LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renovatie vergoeding

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Renovatie vergoeding

Ongelezen bericht door trail46 »

Uw Jurist schreef:Ik denk dat de vraagsteller destijds geen bezwaar heeft gemaakt en daarom niet zo heel veel meer kan. Er is destijds waarschijnlijk een renovatievoorstel gedaan, informatie/inspraakavond georganiseerd etc. Als 70% instemt, gaat het door. Maar ze geeft te weinig informatie om e.e.a. goed te kunnen beoordelen hier.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Die 70% klopt als een bus. Hier zijn in 2011 400+ (huur) woningen gerenoveerd, nieuwe deuren, ramen en kozijnen, nieuwe keuken en ook het toilet werd vernieuwd. Tel daar de hallen ,bellentableaus bij op en de chaos was compleet.Toen 70% akkoord ging via inspraakavonden met een (warme, dus bewoonde) renovatie welke door de woningbouw groot onderhoud werd genoemd kwam de vergoeding ter sprake, men kwam met een bedrag van rond de €600.- op de proppen en de belofte dat er toilet en douchewoningen kwamen en voor de bejaarde ( 65+ ) en de bewoners met kleine kids een wisselwoning beschikbaar waren. Dat bleek 35 wisselwoningen op ruim 400 woningen te zijn, erg krap dus.Totale renovatietijd was 21 dagen en de dagen waarin men echt in de woning aan het werk was kwam op 11 dagen. En nu in mijn geval het antwoord op de vraag van TS, diverse bewoners die echt niet wilde werden meewerken werden zoveel mogelijk geholpen maar uiteindelijk is in een aantal gevallen via de rechter medewerking afgedwongen en ongeveer 8 bewoners die naar de rechter zijn gegaan voor de volledige verhuisvergoeding kregen daar allemaal ongelijk,de rechters vonden het wel bezwaarlijk maar gingen toch uit van groot onderhoud, helaas een waar verhaal, geen verhuisvergoeding!.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Renovatie vergoeding

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Het volgende onderscheid is ook belangrijk:
Bij renovatie, dus woningverbetering, gaat het om het gedeeltelijk vernieuwen van de woning door veranderingen aan te brengen met meer luxe/comfort (bijv. ook een bad, niet alleen een douche. Of twee wastafels in plaats van 1. Of een inbouwvaatwasser terwijl er voorheen geen vaatwasser inbegrepen was).
Bij groot onderhoud gaat het om het herstel of het vervangen van delen van de woning waarbij het wooncomfort gelijk blijft. Dus bijvoorbeeld wel een nieuwe badkamer, maar met niet meer onderdelen als eerst.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Renovatie vergoeding

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb zelf van 7 Sept. 2009 tot 10 Jan. 2011 in een volledige renovatie gezeten. Ja, u leest het goed, zo lang. Allemaal aannemers die failliet gingen. Alleen zieken/gehandicapten kregen een ruilwoning. De overige mensen kregen een tweepits gasstel, een chemisch toilet en er werd 1 flat ter beschikking gesteld voor de bewoners om te douchen, wasmachine e.d. Na deze vreselijk langdurige renovatie kregen we rond de €500,00 als troostprijs. Maar goed, als het allemaal achter de rug is, ik was het in ieder geval snel vergeten: heb er een prachtige flat voor teruggekregen. Dus 1 maand huur voor 10 dagen: ik zou er meer dan blij mee zijn geweest.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Renovatie vergoeding

Ongelezen bericht door trail46 »

tenormin schreef: Na deze vreselijk langdurige renovatie kregen we rond de €500,00 als troostprijs. Maar goed, als het allemaal achter de rug is, ik was het in ieder geval snel vergeten: heb er een prachtige flat voor teruggekregen. Dus 1 maand huur voor 10 dagen: ik zou er meer dan blij mee zijn geweest.
Ook ik was niet echt blij met de verbouwing,maar nadat de troep was opgeruimd had ik een prachtig flatje en dat alles zonder (verplichte)huurverhoging. Ik heb de optie gekregen om voor een kleine huurverhoging (€6.- per maand) allerlei extra's te nemen, keramiek-kranen- verhoogt toilet- videointercom en nog wat zaken. Ben een tevreden mens en woon goedkoop en goed. Rochdale liet zich van een prima kant zien. En de nare zaken als herrie en stofoverlast waren snel vergeten.Degene die tot en met de rechter gingen voor de complete verhuisvergoeding kregen allemaal ongelijk bij de rechter, helaas voor hun want ik gun ieder het zijne hoor maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Gesloten