katten verboden moeten worden?Of hoe bedoel je dat?

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Maar het is nou eenmaal een bewezen feit dat dat(dus niet via krantenberichten etc)dat de bijtwonden van een stafford,meestal,als hij toeslaat erger zijn,dat zijn drempel om aan te vallen lager ligt als bij de ,meeste,andere honden.

en jullie kunnen nu wel roepen van,maar als ze mijn hond(ras)aanvallen met deze teksten dan moet ik wel reageren.....maar zien jullie de eigenaars van de golden.york die jullie beschuldigen van bijten hier op dit forum flippen zoals jullie aan het begin gedaan hebben?Ik heb mijn mening over de stafford gegeven en jullie zijn meteen verbaal in de aanval gesprongen.Je had ook kunnen zeggen,oke dat is jou MENING,maar de mijne is anders.Ik heb geen vervelendene ervaringen emt deze honden en vind ze juist lief!!!!Dan zou de discussie al heel anders zijn gelopen.jullie moeten eens leren dat mensen hun mening geven hier.Ik zie niets anders als dat mensen afhaken door jullie gedrag op dit forum.De meeste geven aan dat er met jullie niet te praten valt omdat ze het niet eens zijn met jullie(komt bij verschillende topics voor).Misschien eens bij jezelf te rade gaan aan wie dit nu ligt!!!Als dit telkens terug keert zal dat misschien toch wel aan jullei manier van praten(typen)liggen.Het is zo makkelijk om te zeggen...de schuld lig bij iemand anders,wij reageren alleen maar op teksten.Maar zo is het niet.Jullie zijn meteen na mijn eerste bericht in de aanval gegaan,gaan flippen.en nogmaals zie je hier de eigenaars van al die andere honden die jullie beschuldigen ook zo tekeer gaan tegen jullie?

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

dat zijn drempel om aan te vallen lager ligt als bij de ,meeste,andere honden.
De drempel voor een stafford om mensen aan te vallen ligt juist veel hoger,lees jij de forumberichten wel????

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

kitty kitt er is wel een verschil tussen een mening geven of feiten verzinnen en aangezien jij feiten verzint nemen wij jou 'mening' niet serieus.... :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

k heb mijn mening over de stafford gegeven en jullie zijn meteen verbaal in de aanval gesprongen.Je had ook kunnen zeggen,oke dat is jou MENING,maar de mijne is anders.
Jij hebt niet alleen je mening gegeven,je hebt ook gezegd dat jij het liefst de honden zelf wilde afspuiten,en jij hebt sensatieverhalen uit je duim gezogen,en als wij je de ware feiten presenteerde deed je net of wij dat ter plekke verzonnen.En na alles wat wij je hebben geprobeerd uit te leggen,na dat alles hou jij nog steeds vast aan je indianenverhalen :roll:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

deze feiten zijn anders wel zwart op wit te verkrijgen bij de AID,en ook dat de drempel om te bijten lager ligt is zelfs door dieren organisaties erkend.Ik heb dit al een paar maal gekopieerd voor jullie op dit forum.Dit is nou met wat ik bedoel.jullie lezen alleen maar wat je aanstaat en niet wat anders is als dat je zou willen dat het is.Maar jullie zijn het niet eens met de AID.Prima,maar is wel een organisatie die erkend is en jullie zijn dat niet.ipv werkelijk iets te betekenen voor deze maatschappij kunnen jullie alleen maar de gehele dag achter je pc zitten(kijk maar eens naar de hoeveelheid berichten van jullie en de tijden),ga wat vaker met je hond naar buiten,dat is nuttiger als dit wat je nu aan het doen bent.Je moet de tijd eens bij elkaar optellen dat je op dit forum aan het schrijven bent.....daar kan je uren voor wandelen met je hond.

En nogmaals ik heb mijn mening in het begin duidelijk gegeven en jullie zijn meteen in de aanval gegaan en dat was gewoon een grote fout van jullie.Als iemand zegt dat ze het ras wat ik heb niet aanstaat.zal ik zeggen dat dat zijn/haar mening is,maar dat ik er weg van bent.Dat is een juiste reactie,niet die van jullie.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Er vallen mij toch bepaalde dingen op aan mensen die een Stafford hebben of er affiniteit mee hebben; het ontbreken van feitenkennis of het ontkennen van vervelende feiten over de Stafford,het `kom niet aan m`n kindje anders...` en het niet normaal kunnen discussiëren.
En dit komt bij mij over als minder intelligent.

Het zijn toch bepaalde mensen die zo`n hond nemen.
Sorry als ik bepaalde mensen hiermee kwets,maar dit is mijn mening.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

deze feiten zijn anders wel zwart op wit te verkrijgen bij de AID
Dat is in deze nou niet zo'n betrouwbare bron :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

werkelijk iets te betekenen voor deze maatschappij kunnen jullie alleen maar de gehele dag achter je pc zitten(kijk maar eens naar de hoeveelheid berichten van jullie en de tijden),ga wat vaker met je hond naar buiten,dat is nuttiger als dit wat je nu aan het doen bent.Je moet de tijd eens bij elkaar optellen dat je op dit forum aan het schrijven bent.....daar kan je uren voor wandelen met je hond.
Ik wandel per dag 4 uur met mijn honden!Dat lijkt me meer dan genoeg,want ze zijn in een uitstekende conditie,en hebben een perfecte bespiering.Vertel me maar eens hoe lang jij wandelt,ik ben benieuwd

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

iemand zegt dat ze het ras wat ik heb niet aanstaat.zal ik zeggen dat dat zijn/haar mening is,maar dat ik er weg van bent.Dat is een juiste reactie,niet die van jullie
en wat zou je zeggen als iemand zei dat hij het liefst jouw hond kwam afmaken :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Er vallen mij toch bepaalde dingen op aan mensen die een Stafford hebben of er affiniteit mee hebben; het ontbreken van feitenkennis of het ontkennen van vervelende feiten over de Stafford,het `kom niet aan m`n kindje anders...` en het niet normaal kunnen discussiëren.
En dit komt bij mij over als minder intelligent.

Het zijn toch bepaalde mensen die zo`n hond nemen.
Sorry als ik bepaalde mensen hiermee kwets,maar dit is mijn mening
Ik heb geen stafford maar ik heb me wel ruim 14 jaar verdiept in dat soort honden,dus ik weet met zekerheid meer over staffords/honden dan jij!Jij gelooft alles wat de media verteld!!

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

ok 1. Ik vind ook dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Als je die honden zelf niks vind prima, je hoeft ze ook niet leuk te vinden, iedereen heeft een andere smaak. Maar als iemand bij z'n mening erbij gaat zeggen dat ie ze het liefste allemaal zelf afmaakt, of voor de lol gewoon honden gaat aangegeven die hem of niemand iets heeft gedaan, vind ik weer veel te ver gaan. ( ik beschuldig niemand, dit is gewoon een voorbeeld ).

2. even over de "mening" het zijn toch bepaalde mensen die zo'n hond nemen... met bepaalde mensen bedoel je?: mensen die stoer rond lopen met zo'n hond, die ook alleen maar zo'n hond pakken voor z'n uiterlijk? etc.
Nou van die types heb je dr altijd wel een paar van rondlopen en ja die types verzieken het voor anderen..
Maar ik: Ik zie mezelf als een gewone aardige meid met een heel groot hart voor dieren, en ik wil al jaren een Amerikaanse Stafford, niet omdat ze zo stoer uitzien zodat je er meteen stoerder uitziet als je opstraat loopt, ik wil zo'n hond hebben, omdat het hele mooie honden zijn, met een hartstikke lief karakter en heel erg aanhankelijk zijn.
Ik zou niks lievers erbij willen hebben dan een stafford ( heb al een maltezer leeuwtje ) maar helaas ik kan geen 1000-1500 euro uit me mooi schudden voor een stamboom.
En daar zijn er nog meer mensen van, en ja dus kopen mensen een stafford zonder stamboom, en ja groot gelijk hebben de mensen die zeggen als de hond word afgepakt: dat wist je van te voren dat dat kan gebeuren. Dat wisten ze ook en dat risico neem jezelf, dat neemt niet af dat het heel spijtig is dat onschuldige honden onnodig afgemaakt worden..
Ik zou zelf geen stafford zonder stamboom kopen, maar als bv morgen iemand aan de deur zou staan met een pup, zou ik hem niet voor de deur zetten of wat dan ook, dan nam ik de met alle risico vandien in huis, elke hond verdient een goed leven, en ik zou hem dat geven zolang hem dat gegunt zou zijn..

Ik weet ook dat er mensen zijn die voor deuren en ramen staan te kijken en het wachten zijn tot ze zo'n hond kunnen aangeven, gewoon voor hun plezier, en dat vind ik diep triestig, dat zijn mensen met absoluut geen leven en zoeken gewoon wat om wat plezier te hebben ookal kost dat vele onschuldige honden levens.. Het is toch triest dat er zo'n mensen zonder hart of gevoel tussen ons leven, het kan iedereen zijn.

3. Ik denk dat ik 99% alles weet over wat er allemaal gebeurt is in en uit het nieuws over staffords, en ik ontken niks daarover: ja er zijn gevallen geweest dat ze een kind doodbeten of iemand grote wonden eraan heeft overgehouden, en dat als ze bijten goed bijten, is ook zo!
Maar het is ook zo dat alleen zo'n honden in het nieuws komen. 1x in de 10 jaar hoor je wel eens wat over een ander ras dat een kind heeft doodgebeten, maar geloof me, in de krant en bij de politie komen ze wel te staan en uit die feiten blijkt ook dat de stafford niet eens in de top 3 staat van de honden die het meest bijten!!
Het is gewoon dat de mens er bang voor is geworden, mede dank door hun uiterlijk en de vooroordelen van de mens!!!
En dat vind ik niet kunnen. Is hetzelfde als bij de mens. Voorbeeld: 1 marokkaan vermoord een nederlander... die zelfde week zijn er nog 2 mensen vermoord door nederlanders zelf... vergeet iedereen... paar maanden later vermoord weer een marokkaan een nederlander... sooo ff alle marokanen over 1 kam scheren, allemaal zijn ze niet te vertrouwen!!! zo gaat dat in ons land, en dat is toch niet meer normaal!!
Mensen moeten eens stoppen met vooroordelen! Als je een ras niet leuk vind, prima, moet jezelf weten maar dan moeten DIE mensen ook niet dingen in de wereld gooien over dat ras wat nergens op slaat en nergens over gaat.

Nah ja sorry zie nu pas hoe veel ik heb geschreven :oops: maarja dat is mijn mening :roll:

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

Ik heb geen stafford maar ik heb me wel ruim 14 jaar verdiept in dat soort honden,dus ik weet met zekerheid meer over staffords/honden dan jij!Jij gelooft alles wat de media verteld!!
De meerderheid gelooft ook alles wat er bij de media word vertelt, en daardoor krijg je de vooroordelen, de mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.. "Als hun (de media) dat zeggen, zal het wel moeten kloppen" dat is wat de meeste mensen denken.. nah ja FOUT

denk na mensen..

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Mijn honden zijn bijna de gehele dag buiten!!!Dus wel wat meer als die 4 uurtjes van jou!!!

En volgens mij zijn ze bij de AID beter op de hoogte dan jullie!!!!!Maar goed dat zijn weer mensen die het niet met jullie eens zijn en dan hebben ze het maar meteen niet bij het rechte eind.Beetje kortzichtig van jullie hoor!!!

Nogmaals met jullie valt niet een gewone discussie te voeren,alles wat door tegenstanders wordt aangevoerd is niet waar,terwijl de berichten uit de krant etc toch anders vertellen.Of zijn al die berichten over dat een stafford heeft aangevallen of iets dergelijks bij voorbaat niet wwaar?dan hoef je ook nooit meer naar het nieuws te kijken,want dat is dan zeker ook niet waar.De aardbeving op Java,zeker ook gelogen(is tenslotte ook de media die dit vertelt)

Gesloten