LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Beste mensen wat te doen bij het niet uitkeren van schade en niemand daar voor de verantwoordelijkheid op neemt.
Zit ik met rest schade plus dat ik mijn eigen bijdrage kwijt ben

Lees bijlages,

Hier de beschrijving van ORHA
Beste heer T

U heeft bij ons een schade gemeld. Om u zo goed mogelijk te helpen hebben wij een vraag:

Beste heer U

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben u in het bericht van 9 augustus expliciet gevraagd naar de nota van het herstellen van de beschadigde leiding. Deze hebben wij echter nooit van u mogen ontvangen. Wij vragen u deze alsnog te sturen. U heeft aangegeven dat er waterschade is ontstaan omdat het bouwbedrijf onjuist een radiator heeft geplaatst. Uw VVE geeft aan dat er daarentegen een koppeling onjuist is gebouwd en daardoor waterschade is ontstaan. Zij zeggen dat dit niks te maken heeft met het plaatsen van de radiator. Oorzaak is dus onduidelijk voor ons. Bij geen duidelijke oorzaak kunnen wij niets doen.

Wilt u binnen 2 weken reageren met de nota van het herstellen van de leiding. Pas wanneer wij deze nota, of meer informatie over waar de nota is, hebben ontvangen sturen wij u weer meer informatie over uw dossier.
Met vriendelijke groet,

OHRA Verzekeringen
15-08-2018



Met vriendelijke groet,

OHRA Verzekeringen
OHRA is onderdeel van NN Group NV (KvK


Beste ORHA

Wil duidelijk aangeven dat het heel duidelijk is waar door de schade ontstaan is. Dit heeft ook de expert aangegeve. De lekkage is ontstaan door het herplaatsen van de radiatoren, en is de geen verantwoordelijk hier voor de Vve. De Vve heeft opdracht gegeven voor het vervangen van de radiatoren. En breman installatiebedrijf die onder contract staat van de Vve, heeft dit uitgevoerd.

En niet ik.

Nogmaals de radiatoren en daarbij de leidingwerk is niet mijn eigendom.
Maar van de Vve. Als blijkt dat door achterstallig onderhoud of door herplaatsen van radiatoren. Schade ontstaan is de Vve verantwoordelijk hier voor. Deze nemen ze niet.

Ik verzoek u om dit serieus op te nemen
En alle kosten te verhalen bij de geen die hier verantwoordelijk voor is,

De schade die er nu nog zijn is keuken, (zijwanden en plinten). Bouwdroger (huur). Verbruik Energie daar van.
En douchedeur ( door het legen van de radiatoren).

Alle kosten die ik gemaakt heb en daar bij de kosten voor het herstel hebben jullie al van mijn ontvangen.

Vriendelijke groet


Hier een brief van mijn verzekeraar. 20-8-2018
Hier uit blijkt dat geen enkele partij de verantwoordelijkheid opneemt

Dit betekend ook dat ik mijn eigen bijdragen kwijt ben. En er dus nog rest schade.
En nog even dan zijn we 6 maanden verder.

Blijkt erg moeilijk te zijn.

Graag reactie

Groet

..............

Beste heer U,

Bedankt voor uw berichten. We hebben de Vve een bericht gestuurd wat betreft uw opstalschade. Hieronder wordt u een kopie van het bericht.

Kopie bericht naar Vve:
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben van onze verzekerde, de heer U, verschillende berichten ontvangen met betrekking tot de geleden schade in zijn woning. In dit bericht leest u wat we met de melding hebben gedaan.

Wat hebben we met de melding gedaan?
We hebben de schade vanuit de inboedelverzekering met de heer Uriot afgehandeld en hem hiervoor schadeloos gesteld wat betreft zijn inboedelschade. De schade die onze verzekerde nu nog heeft betreft dus opstalschade welke voor uw rekening is. Wij hebben al aantal malen contact gehad met Interpolis over eventuele verhaalsmogelijkheden, echter zonder succes. Wij kunnen verder niets betekenen wat betreft de opstalschade bij onze verzekerde. De schade die hieraan is ontstaan behoort tot de Vve. Wij verzoeken jullie ook daarom de schade verder op te pakken met uw opstalverzekeraar. Desnoods kan de opstalverzekeraar een expert inschakelen om e.e.a. verder uit te zoeken en eventueel de aansprakelijke partij voor de opstalschade vaststellen.

Voor ons is het dossier nu ook gesloten.


Met vriendelijke groet,

OHRA Verzekeringen
Laatst gewijzigd door Tim1970 op 20 aug 2018 18:02, 5 keer totaal gewijzigd.

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Ik heb in 2016 jullie. Een appartement gekocht. Deze was eigendom van een woonmaatschappij. En deze woonmaatschappij is hooft van de Vve. Ik ben vanaf oktober bezig met de warmte probleem, krijg het niet warm in de winter. Even in het kort is er al 12 keer monteurs geweest. Terwijl ik aangeef dat de capaciteit niet goed is. Of dat er een blokkade in het buiswerk zit waardoor het niet goed door loopt. Naar veel mails en veel gezeur. Worden er twee verwarmingen vervangen woonkamer. 2018, 5 maart,
Het gaat om blokverwarming met een metertje verbruik. Een algemene centrale complex. En is dus geen eigendom van mijn.
Maar van de Vve. Dit heb ik ook geprobeerd in de vergadering Vve te bespreken. Maar ik werd als laatste gevraagd om deze gang van zaken te bespreken hier bij werd ik door de beheerder technische persoon van de woonmaatschappij die hier voor aansprakelijk is, werd ik uitgescholden. Ik heb hem aangesproken op zijn functioneren maar kreeg de volle laag
De verantwoordelijke neemt hier in geen enkele verantwoordelijkheid in

Het is duidelijk. Dat bij het herplaatsen van de nieuwe radiatoren met meer capaciteit. De leidingwerk wat gesoldeerd is, losgetrokken

Hier bij neemt de verzekeraar dit ook niet op voor mijn als particulier. En dankt het af, van we hebben de vloer vergoed. Min 150 euro eigen risico en verhalen het niet bij de tegen partij
En laten je vervolgen zitten met rest schade.
En wijzen naar elkaar dat de een niets heeft gestuurd of ontvangen. Of legt het probleem bij mijn neer. Dat ik een brief moet krijgen van de Vve dat ze de schade niet opnemen, terwijl ik dit al per mail bevestig heb. Of een rekening om leiding werk. Waar ik niets mee te maken heb

Help help alstublieft

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door kweenie »

Even los van je probleem, je zinnen zijn onbegrijpelijk. Daarmee is niet duidelijk wat nu eigenlijk je probleem is. Zowel voor lezers van het forum als voor Ohra. Wellicht kun je beter je teksten eerst door iemand anders laten lezen of herschrijven voordat je ze naar Ohra (of het forum) stuurt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tim1970 schreef:Beste radar medewerkers.
Je zit hier op het forum, hier zijn geen radar medewerkers.
Tim1970 schreef: Als u leest hier onder waar ik mee te maken hebt.
Tim1970 schreef: Wij hebben u in het bericht van 9 augustus expliciet gevraagd naar de nota van het herstellen van de beschadigde leiding. Deze hebben wij echter nooit van u mogen ontvangen.
DIt is het enige bericht met een datum, concreet moet u gewoon de nota van het herstellen van de leiding toesturen, deze hebben ze nooit ontvangen en daarom kunnen ze uw claim niet behandelen. Al het overige is niet relevant.

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Alle nota's heeft ORHA al

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Tim1970 schreef:Alle nota's heeft ORHA al
Blijkbaar niet, of zitten deze in elk geval niet op de juiste plek in het dossier. U wilt iets, Ohra vraagt u om dan simpelweg die nota (nogmaals?) te sturen.

Verder is het om u te kunnen adviseren nogal van belang om te weten op welke "stoel" Ohra in dit verhaal zit. Is het uw inboedelverzekering, de opstalverzekering van de VvE of de aansprakelijkheidsverzekering van de VvE of de aansprakelijkheidsverzekering van de installateur?

Gezien er over uw eigen risico wordt gesproken, lijkt het er op dat Ohra in dit verhaal uw inboedelverzekering is. In dat geval heeft Ohra correct gehandeld door aan u de schade van de vloer (minus eigen risico) te vergoeden. Het is verder in het geheel niet aan u om te bepalen of Ohra die schade gaat proberen te verhalen op de veroorzaker of dat ze het er bij laten. Dat is een bedrijfseconomische afweging die Ohra prima zelf kan maken.

Wat de resterende schade is uit uw verhaal is mij niet duidelijk. Bedoelt u daarmee het eigen risico? Voor die schade zult u zelf de veroorzaker aansprakelijk moeten stellen.

Verder snap ik niet de relatie tussen uw inboedelverzekering (Ohra) en de rekening die de installateur aan de VvE gestuurd heeft. Of zit Ohra hier toch op een andere stoel dan die van uw inboedelverzekering?

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Alle rekeningen heeft ORHA en zelf ook de expert die door ORHA gestuurd is om te kijken naar de schade.

ORHA zou de schade verhalen bij Interpolis
Daar bij is er ook aangegeven dat ik me eigen risico terug zou krijgen. Dit is nooit gebeurd
Ik heb de Vve aansprakelijk gesteld. Maar die verwijzen me naar mijn verzekeraar. En die weer naar de Vve
Enz

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Als de centrale verwarming idd behoord aan de VVE (waar je zelf natuurlijk ook onderdeel van bent) MAG je er zelf niets aan doen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u dan die nota van het leidingwerk betaald?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door yan »

Ten eerste: uw berichten zijn erg lastig te lezen door het gebrek aan goede zinsbouw, dat helpt niet bij een snelle verwerking door OHRA.

Ten Tweede, waarom schrijft u uw verzekering aan, de schade is veroorzaakt door de VVE en u moet hen dus gewoon aansprakelijk stellen (die kan het dan weer opnemen met haar eigen verzekering of met de installateur van de verwarming)

Simpelweg een bericht naar de VVE met vermelding van de veroorzaakte schade het (openstaande) rest bedrag & eigenrisico dat u nog niet heeft ontvangen, en dat u dit verrekend met uw maandelijkse VVE bijdrage.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door krezie herrie »

yan schreef:
Ten Tweede, waarom schrijft u uw verzekering aan, de schade is veroorzaakt door de VVE en u moet hen dus gewoon aansprakelijk stellen (die kan het dan weer opnemen met haar eigen verzekering of met de installateur van de verwarming)
VVE is hij ook zelf.....

Volgens mij moet hij de verantwoordelijke aanspreken, (de cv-monteur?)
Kan niet helemaal begrijpen wat er nu exact is gebeurt. TS MAG geen opdracht geven voor reparatie. Moet de voorzitter volgens mij doen.

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Als eerste, de Vve heeft na veel mail van me twee radiatoren laten vervangen. Dit omdat de capaciteit niet correct was.
Ten tweede, de leidingwerk is niet van mijn,
Derde ik heb de Vve aansprakelijk gesteld maar tot heden hebben die niets gedaan
En zit ik met rest schade

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Zie hier mail van mijn verzekeraar

Bedankt voor uw berichten. We hebben de Vve een bericht gestuurd wat betreft uw opstalschade. Hieronder wordt u een kopie van het bericht.

Kopie bericht naar Vve:
Beste heer/mevrouw,

Wij hebben van onze verzekerde, de heer Uriot, verschillende berichten ontvangen met betrekking tot de geleden schade in zijn woning. In dit bericht leest u wat we met de melding hebben gedaan.

Wat hebben we met de melding gedaan?
We hebben de schade vanuit de inboedelverzekering met de heer Uriot afgehandeld en hem hiervoor schadeloos gesteld wat betreft zijn inboedelschade. De schade die onze verzekerde nu nog heeft betreft dus opstalschade welke voor uw rekening is. Wij hebben al aantal malen contact gehad met Interpolis over eventuele verhaalsmogelijkheden, echter zonder succes. Wij kunnen verder niets betekenen wat betreft de opstalschade bij onze verzekerde. De schade die hieraan is ontstaan behoort tot de Vve. Wij verzoeken jullie ook daarom de schade verder op te pakken met uw opstalverzekeraar. Desnoods kan de opstalverzekeraar een expert inschakelen om e.e.a. verder uit te zoeken en eventueel de aansprakelijke partij voor de opstalschade vaststellen.

Voor ons is het dossier nu ook gesloten.


Met vriendelijke groet,

OHRA Verzekeringen

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Hier twee lange mails van de Vve. Waarin toch duidelijk is dat er schade is ontstaan na vervanging.

Het VvE bestuur heeft ingestemd met het plaatsen van 2 radiatoren met een grotere capaciteit om een langlopend probleem op te lossen. We gaan er vanuit dat de radiator capaciteit nu voldoende is om het behaaglijk warm te krijgen.

Het is inderdaad uiterst vervelend dat een bestaande leiding in de vloer lek is geraakt, veroorzaakt door een slechte installatie/montage vanaf de bouw. NB. deze lekkage had ook op een ander tijdstip kunnen optreden, onafhankelijk van de montage van de nieuwe radiatoren.

De VvE bestuursleden hebben je opgave van de schade ontstaan door de lekkage inmiddels ook gekregen, maar ze moeten eerst duidelijkheid krijgen over alle gebeurtenissen en feiten etc. voordat er een standpunt kan worden ingenomen.

Er moet o.a. nog opheldering komen over wat de realistische “directe” c.q. “indirecte” schade is en welk deel door welke verzekering wordt gedekt en welk deel niet etc.

E.e.a. wordt besproken in de eerst komende Vve bestuursvergadering op 30 april, eerder was helaas niet mogelijk.

Als het VvE bestuur alle informatie heeft beoordeeld dan wil het VvE bestuur zo snel mogelijk daarna met jou in gesprek om van jou een toelichting te krijgen om daarna een definitief besluit te nemen, want het VvE bestuur wil e.e.a. serieus behandelen en dat kan zeker niet via de mail afgehandeld worden.

Ik hoop dat je via deze mail voldoende geïnformeerd bent over de laatste noodzakelijke stappen om e.e.a. op te lossen.

Met vriendelijke groet,



18-08-2018 11:08

Beste

Na je “eerste formele” mailtje over je warmteprobleem op 30 dec.2017 aan het VvE bestuur, hebben we als VvE Bestuur de volgende acties ondernomen, met inmiddels een dossier van ca. 60 mailtjes.

Vanaf 21 december 2017, is door Peter Hinloopen (VvE technisch beheer) en Breman, technisch onderzoek uitgevoerd naar de oorzaak van de je warmteklacht, met terugkoppeling naar het VvE Bestuur.

Omdat de werkelijke oorzaak van je warmteklacht, na allerlei metingen en maatregelen onvoldoende was te achterhalen, heeft het VvE bestuur op 2 februari 2018 besloten om de impasse te doorbreken en 2 radiatoren met een 70% grotere capaciteit te laten monteren.

Vier weken later, op 5 maart 2018 heeft Breman de nieuwe radiatoren geplaatst. We gaan ervanuit dat het warmteprobleem daarmee is opgelost. Helaas is na de montage van de radiatoren een lekkage ontstaan in een CV leiding, veroorzaakt door een slechte soldeerkoppeling in de afwerkvloer, aangelegd tijdens de bouw van de Fidelishof. NB. deze lekkage had op ieder ander moment kunnen ontstaan.

Breman heeft de lekkage zo snel mogelijk verholpen en de leiding gerepareerd.

Op 1 april 2018 stuur je aan het VvE bestuur een deel van de schade (1458 €) en een ander deel van de schade heb je rechtstreeks bij je eigen verzekeraar Ohra ingediend. Het VvE bestuur mailt je op 12 april dat we deze kwestie in het VvE bestuur moeten bespreken om inzicht te krijgen in het geheel en dat de eerste mogelijkheid om e.e.a. te bespreken is tijdens de VvE bestuursvergadering op 30 april 2018.

Op 9 mei 2018 mailt de secretaris van het VvE bestuur, Frank Stekelenburg, je de conclusie van de discussie in het VvE bestuur dat de totale schade tussen de experts van jouw verzekeraar Ohra en de verzekeraar van de VvE (Interpolis) dient te worden beoordeeld, dit is een normale gang van zaken bij een schade. E.e.a. is ook nog eens mondeling toegelicht in je gesprek met VvE voorzitter, Peter de Wit, op maandag 14 mei jl.

We gaan er van uit dat je de aanvullende schade opgave van 1458€ inmiddels bij Ohra hebt ingediend en dat we de bevindingen van de verzekeringsexperts van beide verzekeraars moeten afwachten.



Als VvE bestuur onderkennen we dat de communicatie over je warmteklacht, vanaf je eerste melding in oktober 2016, onvoldoende is geweest en dat je probleem niet werd opgelost.

Vanaf 30 december 2017 toen je je klacht direct bij het VvE bestuur hebt gemeld is je warmteklacht binnen ca. 2 maanden opgelost door het plaatsen van 2 nieuwe radiatoren met 70% grotere capaciteit.

Voor de financiële afhandeling van de schade zijn we echter afhankelijk van de verzekeraars Ohra en Interpolis.



We zullen als VvE bestuur in de komende ALV concrete maatregelen voorstellen om de communicatie over en de afhandeling van formele klachten over technische zaken te versnellen en te verbeteren.

Indien je jouw specifieke klacht in de ALV als agendapunt wilt bespreken, dan is het antwoord van het VvE bestuur, zoals hierboven beschreven.



Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet, namens het VvE bestuur.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door BreejKC »

Uit de laatste correspondentie van uw VvE begrijp ik dat uw inboedelschade, minus uw eigen risico van € 150,00, is vergoed door uw inboedelverzekeraar OHRA. Eerlijk gezegd vindt ik dat OHRA dit netjes voor u heeft afgehandeld.

Genoemde € 1.458,00 is de overige schade, inclusief die € 150,00 eigen risico, veroorzaakt door het defect wat is ontstaan bij het aanleggen van de nieuwe radiatoren. Dit defect lijkt mij geheel voor de verantwoordelijkheid van uw VvE, zijnde de opdrachtgever van de verrichtte werkzaamheden. Hoe uw VvE die financiele schade die ze u moeten uitkeren vervolgens verhaalt op de firma, of de verzekering van die firma die de werkzaamheden heeft verricht, is niet uw probleem.

Uw VvE trekt in haar laatste brief, voor zover ik het kan beoordelen, nu een rookgordijn op door zich achter allerlei verzekeraars te verschuilen en de uitkering van de schade aan u daarvan willen laten afhangen. Hiermee neemt het bestuur van uw VvE niet de financiele verantwoordelijkheid die ze naar u hebben. Of de VvE de vergoeding die ze u dienen te verstrekken terug krijgen van één of meerdere verzekeraars is weer niet uw probleem.

U kunt natuurlijk nog een enorme discussie starten met uw VvE, meestal leidt dit ertoe dat de Bestuursleden van uw VvE dan de hakken in het zand zetten en er alleen maar zeer vertraagd of niet aan een oplossing wordt gewerkt. Heeft u een rechtsbijstandverzekeraar, schakel deze dan in tegen uw VvE. Waarschijnlijk kan uw VvE daar niet tegenop. Heeft u geen rechtsbijstandverzekeraar, stel deze kwestie dan aan de orde in de eerstkomende ledenvergadering van de VvE. Maar, houdt de zaken wel helder en haal er niet van alles bij wat er weinig mee te maken heeft.

Voor dit bedrag een incassotraject opstarten tegen uw VvE is misschien ook nog een optie. Als particulier kunt u dit ook. Voor dit traject daadwerkelijk start moet dit wel aan bepaalde procedures voldaan hebben. Dit kunt u vooraf eens met een incassobureau in uw omgeving bespreken.

Tim1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2018 00:34

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door Tim1970 »

Bedankt voor het benoemen situatie
Ik heb even gekeken naar incasso maar weet niet welke te vertrouwen is en wat ik daar kan van verwachten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vve en verzekeraars het niet uitkeren van schade

Ongelezen bericht door BreejKC »

Google eens op: "Welk incassobureau is goed". Klik ervolgens NIET op de resultaten waar [Adv] voor staat. Wellicht kan forumlid Moneyman hierover nog iets zeggen en waarop u moet letten, omdat hij wat dit betreft meer ervan afweet als ik.

Gesloten