LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="babsje"]@miepje
Buiten het feit dat ik ik jou geen verklaring schuldig ben zal ik me even iets toelichten.

Ik heb me ooit is geregistreerd omdat ik iets op wilde zoeken en nu zocht ik via Google naar central parking om te reserveren en kwam ik dit tegen. Aangezien ik me niet kan vinden in de negatieve verhalen (ik zeg niet dat ze niet waar zijn) wilde ik mijn ervaring ook delen. Daar is dit toch ook voor.
En als jij vindt dat dat ergens naar riekt dan mag jij dat vinden.

Wij hebben nog nooit op onze auto hoeven wachten. Deze stond altijd netjes klaar tussen vertrekhal 2 en 3. Geen gesleep met de koffers in een pendelbus. Wij vinden het ideaal en inderdaad makkelijker dan iemand laten brengen en ophalen[/quote]

Daar betaal je toch voor !!!!!!!!!!!! Het gesleep in de pendelbus valt wel mee :lol:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ok dan, ik geloof dat ik het begrijp. Het is echter uitkijken op dit forum... de mensen die hier langer komen weten dat er vaak 'ineens' heel anders gereageerd wordt dan de algemene teneur. Fijn dat er toch nog mensen blij zijn met valetparking ;-)

Keeslutkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2016 13:35

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Keeslutkie »

2 maart 2016
Mijn ervaring met Centralparking valetservice.
Alles verliep prima tot vannacht mijn LexusRX400h werd gestolen, nadat hij een week onder het beheer van Centralparking valetservice had gestaan.
Het opmerkelijke is dat er maar liefst zes beveiligingen zijn omzeild: contactsleutel, stuurblokkering, startblokkering, branstoftoevoerblokkering, alarm en extra stuurslot.
Het zóú zo kunnen zijn dat de diefstal gedurende die week is voorbereid.
Centralparking valetservice zegt dat zulks vrijwel onmogelijk is, gezien hún beveiligingen, maar het is natuurlijk wèl toevallig.

Eelke Kuist

Moniquejuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2013 19:28

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Moniquejuh »

Wij gaan 2x per jaar op vakantie en laten de auto altijd parkeren bij Central Parking op Schiphol. Wij hebben nog nooit klachten gehad en alles was altijd netjes verzorgd. Van wegbrengen tot ophalen. Nooit schade gehad en er is nooit extra kilometers gereden met de auto. We hebben zelfs de auto wel eens laten wassen door ze en zelfs dat gaat goed. Je kan ervoor kiezen de auto binnen te laten neerzetten, dit kost iets meer. Dit laten we vooral in de winter wel doen, maar in de zomer nooit. Meer vragen mag je altijd stellen, we zijn namelijk zeer goed te spreken over Central Parking.

Gr Monique

Martijndrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:56

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Martijndrie »

Ik heb een waardeloze ervaring met ze. Ik heb mijn auto op Schiphol schadevrij afgegeven, ook zo door een medewerker bevestigd (die uiteraard een inspectie uitvoerde). Dus geen schade aantekening in de documentatie. Haal ik vervolgens mijn auto op (die ze god weet waar hadden gestald), met een stevige schade aan mijn bumper. Ik wijs de medewerker die me de auto teruggeeft daarop, die zegt niks voor me te kunnen doen. Ik moest maar bellen met het hoofdkantoor... Die geven dus vervolgens 3 maanden lang niet thuis, noch via de mail noch telefonisch. Uiteindelijk heeft mijn leasemaatschappij via de rechtsbijstand er en zaak van moeten maken. Ofwel mijn advies: blijf er ver weg van!

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

3 juni mijn auto afgeleverd op Schiphol en samen met de chauffeur rondje gelopen om de auto om te checken op schade, dat was 1 plekje achterop de bumper, was ook bekend bij mij en dus genoteerd door de chauffeur. Week later terug, andere chauffeur en een hele vieze auto mét extra schade, wat me direct opviel. (Wielkas rechtsachter, lijkt ergens langs te zijn gereden) chauffeur reageerde heel laconiek 'zou het niet weten, ik heb hem niet geparkeerd' en 'maak je niet zo druk, het zijn maar paar krasjes' Niet bepaald de reactie die je verwacht van een "professioneel en vakbekwaam" bedrijf... Ik moest maar wat foto's nemen en een mail sturen. Ik was samen met een vriendin en zij had de reservering gemaakt voor deze "service". Wij beiden wilden dat de man direct melding deed van de schade zodat we niet konden worden aangesproken dat we er achteraf mee zijn gekomen. Meneer gaf aan dat dat niet mogelijk was, moest echt per mail. Wij foto's maken waar de chauffeur bij stond en toen moest ik tekenen voor ontvangst, dit wilde ik alleen als de schade erbij vermeld werd, dat hebben we ook gedaan, ook waar de chauffeur zelf moest tekenen staat de schade erbij vermeld. Volgende dag auto gewassen en nogmaals foto's gemaakt, alle foto's en getekende papieren op de mail gezet en gevraagd hoe we dit gaan oplossen.
Als eerste reactie;

Central Parking - Valet Service bij Schiphol
Karel (Centralparking)
10 jun. 15:35 CEST

Geachte mevrouw van Draanen,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw mail.
Binnen 30 dagen zullen wij contact met u opnemen en zullen wij u voorzien van een inhoudelijke reactie.

Hopende u hier voor nu voldoende mee te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Central Parking team.

Met vriendelijke groet,

Centralparking.nl



30 dagen lijkt mij wat lang....we wachten af...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door kokka »

Er zijn zo verschrikkelijk veel negatieve ervaringen met valet parking op Schiphol dat ik werkelijk niet begrijp waarom mensen er nog steeds gebruik van maken. Ik zou de sleutels van mijn auto echt niet afgeven aan dat tuig.
je kan hem toch gewoon op P3 (lang parkeren zetten) dan kan je gratis met de shuttle bus naar de vertrekhal.
Maargoed daar is het voor jullie nu natuurlijk te laat voor, als je allrisk verzekerd ben, zou ik je verzekering inschakelen. Bij allrisk zit ook rechtshulp, dan gaan zij de schade wel verhalen op die gasten op Schiphol

jjakuiper
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2016 21:43

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door jjakuiper »

ik maak nooit meer gebruik van deze [verwijderd door moderatie]. schade rijden en dit vervolgens ontkennen terwijl er bij aflevering getekend is voor een auto die schadevrij is ingeleverd. bij het ophalen wordt voor de veroorzaakte schade getekend maar kennelijk denkt de directie van dit bedrijf daar anders over want die geeft bij afhandeling geen thuis. sterker nog, ze ontkennen het domweg. schandalig!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2016 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerd taalgebruik

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jjakuiper schreef:ik maak nooit meer gebruik van deze [verwijderd door moderatie]. schade rijden en dit vervolgens ontkennen terwijl er bij aflevering getekend is voor een auto die schadevrij is ingeleverd. bij het ophalen wordt voor de veroorzaakte schade getekend maar kennelijk denkt de directie van dit bedrijf daar anders over want die geeft bij afhandeling geen thuis. sterker nog, ze ontkennen het domweg. schandalig!!!
Tijd om aangifte te doen?
Neem eens contact op met je (rechtsbijstands)verzekering - kijken wat je kan/mag doen.

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

jjakuiper schreef:ik maak nooit meer gebruik van deze [verwijderd door moderatie]. schade rijden en dit vervolgens ontkennen terwijl er bij aflevering getekend is voor een auto die schadevrij is ingeleverd. bij het ophalen wordt voor de veroorzaakte schade getekend maar kennelijk denkt de directie van dit bedrijf daar anders over want die geeft bij afhandeling geen thuis. sterker nog, ze ontkennen het domweg. schandalig!!!

Beste jjakuiper, ik heb een klacht ingediend bij het klachtenkompas en heb inmiddels mijn schade en bekeuring vergoed gekregen. Uiteindelijk waren ze vriendelijk... Als je duidelijke foto's hebt en een afgetekend bewijs van de chauffeur zou ik het ook via die weg proberen.

I. Smeekens
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2016 11:03

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door I. Smeekens »

Omdat ik onlangs een last minut had geboekt en via Google nog een (snelle) oplossing voor mijn auto zocht, kwam ik bij Central Parking terecht. Goede site, ik kende het bedrijf niet, maar de prijs was goed. Ik had helaas niet meer voldoende tijd om reviews na te trekken. En helaas bleek deze goedkoop alsnog duurkoop.
De aanname op 13 augustus 2016 was nog positief. Vriendelijke medewerker die hielp met koffers en samen het formulier ingevuld.
Na aankomst op 21 augustus 2016 (2.50 uur) meteen contact opgenomen met Central Parking, zoals op het formulier vermeld . Mijn auto zou na ca. een half uur arriveren, maar na meer dan een uur was er echter nog geen auto. Er waren tientallen mensen die, net als ik, al ruim een uur (in de regen) stonden te wachten. De medewerkers die bij de vertrekhal van Schiphol stonden, konden heel lastig contact krijgen met de meldkamer en steeds werd er gemeld dat de auto's onderweg waren. Er werden meldingen 'vergeten' en het was een redelijke puinhoop tussen vertrekhal 2 en 3 waar de auto's ingenomen en afgeleverd moesten worden. Nadat ik meerdere keren te horen had gekregen dat mijn auto onderweg was, meldde men mij, na ruim 2 uur wachten (!!), dat mijn auto niet startte en daardoor niet afgeleverd kon worden. Best vreemd voor een auto die al uren onderweg is? Met veel moeite werd er uiteindelijk een shuttlebusje gestuurd om me op te halen. Bij aankomst probeerde een medewerker eerst nog aan te geven dat ik waarschijnlijk iets niet goed had gedaan bij aankomst, maar dat bleek al snel niet het geval, het was zijn eigen fout en nalatigheid. Geen excuses zijn er gemaakt, geen verantwoordelijkheden zijn er genomen. Zelden zo'n slechte dienstverlening meegemaakt.
Uiteindelijk bleek een medewerker van Central Parking mijn contactsleutel te hebben laten vallen, waardoor er een chipje (startonderbreking) uitgevallen is. Daardoor startte mijn auto niet.
Ik heb ondertussen een mail gestuurd met mijn bovenstaande ervaring en het verzoek deze op hun site te plaatsen (daar staan nl alleen maar hele positieve reacties). Verder ga ik nog een klacht sturen en kijken of ik de door hun schuld gemaakte kosten kan verhalen. Ik verwacht er niet veel van, maar ga er wel mee aan de slag.

Kijk goed naar reviews (niet op eigen site) over dergelijke organisaties. Door snelheid en te goed van vertrouwen er toch in getrapt.

guliker
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:45

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door guliker »

Ik sluit me aan bij de vele negatieve reacties omtrent Central Parking, echt wat een slecht georganiseerde bende :oops: .
Kom je de auto brengen, prima, snel en vakkundig.
Kom je de auto ophalen, midden in de nacht, moest ik meer dan 70 minuten buiten wachten in de kou. De belofte van 15 minuten wordt nooit gehaald, zelfs niet als je extra hebt bijbetaald.
Klagen helpt niet, een voorzichtige opmerking van het is druk is het meest maximale. Bellen met de centrale is goed afgeschermd met een € 1,- betaalnummer.
Tip, mocht je toch nog je auto via deze onprofessionele partij willen parkeren. Bel dan direct voor je auto als je het vliegtuig uit stapt.

I. Smeekens
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2016 11:03

Re: Ervaringen met Central Parking Schiphol (valet parking)?

Ongelezen bericht door I. Smeekens »

Na mijn ervaring met Central Parking (zie bericht 26-8-2016) heb ik een officiële klacht bij hen weggelegd, waarin ik de onkosten die ik uiteindelijk gemaakt had (garagekosten en huur leenauto) vergoed wilde. Ik moet zeggen dat ze dat uiterst correct hebben afgehandeld. Ik ben telefonisch benaderd met excuses voor hun dienstverlening. De betreffende medewerker had een officiële berisping gehad (daar ben ik dan niet echt van onder de indruk) en de gemaakte kosten zijn volledig terugbetaald. Het geld was er binnen een week. Dat ik mijn betaling ook terug wilde hebben ze niet geaccepteerd, maar ik heb wel een tegoedbon van 50% als ik nog een keer van hun diensten gebruik zou willen maken. Dat laatste zit er niet in, maar ik wilde niet nalaten om ook melding te maken van de positieve afwikkeling van mijn zaak. Mijn review kan ik op hun site nog niet terugvinden... ;)

Gesloten