LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestway zwembad

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
AvanBoekel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2013 14:58

Bestway zwembad

Ongelezen bericht door AvanBoekel »

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een zwembad aangeschaft van Bestway. Het betreft een rechthoekig zwembad met frame waarin een "zeil" gespannen wordt (4.20*2.20*1). Het zwembad staat op een rechte (licht afwaterende) tegelvloer in de tuin met een onderzeil ter bescherming van oneffenheden en dergelijke. Op het zeil staat een punt tot waar het zwembad gevuld mag worden.

Dit is allemaal gedaan volgens gebruiksaanwijzing. Na een week ongeveer begonnen de eerste naden al los te laten waar de framebuizen doorheen lopen. Dit is dan ook direct gemeld en er werd totaal niet moeilijk gedaan over het vervangen van het zeil (binnen garantietermijn). Dat mag ook wel gezien het zwembad €200 heeft gekost en pas een week oud was.

Het nieuwe zeil hebben we dat jaar niet meer opgebouwd gezien het slechte weer. Het afgelopen seizoen ben ik getrouwd. We hebben de tuin daarbij actief betrokken en hebben daarom het hele seizoen het zwembad niet kunnen gebruiken.

Dit jaar konden we er eindelijk weer gebruik van maken. De schitterende periode qua weer afgelopen juli was natuurlijk bij uitstek een prachtig gelegenheid om gebruik van het zwembad te maken. Wij vol goede moed het zwembad opgebouwd en gevuld. Beginnen er na 1 dag wederom naden te springen. Dat is gewoon link, omdat deze naden het zeil van het totale gevulde zwembad omhooghouden!

Dit hebben we meteen gemeld. De reactie was zeer kort. U heeft 6 maanden garantie dus helaas geen hulp vanuit Bestway. Mag dit zomaar? Ik snap dat het buiten de garantie periode van 6 maanden valt maar het is een compleet nieuw product! Enige compensatie is dan wel op zijn plaats lijkt me zo.

Het is klaarblijkelijk geen deugdelijk product. We hebben het probleem dus al twee maal gehad. Voor de aanschafprijs mag je wel wat meer kwaliteit verwachten. Wat dat betreft valt me dat zeer tegen van Bestway.

Zijn er nog mogelijkheden waarop ik actie kan ondernemen of moet ik accepteren dat ik €200 heb weggegooid?

Alvast bedankt voor de hulp/adviezen!

Anton

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bestway zwembad

Ongelezen bericht door dhc »

Met het vervangen van een product wordt niet de garantietermijn verlengd.
Bedrijf heeft gelijk dat zij wijzen op de 6 maanden termijn, nu is het aan u om te bewijzen dat het product niet voldoet. Lijkt me erg moeilijk aangezien u niet kunt aantonen dat u het zwembad correct heeft "gebruikt'.

Kreten als non-çonform en niet overeenkomstig de koopovereenkomst klinken mooi maar zijn een wassen neus.
Neem uw verlies, deze strijd gaat u niet/nooit winnen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bestway zwembad

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

AvanBoekel schreef:Het afgelopen seizoen ben ik getrouwd. We hebben de tuin daarbij actief betrokken en hebben daarom het hele seizoen het zwembad niet kunnen gebruiken
? :roll:

Gesloten