LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Velux verduisterende dakraam gordijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Inkie68
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2017 10:57

Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Inkie68 »

In augustus 2016 hebben wij deze via onze aannemer laten plaatsen. Nadat de oude 18 jaar trouwe dienst hadden bewezen.
Na het plaatsen van onze nieuwe kunststof dakramen werden deze erop gemonteerd.
Helaas zat er in 1 gordijn zowel plooien als gaten. Dit tot de 4 keer toe.
Er kwam speciaal een monteur van Velux zelf, want zij dachten dat de werknemers van de door ons gekozen aannemer dit zelf veroorzaakte.
De monteur kwam uren te laat, en ja hoor, op 2 nieuwe gordijnen die hij zelf mee had genomen zaten wederom gaten en plooien.
Op mijn zoons kamer , waar nog niets was geplaatst werd ook niets opgehangen. De monteur nam alles weer mee.

Onze aannemer heeft zijn leverancier laten komen kijken. Want de gordijnen laten overal licht door.
Van boven, aan de zijkanten, de onderkant springt op en daardoor ontstaat een kier van 2 cm...enz enz.
4 lichtgaten in de hoeken...

Ook deze gaven geen reactie meer. Velux hielp hen niet. Onze aannemer lieten ze ook in de kou staan.
Vervolgens heb ik hen een brief gezonden...nooit enige reactie op gehad..

De aannemer kreeg als antwoord dat hij de gordijnen niet hoefde te betalen, en ook niet hoefde doorrekenen aan ons. Opgelost volgens hen.

Makkelijk zeg, maar wij zitten met een product dat niet werkt, en een raam waar niets hangt!!!

Vervolgens na veel gedoe met onze aannemer, wordt er weer een afspraak met Velux gemaakt.
De afspraak staat 2 weken en op de avond voor de afgesproken dag krijgen we te horen dat de producten nog niet binnen zijn en de monteur niet komt!!

Ik heb zelf met Velux getelefoneerd..Aardige jongeman hoor daar niet van , maar wat een waardeloze service van Velux!!

We zijn in deze 8 maanden niets opgeschoten..Deze klachten herkennen ze niet dus laten ze ons gewoon in de kou staan.

Wie herkent dit en wellicht kunnen wij de krachten bundelen.....

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik herken het helemaal niet. Mijn gordijnen sluiten perfect af, lopen prima in de geleiding en verduisteren goed. Is je kozijn wel recht?

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Nou breekt mijn klomp.
De verduisterende gordijnen zijn niet goed, na verschillende keren geprobeerd te hebben om een oplossing te vinden, lukte dat niet. Ook nog klachten over de monteur die te laat kwam,
De gordijnen mag je houden,. Geen kosten worden berekend en je kunt ergens anders nieuwe kopen die wel aan de eisen voldoen. Desondanks wil je opnieuw deze gordijnen.
En wat dan als deze precies dezelfde klachten geven dan de vorige?
Nu weet je wat je kunt verwachten. Kennelijk wil je nu wel betalen voor gordijnen die niet goed zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

1 - Wanneer uw nieuwe Velux-dakkozijnen merkvreemdeverduisteringsgordijnen kunnen opnemen, wat let u dan een ander merk te bestellen?
2 - Ik denk dat bij een Velux-dakkozijn, waarop alleen een Velux-verduisteringsgordijn gemonteerd kan worden uw reactie hand en voet heeft.

In dat tweede geval is de combinatie die besteld werd, wettelijk gezien, een ondeugdelijk product en kunt u de koop ontbinden, maar ... wie komt er dan voor de bereids betaalde montagekosten en de verwijdering van deze dakkozijnen op?

Ik zou deze gevolgrijke klacht (2) bij Consuwijzer.nl deponeren en om gratis bijstand vragen, want dit is dàn geen simpele (juridische) klus meer.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Volgens mij heeft velux geen kunstof kozijnen . Rolgordijnen prima product, nog nooit een klacht op gehad in de laatste 40 jaar . :)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:Volgens mij heeft velux geen kunstof kozijnen .
Ook Velux gaat met zn tijd mee ;)
http://www.velux.nl/producten/velux-dak ... #Materials

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hahaha , fout MM .

Houten kozijnen ,dus de ouderwetse ,met plastic overtrokken .
Volgens mijn definitie is kunststof kozijn , volledig kunststof. Als ik het mis heb hoor ik het graag van je :)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt gelijk, zie ik. De kern blijft van hout.

Inkie68
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2017 10:57

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Inkie68 »

Bedankt voor de reacties.

Zwaluw29 : Ik koop Velux vanwege de kwaliteit en service. Wanneer op een Veluxraam geen Veluxgordijn past wie geeft mij dan garantie of welk merk dan ook wel doet waar hij voor dienen moet..
Ik wil niets gratis....ik wil een goed werkend product.

Hanchen klein : Dank u voor uw antwoord. Inmiddels de zaak aangemeld. We zijn met de voorbereiding hierop bezig.

Gosewijn: Klopt, we zijn dus ook opgelicht door de aannemer, een gerenomeerd bedrijf in Zwijndrecht ( beginnend met een A). Wij hebben nadrukkelijk om kunststof dakramen gevraagd, en zijn er enkele dagen geleden achter gekomen dat wij deze niet geleverd hebben gekregen.
Zijn antwoord was : Deze maat heeft Velux niet dus deze geplaatst .. zonder enig overleg met ons.
ipv onderhoudsarme dakramen hebben wij er nu die om de 3/4 jaar toch geschilderd moeten worden.

Moneyman: Onze oude ook hoor..waren super..deze passen helaas niet op de nieuwe ramen meer. Deze hebben meer glasoppervlak. Maar die waren echt verduisterend. Je zag geen hand voor ogen..Deze zijn ook naar de buurtjes gegaan en werken nog uitstekend. Vandaar de keuze Velux wederom.

We zijn er inmiddels achter gekomen dat onze aannemer de boel belazert heeft. Wij zijn ook onjuist voorgelicht door deze.
Wij waren in de veronderstelling dat we kunststof onderhouds arme dakramen kregen.
Die we nu hebben moeten toch afgelakt worden.

Er zijn 3 monteurs geweest, scheve ramen zullen zij dan toch wel ontdekt hebben? Maar ik ga het wel vragen bij hen..

Enfin, de zaak loopt nog..
Wij hebben ons huis in fases aangepakt en aangezien fase 1 zeer goed en naar tevredenheid was hebben we dezelfde zaak voor deze klus aangenomen.
Maar helaas met deze afloop....althans voor zover.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heeft u Velux dakramen ,origineel ?
Als u het dakraam openkanteld ziet u een glimmend plaatje van ca. 2 x 10 cm daar staat een code op. bv ggl 307.Dan past het rolgordijn 100 %
De codes zijn de aangepast bij Velux , u kunt de nieuwe codes vinden op de site vna Velux
de rolgordijnen zijn in een doos verpakt ,daar staat duidelijk de code op en type.
Er zijn diverse leveranciers die een rolgordijn voor velux dakramen leveren ,en passen . Kijk eens op het rolgordijn of er een naam op staat , veelal in de binnenkant van de bak ,of een heel klijn stikkertje aan de voorkant .
Een klacht bij Velux wordt normaal goed afgewerkt , als u al nieuwe heeft gekregen via vertegenwoordiger ,klopt er iets niet . Dan druk ik het netjes uit .Kunt u een foto plaatsen , van half open ,e n een helemaalgesloten.
Ik heb er 3 stuks in een Doka gehangen 100 % lichtdicht.

Inkie68
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2017 10:57

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Inkie68 »

Ik wil nog even terug komen op het te laat komen van de monteur.
Dat heb ik een beetje vreemd verwoord denk ik.

Met wat te laat komen heb ik geen enkel probleem. Zo zit ik niet in elkaar. Maar maar 5 uur te laat wordt mij te gortig.
Het bleek dat de monteur een andere tijd had doorgekregen dan ik...

Inkie68
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2017 10:57

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door Inkie68 »

Beste Gosewijn,

Alles is origineel.
Dit is door de monteurs van Velux nagekeken.
De eerste keer dat ze kwamen was omdat het raam zelf aanliep.
De monteurs van Velux hebben ook zelf de gordijnen geplaatst. Dus dit is niet door degene gedaan die de verbouwing bij ons gedaan heeft.

Vanmorgen weer met ze gebeld. Zij staan ook voor raadsel denk ik. Maar dat kunnen ze zeggen tegen ons.
Nu wordt er gezegd: Kunt u uw bed niet verschuiven! Nee dus, ten eerste waterbed ten tweede lijkt me dit geen oplossing.
Of : Ja we zeggen dat alleen de stof verduisterend is...Maar dat is natuurlijk onzin. De onderkant klemt niet af zeg maar.
Die veert 1 cm terug daardoor ontstaat een lichtkier.

Van de bovenkant bevestigen zij dat "vroeger "de kap langer was. Die viel over de complete stof heen.
U begrijpt wanneer je hem oprolt is de rol stof dikker.
Wanneer hij naar beneden gaat wordt dat dunner en valt er door de kortere kap licht naar binnen.
Van de winter weliswaar niet zo erg, maar nu met zon erop is dat zeer vervelend.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus Velux heeft de klacht nu afgewezen moet ik nu begrijpen. Wat is daar reden van ,neem aan dat ze dat duidelijk vermeld hebben.
Heeft u de klacht ook bij Velux in gediend ivb met garantie ?

De onderkant kant zou kunnen zijn dat het koordje gedraaid zit , is makkelijk te kontroleren.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Velux verduisterende dakraam gordijnen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik heb uw verhaal een paar keer nagelezen , ik kom tot mijn konklusie dat uw verhaal niet klopt .

Gesloten