LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door omega19 »

11 pagina's geleuter over een toilet.
nelly.van-os schreef:
16 sep 2020 18:31
Huurcommissie wordt je doorgestuurd naar Rijksoverheid hun vertellen... Het klopt inderdaad dat echt alleen bij een woningverbetering de huur verhoogd mag worden. Verder rade ze aan contact te zoeken met Juridisch loket. Juridisch loket schrijft...De verhuurder mag de huur- verplicht is dat zeker niet- naast de jaarlijkse huurverhoging alleen tussentijds verhogen als er sprake is van renovatiewerkzaamheden. In dat geval is een huurverhoging toegestaan die in redelijke verhouding staat tot de investeringskosten voor de verbetering(en ) De Woonbond geeft aan dat het vervangen van de tegels geen renovatie is.
Dit is toch helder, nu gewoon actie ondernemen.
nelly.van-os schreef:Nergens kan een aparte post vinden over de huurverhoging voor het toilet. Daarom ben ik momenteel bezig met woonlinie en gevraagd of ze mijn huurprijs kunnen onderbouwen...maar daar hoor je vervolgens weer niets op.
Dit is geen actie, maar ze gewoon aangeven dat de huurprijsverhoging nietig is

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het eea nu wél wat gedram worden, sorry.
U heeft moderne mooie tegels, een moderne nieuwe wc pot.
Daar stond € 7 p.m huurverhoging tegenover.
U was accoord, u wist dit en het is vastgelegd.
Er is géén sprake van afbetaling , uw huur is met €7 omhoog gegaan vanwege extra woongerief en dan ook nog op uw eigen verzoek nb. Waarom wilde u dit eigenlijk?

Dit is geen geplande blokrenovatie o.i.d. De buren hebben het niet.

Ontvangt u huurtoeslag? Zo ja , dan ook € 84 p.j méér?
U wilt nu tot 5 jaar terug ontvangen en het dus ook verder niet meer extra betalen.
Bent u eigenlijk al met de WBV zelf in gesprek geweest??
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 sep 2020 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nelly.van-os schreef:
16 sep 2020 18:44
NeoDutchio schreef:
16 sep 2020 17:33
Het enige dat u nu zegt is dat er toen een prijs van €7,00 per maand aangehangen is, maar wat is er in de afgelopen 11 jaar met uw huur gebeurd? Staat er nog steeds een aparte post toilet in? Is er ooit een mindere stijging geweest ter compensatie? Hoe weet u dat die €7,00 nog steeds in de huurprijs verwerkt zit?
Nergens kan een aparte post vinden over de huurverhoging voor het toilet. Daarom ben ik momenteel bezig met woonlinie en gevraagd of ze mijn huurprijs kunnen onderbouwen...maar daar hoor je vervolgens weer niets op.
Hoe weet u dan dat die kosten er nog steeds inzitten? Of is het gewoon een poging tot? Ik kan mij echt niet heugen wat er 11 jaar geleden afgesproken is met iemand, laat staan dat ik 11 jaar later ga kijken of de afspraak toen wel volgens de regels is gegaan. Hoe komt u er nu bij om na 11 jaar dit te gaan bekijken en dit proberen aan te kaarten? Wat is er voorgevallen dat u nu ineens gaat nadenken over de beslissing toen?
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 16 sep 2020 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

nelly.van-os schreef:
16 sep 2020 18:58
Geip Suusje schreef:
16 sep 2020 17:57
NeoDutchio schreef:
16 sep 2020 17:35

En daarna komt TS met de overeenkomst "betegelen toilet".
Misschien heeft ze zelf de oude tegels er uit gebroken.
Het (al of niet opnieuw) betegelen was niet nodig geweest als ze de oude had laten zitten.
Er is in elk geval betegeld met tegels zoals TS ze wilde.
WBV zit nu met een toilet met tegels welke TS zo graag wilde, en WBV moet dat maar zien te "verkopen" aan nieuwe huurder of alsnog weer uitbreken en een standaard betegeling aanbrengen.
Het zijn gewoon standaard tegels, die hier in vele woningen geplaatst worden tevens als de toiletpot.
Ik vraag me nog af: wat was er zo oud aan die tegels? Waren ze gebarsten, lag het voeg werk er uit?

In mijn huis zitten ook oude tegels, maar er mankeert niks aan. Als ik wil moderniseren kost dat een hoop geld+werk, terwijl het niet nodig is. Ik zeg: "If it ain't broke don't fix it", en: "Veranderen kost geld".
Maar als huurder roep je natuurlijk dat de huisbaas wel eens "onderhoud" mag plegen.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

nelly.van-os schreef:
16 sep 2020 18:31
Huurcommissie wordt je doorgestuurd naar Rijksoverheid hun vertellen... Het klopt inderdaad dat echt alleen bij een woningverbetering de huur verhoogd mag worden. Verder rade ze aan contact te zoeken met Juridisch loket. Juridisch loket schrijft...De verhuurder mag de huur- verplicht is dat zeker niet- naast de jaarlijkse huurverhoging alleen tussentijds verhogen als er sprake is van renovatiewerkzaamheden. In dat geval is een huurverhoging toegestaan die in redelijke verhouding staat tot de investeringskosten voor de verbetering(en ) De Woonbond geeft aan dat het vervangen van de tegels geen renovatie is.
Het ligt er maar helemaal aan wat de vraagstelling geweest is. Bij normaal onderhoud is het geen renovatie inderdaad. Maar in uw geval is het geen normaal onderhoud. Zoals u ook hebt kunnen lezen bij de woonbond kunnen er aan voortijdig vervangen kosten zitten.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heerlijk dat oneimdig citeren van uitspraken en het steeds herhalen van je eigen standpunt . Dit topic dramt nog wel 11 paginas door. Tijd voor worst en bier...

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 18:38
Waar staat dat?
TS heeft de handleiding gelezen en is desondanks van mening dat ze niets extra's heeft gekregen.
viewtopic.php?p=2781877#p2781877
Jose2501 schreef:
16 sep 2020 19:37
@nelly doe een huurcheck op de website van de huurcommissie dan weet u of uw huur aan het maximum zit. 11 jaar geleden waren er minder stringente eisen aan een huurverhoging dan nu. Dus jullie regeling zou heel goed correct zijn geweest.
Die regels waren er toen ook al.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/ ... Artikel251
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 15/related

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@nelly
Ik kan me voorstellen dat je pissig bent over weer de zoveelste huurverhoging.
Die gaat soms ver uit boven de inflatie, terwijl juist de lagere inkomens alsmaar achterblijven.
Dan zou ik ook in de "zeikmodus" kunnen schieten.
Maar ik denk echt dat je die oude huurverhoging niet kan terugdraaien. Je hebt er, naar ik aanneem, een mooi toilet voor teruggekregen. Dat is ook wat waard. Sterkte.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nadeel is wel dat je "op de pot" elke keer weer aan die zeven euro zit te denken. Een kilo melkchocolade per maand. Om maar wat te noemen.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Diep triest, die pot.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
16 sep 2020 17:44
Nijogeth schreef:
16 sep 2020 17:33
Ik vind dit wel een apart punt:
•luxe voorzieningen, dus meer dan het uitvoeringsniveau in de sociale woningbouw.
Dit zou wel eens een huurverhoging kunnen zijn, omdat op aanvraag van huurder de woningbouwvereniging de uitvoering nieuwer en beter heeft gedaan dan de standaard die men hanteert.
Tegels in je toilet is geen luxe voorziening.
Heel vroeger had niet ieder toilet tegels. Mijn oma had indertijd van die hardboard-platen met een groen tegelmotief er in gestanst of zoiets. Dat kwam in die tijd vaker voor.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of gewone geverfde muren.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of betonemail/betonemaille. Helemaal niet zo'n gekke afwerking, trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

In mijn studententijd hadden we " het gemak " buiten op het plaatsje, 3 gemetselde stenen muurtjes en een houten gammele deur die niet goed dicht kon.
IJs- en ijskoud in de winter , glibberen over het spekgladde plaatsje naar " dat gemak " :lol:
Dat waren nog eens tijden eind jaren 60 , begin jaren 70.
Ik bedoel maar ...... :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn vorige huisje had ook een "privaat" in de tuin. In 1930 werd er een "watercloset" geïnstalleerd, aldus de bouwvergunning in het gemeentearchief. Opvallend aan de betegeling uit die tijd is dat ze voegloos op de muur waren geplakt. Een voegloze tegelwand dus. En een houten plank op twee meter hoogte waar de (destijds) gietijzeren stortbak tegenaan zat. Is allemaal kosteloos vervangen trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door moederslink »

nelly.van-os schreef:
16 sep 2020 18:40
(...)
en de verhoging zou ingaan per de eerste van de maand nadat het toilet is betegeld, dat was ergens in 2009 de verhoging ligt niet boven de maximale huurprijs.
schreef:Nergens kan een aparte post vinden over de huurverhoging voor het toilet. Daarom ben ik momenteel bezig met woonlinie en gevraagd of ze mijn huurprijs kunnen onderbouwen...maar daar hoor je vervolgens weer niets op.
U moet in uw afschriften in ieder geval dan toch direct gezien hebben dat er ergens in 2009 €7 meer huur is afgeschreven? Het lijkt mij gek dat dat er dan bij staat , €7 méér voor de tegels en de pot.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, hopelijk weet TS tussen deze 200 berichten de relevante informatie uit te pikken en kan ze een keuze maken. Wie weet horen we ooit het resultaat nog.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door gosewijn »

Moneyman schreef:
17 sep 2020 11:52
Nou, hopelijk weet TS tussen deze 200 berichten de relevante informatie uit te pikken en kan ze een keuze maken. Wie weet horen we ooit het resultaat nog.
Klacht was net op de radio ,zal mij benieuwen of zij reactie geeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Radar-redactie is er ingedoken en heeft een er een goed artikel over geschreven:

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... -verhogen/

Een tegeltjeswijsheid was nog wel leuk geweest in dit geval.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 11 jaar lang betaald voor eenmalig onderhoud aan toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus de Ts komt daar wonen. Er zit betonemaille op de wc muur. De Ts betegelt dat zelf. Jaren later bevallen ook die tegels niet En laat het door de wbv opnieuw doen. En daar betaalt ze voor. Logisch.

Gesloten