LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dyson garantie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Wij zijn in het bezit van twee Dyson stofzuigers. Een DC08 en een DC35.
De DC08 al sinds 2005, en hoewel initieel onder de indruk, na een jaar of anderhalf niet meer. Handvat kapot na een jaar, zuigkracht is inmiddels nog minder dan een simpele kruimeldief. Het vervangen van filters mocht niet baten.

In 2012 een DC35 aangeschaft die dienst doet als kruimeldief. Wederom hetzelfde. Initieel erg onder de indruk, zuigkracht is erg goed, en apparaat is erg handig. Na ongeveer driekwart jaar viel de zuiger echter zeer regelmatig uit. De accu blijkt slecht contact te maken met de contactpunten. Soms gaat het een paar weken goed, dan weer een paar weken slecht. Inmiddels is het meer stop and go zuigen. Alsof dat nog niet genoeg was, blijkt dat de zuigmond sinds een aantal weken alleen maar krast. Doordat de voet is afgebrokkeld en de wieltjes los zitten. Krast nu zo erg dat de zuiger op dit moment gewoonweg onbruikbaar is geworden en doelloos in de meterkast hangt.

Al met al, het lijkt er op dat Dyson duurzaamheid niet erg hoog in het vaandel heeft staan. En dat is raar voor een product met een premium prijs (340 euro voor een kruimeldief met een levensduur van nog geen jaar is erg veel geld)

Omdat de DC35 nog ruim in garantie zit (2 jaar garantie, en iets meer dan een jaar oud nu), contact opgenomen met Dyson. Wilden vrijwel meteen een nieuwe motor/accu en een nieuwe voet opsturen. Dat klonk natuurlijk goed. Toen kwam de vraag om de aankoopbon. Niet (meer) te vinden. En dan gaan ineens alle deuren dicht. Zonder aankoopbon kan er he-le-maal niks bij Dyson volgens de mevrouw die me te woord stond. Op de vraag of het serienummer dan niet genoeg zou zijn, omdat daar immers een productiedatum uit afgeleid kan worden, werd wederom gerefereerd aan de benodigde aankoopbon.

Dit is natuurlijk van de zotte. 2x erg veel geld voor een stofzuiger uitgegeven, en dan verwacht je wel wat kwaliteit. Bij de eerste Dyson dachten we nog dat we gewoon pech hadden, maar nu de tweede ook zal zo'n korte levensduur heeft, denk ik dat het voor ons de allerlaatste Dyson was als dit niet netjes wordt opgelost.

Is het iemand hier al eens gelukt om garantie te claimen bij Dyson zonder aankoopbon?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Rim69 »

Dyson geeft 5 jaar garantie. Heb het product direct na aankoop bij Dyson aangemeld en heb daarna nooit meer een aankoopbon hoeven tonen. Service van Dyson is altijd perfect geweest.

UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Wat raar zeg... Het klonk in het begin inderdaad alsof de service erg goed zou zijn, tot het punt van aankoopbon overleggen dus. Toen gingen de deuren dicht.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Rim69 »

Service is erg goed. Problemen worden direct opgelost. Het is niet de schuld van Dyson dat jij je bon kwijt bent en het product niet direct geregistreerd hebt.

UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Nee, de service is dus niet goed. Dan zou het wel opgelost kunnen worden, gewoon zonder ook maar enig moment mee te denken meteen de deur keihard dicht gooien bij een premium product als dit is niet normaal. Ik begrijp dat het erg gemakkelijk is om als bedrijf de regel te hanteren dat je zonder aankoopbon niet geholpen hoeft te worden, maar het kan ook anders.
Voorbeeldje? Mijn iPhone bij Vodafone gekocht. Na paar maanden technisch probleem. Apple gebeld, uitgelegd, zij vragen serienummer, oh meneer dat is garantie. We sturen een nieuwe, stuurt u de oude maar terug.. Geen aankoopbon laten zien, gewoon omdat ze zien dat het toestel pas een paar maanden uit de fabriek is. Dàt is service! En als je een kruimeldief van €350 maakt, verwacht ik ook goede service.

Wij hebben blijkbaar een andere definitie van service. Jij redeneert naar de letter van de wet en (ouderwetse) garantievoorwaarden. Ik redeneer naar wat je zou mogen verwachten, na een godsvermogen voor een stofzuiger te hebben betaald. En dat zou mijns inziens wel wat meer mogen zijn dan er nu gedaan wordt.

/edit
Overigens, als er 5 jaar garantie is, en een type stofzuiger nog niet eens 5 jaar bestaat, waar hebben we het dan over.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Quote:

Dit is natuurlijk van de zotte. 2x erg veel geld voor een stofzuiger uitgegeven, en dan verwacht je wel wat kwaliteit. Bij de eerste Dyson dachten we nog dat we gewoon pech hadden, maar nu de tweede ook zal zo'n korte levensduur heeft, denk ik dat het voor ons de allerlaatste Dyson was als dit niet netjes wordt opgelost.




Als je beter had verdiept in aanschaf van stofzuiger dan was je nooit bij dat merk terecht gekomen en dan ook na negatieve ervaring in 2005 al om wederom in 2012 nog een aanschaf te doen :? :shock:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Dubbel :oops:

UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Slobberbone schreef: Als je beter had verdiept in aanschaf van stofzuiger dan was je nooit bij dat merk terecht gekomen en dan ook na negatieve ervaring in 2005 al om wederom in 2012 nog een aanschaf te doen :? :shock:
Volledig mee eens. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er echter geen andere draadloze steelstofzuigers te krijgen waren zonder zak, en de DC35 het erg goed deed, voor zolang het mocht duren. Het is gewoon de levensduur die zo belachelijk kort is. Wij hadden gehoopt dat Dyson wel wat kwaliteit verbetering zou hebben doorgevoerd inmiddels. Helaas echter niet blijkbaar. Beter onderzoek moeten doen inderdaad!
snuffel1 schreef:Als de aankoopbon niet met de verpakking was weggepleurd dan was het probleem er helemaal niet geweest. Dyson wil bewijs dat u daadwerkelijk de koper bent en dat bewijs kunt u niet leveren, simpel toch. Tip bewaar de aankoopbonnen altijd zolang garantie van toepassing is.
De verpakking ligt hier gewoon. We klapperen alle bonnen/rekeningen in, deze is blijkbaar toch kwijtgeraakt. En dan nog, slappe manier van garantie afwimpelen hoor..
Misverstanden over garantie

Er bestaan veel misverstanden over garantie en het recht op een deugdelijk product.

Een aantal voorbeelden:

Misverstand: Zonder bon geen reclamatie mogelijk
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is een consument niet verplicht een kassabon over te leggen op het moment dat hij met een ondeugdelijk product bij u terug komt. Wel kunt u verlangen dat hij aantoont dat het product bij u is gekocht. Dat kan met de aankoopbon, maar ook met een bankafschrift of een ander bewijs.
Bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/ond ... r-garantie

En zo is er wel meer te vinden.. Zonder bon geen garantie slaat nergens op. Natuurlijk is het handiger om de bon gewoon te bewaren. Snap ik ook, en doen we normaal ook. Er zit gewoon 2 jaar garantie op, en ze zouden gewoon niet zo moeilijk hoeven te doen imho...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

UltraSub schreef:
Slobberbone schreef: Als je beter had verdiept in aanschaf van stofzuiger dan was je nooit bij dat merk terecht gekomen en dan ook na negatieve ervaring in 2005 al om wederom in 2012 nog een aanschaf te doen :? :shock:
Volledig mee eens. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er echter geen andere draadloze steelstofzuigers te krijgen waren zonder zak, en de DC35 het erg goed deed, voor zolang het mocht duren. Het is gewoon de levensduur die zo belachelijk kort is. Wij hadden gehoopt dat Dyson wel wat kwaliteit verbetering zou hebben doorgevoerd inmiddels. Helaas echter niet blijkbaar. Beter onderzoek moeten doen inderdaad!



Aeg had er toen ook al een en was ook al beter getest dan de Dyson in Duitsland. Dat hele zakloze stofzuigen heeft mij nooit kunnen overtuigen immers je haald een aantal lagen filtratie weg en zie nergens meer terug. Ook de hepanorm die gehanteerd wordt is erg laag en niet gecertificeerd. Er wordt dus stof wegblazen of verzameld en dat is dus wat er beide gebeurd :(

Zie hier :

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... emTRs&NR=1

UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Ow, daarom zuigt die DC08 zeker niet meer. Gadver. :shock:
Bedankt voor die link...

Desalniettemin, wil gewoon dat ze de huidige DC35 repareren, zou ze goed staan.

Nicoise
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2013 15:21

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Nicoise »

Ach, ik herken je worsteling volledig. Begin dit jaar had ik een Philips stofzuiger gekocht waar ik bepaald geen geluk mee heb gehad (zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=135603).

Toen ben ik nog maar pas geleden overgestapt op een Dyson. Gekocht bij PixMania (http://www.pixmania.nl/zakloze-stofzuig ... 955-a.html) voor een redelijke prijs vond ik want ik dacht dat dingen altijd extreem duur waren. Ik blij, hip ding en nooit meer dure stofzuigerzakken kopen en zo. Maar wat ik echt smerig vind is het legen van die bak. Je wil toch juist het stof uit je huis en dan sta te kloppen in de keuken zodat alles wat je hebt opgezogen weer terug komt.

Dusss nu net mijn derde (!) stofzuiger gekocht dit jaar. Ditmaal een Miele bij Bol.com (http://www.bol.com/nl/p/miele-s8-ecolin ... 012340012/) en om af te dwingen dat deze zeker stofzuiger zeker twee jaar mee gaat heb ik meteen drie pakken Miele stofzuigerzakken bij www.stofzuigerzakken.nu gekocht :lol: .

Ik ben er dus helemaal klaar voor en klaar mee. Het bonnetje zal ik bewaren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nicoise schreef: Maar wat ik echt smerig vind is het legen van die bak. Je wil toch juist het stof uit je huis en dan sta te kloppen in de keuken zodat alles wat je hebt opgezogen weer terug komt.
Hoeveel keer heb je die bak in de keuken geleegd voor je op het idee kwam dat het niet perse binnen hoeft?

UltraSub
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:34

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door UltraSub »

Het legen van de bak doe ik in de container in de garage. Daar heb ik geen moeite mee. Mijn problemen zitten in de slechte bouwkwaliteit, en de zeer slechte service. Waar je op beide punten toch wel wat van zou mogen verwachten gezien de gehanteerde prijzen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Jolijn schreef:
Nicoise schreef: Maar wat ik echt smerig vind is het legen van die bak. Je wil toch juist het stof uit je huis en dan sta te kloppen in de keuken zodat alles wat je hebt opgezogen weer terug komt.
Hoeveel keer heb je die bak in de keuken geleegd voor je op het idee kwam dat het niet perse binnen hoeft?
Dat maakt op zich niet uit met die matige filtratie blaast hij alles zelf wel weer terug je huis in :o

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nicoise schreef:Ach, ik herken je worsteling volledig. Begin dit jaar had ik een Philips stofzuiger gekocht waar ik bepaald geen geluk mee heb gehad (zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=135603).

Toen ben ik nog maar pas geleden overgestapt op een Dyson. Gekocht bij PixMania (http://www.pixmania.nl/zakloze-stofzuig ... 955-a.html) voor een redelijke prijs vond ik want ik dacht dat dingen altijd extreem duur waren. Ik blij, hip ding en nooit meer dure stofzuigerzakken kopen en zo. Maar wat ik echt smerig vind is het legen van die bak. Je wil toch juist het stof uit je huis en dan sta te kloppen in de keuken zodat alles wat je hebt opgezogen weer terug komt.

Dusss nu net mijn derde (!) stofzuiger gekocht dit jaar. Ditmaal een Miele bij Bol.com (http://www.bol.com/nl/p/miele-s8-ecolin ... 012340012/) en om af te dwingen dat deze zeker stofzuiger zeker twee jaar mee gaat heb ik meteen drie pakken Miele stofzuigerzakken bij http://www.stofzuigerzakken.nu gekocht :lol: .

Ik ben er dus helemaal klaar voor en klaar mee. Het bonnetje zal ik bewaren.
Ach, soms is het zo simpel ik heb hier nog een uitstekende Noorman waar ik al 10 jaar mee rond zuig koste me ooit 25 euro op MP.

En voor boven heb ik voor paar euro een Sebo staan.

Zakloos zuigen heb ik nooit begrepen je haalt immers een aantal filtratielagen weg en die zie je nergens terug, en lekker iedere dag die bak legen dat is fris ik wissel liever eens in het half jaar een stofzak.

WilbertVin
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:29

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door WilbertVin »

Wij hebben sedert januari 2011 een Dyson DC29 en zijn heel tevreden. Afgelopen weekend brak het plastic handvat en eergisteren dus maar eens met Dyson gebeld. Was geen probleem en viel onder de garantie. Vanmorgen dus een nieuw handvat ontvangen. Prima service!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

WilbertVin schreef:Wij hebben sedert januari 2011 een Dyson DC29 en zijn heel tevreden. Afgelopen weekend brak het plastic handvat en eergisteren dus maar eens met Dyson gebeld. Was geen probleem en viel onder de garantie. Vanmorgen dus een nieuw handvat ontvangen. Prima service!

Bij een goede stofzuiger breekt nooit het plastic handvat bv hier een Noorman en een Sebo kan er gemakkelijk opstaan (100 kilo +) Dus over 3 jaar heb je er weer een nodig en dan is de garantie :(

Miranda32
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 okt 2013 14:16

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Miranda32 »

Goedemiddag ook ik heb 4 dysons- voor werk- wij werken met gips en kunststof dus erg veel stof, voor thuis daar hebben wij 2 honden en 2 katten dus veel haren.
De 1e stofzuiger heb ik 6 jaar de andere 2, 5 jaar, de kruimelzuiger 3 jaar.
De stofzuigers werken nog steeds erg goed, ik spoel de filters thuis iedere maand uit, op het werk iedere 2 weken.
De kruimelzuiger ben ik ook niet helemaal enthousiast over maar werkt wel veel beter dan de andere die wij hebben ( met een klein zakje erin die erg snel vol zit )
Het leeggooien van de stofzuigers doe ik zodra ik gestofzuigd heb, in de vuilcontainer buiten.
Met alle dieren in ons huis moest ik iedere week de stofzuigerzak vervangen erg kostbaar, op ons werk hield ook de " beste" stofzuiger met zak het niet lang vol.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Miranda32 schreef:Goedemiddag ook ik heb 4 dysons- voor werk- wij werken met gips en kunststof dus erg veel stof, voor thuis daar hebben wij 2 honden en 2 katten dus veel haren.
De 1e stofzuiger heb ik 6 jaar de andere 2, 5 jaar, de kruimelzuiger 3 jaar.
De stofzuigers werken nog steeds erg goed, ik spoel de filters thuis iedere maand uit, op het werk iedere 2 weken.
De kruimelzuiger ben ik ook niet helemaal enthousiast over maar werkt wel veel beter dan de andere die wij hebben ( met een klein zakje erin die erg snel vol zit )
Het leeggooien van de stofzuigers doe ik zodra ik gestofzuigd heb, in de vuilcontainer buiten.
Met alle dieren in ons huis moest ik iedere week de stofzuigerzak vervangen erg kostbaar, op ons werk hield ook de " beste" stofzuiger met zak het niet lang vol.


Zo dat is een best Dyson-kapitaal, 6 jaar dan heb je dit alvast wel een keer gedaan :o

http://www.youtube.com/watch?v=4HJcR4GHHHo

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dyson garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

UltraSub schreef:Wat raar zeg... Het klonk in het begin inderdaad alsof de service erg goed zou zijn, tot het punt van aankoopbon overleggen dus. Toen gingen de deuren dicht.
Waarom is het zo raar dat je moet aantonen wanneer en bij wie je een product gekocht hebt. Het is toch niet zo moeilijk een bonnetje van zo'n duur product in een map garantiebewijzen te bewaren onder de D van Dyson?

Gesloten