LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

je moet even de zoekfuntie gebruiken hier..
en dan op parkeren schiphol zal veel uitkomen.
maar ook van iemand die had ook geparkeerd zoals u en had ook een registratie systeem in auto?en kon zien dat de auto ,gewoon gebruikt was tijdens afwezigheid en ook buiten had gestaan!!
zoek even dan heb je meer bewijs dat je niet de enige bent...

MvE1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 14:15

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door MvE1963 »

Ik heb mijn auto met valetparking VIP Parking (is dezelfde als Comfort Parking) neergezet op Schiphol ivm een week vakantie.

Bij terugkomst constateerde ik aan de hand van de km stand dat er circa 100 km (!) mee is gereden. Tevens kan ik aan de boordcomputer zien dat er erg hard (150+) mee is gereden.

Het is een bijzondere auto (Tesla Model S: volledige elektrisch; maar 420 pk). Ik vermoed dat men deze dus uitgebreid (100 km is nogal wat) heeft getest.

VIP Parking geeft aan naar de videobeelden van de bewaakte parkeergarage te gaan kijken, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar - gezien hun eerste wat matte reactie - niet veel van. Er zou namelijk niemand bij de sleutels kunnen, want deze liggen in een kluis. Dan kan volgens mij dus altijd nog degene met de combinatie van de kluis in de auto rijden.

Al met al vind ik het onacceptabel en ga ik aangifte van joyriding doen.

Wie heeft ook een dergelijke ervaring met dit bedrijf?

neelixneelix
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2015 16:34

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door neelixneelix »

Ook hier vervelende ervaring met VIP Parking.

Ik heb altijd parkeergeld in mijn asbak liggen, 2 euro, 1 euro en 50 cent munten.

Toen ik gisteren mijn auto terug kreeg was er een verschil van 10,80 euro aan geld in de asbak. Net voor inleveren had ik het geteld, mezelf nog afgevraagd of ik het wel zou moeten laten liggen en daarna van groot naar klein gesorteerd.

Toen ik weer instapte deed ik de asbak open, munten niet meer op volgorde groot klein en vrijwel alle 2 euro munten waren vervangen voor 1 euro munten en de 50 cent munten voor 20 cent munten. Zo was de asbak weer vol en leek het alsof alles in orde was.

Ben verhaal gaan halen bij de bezorger van de auto maar die kwam niet verder dan schrijf maar een E-mail. Dit natuurlijk gedaan maar voorlopig nog geen reactie en alle eerdere meldingen gelezen te hebben verwacht ik daar ook niet veel van.

Had ik het geld eruit moeten halen? Misschien wel maar aan de andere kant je geeft je auto in goed vertrouwen mee en dan verwacht je niet dat je bestolen wordt, toch ??

Dennis

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze gaan binnenkort beginnen met het bouwen van de parkeergarage boven een deel van wat nu P3 is, dus dan komt er aardig wat capaciteit bij op Schiphol zelf. Hoeven mensen ook niet meer van dit soort malafide andere bedrijfjes te gebruiken.

parkago
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2015 10:26

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door parkago »

Parkeren op Schiphol wordt steeds vaker gedaan en groeit enorm. Samen met deze groei, groeit het aantal bedrijven die deze dienst aan bieden, maar ook de problemen.

Ieder bedrijf kent (menselijke)fouten, het is de vraag hoe ga je hiermee om? Bij parkeer bedrijven gebeurt dit niet altijd even goed. Daarom adviseren wij parkago (.com):

1. Maak foto's van uw auto, zodat deze schade vrij is afgeleverd.
2. Verwijder alle waarde volle spullen uit uw auto, zo voorkomt u inbraak/diefstal schade.
3. Bent u bang voor storm schade parkeer dan binnen.


Voorkom schade aan uw eigendommen door goed voorbereid te zijn.

Een paar Bedrijven waar wij nog geen problemen mee hebben gehad(er zijn er nog meer!)

247parking
autohotel
quick parking

voor vragen kunt u ons altijd benaderen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Har06 »

parkago schreef:Parkeren op Schiphol wordt steeds vaker gedaan en groeit enorm. Samen met deze groei, groeit het aantal bedrijven die deze dienst aan bieden, maar ook de problemen.

Ieder bedrijf kent (menselijke)fouten, het is de vraag hoe ga je hiermee om? Bij parkeer bedrijven gebeurt dit niet altijd even goed. Daarom adviseren wij parkago (.com):

1. Maak foto's van uw auto, zodat deze schade vrij is afgeleverd.
2. Verwijder alle waarde volle spullen uit uw auto, zo voorkomt u inbraak/diefstal schade.
3. Bent u bang voor storm schade parkeer dan binnen.


Voorkom schade aan uw eigendommen door goed voorbereid te zijn.

Een paar Bedrijven waar wij nog geen problemen mee hebben gehad(er zijn er nog meer!)

247parking
autohotel
quick parking

voor vragen kunt u ons altijd benaderen
Commercieel ???

wij parkeren altijd bij lang parkeren Schiphol, boeken via internet, shuttle dienst om de 10 min, prijstechnisch in orde

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:Ze gaan binnenkort beginnen met het bouwen van de parkeergarage boven een deel van wat nu P3 is, dus dan komt er aardig wat capaciteit bij op Schiphol zelf. Hoeven mensen ook niet meer van dit soort malafide andere bedrijfjes te gebruiken.
Ja maar dat is op een vakantie van een paar duizend euro misschien wel 1 of 2 tientjes duurder....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sjohie schreef:Ze gaan binnenkort beginnen met het bouwen van de parkeergarage boven een deel van wat nu P3 is, dus dan komt er aardig wat capaciteit bij op Schiphol zelf. Hoeven mensen ook niet meer van dit soort malafide andere bedrijfjes te gebruiken.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Eerst onderzoek doen - daarna voor P3 (met 'vroegboekkorting') gekozen (10 dagen, 70 euro).
Shuttlebus - kan vrouw, kind en bagage bij vertrekhal afzetten, en dan auto wegzetten.
Zeker na alle media commotie over "valet parking" voor mij geen ander meer (niemand komt aan mijn auto!)

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door TondH »

Parkeer de auto bij station Sassenheim of station Nieuw Vennep. Gratis parkeren en met de trein een paar minuutjes van Schiphol af. Ideaal.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Har06 »

Dit jaar een paar keer op P# geparkeerd, thuis reserveren en met nummerbord herkeninng gaan de slagbomen open, bussen rijden om de 10 minuten

Rob de Jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 20:56

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Rob de Jong »

PARK and FLY total care parking.nl in Roelofsarendsveen

Vijf maal eerder altijd een tevreden klant geweest, maar de zesde keer was ontnuchterend: vandaag zijn mijn vrouw en ik door de ophaalchauffeur VERGETEN. Hij had acht mensen moeten ophalen, maar nam er slechts zes mee.
Na de telefonische melding van onze aankomst op Schiphol, werd ons een wachttijd van 10 minuten beloofd. Na 25 minuten tevergeefs wachten nog maar eens gebeld: er zou een volgende chauffeur komen. De nieuwe chauffeur hoorden wij telefonisch met een collega praten: "Oh, hij heeft ze dus vergeten?"
Uiteindelijk verlieten we onze ophaalplek bij uitgang C na 50 minuten staand wachten en uitlaatgassen happen.

Fouten maken kan natuurlijk iedereen overkomen, maar de afhandeling achteraf door de baliemedewerker was uitgesproken klantonvriendelijk:
- "Mijnheer, het is úw verhaal; ík was er niet bij. De chauffeur vertelde dat hij er wél was." Dat kregen we diverse malen te horen. Voortdurend moest ons verhaal blijkbaar in twijfel getrokken worden.

- Ik vertelde dat ik stond op de hoek (waar het zebrapad bij uitgang C en de rijbaan elkaar kruisen) bij de afgesproken ophaalplek. Dichter bij uitgang C dan waar wij stonden, kan niemand komen, lijkt me! Toch heeft daar de gehele tijd geen enkel busje van Park & Fly gestaan. We zagen er nog wel één na 25 minuten wachten plotsklaps voorbijvliegen.
Reactie baliemedewerker P & F: "Er ís daar helemaal geen hoek!" ik moest kennelijk opnieuw op een zogenaamde onwaarheid betrapt worden.

- "Maar de chauffeur moet toch een lijst met acht namen bij zich gehad hebben? Hij moet toch twee mensen gemist hebben?", vroeg ik nog.
"Mijnheer, deze chauffeur is nog maar twee weken bij ons in dienst." ,kregen we te horen. Blijkbaar hoort het kunnen tellen tot tien niet tot de startkwalificaties van het personeel van Park & Fly.

Niet te geloven dat wij als klanten van P&F op deze manier benaderd werden.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren bij Schiphol, ervaringen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom bent u dan niet ingestapt toen de rest instapte? Mijn ervaring met zulke parkeerdiensten (al zijn ze voornamelijk opgedaan op vliegveld Zaventem in Brussel) is dat ze mensen komen halen als er gebeld wordt. Dit gebeurt op een vast punt, dan is het bewijs van boeking laten zien, inladen en wegrijden.

Gesloten