LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tefal Actifry in de brand!!

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
norbert1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2009 22:50

Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door norbert1958 »

Al iets meer dan een jaar gebruikte ik tot volle tevredenheid mijn Tefal Actifry.

Totdat ie gisteren, gelukkig stond ik erbij, de gevolgen waren anders niet te overzien geweest, hij een dikke zwarte rook produceerde en spontaan in de brand vloog!!
Ik heb Tefal hier al via mail van op de hoogte gesteld dus ben in afwachting van hun antwoord.
Is hier sprake van een ondeugdelijk apparaat? Hij is dus niet gewoon stuk gegaan, nee, ik zag echt vlammen! Levensgevaarlijk, want het is nl nou net zo'n apparaat waarbij je rustig wegloopt om iets anders te gaan doen?

Zijn er meer mensen hier met deze ervaring? Hoe reageert de leverancier/fabrikant?

Als dit vaker voorkomt moet Tefal dan geen terugroepactie organiseren?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Of je er nu bij moet blijven of niet, dit ding mag niet zomaar cq spontaan in de fik vliegen.
Geld terug en Tefal moet onderzoeken of er wel of niet een persbericht moet komen.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door Roeltej »

Of je zegt dingen die niet met product te maken hebben :x Dacht gelijk aan simpel pannetje, maar is soort friteuse, maar zonder vet.

Blijft alsnog de vraag hoe de staat van het apparaat is/was... altijd netjes schoongemaakt?
Laatst gewijzigd door Roeltej op 23 nov 2009 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja daar heb je weer gelijk in.... :idea:

carolinap50
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 17:46

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door carolinap50 »

Nou zie ik hier allemaal antwoorden maar niemand die iets nuttigs zegt.
Als je niet kunt helpen kun je net zo goed niet reageren.
Ik heb dus hetzelfde meegemaakt. Ik was in de woonkamer toen ik ineens rare geluiden uit de keuken hoorde komen en rook zag. Gelukkig niet veel en ben toen gelijk gaan kijken wat eraan de hand was. Nou mijn Actifry rookte dus ook, gelukkig nog geen vlammen dat niet. Heb hem uitgezet en na een tijdje nog maar eens aangezet om te kijken wat ie deed. Weer kwamen er allerlei geluiden uit die niet hoorden en toen stopte hij er zelf mee. De bedoeling van dit apparaat is dus ook dat je er niet perse bij hoeft te blijven wat dus wel zo makkelijk is.
Ik heb contact gezocht met Tefal en met Neckermann waar ik hem gekocht had en ik moest hem naar Tefal sturen met een kopie van de aankoop bon/factuur en het garantiebewijs en een omschrijving van de klacht. Nu dat heb ik inmiddels gedaan en wacht nu op een reactie van hun kant. Meerdere gebruikers van de Actifry hebben dit dus ook al meegemaakt dat ie ineens stuk ging, roken, vlammen eruit. Maar nog geen terugroep actie van Tefal. Het is een bekend probleem want zelfs in Engeland is dit al bekend. Daar is ie dus als eerste op de markt gekomen. Dus als je dit probleem hebt, je bent niet alleen en zeker als je nog binnen de garantie van 2 jaar zit zeker even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht heb of met Tefal. Die kunnen je dan verder helpen.
Ik hoop in ieder geval dat ik een nieuwe krijg want te maken is ie toch niet meer.
En die nieuwe schijnt wel beter te zijn.

lea de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2007 14:10

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door lea de jong »

Op de tv in Duitsland is al een waarschuwing geweest, dat hij in brand kan vliegen.Dit al bijna een jaar geleden! :mrgreen:

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door Rema »

Bij de recensies van kieskeurig.nl staan nog meer berichten van mensen die dit is overkomen, dit was voor mij een reden om van aankoop af te zien.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ja dan moet je zeker alle buitenlandse zenders af gaan om te kijken of er iets met een apparaat gebeurd. :?

lea de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2007 14:10

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door lea de jong »

Waarom hoor je dat niet in Nederland,jammer genoeg hebben we dit soort programma`s niet. Trouwens Tefal had van te voren moeten waarschuwen en dat ding uit de handel moeten nemen.

carolinap50
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 17:46

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door carolinap50 »

Vandaag heb ik een nieuwe actifry mogen ontvangen van Tefal.
Het is weliswaar hetzelfde model maar dat geeft niet.
Ik heb nu in ieder geval een nieuwe gehad dat is wel netjes van ze.
Nu maar hopen dat deze wat langer meegaat dan mijn vorige.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

kabel mischien opgerold tijdens gebruik?
Mijn ex was ook eens zo slim een haspel te gebruiken, deze werd dus veel te heet, en begon te smelten.
Gelukkig vlogen de stoppen eruit, anders had ik mischien zelf als frituur object gezeten lol :lol:
En wil je weten of een product deugd of niet, dan google je gewoon en schrijf je ( klacht en je product ) en je ziet wat mensen te vertellen hebben.
Helpt vaak wel hehe :wink:

Rianne van Meerwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:02

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door Rianne van Meerwijk »

Misschien moeten we dat de brandweer vertellen, ze gaan een nieuwe koers varen las ik. Ze gaan nu niet alleen blussen maar ook kijken hoe ze brand kunnen voorkomen. Mijn Tefal net niet in de brand, maar de volgende keer misschien wel.

Zie: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1112 ... dweer.html en http://www.turnaroundcommunicatie.nl/nl/nieuws/Nvbr/

Ik ben benieuwd.... :roll:

jolanda198
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2010 09:41

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door jolanda198 »

nu 31-08-2010
ik heb ook het app. en die is gisteravond.stuk gegaan met veel rook en de buitenkant warm.ik heb nog garantie op het app.wordt eerst opgestuurt en dan hoor ik of het te maken is.zo niet krijg ik mn geld terug.maar de vertrouwen in het app.is wel ver te zoeken.
groetjes jolanda198

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Tefal Actifry in de brand!!

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Huishoudelijk apparaten mogen niet in brand kunnen vliegen omdat ze daar tegen beveiligd moeten zijn. Deze klacht kunt u deponeren bij:
http://www.consuwijzer.nl

Gesloten