LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname inboedel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Vlinder666
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2017 18:23

Overname inboedel

Ongelezen bericht door Vlinder666 »

Yes, per 1 juni is het dan zover, de sleuteloverdracht en ben ik na 5 jaar van het huis af, waar ik zelf slechts 2 weken gewoond heb. Maar nu zit mijn huurder er tot en met 31 mei in en wil ik van mijn inboedel af (die ik dus in 1 dag kwijt moet raken) Het zijn meubels in een redelijke staat en sommige nog geen 5 jaar oud.

De koper wil alleen de vloer overnemen. Nu wil ik geld vragen voor de vloer (nieuwwaarde €1000,-). Maar het liefst heb ik dat ze alles overneemt, voor mijn part voor niets. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ik dit het beste kan brengen?

Alle tips zijn welkom!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door crazyme »

Een gesprek helpt.

En anders een busje huren en opslagruimte bij shurgard of zo. En dan naar marktplaats.

Grofvuil is ook een optie.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de koper het niet wil, dan wil die het niet. Dat kun je niet afdwingen. Zo moeilijk is dat toch niet? Waarom zal de koper zaken van jou voor niks over willen nemen als hij het per direct naar het grof vuil moet brengen omdat het zijn smaak/voorkeur/kleur/stijl/etc. niet is?

Als de afspraak is dat de woning leeg opgeleverd moet worden, dan zul je daarvoor moeten zorgen. Tips zijn al door mijn voorgangers gegeven. Je zou ook iemand kunnen bellen die woningen ontruimt en bezemschoon oplevert, en daar een harde afspraak mee maken: in één dag alles leeg.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door Brainless »

Je had de inboedel zoor de verkoop op de lijst met blijvende goederen moeten zetten.
Dat is waar je op kan aangeven: spullen die blijven, mee worden genomen of kunnen worden overgenomen (tegen betaling).
Wij hadden kasten in de slaapkamers die heel moeilijk te verwijderen waren maar nog in zeer goede staat.
Deze gewoon op de lijst gezet dat deze bleven; dan heb je ook geen probleem dat je ze moet verwijderen.
Zo ook tuinmeubels, rolgordijnen en (zware) bloempotten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door berndv »

Brainless schreef:Je had de inboedel zoor de verkoop op de lijst met blijvende goederen moeten zetten.
Dat is waar je op kan aangeven: spullen die blijven, mee worden genomen of kunnen worden overgenomen (tegen betaling).
Wij hadden kasten in de slaapkamers die heel moeilijk te verwijderen waren maar nog in zeer goede staat.
Deze gewoon op de lijst gezet dat deze bleven; dan heb je ook geen probleem dat je ze moet verwijderen.
Zo ook tuinmeubels, rolgordijnen en (zware) bloempotten.
ik vermoed dat ts alles op "ter overname" heeft gezet in de hoop er nog wat voor te vangen. Helaas mis gegokt en nu mag ts de zooi afvoeren. Zoals al eerder vermeld kan de kringloop er wellicht wat in betekenen, ik weet dat die ook ingeschakeld worden voor ontruimingen met afspraken dat ze alles, ook de onverkoopbare zaken, meenemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En wat moet de nieuwe bewoner dan met z'n eigen meubels?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door Brainless »

GJvdZ schreef:En wat moet de nieuwe bewoner dan met z'n eigen meubels?
Weggooien, verkopen....of gebruiken.

Er worden wel meer woningen (bijna) volledig gemeubileerd verkocht na bv overlijden of bij emigratie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door kweenie »

De meest logische optie was geweest dat je de overdracht niet had gepland meteen op de dag nadat de huurder vertrekt. Dan had je een paar dagen de tijd om dingen te verkopen of verhuizen. Nu lijkt het mij dat er weinig anders op zit dan ofwel kringloop ofwel een maand opslag huren en de spullen verkopen.

Of nog even contact opnemen met de kopers. Maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan en zij er geen belangstelling voor hebben?

Vlinder666
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2017 18:23

Re: Overname inboedel

Ongelezen bericht door Vlinder666 »

Inmiddels ruim een week verder. Ik heb zeker wat met jullie tips gedaan, bedankt daarvoor!

Ik heb haar voorgesteld, of 150 euro voor de vloer of alles overnemen voor niets. Als ze voor de vloer had gekozen had ik de kringloop laten komen. Maar ze is super blij en akkoord!!

Dus eind goed al goed!

Gesloten