LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Timspiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2013 15:50

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Timspiek »

Ook ik woon sinds kort in een andere woning waar we Flexa powerdek op de muren en plafonds hebben gedaan. Sindsdien heb ik ook last van "wietlucht". Het heeft even geduurd voordat ik er achter ben gekomen waar deze lucht vandaan kwam, maar na wat speurwerk op internet ben ik er dus achter gekomen. Dit probleem doet zich vooral voor wanneer er ramen open staan (wanneer er luchtstroming ontstaat). Wanneer ik m'n ramen dichthoud heb ik geen last van stankoverlast. Ik weet overigens zeker dat de lucht niet van buiten of van de buren komt.

Wat ik graag wil weten:
1. Is deze lucht schadelijk voor de gezondheid?
2. Weet iemand een makkelijke oplossing om van de lucht af te komen? Mijn huis opnieuw gaan sauzen zie ik niet zitten, alle kamers zijn inmiddels ingericht.

Ik ga nog bellen met de helpdesk van flexa, echter vandaag zijn ze helaas gesloten (hemelvaartsdag)

Timspiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2013 15:50

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Timspiek »

Even een update op bovenstaand bericht,

Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice, er is mij geadviseerd de muren met allesreiniger schoon te maken. Meestal is de lucht dan weg of nagenoeg verdwenen. Mocht dit niet werken dan ga ik weer contact opnemen voor een andere oplossing.
Verder is mij verzekerd dat de lucht niet schadelijk is voor de gezondheid. (gelukkig)

Keesp1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2013 09:17

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Keesp1 »

Na enig zoeken ben ik door deze pagina ook helaas te weten gekomen dat de wietlucht door het door ons gebruikte Flexa powerdek is ontstaan. Gelukkig ruiken wij het maar in 1 kamer?!!. Gezien de vele problemen is het voor mij ondenkbaar dat de fabrikant geen absolute oplossing heeft. Mijn inziens zou het bedrijf wat beschikt over diverse laboratoria toch moeten kunnen ontdekken waardoor de geur ontstaat. En hoe dit nu maar ook in de toekomst zou kunnen worden opgelost. Misschien is het een idee om als radarredactie deskundigen van AKZO uit te nodigen ? Dit is zowel voor de consument als voor desbetreffende leverancier een oplossing?

Mazzie1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:27

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Mazzie1984 »

Ook wij hebben onze gehele woning geschildert met Flexa Powerdek, waarna een wietlucht is onstaan Na contact met Akzo kregen wij het advies om de woning over te schilderen met Sikkens Alphatex IQ.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het overschilderen met Sikkens Alphatex IQ? Heeft het effect gehad? Wil namenlijk niet weer de gehele woning laten schilderen met het risico dat de geur niet verdwijnt?

Zijn er ook mensen waar de geur uit zichzelf verdwenen is?

Timspiek
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2013 15:50

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Timspiek »

Zoals ik het begrepen had van de klantenservice is de lucht van tijdelijke aard. Uiteindelijk zal deze vanzelf verdwijnen, werd me verteld. Hoelang dit duurt werd niet aangegeven.
De helpdesk vertelde me ook (na vragen) dat het een lichting emmers met muurverf betreft die waarschijnlijk niet helemaal met de juiste mengverhouding is aangemaakt. Een aantal emmers die nog niet verkocht waren hebben ze terug kunnen traceren, echter niet allemaal.
Helaas ruik je de lucht niet als de verf nog in de emmers zit, het begint pas te ruiken wanneer de verf gedroogd is.

hhjm
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2006 22:13

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door hhjm »

Wij hadden gesausd met Sikkens (juist dure muurverf gekocht ipv flexa) en in 1 slaapkamer de welbekende wiet/penetrante geur. Op advies van Sikkens de hele slaapkamer overgeschilderd met Sikkens Alphatex IQ. Dit zou de geur afsluiten. (buiten kwaliteit muurverf) De geur is wel wat minder geworden maar de kamer ruikt nog steeds niet fris zoals de andere slaapkamers. Er blijft een vreemde geur hangen. Het overschilderen is dus niet afdoende. Het is wel erg vreemd dat dit kan. Wat kan ik verder nog doen? Kan niet aan het overschilderen blijven. Blijf het vreemd vinden dat Sikkens niet weet waardoor dit komt.
In ieder geval voortaan geen Sikkens meer.

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Beste mensen,

We hebben onlangs ons huis opnieuw geverfd, doordat er een afschuwelijke wietgeur was ontstaan na gebruik van Flexa Powerdek. Wij hebben geverfd met Sikkens Alphatex IQ. Dit heeft ook echt geholpen!! Ik raad het iedereen aan met dit probleem. Dit advies heb ik gekregen van Akzo Nobel. Je kunt het kopen bij Decokay winkels o.a.

Ik heb ook tevens een schadevergoeding vereist, mede omdat wij de woning opnieuw moesten verven. Zij willen de verf wel betalen gelukkig, maar de andere schadevergoeding is nog maar even afwachten.

Maar een ding: NOOIIIIITT meer FLEXA verf!!!!

jvanderwalbergum
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2013 19:49

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door jvanderwalbergum »

Mijn hele huis gepleisterd met gips en vervolgens 2 lagen Alphatex SF. Geen problemen. Vervolgens op 1 slaapkamer eerst een laag voorstrijk Karwei goede basis (leverancier SPS) gebruikt alvorens af te werken met Alphatex SF. In deze kamer een penetrante urine geur. Bij warmer weer wordt deze geur inderdaad sterker. Met leveranciers (Akzo, Sikkens service centrum, SPS en Karwei) gebeld, maar men zegt het probleem niet te kennen. Goed ventileren is het devies, maar tot nog toe helpt dit bitter weinig. Ik heb alle forum berichten gelezen, maar het is lastig om een beproefde methode te ontdekken. Op dit moment lijkt overschilderen met Alphatex IQ de meest voor de hand liggende oplossing, maar dit forum lezende geeft dat ook niet altijd een afdoende resultaat. Ik denk er nog even over na, maar binnenkort zal ik toch iets moeten proberen.

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Beste mensen,

Onlangs heb ik ook onze klacht gemeld met de wietgeur die was ontstaan na het gebruik van flexa. Nu hebben wij op advies van flexa alles overgeverfd met Alphatex IQ van Sikkens, een buitenkwaliteit muurverf. Het is 2 weken goed gegaan, alleen afgelopen zaterdag was het in Brabant mooi weer en de geur komt weer naar voren. We weten er echt geen raad mee!! Het is weleenswaar verminderd maar wel nog een wietgeur. Ik vraag mij af of er mensen zijn waarbij het vanzelf weer overgaat? Aangezien het overven blijkbaar toch niet helpt! Andere tips zijn uiteraard ook welkom!

Groeten,

Canatan

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Daar ben ik weer. Flexa heeft ons idd de emmers verf vergoed. Ik schrik wrl van de hoeveelheid klachten die nu binnen komen. Ik weet hoe wanhopig je je gaat voelen met die vieze stank. Bij ons leek het goed tevgaan met flexa buitenmuurverf erover. Helaas ruik ik sinds twee dagen weer die lucht. het komt er weer doorheen. Ik ga weer contact met ze opnemen. Ze moeten dat spul maar niet meer verkopen.

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

vreemd is het dan wel dat er ook al berichten over te vinden zijn in 2009! Ik vraag me af of dit klopt. Ik drnk ook niet dat ze een goede oplossing hebben. Nooit meer spul van akzo nobel lijkt me een goede!
Timspiek schreef:Zoals ik het begrepen had van de klantenservice is de lucht van tijdelijke aard. Uiteindelijk zal deze vanzelf verdwijnen, werd me verteld. Hoelang dit duurt werd niet aangegeven.
De helpdesk vertelde me ook (na vragen) dat het een lichting emmers met muurverf betreft die waarschijnlijk niet helemaal met de juiste mengverhouding is aangemaakt. Een aantal emmers die nog niet verkocht waren hebben ze terug kunnen traceren, echter niet allemaal.
Helaas ruik je de lucht niet als de verf nog in de emmers zit, het begint pas te ruiken wanneer de verf gedroogd is.

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Goed idee! Ervaren jullie ook dat mensen denken dat je overdrijft?
Keesp1 schreef:Na enig zoeken ben ik door deze pagina ook helaas te weten gekomen dat de wietlucht door het door ons gebruikte Flexa powerdek is ontstaan. Gelukkig ruiken wij het maar in 1 kamer?!!. Gezien de vele problemen is het voor mij ondenkbaar dat de fabrikant geen absolute oplossing heeft. Mijn inziens zou het bedrijf wat beschikt over diverse laboratoria toch moeten kunnen ontdekken waardoor de geur ontstaat. En hoe dit nu maar ook in de toekomst zou kunnen worden opgelost. Misschien is het een idee om als radarredactie deskundigen van AKZO uit te nodigen ? Dit is zowel voor de consument als voor desbetreffende leverancier een oplossing?

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Herkenbaar, hier wordt het ook ern stankboel zodra het raam.open staat. Dat heb ik ze ook doorhegeven. Hadden ze nooit van gehoord?
Timspiek schreef:Ook ik woon sinds kort in een andere woning waar we Flexa powerdek op de muren en plafonds hebben gedaan. Sindsdien heb ik ook last van "wietlucht". Het heeft even geduurd voordat ik er achter ben gekomen waar deze lucht vandaan kwam, maar na wat speurwerk op internet ben ik er dus achter gekomen. Dit probleem doet zich vooral voor wanneer er ramen open staan (wanneer er luchtstroming ontstaat). Wanneer ik m'n ramen dichthoud heb ik geen last van stankoverlast. Ik weet overigens zeker dat de lucht niet van buiten of van de buren komt.

Wat ik graag wil weten:
1. Is deze lucht schadelijk voor de gezondheid?
2. Weet iemand een makkelijke oplossing om van de lucht af te komen? Mijn huis opnieuw gaan sauzen zie ik niet zitten, alle kamers zijn inmiddels ingericht.

Ik ga nog bellen met de helpdesk van flexa, echter vandaag zijn ze helaas gesloten (hemelvaartsdag)

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Hallo forum lezers,

Zijn er mensen die het probleem met de wietgeur van Flexa hebben verholpen d.m.v. het verven met magnaprim fix (grondverf)+sikkens Alphatex IQ.

Wij hebben namelijk advies gekregen van Flexa om de boel nogmaals over te verven met grondverf Magnaprim en daarna met sikkens Alphatex IQ. Ik vroeg mij af of er al mensen zijn die dit hebben gedaan waar de stank echt weg is!!


Laat aub weten als iemand dit al heeft geprobeerd.

WilliamThehu
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2013 14:05

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door WilliamThehu »

Hallo allen,

Ik heb hetzelfde probleem. In december een woning gekocht en deze van boven tot beneden geschilderd met Flexa Powerdek Muurverf. Prima verf, prima dekkend, niets mis mee. Maar..één van de kamers, nota bene de toekomstige kinderkamer, ruikt sindsdien bij vlagen naar wiet. Een korte zoektocht op internet bracht me op dit forum en het blijkt dus een bekend probleem. De oplossing ontbrak echter nog maar Akzo Nobel zegt, nadat ik afgelopen zondag een klacht had ingediend, deze nu gevonden te hebben. Ik krijg (gratis) een isolerende coating van Trimetal en Alphatex Sikkens IQ. Eerst de coating aanbrengen, dan Alphatex Sikkens IQ. Uit hun testen bleek dit 100% effectief. Ik ga het proberen zodra ik de verven ontvangen heb en zal het dan met jullie delen. De service van Akzo Nobel heb ik in ieder geval als prima ervaren. Ze hebben mij snel en correct te woord gestaan en adequat gehandeld.

Groetjes,

William

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Dit is inderdaad ook de oplossing waar Akzo nu bij ons mee komt. De buitenmuurverf bleek niet afdoende te helpen. Ik zou blij zijn als we van de stank af zijn, ik heb nog nooit zo vaak hoofdpijn/misselijkheid en diarree gehad als de laatste maanden. Het is echt een horrorscenario als je, zoals in ons geval, je hele huis hebt volgesmeerd met Flexa Powerdek. Laten we hopen dat iedereen straks weer in een fris huis woont!

Powerdek
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2013 09:47

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Powerdek »

Ik ben nu op zoek naar verf om mijn plafond te witten. Bij zowel Karwei als Gamma is Flexa Powerdek verf nu in de aanbieding. Mooi dacht ik. Ik was aan het googlen naar meer aanbiedingen en vond dit verhaal over de lucht die dit product geeft. Niet echt reclame voor Flexa en het product. Maar vreemd is het wel dat het nog te koop is............. Is dit dan een nieuwe versie die geen problemen geeft?

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Ik hoop het niet dat ze het nog verkopen, voor Akzo is dit ook een flinke strop, dus ik neem aan dat ze het inmiddels gewijzigd hebben/aangepast hebben. Maar goed, wij hebben zoveel ellende ervan, zoveel extra werk, zoveel overlast en ook een psychische belasting wat het geeft, ik zelf zou nooit meer een pot Flexa aanraken.

Daansie73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2013 14:15

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Daansie73 »

Halverwege deze maand ook de Flexa Powerdek gekocht. Geur is niet te harden. Het huis ruikt inderdaad naar wiet. De woonkamer valt mee totdat men in de trapopgang komt aldaar de lucht niet te harden is. Dus maar contact opnemen met de producent!

Daansie73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2013 14:15

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Daansie73 »

Op de site van Flexa kan men een mailbericht versturen. Vandaag direct teruggebeld door Flexa aldaar men komt met de oplossing om gratis duurzame verf te leveren inclusief een duurzame voorstrijkmiddel. Dit moet de oplossing zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan direct weer contact opnemen. Voor vragen of dit schadelijk is voor de gezondheid, is het antwoord nee. Men erkend het probleem en wil graag dat de problemen worden opgelost. Hier volgt de link om een mail te sturen naar Flexa: http://www.flexa.nl/nl/advies/vraag-het-dirk/

Gesloten