LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marokkaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 00:26

Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Marokkaan »

Ik wil nog even erbij zeggen.

IK DOE MEE 12 FEB. aan de demonstratie tegen deze belachelijke wet.
Mensen die graag zon hond willen hebben kunnen het niet betalen.
een stafford puppy kost nu op dit moment wat ik heb gezien op internet tussen de 700 900 euro.
het is al een harde tijd met deze euro,laat ze maar eerst eens een wet maken tegen de armoede waar wij mensen de laatse jaren mee te kampen hebben.
kijk hoeveel mensen het nu egt F***** krap hebben man.
hun willen geen illegale honden,dan help de mensen ook met een dikkere beurs om een legale hond te kunne kopen.
wel met je mooie bril daar liggen stoer doen in Den Haag en veel geld voor de dikkoppen en het niet zo brede ''beurs'' volk kan creperen.
mensen laat W.Bos er wat aandoen,aan deze nutteloze wet.
anders hup met zn alle weg naar belgie waar men : Leeft zoals Gij wilt,Vrij voelen zoals Gij wilt...
geloof me als ik zon hond had deed ik het,en wil graag een engelste stafford maar kan het me niet permiteren om zoveel geld eruit te halen.
dus dan maar geen hond,kijken hoe het verloopt met deze typisch NEDERLANDSE WET :evil:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Fiore »

armoede? Als jij een rashond wilt, weet jij denk ik niet wat armoede is..

Marokkaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2007 00:26

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Marokkaan »

je weet heus wel goed wat ik bedoel of ben je ook eentje van die dikkopjes?

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door corin »

sommige mensen hebben het minder maar als je zo grag een mooi hond wil hebben en en goed met stamboom betaal je gewoon veel en ga maar na denk je nou echt dat een fokker er veel aan over houd aan dat bedrag.
dus wat u zegt is een beetje tegen mijn zere been.
nee ik ben niet zo een maar ik heb het niet breed (maar ik heb wel twee dure honden hard voor gewerkt ja) dus ja ik vind het heel goed dat ze er veel voor vragen maar er moet een grens zijn tuurlijk maar maak je ze weer goed koop dan gun je de broodfok ale kans nu haal je ze er zo uit.

groet corin

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik ben het 100% met je eens dat die wet gewoon nergens op slaat

maar sorry hoor.. als je een echte rashond wilt moet je er maar voor sparen.. wat als je met je krappe beurs een dikke dierenarts rekening moet betalen???
sorry.. maar als je een hond wilt moet je die ook alles te bieden hebben.. dus als je geen geld hebt om een rashond te kopen neem dan GEEN hond..

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ow voor de straffen voor een pitbull.. kijk op www.dogs-with-spirit.com

dan kan je zelf zien wat er met de honden gebeurt als je zelf willens en wetens een hond aanschaft zonder stamboom

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door corin »

ik heb gekeken op die site me maag draai gewoon om om dat het en pitbull is maar pitbull kunnen ook heel lief zijn als je ze maar goed op voed.
en hoe kunnen ze dit doen in de regering.
ik ben woest.
ik zal gek worden als ze mijn honden af pakken.
die mensen die dit doen hebben geen gevoel en helemaal geen goed op voeding gehad.
maar is er geen manier om mensen die dit mee hebben gemaak dat we er iets voor kunnen doen.
ik weet een ding van mijn KINDEREN blijven ze van af.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ja dat kan corin..

we hebben 40000 handtekeningen nodig om ervoor te zorgen dat we een zegje in den haag mogen doen...

je kan bv helpen dmv handtekeningen te verzamelen :D

je kan op die site die ik hier eerder gaf ook doorklikken en daar staat verdere info over onze actie...

chiqui
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:54

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door chiqui »

Beste Anne,

Je zegt in een van je antwoorden op de topic starter,dat als je geen geld hebt om een rashond te kopen je helemaal geen hond moet nemen!!Namens de asieldieren hiervoor bedankt!!!

En ik kan me herrineren bij de topic over deze honden dat je hebt gezegd dat deze handtekeningen er snel zouden zijn???Dit is nu toch alweer een paar maanden geleden....ws toch niet zoveel voorstanders van deze honden??

Ik ben absoluut geen voorstander van deze honden en ervaar steeds meer dat de mensen die zo'n hond hebben er geen flauw benul van hebben wat voor een soort hond ze hebben.Als iemand dan weigert om haar honden met deze honden te laten spelen of iets dergelijks dan zijn dit slechte mensen...iedereen bepaalt nog steeds altijd zelf met welke hond die van haar/hem mag spelen...en niet de eigenaar van de andere hond bepaalt dat.Als ik niet wil dat mijn hond in aanraking komt met een stafford dan is dat mijn keuze...alleen de mensen met een stafford begrijpen dat over het algemeen niet.....wat dat betreft zijn de eigenaren van andere honden wat begripvoller.Dat valt mij steeds meer op....de eigenaar van een stafford gaat meteen flippen en van een andere hond loopt gewoon door.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nou chiqui...

je bent lekker in hokjes aan het denken
jij bent typisch zo iemand die haar hond optilt als er een grote hond aanloopt.. dat merk ik al uit je reactie

ik vind dat als je geen geld hebt je ook geen hond moet aanschaffen.. wat als je een hoge dierenarts rekening krijgt??? als je zelf geen geld genoeg hebt om jezelf te kunnen verzorgen dan moet je er niet nog een huisgenoot bij nemen die je dan uiteindelijk niet alles kan bieden
en dat zelfde geld voor asielhonden maar daar hadden we het niet over of wel??

en geloof me.. die handtekeningen komen er echt wel.. tover jij maar eens binnen een week 40.000 handtekeningen tevoorschijn..
er zijn ZAT mensen die tegen deze wet zijn gelukkig... en gelukkig denken ze niet allemaal zoals jij
jij bent typisch zo iemand die er totaal niks vanaf weet van het hele ras stafford

als je dat wel wist had je heel anders gepraat

owje.. by the way.. ik heb zelf geen staffords maar kan wel denken als een normaal mens :roll:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Marieta »

Ook ik heb geen stafford maar wel een grotere hond. En geloof me dat de mensen met korte lontjes niet alleen maar stafford mensen zijn. Ik heb al heel wat korte lontjes gezien, zelf een die mijn hond van zich aftrapte omdat zijn beagle bang was. En ja dan wordt je wel boos. Mensen met een vlinderhondje die al gelijk gillen houdt je hond vast terwijl je 5 meter erachter loopt met je hond aan de lijn.
En ook mensen die staffords hebben die gewoon heel vriendelijk zijn hoor. En sommigen zijn wat rauwer en daar moet je zelf ook wat normaler mee omgaan. Iedereen heeft zijn karakter en de een wat opvliegender als de ander. maar als ze gelijk tegen mij tekeer gaan dan houd ik mn mond niet dicht. Terwijl ik erg veel geduld heb.
Ik vindt het belachelijk dat mensen maar gelijk vinden dat iemand asociaal is omdat ze tatouages hebben en wat harder praten als een ander. Die mensen houden ook van hun hond! En zijn er ook ontzettend gek mee. En je hebt er ook verkeerde tussen. Maar dat zijn niet allleen maar stafford mensen. Meer mensen van andere hondenrassen uit eigen eravring die korte lontjes hebben.
Maar het komt er uiteindelijk weer op neer dat door de vooroordelen de honden weer de dupe zijn! En dus omdat mensen anderen acosiaal vinden is de wet terecht en mogen de honden afgemaakt worden.
Lekker krom niet?

Groetjes Marieta

chiqui
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:54

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door chiqui »

Beste Anne,,,

ga jij mij vertellen wat ik moet doen met mijn hond!!!!!WIE DENK JE WEL NIET DAT JE BENT!!!!

Iedereen beappt altijd nog zelf wanneer hij/zij zijn hond op tilt of iets dergelijks.Als ik denk dat dat het beste is voor mijn hond...wie ben jij dan om anders te beoordelen....god of zo!!!!Jij kent mij niet en mijn hond niet dus oordeel daar dan ook niet over...doe dat lekker bij je vrienden of zo maar niet bij mij!!!

En tegenwoordig bestaan er voor honden/katten etc ook hele goede verzekeringen.En denk je niet dat als de mensen die het niet zo breed hebben nooit een hond/kat zouden nemen het asiel nite helemaal overvol zou zitten.De asielen moeten het juist hebben van de mensen met een kleine beurs...de rijke kopen wel een rashond,die gaan niet naar het asiel hoor!!

En in Rotterdam kost een castratie van een kater bijv maar 15 euro(voor mensen met een minima)en die zouden van jou geen huisdier mogen houden!!Wie denkt er hier nou in hokjes!!Alleen de rijke een huisdier en de andere niet!!

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door doeja »

yeah right...oke ik heb een niet al te grote beurs..middelmatig..., ik heb een ras hond ( staff) en een asielhond... ....Als ik er nog een staff bij had willen hebben dan had ik gaan sparen..., maar ik viel gewoon voor deze asiel hond..dat is mijn reden dat hij er is..heeft niets met mijn beurs te maken. En verzekeringen voor de dieren..ook niet goedkoop hoor..als je geen cent te makken heb dan kan je dat ook niet betalen. Of je nu een asiel hond neemt of een ras hond... de centjes voor de dierenarts moet je wel hebben.... !!!!!... enne...hoe dan ook...jij bepaalt met wie jou hond speelt, maar ik bepaal wie er met mijn hond speelt..En als goede eigenaar neem ik de verantwoording dat ik een staffie heb, en laat ziet zomaar iedere hond met haar spelen. Want een goede eigenaar weet dat een staff niet met alles kan, en gaat en gevecht uit de weg. Als iemand dan percee zijn hond bij mijn hond wil laten...prima hoor..maar dan ook niet zeuren..want het is mijn hond en ik bepaal dat ze niet met die hond mag spelen...., staffies zijn de allerliefste honden voor mensen, kinderen etc....Dus niks mis met het ras...eigenaren moeten gewoon verantwoord met hun dier omgaan.. of het nu een staff is of een uh noem eens wat een jack russel..... als iemand er dan voor kiest hun hond bij mijn hond te laten dan vind ik dat onverantwoord..en als je hond los loopt dan moet het hondje ook leren naar de baas te komen als die roept..en niet schijt aan de baas en naar mijn hond......
En ja mijn staff loopt los hoor...maar als ik 1 keer roep is ze bij me..
En over het flippen......pppfffff de meeste honden bezitters gaan al flippen als ze een staffie zien..dus zie flippen er nou???....

Staffordlover
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 18:12

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Staffordlover »

Ik vind dit niks met geld te maken hebben. Zolang als men honden houdt is het een feit dat honden met goede papieren meer geld kosten als honden zonder! Dus zal je er voor moeten sparen! Dit is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven! Ik heb drie staffies en heb daar hard voor gewerkt en weet dus ook waarom ik zo hard heb gewerkt! Volgens mij is het meestal zo dat je moet sparen voor iets wat heel duur is en je graag wilt hebben! :D
En ik vind het de grootste lulkoek dat dit alleen voor rijke weg is gelegd! Ik ken heel wat mensen met staffies maar geen van allen is rijk!
Ik woon ook ik Rotterdam, heel fijn dat je daar je kat goedkoop kan sterrilseren, maar daarbij is het natuurlijk niet gedaan met de kosten! Wat dacht je van de hondenbelasting, die hier in Rotterdam volgens mij het hoogst is van heel Nederland :? En je kan je heel leuk verzekeren voor je dieren, maar dat kost ook elke maand premie en daar komt bij dat je jaarlijkse entingen niet vergoed worden plus dat je altijd een deel zelf moet betalen! Je hond moet ook eten, spelen en slapen in een bench en mand! Maar goed dit zijn allemaal dingen die je weet, maar waar je ook ZELF voor KIEST!!! Dan moet je niet gaan zeuren en anders inderdaad geen hond nemen!!

En ik kan me goed voorstellen dat mensen met een staffie behoorlijk pist worden als iemand zijn hond expres daarbij weg houdt! Want ja het valt inderdaad gewoon op dat het heel vaak alleen bij staffies is, maar was het nou alleen maar het weg houden nee vaak moet er nog ff bij gezegd worden dat het een pitbull is en dat maakt deze mensen zo kwaad :twisted: Ik spreek uit eigen ervaring!!

Daarnaast vind ik die wet ook krankzinnig, al die arme onschuldige dieren die afgemaakt worden! Maar die regels zijn er nu eenmaal en dus moeten die kl*te fokkers die deze beesten ter wereld brengen aangepakt worden en NIET DE ZOGENAAMDE PITTBULL!!!

Zo ik ben het kwijt! Wel weer erg jammer dat onze hondjes weer het gesprek van de dag zijn! Maar ik kan het niet laten om ze te verdedigen!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

chiqui

je reageerd als een in jouw ogen pitbulleigenaar... ASO!! :roll:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

overigens had ik het over staffords.. en niet over honden in het algemeen... want daar gaat het hier nu niet over :roll:

als je er niet 1 met stamboom kan betalen neem er dan geen!!

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Caitlin »

Inderdaad,volgens mij weet iedereen wel dat je met een stafford zonder de benodigde papieren gewoon kwijt raakt,dus begin er niet aan en spaar gewoon door tot dat je er wel een kan aanschaffen.

De stelling dat iemand geen hond moet aanschaffen als je het geld er niet voor hebt om naar de DA te gaan is aan de ene kant waar maar er zijn ook situaties waarbij je financieel goed zat toen je de hond kocht en dat het ineens financieel een stuk minder gaat en dan vind ik het goed dat je zoiets hebt in Rotterdam waarbij je niet veel hoeft te betalen voor een behandeling want ik denk dat daar veel misbruik van gemaakt gaat worden door mensen die het in weze wel kunnen betalen doordat men er bijv. zwart bij werkt.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Wat zijn de straffen en boettes voor een pitbull?!

Ongelezen bericht door Ophidia »

He Marokkaan,honden zijn onrein man!
Mag niet van imam. :lol:

Gesloten