LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

kitt


Geplaatst op 24 Mrt 2006 07:55 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het persoonlijk een super wet,alle honden zonder papieren afmaken.jammer genoeg wordt er alleen nog te weinig gecontroleerd.Hier lopen er verschillende en ze zijn allemaal hetzelfde,levensgevaarlijk voor andere dieren.en altijd hetzelfde slag mensen die er mee lopen,die het stoer vinden en grappig dat je je eigen hondje optilt.Wij moeten hier wandelen met "gereedschap" op zak om ons een klein beetje veilig te voelen.
En de mensen die zeggen dat het zulke lieve honden zijn.....wacht maar tot hij jou,je hond,je kat of je kind pakt.En tuurlijk gebeuren er met andere honden ook wel eens wat,maar diegene die dat als argument geven zouden eens foto's of in levende lijve het verschil moeten zien in de bijtwond van een stafford of die van bijv een jack russel!!!!

Ik zal dus NOOIt een petitie tekenen voor deze honden te behouden.Daarvoor hou ik veel te veel van mijn eigen dieren.Van mij mogen ze allemaal een spuitje krijgen
De aller aller aller eerste bijdrage van Kitt aan dit onderwerp,
Moeten we hier nog heel serieus over in discussie gaan? Of denk je dat je menig bezitter van deze honden al tegen de haren ingestreken te hebben. :roll:

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

zijn net kleine kinderen die alles verklikken . dieren onderling zijn nog beter voor elkaar.ze zijn gewoon bang voor bepaalde rassen. en als ze willen dat die bepaalde rassen worden afgemaakt , gaan ze er zelf maar bij staan . wat zullen ze juichen . misselijk makende mensen zijn het

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

Ophidia


Geplaatst op 30 Mei 2006 18:57 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

Oh nee?
Nee,niet in jouw straatje
misschien kan je beter schrijven ''nee, niet op een normale manier''.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Van mij mogen ze dat soort rassen allemaal wel verbieden. (dus ook die mèt stamboom)
Hoe lief ze ook kunnen zijn,het blijven gevaarlijke honden waarvan,als ze bijten,de gevolgen vele malen erger zijn dan een beet van een Yorkshire Terriër.
Met dat soort rassen bedoelt Kitt dus blijkbaar alleen de Staffie. Terwijl toch is aangetoond dat in de top 5 alleen de "geaccepteerde" honden voorkomen. Als Kitt dan toch echt alles gelooft wat de AID zegt kan ze dit op de site van de AID opzoeken. Als het aan haar ligt blijven alleen de Yorkies e.d. over.

Nogmaals met jullie valt niet een gewone discussie te voeren,alles wat door tegenstanders wordt aangevoerd is niet waar,terwijl de berichten uit de krant etc toch anders vertellen.Of zijn al die berichten over dat een stafford heeft aangevallen of iets dergelijks bij voorbaat niet wwaar?
Tuurlijk bijt een Staf wel eens iemand. En natuurlijk kan deze nogal doorbijten. Maar in verhouding tot de "geaccepteerde" rassen ( zie hierboven) denk ik dat de Staffie een ondergeschikte rol speelt. Als je alleen die berichten in de krant wilt lezen die over een bepaald ras gaan maak je je het natuurlijk heel gemakkelijk. Daar hebben we al politieke partijen in gehad die dit deden (centrum democraten) die door bepaalde berichten uit de krant te pikken hele bevolkingsgroepen stigmatiseerde

Er vallen mij toch bepaalde dingen op aan mensen die een Stafford hebben of er affiniteit mee hebben; het ontbreken van feitenkennis of het ontkennen van vervelende feiten over de Stafford
Ik denk dat als je gek bent met een hond je NET daarin verdiept. En als je er helemaal niks om geeft je je er ook niet over zult informeren. Dus wat jij je aanmatigd er meer over te weten dan eigenaren van deze rassen gaat mijn pet te boven. En NEE, ik heb geen staffie, maar daar ik er wel een wil gaan kopen ben ik me er al meer dan een jaar in aan het verdiepen. Ik wil namelijk wel beslagen ten ijs komen voor ik aan iets begin. En ik heb ook bij diverse instanties de gegevens nagezocht en opgevraagd aangezien ik ook andere honden heb en dus wil weten of ik deze in gevaar breng. Daardoor durf ik met gerust hart stellen dat de Staffie bij een goede opvoeding geen gevaar oplevert. Waar ik wel een aantekening wil maken dat als deze aangevallen wordt door een andere hond natuurlijk zich mag en zal verdedigen.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Bibabooble; Jij kent mijn achtergrond niet,dus je kan niet over mijn kennis (die ik dus wel heb!) oordelen.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Mijn honden zijn bijna de gehele dag buiten!!!Dus wel wat meer als die 4 uurtjes van jou!!!
We hadden het niet over buiten zijn kitt,maar over wandelen met de honden :roll: :roll: :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En volgens mij zijn ze bij de AID beter op de hoogte dan jullie!!!!!Maar goed dat zijn weer mensen die het niet met jullie eens zijn en dan hebben ze het maar meteen niet bij het rechte eind.Beetje kortzichtig van jullie hoor!!!
Erg kortzichtig van jou om te denken dat de aid die ook 100000den kippen van hobbyveehouders gewoon om niks heeft vermoord,wel correct zou zijn met het afmaken van honden :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Nogmaals met jullie valt niet een gewone discussie te voeren,alles wat door tegenstanders wordt aangevoerd is niet waar,terwijl de berichten uit de krant etc toch anders vertellen.Of zijn al die berichten over dat een stafford heeft aangevallen of iets dergelijks bij voorbaat niet wwaar?dan hoef je ook nooit meer naar het nieuws te kijken,want dat is dan zeker ook niet waar.De aardbeving op Java,zeker ook gelogen(is tenslotte ook de media die dit vertelt)
Met jou valt er geen discussie te voeren,jij bent gewoon oerdom,en je hebt een enorme plank voor je kop :roll: Als een ander ras bijt haalt dat niet eens de krant en als een hond bijt die een beetje op een stafford lijkt maakt de media er al meteen een pitbull van,getuige het laatste bijtincident waar volgens de pers een am staff een kind in zijn gezicht gebeten had,na onderzoek bleek het dus geen staff te zijn,maar dat lees jij niet,jij bent gewoon oostindisch doof

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Geplaatst op 31 Mei 2006 16:24 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

@Bibabooble; Jij kent mijn achtergrond niet,dus je kan niet over mijn kennis (die ik dus wel heb!) oordelen
Dan laat eens zien dat je kennis hebt,en kom eens met iets wat ergens op gebaseerd is.Laat me dan zien dat ik me vergis heb over jou.Ik geef je de voordeel van de twijfel,dus verras me eens

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Pfffff,ik heb helemaal geen zin om hier verder nog op in te gaan,want volgens jullie weten jullie het toch allemaal wel beter.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Ze kunnen hier alleen maar schelden en flippen.Blijkt maar weer.

En ja ik zou deze honden zelf af kunnen maken,daar zou ik geen moeite mee hebben.Zelfde als mensen die iemand hebben vermoord de doodstraf geven(zou ik ook geen moeite mee hebben,maar dat betekent niet dat ik mensen haat,net zoals het niet betekent dat ik dieren haat anders zou ik er niet mee werken en er zelf geen 9 hebben).en pas was er ook een bericht over een bouvier die een moederpoes had doodgebeten uit jalouzie over haar kittens(kittens zitten nu bij mama bouvier,die dus de moederpoes had doodgebeten),ook zeker opgeblazen door de media?Al die meldingen ove rzinloos geweld,ook opgeblazen door de media?Oh het mag wel als het in jullie straatje is!!!..dat is pas kortzichtig.Ze vertellen alleen de waarheid wat er is gebeurt,en als dat je niet aanstaat moet je het niet lezen.En misschien moeten we de mensen van de AID eens uitnodigen om hier te gaan reageren....eens kijken of jullie dan nog van de zogenaamde betweters zijn.Bel ze eens op en vraag naar foto's van bijtincidenten van de stafford of over verhalen van wat deze mensen meemaken met deze honden?Of durf je dat niet...bang voor de waarheid.

En de enige reden dat de stafford niet in de top 3 staat,is omdat er gewoon meer van die andere rassen rondlopen.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

En ja ik zou deze honden zelf af kunnen maken,daar zou ik geen moeite mee hebben.Zelfde als mensen die iemand hebben vermoord de doodstraf geven(zou ik ook geen moeite mee hebben
Beste Kitt, Die honden hebben NIETS gedaan :!: Zijn onschuldig.
Die zijn alleen maar geboren :!: Moeten ze dat met de dood bekopen :?:

Waarom zeggen jullie niet gewoon ''verplichte castratie van het hele ras''. Dan ben je over een aantal jaren van JULLIE probleem af.
Maar neeeeeeeeeeeeeee, het moet meteen en het liefst zo snel mogelijk verdwijnen.
net zoals het niet betekent dat ik dieren haat
Een hond die nog nooit iets verkeerd gedaan heeft een spuitje geven zie ik toch anders.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ach joh laat ze lullen... als ze echt om dieren gaven dan lulden ze ook niet zo stom!!!

zoals een oud wijs man ooit zei: De grootsheid van een natie kun je daar aan meten, hoe zij met hun dieren omgaan...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

ik zou me over dit onderwerp maar niet meer zo druk maken, iedereen heeft zijn mening tot in den treure opgeschreven (813 berichten!).
het enigste dat je er mee bereikt is dat sommige mensen hier hun ''andere anti-hond kant'' laten zien, dat doen veel mensen op internet heb ik weleens gelezen :roll:

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

Ze kunnen hier alleen maar schelden en flippen.Blijkt maar weer.
Uhum ik heb fatsoenlijk en netjes mijn meningen gegeven!! Dus scheer even niet iedereen over 1 kant AUB.. k thnx

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Pfffff,ik heb helemaal geen zin om hier verder nog op in te gaan,want volgens jullie weten jullie het toch allemaal wel beter.
ik geef je een kans en dan gebruik je hem niet :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Ze vertellen alleen de waarheid wat er is gebeurt,en als dat je niet aanstaat moet je het niet lezen.
Jij moet nog veel leren meisje :roll:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

En ja ik zou deze honden zelf af kunnen maken,daar zou ik geen moeite mee hebben
ik werk al 25 jaar professioneel met honden en laat me vertellen dat ik nu NOG moeite mee heb als er een hond afgemaakt moet worden omdat ze ziek zijn of voor wat dan reden dan ook.
Als jij geen moeite hebt om gezonde honden af te maken alleen omdat ze geen stamboom hebben zegt dat heel veel over jouw. Je moet vreselijk veel haat in je hebben en ik denk dat je daar dan ook professionele hulp voor moet zoeken.
en pas was er ook een bericht over een bouvier die een moederpoes had doodgebeten
Volgende ras wat op jouw lijst staat om afgemaakt te worden?

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Professionele hulp zoeken? Dat moeten zowel JanTiel als Kitt.
Dat zegt dan geen honden te haten :roll: .
iedereen heeft zijn mening tot in den treure opgeschreven
. Precies, ik stop ermee, als we dat nou allemaal doen kunnen JanTiel en Kitt bij gebrek aan vermaak (het doen van haatdragende uitspraken) bij elkaar wat spuitjes toedienen.
Laatst gewijzigd door just the cook op 01 jun 2006 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Dan zouden alle slachters ook hulp moeten hebben,aussienl? :shock:
Zij doden elke dag gezonde dieren.
En jij eet waarschijnlijk ook gewoon je gehaktballetje vanavond.
Hypocriet noemen ze dat.

Gesloten