LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden mogen overal poepen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
commonsence

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door commonsence »

:D Met hondenpoep kun je toch leuke dingen doen?!
Verzamelen en eens per maand vervelende mensen/buren voor een hondenpoepduel uitdagen i.p.v. doodschoppen, neersteken of afknallen.
Laten we de negatieve spiraal van het steeds intoleranter worden naar elkaar op een natuurlijke en humoristische wijze benaderen en de grootste ergenis gebruiken om te lachen :!:
Of, koop strontkevers bij de insectenboer en laat die er in rap tempo van genieten.
Of, koop een luchtjes verdrijver en spuit daarmee op de verse drol om daarna de buurtkindertjes boetseerles te geven. Wie weet hoe mooi ze uit de oven komen. :wink:
Gebrek aan sociale innovatie is vaak de oorzaak van ons vastlopen op de uitgeholde paden van ons primitief reageren. :idea:

JohnathanDoe

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Mensen niet reageren op dat zielige figuur van een 'commonsence' hoor.Hij kan gewoonweg niet normaal een antwoord geven dus verzint ie maar van zulke onzin.kinderachtig gewoon!of hij krijgt thuis niet aandacht genoeg!kijk maar op andere topics,zielig figuur.

waakhond
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:27

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door waakhond »

Ik denk dat alle hondeneigenaren maar een vergunning moeten krijgen voor het houden van een hond met daaraan gekoppeld een borgsom van zo`n 500 euro . Mocht je de uitwerpselen niet opruimen en je wordt betrapt dan is het gelijk kassa. Wedden dat het er een stuk schoner op gaat worden. :o

commonsence

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door commonsence »

Waakhond,

Wat is de rest van je partijprogramma?
Tot zover stem ik op je!

JohnathanDoe

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

zou een idee kunnen zijn waakhond!Mijn stem heb je alvast

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door kitt »

volgens mij betalen hondenbezitters al die borg in de vorm van de hondenbelasting.Vaak veel meer dan 500 euro en zien ze hier nooit wat van terug,ookal ruimen ze de hondenpoep op!!!Dus mijn stem heb je niet,laat de gemeente eerst maar eens wat meer doen voor de hondenbezitters en hun viervoeters.

Frija
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2003 14:58

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Frija »

Als er een bordje staat laten wij de hond daar natuurlijk niet poepen. Dat is hier trouwens prima en duidelijk geregeld. Alleen begrijp ik niet dat paardenbezitters niet worden aangesproken. In het wandelgebied ligt het vol met paardenpoep, maar ook met koeienpoep van koeien die ter begrazing door de gemeente zijn neergezet daar. Bij die bergen vergeleken zijn de hondendrollen peanuts. :roll:

RayNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2006 09:02

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door RayNL »

Als iemand zich eens in de geschiedenis verdiept zou men kunnen ondekken dat hondenbelasting al heel oud is en in der tijd ingevoerd is om de hondenbezitters voor de overlast te laten betalen. M.a.w. de toenmalige gemeente betaalde daadwerkelijk iemand, uit de inkomsten van deze belasting, om de hondenpoep op te ruimen. Nu de gemeente het dus niet meer opruimt en ik geacht word dit zelf te doen betaal ik dus ook geen hondenbelasting. Je hoeft toch ook niet te betalen voor paarden die de straat vol gooien en katten die mijn tuin vol poepen...

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door pardon »

ze zeggen dat katten van nature loslopen. honden ook. en nu praat ik het niet goed als er hondenstront op de stoep ligt. maar hoe zit het dan met die katten . kan iemand mij vertellen waarom die wel in de tuin bij een ander mogen schijten, en waarom mag mijn hond dat niet .wat is nu eignlijk het verschil?. mijn westie is even groot als een kat .en we hebben het niet over vogeltjes of duiven. maar over HUISDIEREN

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Katten ruimen het zelf op graven het in :lol:

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door pardon »

o ja , nou die katten bij ons in de tuin niet. en bij de buren in de zandbak van de kinderen ook niet

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Hond2 »

Mijn honden zijn gewoon netjes opgevoed en deponeren hun boodschap ergens waar niemand er last van heeft.
Zou ik midden in een stad wonen waar weinig groen voorhanden is dan zou ik er geen probleem mee hebben om het op te ruimen.
Klaar is Kees toch?
Dit in tegenstelling trouwens tot kattenbezitters/"liefhebbers" die hun zo geliefde huisdier de godganse dag op straat laten rondzwalken en hun ontlasting overal laten deponeren.Bah :x
Ik ben een groot voorstander van het invoeren van kattenbelasting.Dat zal ze leren om er 5,6 of meer te nemen en een ander hun rotzooi op te laten ruimen.

jiping

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door jiping »

Ik hoor heel vaak mensen zeggen dat katten hun poep ondergraven. Terwijl ik dat echt nog nóóit een kat heb zien doen. :shock:
Mijn tuin ligt helemaal vol met kattenpoep en de stank is 's zomers niet te harden.De hele nacht zit de tuin vol katten soms wel een stuk of 10 tegelijk.
Ook ligt elke morgen in het natuurgebied achter, waar het 's nachts vol katten zit (die dan waarschijnlijk daar gaan jagen aan de vele dode kikkers en salamanders te zien) het fiets en wandelpad ook vol kattenpoep.
Ik wil maar zeggen dat ik het nogal kort door de bocht vind dat de uitwerpselen van het ene huisdier minder overlast zou veroorzaken dan een ander.
Het zal wel net zoiets zijn als in het verkeer waar fietsers last hebben van auto's en automobilisten zich ergeren aan fietsers...... :?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Soraya »

Mijn katten lopen dus niet los, wel in eigen tuin, maar ze kunnen hier hoe dan ook niet uit. dus andere mensen hebben hier geen overlast van.
Er zijn mensen die het zielig vinden dat katten loslopen, ik vind het onverantwoordelijk. Denk aan kattenhaters, verkeerd rattengif enz. Daarnaast kan je direct zien als er een bijvoorbeeld aan de diarree is.
Mijn katten zijn net zo gelukkig als dieren die van anderen mogen loslopen, alleen hoef ik veel minder bang te zijn dat ze worden overreden. Terwijl je hier ook voldoende over leest.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door pardon »

hier bij ons in de buurt lopen veel katten . , s,morgens gaat die voordeur open en hup allemaal naar buiten ,om bij een ander in de tuin te schijten of in een zandbak. er is hier ook nog een meneer die gaat met zijn 3 katten wandelen en staat te kijken hoe zijn katten bij ons of de buren in de tuin zit te schijten.hij heeft al genoeg commentaar gehad maar hij trekt zich er niets van aan. leuk he!

Toolboy

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een emmer water wil nog wel eens uitkomst brengen :wink:

JohnathanDoe

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

frija gelijk heb je, het maakt niet uit of het honden,katten,paarden,koeien schijt is, voor mijn part is het schijt dat uit de hemel valt!Toevallig hebben wij 5 katten die alleen op het grote dakterras kunnen.ze kunnen niet naar de buren omdat we het hele dakterras hebben afgezet met speciaal schrikdraad en een hoge houten muur.ik vind dat dierenbezitters sowieso de uitwerpselen van welk dier dan ook in een zak of zoiets moeten doen en moeten opruimen.hogere belasting heffen voor hondenbezitters vind ik beetje onzin,zouden ze dan ook voor alle andere dierenbezitters moeten doen die buiten mogen rondlopen.Niet echt eerlijk om dat alleen bij honden bezitters te doen!Ligt ook aan de mensen zelf he.Tja dat kattenbezitters hun beestjes zomaar buiten laten rondlopen en hun behoeftes in andermans tuin laten doen.Als al iets stinkt is het urine van de katten!Krijg je bijna nergens meer uit.Maar maak dat de eigenaren maar wijs!Zou ze dan of binnen houden of de tuin zo afbakeren dat ze er niet uit kunnen.Maar ja dat schiet ook weer niet op omdat je tuin dan zo gaat stinken en je buren/of buurt daar weer last van krijgt.Dat katten hun behoeftes begraven is wel waar ja.Op de kattenbak net als in de tuin begraven ze het netjes.

jiping

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door jiping »

hier begraven ze het echt NIET.
Elke morgen zie ik de tuin weer vol drollen liggen van de katten die er 's nachts rondhangen.
Ik zie het ze gewoon doen, ze doen hun behoefte en lopen weg, nog nooit heb ik er eentje zijn drol zien begraven.
toch wel vreemd dan.......

JohnathanDoe

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

ja idd.bij ons in de kattenbak dan begraven ze het meestal met hun pootjes, niet altijd hoor.Maar hoor ze gewoon met geweld graven/begraven.Misschien buiten doen ze het 'anders'?

jiping

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door jiping »

mischien is de grond hier te hard.
met de schoffel kom ik er ook niet doorheen :lol:

Gesloten