LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Is dat ook niet afdoende, dan richting dierenarts en in laten slapen..
Als de kat niet van jou is, zal dat echt niet lukken geen DA die zich daaraan waagt.
heb nog nooit een dierenarts zien vragen om een eigendomsbewijs..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Je kan de dierenambulance bellen dat er een vreemde kat in je huis zit. Zij halen het dier dan op en brengen het naar het asiel, waar de eigenaren dus mogen gaan betalen :)

Je buren behoren wel de schade te betalen die hun kat veroorzaakt hebben, dus foto's zijn dan wel erg handig..

Wij hebben inderdaad ook horren voor de ramen en de dakramen staan altijd op de beveiligingsstand omdat mijn kat anders op het dak loopt en via een boom alsnog weg kan.

Ik vind het niet meer dan normaal om je eigen kat bij je te houden. Ik zelf zou veel te bang zijn dat iemand haar wat aan doet of dat ze onder een auto komt of weg loopt. Maar daarnaast is mijn kat in mijn huis en tuin super lief, maar daar buiten is het echt een wilde door haar verleden. Het is voor haar en mijn omgeving beter als ze gewoon hier is, buiten dat ik het dus een prettiger gevoel vind hebben.

Maar mensen in mijn buurt verklaren mij voor gek.. 'Ach, laat dat beestje toch lekker lopen' hoor je dan..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Maar mensen in mijn buurt verklaren mij voor gek.. 'Ach, laat dat beestje toch lekker lopen' hoor je dan
Ik heb toch duidelijk de indruk dat de kat van jou het beter heeft dan menig andere kat .

Hier lopen katten waarvan ik een paar weet waar ze horen, die mogen nooit binnen, dag en nacht op straat.

Dat is pas zielig in de winter schuilen ze helaas dan onder de auto's of gaan op de motorkap liggen voor warmte.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ciske schreef:
Maar mensen in mijn buurt verklaren mij voor gek.. 'Ach, laat dat beestje toch lekker lopen' hoor je dan
Ik heb toch duidelijk de indruk dat de kat van jou het beter heeft dan menig andere kat .

Hier lopen katten waarvan ik een paar weet waar ze horen, die mogen nooit binnen, dag en nacht op straat.

Dat is pas zielig in de winter schuilen ze helaas dan onder de auto's of gaan op de motorkap liggen voor warmte.
Bedankt voor het compliment ;)

Helaas sta ik ook versteld van hoe sommige mensen met hun dieren omgaan..

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sage. »

Ik kan mij eerlijk gezegd wel aansluiten bij de post van The Snake. Uiteraard zou ik nooit een kat vergiftigen/vermoorden maar als ik er een in de tuin aantref die weer eens over mijn tuinset heeft gepist dan krijgt dat beest een rotschop. Klaar. En het maakt me eerlijk gezegd geen r**t uit wat de rest hiervan denkt.

Mijn arme opa heeft een buurvrouw die heeft 8 van die stinkbeesten. Mijn opaatje is gek op lekker frummelen in de tuin maar omdat de hele tuin is ondergescheten heeft de familie dit liever niet. Er is door opa en door de familie al gaas opgehangen zodat de katten niet naar binnen komen, zo'n kattensensor (heel irritant geluid als er beweging wordt gedetecteerd) maar het heeft niet mogen baten. Ik ben inmiddels geneigd om met een schepje alle drollen over de schutting te gooien...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben inmiddels geneigd om met een schepje alle drollen over de schutting te gooien...
Dit zou ik dus wel doen, maar een rotschop geven (wat normaals is),of een kat vergiftigen vind ik toch wel een wereld van verschil.

Zo'n sensor heeft mijn overbuurman ook , het helpt geen klap.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sage. schreef:Ik kan mij eerlijk gezegd wel aansluiten bij de post van The Snake. Uiteraard zou ik nooit een kat vergiftigen/vermoorden maar als ik er een in de tuin aantref die weer eens over mijn tuinset heeft gepist dan krijgt dat beest een rotschop. Klaar. En het maakt me eerlijk gezegd geen r**t uit wat de rest hiervan denkt.

Mijn arme opa heeft een buurvrouw die heeft 8 van die stinkbeesten. Mijn opaatje is gek op lekker frummelen in de tuin maar omdat de hele tuin is ondergescheten heeft de familie dit liever niet. Er is door opa en door de familie al gaas opgehangen zodat de katten niet naar binnen komen, zo'n kattensensor (heel irritant geluid als er beweging wordt gedetecteerd) maar het heeft niet mogen baten. Ik ben inmiddels geneigd om met een schepje alle drollen over de schutting te gooien...

Een kat die op een tuinstel piest.... :shock:

Ik zou de drolletjes inderdaad bij de buren afleveren in een tasje, telkens weer.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sage. »

ciske schreef:
Ik ben inmiddels geneigd om met een schepje alle drollen over de schutting te gooien...
Dit zou ik dus wel doen, maar een rotschop geven (wat normaals is),of een kat vergiftigen vind ik toch wel een wereld van verschil.

Zo'n sensor heeft mijn overbuurman ook , het helpt geen klap.
Klopt inderdaad, indien er dan ''dooien'' gaan vallen zijn het de eigenaars en niet het beestje zelf.

Ach mijn opaatje is veel te lief en wilt geen problemen met de buren (stelletje tokkies). Ik heb al aangeboden een weekje te blijven slapen maarja..

Het is gewoon echt hartstikke goor. Als je bezig bent in de tuin, lekker schoffelen etc begint het gewoon echt naar kattenschijt te ruiken. Op elke centimeter aarde is wel een drol aanwezig... Aarghhh als ik dit al zit te typen ontplof ik al weer haha.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Sage, je kan gewoon zo'n draad kopen waar zwakstroom op
zit die is er speciaal om katten uit je tuin te houden.

Bijvoorbeeld zoiets maar ook te krijgen bij bijvoorbeeld Cranenbroek
http://www.vego.nl/kattenschrikdraad/index.html

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sage. »

Chocomelk schreef:Een kat die op een tuinstel piest.... :shock:

Ik zou de drolletjes inderdaad bij de buren afleveren in een tasje, telkens weer.
We hebben een grote loungeset in de tuin staan, in de zomer durf ik ook niet 's avonds de kussens te laten liggen anders hebben we eu de kattenzeik luchtjes..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is toch wel echt aso, overigens heb ik het ook nog
niet gehoord dat een kat op iets piest ofzo, maar ja als er één het
gedaan heeft dan volgt de rest.
Bedankt buurtgenoten die katten willen hebben, maar buiten laten. :twisted:

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sage. »

Chocomelk schreef:Dat is toch wel echt aso, overigens heb ik het ook nog
niet gehoord dat een kat op iets piest ofzo, maar ja als er één het
gedaan heeft dan volgt de rest.
Bedankt buurtgenoten die katten willen hebben, maar buiten laten. :twisted:
Nou geloof mij, ik heb ooit een ex-vriend gehad met ook zo'n vreselijk mormel. Was mijn jas van de stoel gevallen, HELEMAAL ONDERGEPIST. Zo smerig. Ik vergeet het ook nooit meer want het was -10 en ik moest zonder jas op de fiets :cry:.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gatverdamme zeg, bah.
:twisted: :evil: :twisted:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

1 van onze buren houdt ook enorm van tuinieren. Ecostyle schijnt een soort korrels te hebben wat katten op afstand houdt (heet het kattenschrik?). Dat doet ze door haar tuin. Zij heeft ook zo'n sensor maar dat werkte geloof ik niet zo, dat kattenschrik (?) werkte volgens mij wel..

Ik vond het zo smerige toen ik kinderen te oppassen had en dat die helemaal onder de kattenpoep uit de speeltuin kwamen.. Het blijkt dat de katten daar tussen de houtsnippers gaan zitten te poepen en het dan 'netjes' dicht graven. Vervolgens rennen en rollen en zitten die kids erin.. Niet geheel ongevaarlijk ook..

Onze voortuin stinkt sinds een paar weken ook naar de kattenzeik.. ongelooflijk hoe dat stinkt zeg.. En je ziet de een na de andere kat..
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 25 apr 2012 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Die Ecostyle heeft iemand hier uit de straat ook
geprobeerd maar de katten zitten daar totaal niet mee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik vond deze site nog met tips om katten te weren:

http://users.skynet.be/hofmeester/tuina ... lanten.htm

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sage. »

Wat ik ook persoonlijk niet snap is dat hondenbezitters belasting betalen voor de drolletjes en kattenbezitters niet. Terwijl dat in mijn optiek een ware schijtplaag is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Sage. schreef:Wat ik ook persoonlijk niet snap is dat hondenbezitters belasting betalen voor de drolletjes en kattenbezitters niet. Terwijl dat in mijn optiek een ware schijtplaag is.

Dat snap ik ook niet , het wordt niet eens voor de hond gebruikt.

Er is toen eens sprake geweest van kattenbelasting, helaas toen zouden er te veel gedumpt worden dus is niet doorgegaan.

Wij honden bezitters moeten en belasting betalen en ook als de hond iets in de goot doet opruimen.

Van de kattenbezitters heb je letterlijk niks dan gezeik.

(behalve degene die de katten bij hun houden).

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

The Snake schreef:
John29januari1968 schreef:
Dat is heel sociaal dat een vriend van je de kat ontwijkt. Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben voor een loslopende hond (Doberman :wink: ) of een overstekende gans.... En wat is belangrijker geld of een levend wezen? Stel je voor het was jouw hond? Het is natuurlijk wel kwalijk dat de man later ontkent dat het zijn kat is. Stukje verantwoordelijkheid mag zeker genomen worden. Als het goed is ben je ervoor verzekerd.

Honden mogen niet los! Je kunt er zelf veel aan doen dat je Doberman de kat aanvalt - dat heeft niks meer met de natuur te maken, maar met opvoeding.
En de frustratie van katten kan ik goed begrijpen hoor - maar het is natuurlijk te gek voor woorden als iedereen maar doet waar die zin in heeft dat geldt zowel voor katteneigenaar als hondeneigenaar als welke diereneigenaar dan ook (bijv. iemand die de slang zat is omdat ie te groot wordt). Katteneigenaren zouden er zeker op geattendeerd moeten worden. Stuur een boze brief naar alle huizen in je buurt. Wie weet helpt het. Proberen aan te kaarten bij de gemeente. Hoe meer klachten er uit een buurt komen hoe eerder ze er wat aan proberen te doen.

Wat betreft loslopende honden, die kunnen ook zomaar een mens aanvallen of nog erger een kind! Dan zijn de gevolgen niet te overzien. Maar dan niet roepen: doet ie anders nooit, en wel de consequenties aanvaarden! Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n tafereel tegenkom. Tragisch.
Nee, het was heel dom van mijn vriend. Nu zit hij met de gebakken peren. Het kost hem jaren om de no claim weer op te bouwen. En als het mijn doberman was? Dom, maar er zijn honden zat te koop hoor.
Mijn hond mag in mijn tuin los lopen zoveel ik dat wil! En als hij dan een kat sloopt is dat goed want die horen niet op mijn bezit te komen. We slachten 150.000 runderen per maand in dit land en gaan dan sentimenteel doen over huisdieren. Wat is het verschil? Dat je ze kent? Er sterven in Afrika miljoenen mensen door ondervoeding en me dan druk maken om een kat? Mwuuu
Ieder zo zijn eigen gevoel bij zijn dier. Als jouw doberman zowaar ingeruild kan worden voor een ander, dan zegt dat natuurlijk wat. Als ik voor een huisdier ga, of dat nu een hond of een kat is, dan is deze niet inwisselbaar als ie om wat voor reden dan ook dood gaat.
Overigens is het een beetje appels met peren vergelijken wat je aangeeft. Maar ieder zijn ding. Als jij je niet druk maakt om of er een kat door jouw hond wordt doodgebeten, kan ik dat alleen maar triest vinden,... maar.... ieder zijn ding.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Sage. schreef:Wat ik ook persoonlijk niet snap is dat hondenbezitters belasting betalen voor de drolletjes en kattenbezitters niet. Terwijl dat in mijn optiek een ware schijtplaag is.
Katten worden dadelijk verplicht geregistreerd via een chip, dus dat zal mogelijk ook wel gaan veranderen met de belasting. Hoop het eerlijk gezegd niet (altijd binnenkat gehad), al snap ik de irritatie er rondom wel.

Gesloten