Priment energie telemarketing (DGB energie)

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Orenishiinl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2020 13:39

Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Orenishiinl »

Ik ben nu al 3x gebeld door een (vermoedelijk spam) nummer waarbij de callcenter agent zich voorstelt als iemand van priment energie. Die jongens zeggen dan dat ik een illegaal zakelijk abonnement heb bij Vattenfall en dat ik over moet stappen naar iets particuliers bij een andere aanbieder. Dit zijn mensen die je dan naar DGB energie willen overzetten.

Kijk uit en trap niet in de leugens van priment energie. Het lijkt er op alsof ze bedrijven bellen die net bij de kvk zijn ingeschreven.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Orenishiinl schreef:
02 mei 2020 13:43
Ik ben nu al 3x gebeld door een (vermoedelijk spam) nummer waarbij de callcenter agent zich voorstelt als iemand van priment energie. Die jongens zeggen dan dat ik een illegaal zakelijk abonnement heb bij Vattenfall en dat ik over moet stappen naar iets particuliers bij een andere aanbieder. Dit zijn mensen die je dan naar DGB energie willen overzetten.

Kijk uit en trap niet in de leugens van priment energie. Het lijkt er op alsof ze bedrijven bellen die net bij de kvk zijn ingeschreven.
Bedankt voor de waarschuwing, ik ga zelf nooit in op aanbiedingen waar ik niet zelf naar gevraagd hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die ongevraagd bellen, zowel via telefoon als aan de deur zijn zelden betrouwbaar.

Pleur op is vaak beste antwoord en ophangen.

kmschaap
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 14:26

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door kmschaap »

Ondanks dat mijn telefoonnummer in het bel-me-niet-register geregistreerd staat ben ik ook al drie keer gebeld door volgens mij DGB. Als je opneemt hoor je eerst even niets, vervolgens wordt er heel snel gezegd met wie je spreekt en namens welk bedrijf. Moest iedere keer vragen of de telefonist het nog eens wilde herhalen. De beller wil steeds de tarieven met me doornemen. Die zijn natuurlijk gestegen en elders goedkoper. Maar als ik vraag of dit een voorstel tot overstappen is wordt er omheen gepraat. Vaag verhaal.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niet vaag, gewoon colportage.

Chantal...
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2021 19:35

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Chantal... »

Klinkt allemaal heel bekend. Hoe ze aan mijn nummer komen weet ik niet. Ik kijk op de website hele simpele website. En ze bellen je drie keer en zeggen dat ze contracten hebben van mij van de energieleveranciers, van allemaal. En ik moet dan bevestigen. Maar als ik wil beeindigen beginnen ze te schreeuwen. Niet professioneel. En kijk dus uit. Ik weet niet precies wat het is. Maar lijkt me niet kosher.

birisla
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021 10:19

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door birisla »

Zojuist gebeld door een Dame werkzaam voor Priment Energie, Ze noemde in eerste instantie geen naam van het bedrijf en wanneer ik ernaar vroeg moest ik doorvragen over wat Priment was.
Ze gaf hierbij aan te bellen over mijn Energie rekening ( die overigens niet op mijn naam staat)
Ik heb aangegeven geen interesse te hebben en doorgezet te willen worden naar het automatisch bandje voor het bel me niet register.
Ze ging in discussie omdat ik niet eens wist waar ze over belde waarop ik nogmaals aangaf dat ik doorgezet wilden worden naar het recht van verzet bel me niet register.

Ze bleef in discussie gaan dat ze me niet wilde doorzetten want ik wist niet waar ze voor belde en ze vond de manier van mijn toon niet prettig ( lijkt me logisch dat je ietwat geirriteerd raakt wanneer je al 3 keer hebt aangegeven geen interesse te hebben en ook niet hoeft te horen waarvoor ze bellen )

Na haar te hebben uitratelen over hoe zij het gesprek ervaarde kwam daar eindelijk de zin dat ze me door ging zetten naar het recht van verzet, echter ZE HING GEWOON OP! niks geen doorzetten, nummer heb ik nu geblokkeerd maar PRIMENT echt voed je medewerkers op.

Geen interesse IS GEEN INTERESSE!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u geen interesse hebt waarom gaat u met haar met haar in discussie?
Dat recht van verzet lachen deze bedrijven gewoon om.
Gewoon direct ophangen.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Pas op voor bedrijven die voor DGB contracten afsluiten. Torenhoog vastrecht en contracten van 5 jaar. Opzeggen kost je 250 euro.

whimsicalwitch8
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2021 16:07

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door whimsicalwitch8 »

Ik herken me zeker in het verhaal van de anderen hier.

Pas op voor dit bedrijf! GEVAARLIJK

Zoals meerdere reviews van dit bedrijf was ik ook het target van oplichting. Er werd gebeld onder het mom van een aanbod van mijn huidige energiemaatschappij met het verhaal dat de prijzen verlaagd waren. Er werd me een nieuw aanbod gestuurd van een andere maatschappij: ENGIE . Toen ik de medewerker erop wees dat niet was wat ik wilde werd deze agressief. Hij had dit HEEL duidelijk vermeld en bleef aandringen dat ik digitaal ondertekende.

Trap er niet in! Ga niet in op een aanbod waar je zelf niet om gevraagd heb. Tijdens het gesprek kan je je beroepen op je Recht van Verzet waarbij zij verplicht zijn het gesprek te beëindigen. Voor meer informatie ze deze link van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n%20verzet.

ElsTam
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 11:12

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door ElsTam »

Ik werd ook benaderd door Priment (070-2071226), zij gaven zich uit als zijnde handelend in opdracht van 3 energiebedrijven, waaronder Energiedirect en Eneco en nog een bedrijf maar de naam ben ik vergeten. De medewerker gaf aan "u heeft destijds via ons een contract afgesloten bij uw energiebedrijf". Dat was om te beginnen al niet waar. Ik heb rechtstreeks bij mijn energiebedrijf een contract afgesloten. Vervolgens geeft hij aan dat de energietarieven zijn verlaagd en hij wil graag kijken of hij deze verlaging bij mijn energiebedrijf kan doorvoeren.
Ik stel hem vragen, want vertrouwde het dus niet en de meneer deed tegen mij alsof ik een of andere domme kip was met al mijn vragen en waarom ik zo wantrouwend was etc.. Hij beschikte overigens over al mijn gegevens!! Ik heb mijn energieleverancier gebeld en ja zij weten van niets, dat wist ik natuurlijk al....
Het is een smerig verkooppraatje om zodoende je contract onder te brengen bij een andere maatschappij.
Dus TRAP er niet in!!
Laatst gewijzigd door ElsTam op 23 mar 2021 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben ook ongevraagd door Priment gebeld. Had mijn CV op werk.nl staan met mijn telefoonnummer zichtbaar. Zouden ze mijn telefoonnummer daar van hebben? Ze wisten mijn naam ook. Maar die is toch niet zichtbaar op werk.nl? Ik wil vooral weten hoe ze aan de combinatie naam + nummer komen. Werd uitgelachen toen ik het vroeg. KvK-inschrijving heb ik niet.

bisquit
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2021 16:46

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door bisquit »

Ook hier voor de zoveelste keer gebeld door GME Solutions / Priment / etc en ben er zo klaar mee dat ik hier even een opsomming maak van relevante informatie. Dit is allemaal openbare informatie bij elkaar gebracht tot één overzicht. Alle bronnen staan steeds vermeld.

1. Priment.nl is uiteraard slechts één van de domeinen die gebruikt wordt

2. Deze staan allemaal geregistreerd onder naam van Meerbellen B.V. en worden geëxploiteerd door ene Arthur (later meer).
Overigens heeft deze organisatie liever geen ongevraagde reclame: https://www.kvk.nl/orderstraat/product- ... gq=priment

3. De domeinen die hier o.a. bij horen zijn (graag aanvullen!):
- gmesolutions.nl
- priment.nl
- discountenergie.nl
- lument.nl
- priment.partnerview.nl
- artichorizon.nl (recruitment-site)

4. De adressen die hierbij horen zijn:
Op deze site (https://www.discountenergie.nl/over-ons/) geven ze aan dat zowel partners als klanten welkom zijn om langs te komen voor een goed gesprek. Dat kan op deze adressen, al zullen ze net zo snel van adres veranderen als van website:
- J.C van Markenlaan 3, 2285VL Rijswijk
- Burgemeester Elsenlaan 325, 2282 MZ Rijswijk

5. De gegevens worden gedeeld met o.a. de volgende organisaties:
NutSelect B.V.
DMCC Nederland B.V.
Hosted Energie B.V.
Boem! Marketing B.V.
Synnion B.V.


De belangrijkste vraag blijft: hoe komt deze organisatie aan jouw gegevens? Dat betekent dat energieleveranciers privacy-gevoelige informatie moeten delen met deze organisatie. Meestal wordt door klanten geen toestemming gegeven, in ieder geval niet door mij. Dus dit is onwaarschijnlijk. Maar hoe dan wel?

Wanneer we op zoek gaan naar de eigenaar van de verschillende organisaties, komen we al snel uit bij ene Arthur. Het is weinig moeite om dan meer gegevens te achterhalen.
6. De eigenaar en vaste partner van deze organisaties zijn:
- Arthur Vlot: https://nl.linkedin.com/in/arthur-vlot-3bb3b415a
- Shehbaz Khan: https://nl.linkedin.com/in/shehbaz-khan-1a0088a0

Beide hebben ook een certificaat in Markating (?) gehaald:
https://markating.nl/trainingen/certificaten/
(nummertjes 85 en 86)

Maar ook het mail-adres van Arthur is bekend: https://www.sidn.nl/whois/?q=lument.nl en is eenvoudig [email protected]. Meestal gebruikt hij echter zijn zakelijke adres: [email protected].

Let wel: er is nog een tweede persoon met eenzelfde naam en deze zijn niet gerelateerd aan elkaar. Omdat ik privacy wel belangrijk vindt, worden verdere privé-details ook niet genoemd.

7. Daarmee komen we aan bij de hamvraag: hoe komt Arthur Vlot aan adresgegevens? Dit is een zeer wilde gok, maar uit zijn LinkedIn profiel blijkt dat hij tussen 2016 en 2018 senior sales deed voor Essent. Dat is een relatief korte periode, Mijn vermoeden is dat hij gewoon adreslijsten mee heeft genomen. Een behoorlijke uitspraak die ik niet kan bewijzen en waarbij ik ook Essent niet wil benadelen. Maar getuige vele, vele, vele reviews op o.a. Google over de manier waarop deze club omgaat met klanten, is deze conclusie niet heel gek.

8. Natuurlijk levert een werkwijze als deze negatieve reviews op, op verschillende sites. De meeste scoren niet hoger dan een 2. Uiteraard proberen ze hun eigen diensten te redden door zelf positieve reviews achter te laten. Voorbeeld:
https://www.google.com/maps/contrib/100 ... 1?hl=nl-NL
Dit patroon zie je ook bij andere reviews met verschillende namen.

8b. Gaan we de andere kant op, dan worden er natuurlijk ook recensies gedaan door de medewerkers zelf. Over het algemeen hogere scores dan op Google, maar er zit ook een review tussen die meer vertelt over de werkwijze: https://nl.indeed.com/cmp/Artic-Horizon/reviews

9. Op de adressen die genoemd worden, staan meerdere organisaties ingeschreven. Een van die organisaties is videsk.nl die eenzelfde site/dienst heeft, maar op het eerste ogenblik is er nog geen directe relatie tussen beide clubs.

10. Tot slot, Priment geeft aan geregistreerd te zijn bij CIRE. Een overkoepelend orgaan voor dit soort organisaties. Dit is een van de plaatsen waar je een klacht kunt indienen over de werkwijze. Omdat hun website slecht opgebouwd is, hier de directe link naar de klachtenprocedure: https://cire-register.nl/klacht-indienen. Maar er zijn ook andere organisaties waar klachten kunnen worden gedaan.

Het meest doeltreffend is meestal gewoon een review achterlaten in Google en sites als deze bijwerken met de nieuwste bedrijfsnamen die hier onder vallen. Dus als je gebeld bent door een energieverkoper, vraag dan om extra gegevens en deel ze zoveel mogelijk hier.
Laatst gewijzigd door bisquit op 12 mei 2021 18:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog doeltreffender is als je gebeld wordt door een energieverkoper te zeggen: “ goedendag, geen belangstelling” en het gesprek te beëindigen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cire is een nepkeurmerk, speciaal bedacht voor dit soort malafide energieverkopers.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... tijken#no1

bisquit
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2021 16:46

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door bisquit »

@Lady1234 Nee, ik wil weten hoe ze aan mijn gegevens komen zodat ik mijn gegevens kan beschermen. Maar dan wordt al opgehangen door medewerker zoveel. Bedrijven van deze Arthur maken misbruik van waarschijnlijk illegaal verkregen gegevens, negeren het wettelijke bel-me-niet-register en hebben een werkwijze die geen maatschappelijke draagvlak heeft.

Dat kun je definiëren als commerciële business, je kunt het ook definiëren als het verzieken van de energiemarkt en het misbruiken van mensen die minder alert zijn. Daarbij worden brongevevens gebruikt die niet voldoen aan wetgeving.

Als Priment open en eerlijk is in haar telefoonscript, eerlijk aangeeft op haar website wat de doelstelling is, waar gegevens vandaan komen, de wettelijke richtlijnen volgen rondom callcenters, gebruikers de kans geven om onderzoek te doen, en simpelweg eerlijk is, dan mag je best telefoonverkoop doen.

En het sleutelwoord is "eerlijk". Een BV die elke zes maanden een nieuwe website nodig heeft, werkt bewust illegaal. Dan mag je ook aan de schandpaal.

bisquit
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2021 16:46

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door bisquit »

Bob Schurkjens schreef:
13 mei 2021 17:59
Cire is een nepkeurmerk, speciaal bedacht voor dit soort malafide energieverkopers.

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... tijken#no1
Thanks, dat was mijn vermoeden ook. Maar had al genoeg tijd besteed aan Priment & co

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een verspilling van tijd en energie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom? Nuttig om dit eens uit te zoeken.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Priment energie telemarketing (DGB energie)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nuttig waarvoor?. Er doet niemand wat mee.
De enige oplossing om dit soort hufters te stoppen ligt bij de energiebedrijven. Als zij niet meer in zee gaan met dit soort wazige bedrijfjes droogt hun inkomstenbron op en stoppen ze vanzelf.

Gesloten