LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunstofkozijnen met problemen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ALELEI
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2016 14:14

Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door ALELEI »

Ik ben op zoek naar huiseigenaren die problemen hebben met Kunstofkozijnen bewerkt met een folie laag.
Mijn probleem is dat deze laag loslaat en een gele kit laag achterlaat.
IK heb mijn kozijnen laten plaatsen in de jaren 1999.

stofzuigertje

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De folie is geplakt en een vakman kan het vaak wel herstellen....

U heeft geen merk genoemd want de profielen worden gespoten in machine en daarna van folie voorzien met hete wals.
Garantie is moeilijk, meer dan 10 jaren maar herstel is soms wel mogelijk.

Zelf koos ik voor puur plastic dus geen duur en luxe motiefje om deze reden... meestal goed maar soms...

ALELEI
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2016 14:14

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door ALELEI »

Stofzuigertje
Bedankt voor je reactie.
Maar het gaat eigenlijk om, om te weten wie er problemen mee heeft.
Het oplossen is een andere zaak.

PlaCo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2016 15:16

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door PlaCo »

Sinds 1999 hebben wij kunststof kozijnen van fabrikant FEBO (Duitsland) op de eerste en tweede verdieping van ons huis.
In het jaar 1999 geplaatst en geleverd door het bedrijf Stijl 2000 te Leiden.
Tot onze schrik laat nu de kleurenfolie los van de kunstof kozijnen, met name op de verbindende delen.
De crème kleurige folie met houtmotief rult op, de groene folie van de openslaande deuren is nog intact.
Ik weet dat kleuren kunnen vervagen, maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat de filmlaag loslaat.
Destijd hebben wij voor deze kunstof kozijnen gekozen vanwege de kleurmogelijkheden en het houtnerf motief.
Het lijkt ons een fabricage fout aangezien onze openslaande deuren met groene kleur dit probleem niet heeft.
Ik heb ook al via mail contact gezocht met fabrikant FEBO fensters uit Duitsland maar tot op heden ontvang ik van hun geen reactie.
Ik weet dat garantie termijn is verlopen, maar ik denk niet dat wij de enige zijn met deze klachten , aangezien Stijl 2000 meerdere kozijnen heeft geplaatst met deze folielagen. Deze firma is helaas in 2012 failliet verklaard.....

Whuanda
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:09

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door Whuanda »

In principe is er met het gebruik van folies op de kunststof kozijnen niks mis.

Echter is er rond 1998 (met uitloop qua leveringenen tot 2002) een verkeerde UV bestendigheidslaag toegepast door de folieproducent op een beperkt aantal folies (ongeacht kleur). Waardoor de folie door de zon op deze kozijnen kapot beginnen te gaan.

Dit probleem is bekend. Kunststof kozijnbedrijven of profielleveranciers zitten wel met deze klachten maar kunnen dit niet verhalen.
Het probleem is ook dat dit al ruim buiten de garantieperiode zit.

Met het kozijn is niks aan de hand. Het is ook goed te verhelpen door een reparatiebedrijf in te schakelen, deze kunnen dit weer compleet als nieuw repareren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door berndv »

Whuanda schreef:Dit probleem is bekend. Kunststof kozijnbedrijven of profielleveranciers zitten wel met deze klachten maar kunnen dit niet verhalen.
Het probleem is ook dat dit al ruim buiten de garantieperiode zit.
is de garantieperiode een probleem als de leverancier op de hoogte is van het feit dat er verkeerde materialen gebruikt zijn? Zoek voor de lol eens op conformiteit en er gaat een wereld voor je open. Of je na 10 jaar alle kosten kunt verhalen is een tweede, maar feit is dat het een probleem is dat bij levering al aanwezig was.

Moosie_76
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2013 16:12

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door Moosie_76 »

Hallo,

Ik sta op het punt om kunststofkozijnen te bestellen en denk aan de optie houtnerf. Dus met de plakfolie. Na een beetje rond gekeken te hebben op internet, vroeg ik mij af of de problemen met de folie vandaag de dag nog bestaan of is de kwaliteit inmiddels verbeterd? Graag jullie reactie.

Gr, Monique

stofzuigertje

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat er zoveel merken zijn.
Naast de kozijn merken ook de profiel merken en die zijn niet altijd even duidelijk bekend.

Ooit was Mercedes, ja een auto, rond 2000 overgegaan op milieu vriendelijke verf.
Nu staan er diverse van dat bouwjaar doorgeroest op de sloop en zelfde model iets ouder van 1998 of eerder is nog perfect!
Zo zal het ook wel met dit probleem zijn gegaan, iedereen wilde milieu vriendelijke producten en die achter liepen zitten goed.

Van Febo nooit gehoord, Snackbar? maar Veka wel, dat is een grote.
Maar omdat elke fabriek op elk moment naar andere folie kan gaan, ook het lijmen is nu vaak smelten, met hete wals op vast smelten dus totaal
geen lijm meer tussen.
Dat zie je op de gezaagde stukken die vaak in showroom staan.
Wel is nieuwe folie plakken mogelijk maar meestal kleurverschil en erg hoog uurloon.

Ook weet ik dat een massief gekleurde schuurdeur langer mee gaat een dunne folie wegens de passerende fietsen!
Wit en Crème zijn altijd goed, en de donker groene blijven langer goed dan witte, waarom weet ik niet....
Alleen de draaiende delen zelden losse stukken gezien, maar door te kiezen voor hout structuur loop je dit risico in theorie nog steeds.
Daarom zie ik zo vaak Wit en Crème en zelden die meerprijs kozijnen.
Wel had ik ooit een offerte met verschillende garantie termijnen voor de massieve en houtnerf dus daarom niet voor deze meerprijs gekozen!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door madfred »

@Stofzuigertje
Vind je het heel erg als ik zeg dat je betoog een beetje vaag is?
Het gaat hier over kunststof kozijnen/profielen en jij maakt ineens een uitstapje naar snackbars? Er zal vast wel een goede reden voor zijn maar ik zie de relevantie niet. En zo zijn er weel meer zaken in je verhaal die ik zelfs na meermalen lezen niet helemaal kan plaatsen.

stofzuigertje

Re: Kunstofkozijnen met problemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Iemand had het over FEBO profiel maar ik vermoed dat hij VEKA bedoelde, daarom snackbar verhaal....

Dus lees alles voor je reageerde....

Gesloten