LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Als die dierenarts die kat dan toch wil opereren,dan zal hij ook voor de kosten moeten opdraaien als de eigenaar dat geld niet (ervoor over) heeft en de keuze maakt om het dier dan maar in te laten slapen.
Je kunt niemand verplichten zich in de schulden te werken voor zoiets.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

showgirl"ik vind het erg l*llig van je dat je deze dierenarts met plaats en praktijk naam op internet zet.
en dat alleen omdat hij TE duur is en jou niet op de hoogte heeft gehouden van zijn nierprobleem. of is hij ook nog eens heel onbekwaam in zijn vak...

dat jij elke dag een blik voer opentrekt is jou probleem, ik heb hetzelfde eetprobleem gehad maar gaf mijn kater hele kleine beetjes per keer, ik maakte het nog een klein beetje aan met tonijn en smeerde zijn hele poot in met voedsel.
de hond en kat die niet accoord gaan met opsluiting?
tja, soms moet je keuzes maken. :roll: "
Ik vind dat je lekker negatief over komt.
Ik heb de arts niet bij naam genoemd,ik heb de praktijk en mijn woonplaats genoemd,dat is een groot verschil.
Ik heb deze topic opgestart omdat ik niet te vreden ben over de gang van zaken en dat de arts in kwestie heel klantonvriendelijk was.
Maar dat doet ie niet alleen bij mij,maar ook bij andere dierenliefhebbers die bij hem komen.
Wat betreft de hoge prijs,dat was niet de afspraak.
De arts en ik hadden een prijsafspraak gemaakt en dat is die arts niet nagekomen.
En dat gedoe met de blikjes,ik kan d'r niks aan doe dat de arts 1 blikje per dag voorschrijft en daar moest ik aan houden.
showgirl"je kan ook even kijken waar dat verschil door komt, maar buiten dat, tegenwoordig heb je zo een ziektekostenpolis voor je huisdier afgesloten.
waar jij nu op doelt is eigenlijk dat als het te duur gaat worden je dier dan maar in moet slapen? stop de behandeling, het is te duur!
Ik heb hier een aantal topics over dierenziektekostenverzekering gelezen en dat was niet veel belovend.
Ik heb niet geschreven "als mij te duur wordt dan maar in laten slapen"
Nee,als die arts de volledige diagonose + kostenplaatje had gesteld dan had ik eventueel bij diverse dierenartsen kunnen oriënteren en informeren wat bij hen zou kosten.
Helaas dit is niet gebeurt.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Ophidia "Als die dierenarts die kat dan toch wil opereren,dan zal hij ook voor de kosten moeten opdraaien als de eigenaar dat geld niet (ervoor over) heeft en de keuze maakt om het dier dan maar in te laten slapen.
Je kunt niemand verplichten zich in de schulden te werken voor zoiets."
Ik ben grote deel met je eens behalve dat gedeelte over het inslapen.
Er was iemand in deze topic geweest die zei dat je ook dierenarts shoppen kon doen.[/quote]

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Een diereneigenaar beslist altijd nog zelf of deze nog geld aan z`n dier wil besteden voor medische behandeling.
Als een dierenarts moeite heeft met het besluit van de eigenaar om het dier in te laten slapen,dan zal het dier naar een asiel moeten waar het dan verder behandeld gaat worden. (als het asiel daar tenminste het geld voor heeft)

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

De nadelige dierenarts is afkomstig van Dierenkliniek Deventer
Dierenkliniek Deventer is KRD-ISO gecertificeerd. Dat betekent dat ons kwaliteitssysteem als een van de weinige dierenartsenpraktijken in Nederland, voldoet aan de ISO 9001-normen toegespitst op de dierenartsenpraktijken
De arts en ik hadden een prijsafspraak gemaakt en dat is die arts niet nagekomen.
je snapt toch wel dat er altijd iets kan veranderen, je praat over een levend wezen. het enigste dat de dierenarts erg fout heeft gedaan is jou niet op de hoogt houden, heel fout!, maar gezien jijzelf gelukkig wel zo slim was om te bellen kon je toch ook al aan je water voelen dat dit bedrag hoger uit zou pakken. je kan niet verwachten dat als het alleen om gruis gaat (waar men eerst vanuit ging) dat er dan voor dezelfde prijs naar de nieren is gekeken, of behandelingen zijn verricht.


En dat gedoe met de blikjes,ik kan d'r niks aan doe dat de arts 1 blikje per dag voorschrijft en daar moest ik aan houden.
als hij het ene blikje niet opeet zet je de dag erop toch niet het tweede voor zijn neus..... :?
Ik heb hier een aantal topics over dierenziektekostenverzekering gelezen en dat was niet veel belovend.
dat klopt, daarom spaar ik ook zelf. net als sommige andere.
had ik eventueel bij diverse dierenartsen kunnen oriënteren en informeren wat bij hen zou kosten.
ik dacht dat je kat doodziek was....
Hij krijsde het uit van de pijn,
Laatst gewijzigd door showgirl op 25 jul 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

afijn, veel succes nog met het herstel en de toekomst van je kater.
het is mij te warm om hier een discussie te gaan houden en daarnaast hebben we allebei ons zegje wel gedaan.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

als de eigenaar dat geld niet (ervoor over) heeft en de keuze maakt om het dier dan maar in te laten slapen.
Je kunt niemand verplichten zich in de schulden te werken voor zoiets
ik heb 2 wkn geleden een tumor weg laten halen bij de hond.
de operatie en onderzoek van de tumor koste nogal wat.
mensen die niet veel te besteden hebben mogen in jou ogen dus een jonge hond met een onschuldige tumor (wat niet meteen duidelijk was) inlaten slapen. :shock:
harteloos mens ben je.

beste ophidia, met jou wens ik niet eens meer een gesprek/discussie aan te gaan.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Showgirl,je hoèft toch niet op mijn reply`s te reageren! :?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Wubo »

Ik ben een echte dierenvriend, maar dat even terzijde voor wat ik nu ga typen.

Heb niet echt goed gevolgd wat Ophidia zei, maar het feit dat iemand al niet veel geld heeft, en alleen al moeite heeft om rond te kunnen komen, en MOET kiezen voor het dier ja of de nee, dan kan ik best begrijpen dat als je die middelen gewoonweg niet hebt, die keuze tot inslapen ook sneller zal overwegen.
Dan nog hoop ik dat ze toch alles zullen proberen om het toch wel voor elkaar te krijgen.

Maar ALS het niet kan, dan kan het gewoon niet.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ik ben persoonlijk van mening dat de eigenaar van een "gezelschaps/huisdier" verplicht is om het dier een "dierwaardig" bestaan te verschaffen ook op medisch gebied al dan niet met DA-ziektekostenverzekering.

Het is wel vervelend dat bepaalde eigenaren de definitie van "dierwaardige bestaan" in die zin invullen dat ZIJ bepalen wat dat inhoudt en niet vanuit het dier in kwestie omdat ze hun huisdier teveel vermenselijken.

Soms worden dieren beslist te vroeg ingeslapen, maar soms ook veel te lang in leven gehouden door de eigenaar. :wink:

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Sorry showgirl,ik wens niet meer met jou in discussie te gaan,want je leest niet wat ik schrijf.
Ik bedoel je denkt zeker dat ik een geldboompje in de tuin heb staan.
En dat niet alleen,je formuleert zo dat de eigenaar van de kat (ik in dit geval) niet mag bepalen hoe hoog het kostenplaatje mag worden.
Het zal mooi wezen,als ik mijn auto voor de apk breng en er word gezegd "Nou mevrouwtje dit gaat u 100 euro kosten".
Tijdens de keuring komen ze mankementen tegen en dat wordt dan niet aan mij verteld,aan de einde van de rit is het kostenplaatje zo hoog geworden dat het gelijkwaardig is aan een nieuw/2de handse auto.
Heb ik dan nog niks over mijn auto c.q. mijn geld te beslissen??
Dit haal ik als voorbeeld aan.

Glennfiddisch,ik ben zelf ook van mening dat het dier een dierwaardig bestaan krijgt,maar dat hoeft toch niet ten kosten van klantonvriendelijkheid en van het geld.
Als er een dierenarts is die de dezelfde behandeling uitvoert als waar ik geweest ben,maar wel voor minder geld.
Wat doe je dan?? Een dief van je eigen portomonee zijn en klantonvriendelijk behandeld te worden of de helft minder betalen en goed ontvangen worden??

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zo makkelijk beslissen over het leven van hun huisdier, zelfs als het dan een kleine ingreep zal zijn.
het dier wordt ziek, gaat te veel kosten, afmaken dan maar want we hebben geen geld....daar komt het NU grof gezegt wel op neer.

is dit hetzelfde als als die asiels die nu propvol zitten omdat mensen een dier aanschaffen, op vakantie gaan maar het vertikken om een pension of oppas voor hun huisdier te zoeken? :?


*natuurlijk moet het een dierwaardig bestaan blijven glennfiddisch, dat heb ik ook al geschreven.*


je bent een persoon die snel op zijn ziel is getrapt nightstone,
je kan niet veel hebben. niemand praat over een geldboom, er word gesproken over een eigen spaarpotje voor je huisdier, of een ziektekostenverzekering die gelukkig veel mensen tegenwoordig hebben.
& ook ik zal nu nog even aandragen dat als jij je kater brengt & de dierenarts gaat hem voor een bepaald bedrag behandelen voor blaasgruis, dan kan je niet verwachten dat hij voor dat bedrag ook nog eens wordt behandeld voor zijn nierprobleem.
jammer dat je dat niet inziet.
ik zal voor jou nog 1 x herhalen dat de dierenarts fout is geweest dat hij jou niet op de hoogte heeft gebracht, dat doet je kennelijk goed om te lezen, maar verder heeft deze praktijk weinig of niks fout gedaan.
wil jij naar een andere dierenarts? prima! je goed recht.
maar ga nu niet praten dat je als je van het hoge bedrag had geweten naar een andere dierenarts had gezocht, je kater was op dat moment immers doodziek, schrijf je zelf.
of had je hem dan na de prijsopgave meegenomen om een goedkopere dierenarts te zoeken?.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik bedoel je denkt zeker dat ik een geldboompje in de tuin heb staan.
En dat niet alleen,je formuleert zo dat de eigenaar van de kat (ik in dit geval) niet mag bepalen hoe hoog het kostenplaatje mag worden.
Goh wat jammer,
Zo lees ik dat nou nergens, wil je dat even quoten voor mij?
Of zou het komen omdat showgirl het gewoon niet met je eens is, en je daarom al ''anders'' gaat lezen..... :roll:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Marianna »

Geplaatst op 23 Jul 2006 09:21 door NightStone


--------------------------------------------------------------------------------

Het zit zo,ik kwam in de nacht van dinsdag 4-07-06 op woensdag 05-07-06 achter dat er iets niet goed was met mijn kater.
Hij krijsde het uit van de pijn,terwijl hij de dagen er voor net zo vrolijk was dan anders.
Ik belde woensdagmorgen naar de eerste en dacht de beste dierenarts op om te vragen of ik met dat beestje langs kon komen.
Dat kon,men heeft het beestje gecheckt en geconcludeerd dat hij blaasgruis had.
Wanneer een van mijn dieren het uitkrijst van pijn wacht ik niet tot de volgende ochtend, maar zal onmiddelijk een dierenarts consulteren.

Arm dier zat duidelijk verstopt en het teruglopen van urine naar de nieren veroorzaakt nierschade. Ik kan dus wel begrijpen dat ide dierenarts heeft gesteld dat jullie te lang gewacht hebben, waardoor de verstopping doorduurde en de urine terug kon stromen.

Wanneer je het nachtconsult voor lief had genomen, dan had de urine geen kans gehad terug te stromen en waren de nieren niet beschadigd en waren de kosten lager geweest.

Bij verstopping telt iedere seconde, snel handelen kan het verschil zijn tussen leven en dood, tussen een levenslang diëet en eventuele dure andere ingrepen die door de niervergiftiging noodzakelijk zijn geworden.

Fout die de dierenarts heeft gemaakt is dat de gebrekkige uitleg waardoor de nieren konden beschadigen door aanhoudende verstopping.
Verkeerde zuinigheid heeft hier voor enorm veel meer pijn bij het diertje gezorgd en een veel hogere rekening dan wanneer onmiddelijk de blaas was leeg gemaakt.

Marianna

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

mooie reactie Marianna.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

De ene dierenarts is gewoon menselijker ingestelt dan de ander. het gaat om het welzijn van het dier. bevalt de da je niet omdat hij te weinig vertelt in je ogen, vraag dan of zelf om uitleg of zoek een ander.

De kosten, tja die kunnen altijd duurder uitvallen dan de planning is, gebeurt ook vaak zat bij de apk. En dan belt ook niet iedere monteur om te overleggen.
En misschien waren de afgesproken kosten ook puur voor de blaasgruis, maar omdat later bleek dat er meer aan de hand was, wat ook de aandacht verdiende, is het duurder geworden. vragen stonden toch vrij?

Dieren met nierproblemen kunnen nog heel lang een gezond leven hebben, mits je wel een aantal dingen hierbij in acht neemt. Dit kost ook echt niet meer dan de goede voeding, tja is wel duurder dan supermarktmerken, maar daar heb je ook meer van nodig dan een duurder merk.

De dierenarts is in mijn ogen niet fout bezig geweest. Tja hij was misschien niet mondig genoeg en duur, maar een andere da had net zo duur uit kunnen vallen, ondanks dat ze nu wat anders beweren.

Om eerst uit te zoeken welke da het beste bij je past en dan pas met je dier er naar toe, dat doe je voor de jaarlijkse enting, maar dit diertje had gewoon direct hulp nodig, had hij dan nog meer moeten leiden? En moeten wachten totdat je een dierenarts treft die jou ligt? Nee toch?

Met de kosten zijn veel praktijken ook vaak erg schappelijk door een betaalregeling te treffen, dus in etappes zonder dat het te erg erin hakt. Perfect voor mensen met een kleine beurs.

Daarnaast zijn de mensen tegenwoordig mondig genoeg om te (durven)vragen, en ook hier lees ik dat je dat goed kan. Niet kwaad bedoeld, maar je geeft gewoon duidelijk je mening.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

He stelletje zeikerds, mijn vrouw kwam hier om lotgenoten te zoeken en niet om door het slijk gehaald te worden. Jullie kunnen blijkbaar niet goed lezen. Zo te zien niet want jullie maken gewoon 3 pagina's vol met het terecht wijzen van mijn vrouw. Flikker toch een eind op zeg.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb van mijn leven nog nooit een cent schuld gehad
en ik leef al een tijdje.Maar als het nodig is steek ik
mijn eigen in de schuld voor mijn dieren.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Forumbeheerder,gane een slot op deze topic en verwijderen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bot321 »

Waarom eigenlijk? Omdat er anders gereageerd
wordt dan er verwacht wordt.Er zijn mensen die het
met je eens zijn maar ook mensen die het oneens
met je zijn en dat zijjn zeikerds.
Man ga hoepelen.

Gesloten