LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
karel m
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2012 20:27

museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door karel m »

Vandaag heb ik zo'n 80 k.m. ( enkele reis ) gereden om het Kröller - Múller Museum te bezoeken.
Na het tonen van de musemkaart van mijn echtgenote en ikzelf werd ik vriendelijk verzocht 22,20 Euro af te rekenen.
Het gaat hier om koppelverkoop.
Het blijkt dat het betreffende museum enkele k.m.'s ver in het park Hoge Veluwe ligt, dus om er te komen moet je door het park rijden met als gevolg bovengenoemde kosten.
Mijn protest dat ik schilderijen wilde bekijen en niet het park ( heeft nu eenmaal niet mijn interesse ) mocht niet baten.

Toch een vreemde gang van zaken!


Kortom: bezoek aan dit museum is verre van gratis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door berndv »

Volgende keer gewoon even kijken op de website, had u heel wat frustratie gescheeld:
Museumkaart geldig in Kröller-Müller Museum, niet in het Park. Voor een bezoek aan het museum heeft u een geldig entreebewijs nodig voor het Park. Volwassenen betalen hiervoor € 8,20, kinderen 6-12 € 4,10, onder 6 jaar gratis.
En nee, dit was niet moeilijk te vinden, staat gewoon onder prijzen.

karel m
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2012 20:27

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door karel m »

Tuurlijk had ik het kunnen weten, maar ik ging ( heel ouderwets ) af op het boekje behorend bij de kaart.

Maar het punt is:

Waarom moet men de toegang tot een park duur betalen, ( mind you; 22,20 voor 2 personen en een vervoermiddel ) terwijl men een paar schilderijen wil bekijken?

Vandaar deze waarschuwing voor anderen.

karel m

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

karel m schreef:
Waarom moet men de toegang tot een park duur betalen, ( mind you; 22,20 voor 2 personen en een vervoermiddel ) terwijl men een paar schilderijen wil bekijken?
Omdat je gebruik maakt van het park. Als ze dat niet doen zegt iedereen bij de kassa natuurlijk dat ze alleen maar voor het museum komen....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
karel m schreef:
Waarom moet men de toegang tot een park duur betalen, ( mind you; 22,20 voor 2 personen en een vervoermiddel ) terwijl men een paar schilderijen wil bekijken?
Omdat je gebruik maakt van het park. Als ze dat niet doen zegt iedereen bij de kassa natuurlijk dat ze alleen maar voor het museum komen....
een paar schilderijen???, wat een cultuurbarbaar toch die gratis een museum in wil :twisted:

mjwolbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2013 13:54

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door mjwolbers »

Inderdaad deze mijnheer heeft volledig gelijk, het is belachelijk dat je geld voor een park moet betalen waarvoor je niet komt! Dat dit zo geregeld is, is niet mijn probleem maar dat van de organisatie. Ik durf rustig te stellen dat het een vorm van koppelverkoop is en niets anders dan ordinair winstbejag. Je koopt zo'n kaart zodat je "gratis" een aantal musea kan bezoeken en dan komen ze met deze ongein.

Sterker nog, ik denk dat als je dit voorlegt aan een rechter je deze volledig gelijk zal geven. Of hij dan het balletje bij het park of bij de museum jaarkaart of bij het musea neerlegt weet ik niet maar ik denk in ieder geval niet bij de kaarthouder!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mjwolbers schreef:Inderdaad deze mijnheer heeft volledig gelijk, het is belachelijk dat je geld voor een park moet betalen waarvoor je niet komt! Dat dit zo geregeld is, is niet mijn probleem maar dat van de organisatie. Ik durf rustig te stellen dat het een vorm van koppelverkoop is en niets anders dan ordinair winstbejag. Je koopt zo'n kaart zodat je "gratis" een aantal musea kan bezoeken en dan komen ze met deze ongein.

Sterker nog, ik denk dat als je dit voorlegt aan een rechter je deze volledig gelijk zal geven. Of hij dan het balletje bij het park of bij de museum jaarkaart of bij het musea neerlegt weet ik niet maar ik denk in ieder geval niet bij de kaarthouder!
Prima, maar dan wel in een geblindeerde bus linea recta naar het museum brengen zodat je absoluut niets ziet van de omgeving.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Het staat inderdaad aangegeven, maar ik blijf het maar een raar iets vinden dat je voor het park moet betalen als je voor het museum komt. Ik heb zelf ook een museumjaarkaart, en het was me ook al opgevallen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: museumjaarkaart, let op; bezoek Kröller - Müller niet gratis

Ongelezen bericht door Dirkie »

mjwolbers schreef:Inderdaad deze mijnheer heeft volledig gelijk, het is belachelijk dat je geld voor een park moet betalen waarvoor je niet komt! Dat dit zo geregeld is, is niet mijn probleem maar dat van de organisatie. Ik durf rustig te stellen dat het een vorm van koppelverkoop is en niets anders dan ordinair winstbejag. Je koopt zo'n kaart zodat je "gratis" een aantal musea kan bezoeken en dan komen ze met deze ongein.

Sterker nog, ik denk dat als je dit voorlegt aan een rechter je deze volledig gelijk zal geven. Of hij dan het balletje bij het park of bij de museum jaarkaart of bij het musea neerlegt weet ik niet maar ik denk in ieder geval niet bij de kaarthouder!
Alleen als de rechter ook niet kan lezen, want er staat toch duidelijk vermeld, dat een geldig toegangsbewijs voor het park nodig is :mrgreen:

Gesloten