LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

Tapaz schreef:Wat wel helpt (behalve het aanschaffen van een hond die een hekel heeft an katten :) ) is 'Kattenschrik', een biologisch poeder van Ecostyle. Dat heeft een geur waar katten een hekel aan hebben. Je moet het wel regelmatig opnieuw strooien, zeker na regen. Hou je dat een tijdje vol dan blijft, op een gegeven moment, de kat ook zonder dat strooispul weg uit je tuin.
Ah, dat spul dat ze bij Vara-Kassa hebben getest...en niet werkt?

Tapaz
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 11:09

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Tapaz »

Zou niet weten wat ze dan getest hebben, maar ik kan er niet over klagen.
Bij mij in de tuin en meerdere buurtgenoten heeft het wel degelijk geholpen.
Zeg het niet om reklame te maken, maar gewoon omdat ik er zelf goeie ervaringen mee heb, na aanraden van een buurman die het ook gebruikte.

Zo gauw ik weer een nieuwe kat in de tuin zie lopen dan gebruik ik het weer een tijdje en dan ben ik er weer vanaf.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

Tapaz schreef:
Zo gauw ik weer een nieuwe kat in de tuin zie lopen dan gebruik ik het weer een tijdje en dan ben ik er weer vanaf.

weet je ook zeker dat het geen kwaad voor de katten kan dan? zou niet leuk zijn voor de mensen als hun kat ziek zou worden....geloof me ik wil ook geen katten in mijn tuin maar wil toch niet dat een ander een ziek dier krijgt.

Keurvrouwtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2010 08:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Keurvrouwtje »

Heb je ook last van de vogels die in je tuin poepen en waar je hond achteraan rent?
Waarom heb je een dier als je geen dierenvriend bent?
Wat maakt het nou uit als er een kat buiten loopt?
Zielige vertoning dit van je hoor.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

Keurvrouwtje schreef: Wat maakt het nou uit als er een kat buiten loopt?
Zielige vertoning dit van je hoor.

sorry , hoezo zielig??? mijn hond mag ook niet op de stoep poepen of eh....bij jou wel :mrgreen:

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Heb zelf ook veel last van katten in de buurt. Heb al die middels al lang geprobeerd. Ik heb zelfs de jonge poesjes van de buren even in de vijver gedoopt. Geen effect.

Heb nu voor de tuin bestraat maar zelfs dan schijten ze in een klein hoekje waar nog zand ligt. Achter de tuin verhoogt zodat ze niet meer onder de schutting door kunnen en gaas bij de coniferen. Hoever moet je gaan om de overlast die je buren veroozaken op te lossen?

mask
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:33

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door mask »

Zelf een hond of kat werkt het beste voor je tuintje.
Poept zo'n kat toch in mijn tuin en weet ik waar ie woont, dan krijgen ze de **** wel retour.
Doen we verder niet dramatisch over.
Daar wordt de buurt echt saamhoriger van, believe me.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

evdbeek99 schreef: Ik heb zelfs de jonge poesjes van de buren even in de vijver gedoopt. Geen effect.

beetje sadistisch toch? dat zou ik niet doen ik heb ook overlast van katten maar er zijn grenzen hoor!

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Remster »

Is ook volkomen zinloos omdat het geen heterdaadje is.

Je kunt m.i. het beste een supersoaker klaar hebben liggen, en een kat pas flink natspuiten op het moment dat ie aan het poepen is.

Ik heb zelf 2 katten die veel buiten zijn. Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen ze nat spuiten of hun hond achter ze aansturen (ik zie dat als een stukje eigen risico voor ze) Maar als ik een buurman zou betrappen die ze in de vijver dompelde, dan was het wel tijd voor een goed gesprek. Dat is vrij grensoverschrijdend gedrag als je het mij vraagt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

Remster schreef: Maar als ik een buurman zou betrappen die ze in de vijver dompelde, dan was het wel tijd voor een goed gesprek. Dat is vrij grensoverschrijdend gedrag als je het mij vraagt.

precies dat gaat mij ook te ver....ach een hond op eigen risico , mijn hond jaagt ze wel weg ja , maar het risico is klein die katten gaan heus wel weg hoor :mrgreen:

en anders gewoon zoals u zegt effe natspuiten!

hoewel ik eigenlijk vind dat er ook kattenbelasting moet komen net als wij honden bezitters , weten dat je verantwoordelijk bent voor je dieren, want dat katten overal maar bij andere mensen buurten ken ik niet echt waarderen, dus zou geen gek idee zijn toch? :mrgreen:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Soraya »

kattenbelasting: hoe wil je controleren of iemand katten heeft of niet? Haast onmogelijk, zeker als de katten loslopen. En als je weet hoe groot een terretorium is, dan is het haast onmogelijk. Heeft een kat meerdere adressen voor bijvoorbeeld een hapje, dan zie maar eens duidelijk te krijgen wie de eigenaar is.

En hoe zit het met de ook voldoende kattenbezitters die wel netjes hun katten op eigen terrein hebben, en op eigen terrein de ontlasting doen?

Probeer als eerste gewoon even de baasjes aan te spreken op het probleem. En anders geef het dier af aan het asiel.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Willy.T »

Ik heb zelf geen dieren, maar wel 8 katten van de buren die elke dag door de tuin lopen en hun behoeften doen in de tuin. Als je aan het werk bent in de tuin, grijp
je soms in de viezigheid die de katten hebben achtergelaten.
De buren er op aanspreken heeft geen zin gehad, dus je moet het er maar
mee doen dan. Ik vind wel dat als iemand dieren wil hebben er voor gezorgd kan worden dat andere mensen er geen overlast van hebben.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

Soraya schreef:
En hoe zit het met de ook voldoende kattenbezitters die wel netjes hun katten op eigen terrein hebben, en op eigen terrein de ontlasting doen?
dan alsnog kattenbelasting , wij hondenbezitters moeten het toch ook betalen zelfs ook nog opruimplicht dus waarom katten beztitters niet?

trouwens baasje op aanspreken is zoals gebleken zinloos,

Martine2912
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:39

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Martine2912 »

Bekeuringen voor hondedrollen worden vaak uitgeschreven op een "gewone bon" van de politie. DIE HOEF JE DUS NOOIT TE BETALEN.

Daarop staat namelijk "u heeft een verkeersovertreding gemaakt"
In de wegenverkeerswet wordt nergens gesproken over hondendrollen.

Verkeerd papiertje..... bon wettelijk ongeldig.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Soraya »

vreemd dat niet alle gemeenten hondenbelasting dan heffen. En dat de bedragen zelfs ook nog flink verschillen. Tuurlijk zit er verschil tussen een stad en dorp, maar onderling zit er ook bijzonder veel verschil.
En als belastingbetaler mag je ook informeren wat er met je geld gebeurt.
Een tijd terug had iemand al aangegeven dat het gewoon een potje is om de gemeente te spekken en er verder niks mee gebeurt, in de meeste gevallen, voor de hondeneigenaar.
Dus als dat al een puinhoop is, laat ze dat dan eerst even goed regelen.

Als een baasje er regelmatig op aangesproken wordt, zonodig door meerdere mensen, vinden de meeste katteneigenaren het ook niet fijn dat ze voor overlast veroorzaken.

En zoals ik al aangaf, hoe wil je dit gaan controleren bij loslopende katten?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Martine je kletst maar wat bekeuringen voor honden worden echt niet gezien en geschreven als verkeersovertredingen.

@ Soraya, je ken het controleren dat net als met honden de katten ook geregistreerd moeten staan op de chip!

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Stom verhaal hier.

Een hond kan mensen bijten, jonge kinderen dood bijten, als hij schijt dan is het meestal een halve kilo dat naar pens en rotte bonzo ruikt. Daarom moet je een hond aanlijnen en de drollen opruimen. Natuurlijk zijn er honden die dit niet doen, maar je kan geen wet maken die wel voor een slecht opgevoede retriever geld en niet voor een brave herder.

Een kat begraaft zijn schijt als hij dat al in iemand anders zijn tuin doet, nog nooit gehoord van doodgebeten kinderen of zware verwonding aan mensen.

Lijkt me duidelijk. Ik ben honden en katten liefhebber, mijn huisdieren zijn mij heel erg lief. Ik sta niet voor mijzelf in als ik een buurman iets met een van mijn dieren zie doen, ik denk dat jullie buren ook niet al te vriendelijk zullen reageren. Zij houden net zo van hun katten als jullie van de hond, stel je eens voor als iemand jouw hond iets aandoet....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiptoo »

matthijsboef dat u geen hondenliefhebber bent is overduidlijk ....kattten kennen hun stront wel begraven....maar wat dacht u van in uw eigen tuin nog beter op de kattenbak????? das pas een stom verhaal wat u hier neerzet!!!

een huisdier houdt in ....zelf voor zorgen geen overlast naar anderen geven, wat dacht u van dat stomme kattegejank 's nachts?? niet gewoon meer zorg dat die dieren binnen zijn, doen hondenmensen ook!!

emerald
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door emerald »

Een kat is van nature een nachtdier.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeten jullie niet dat de huiskat van het forum meeleest? :cry:

:lol: :lol:

Gesloten