LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eind september naar Griekenland,

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Hallo,

Iedereen kent de financiele problemen van Griekenland. Stel dat zij eind augustus uit de Euro worden gegooit, heeft dit dan direct problemen voor de vakantiegangers die in september gaan?

Denk dan aan,

-Hotel + vlucht
- Geld wisselen
- Veilig voor toeristen.

Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar maak mij hier wel zorgen over, wellicht heeft iemand die zorgen ook, of wilt mee praten over dit onderwerp, deel dan vooral je mening.

Alvast bedankt,

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Chocomelk »

basamersfoort schreef:Hallo,

Iedereen kent de financiele problemen van Griekenland. Stel dat zij eind augustus uit de Euro worden gegooit, heeft dit dan direct problemen voor de vakantiegangers die in september gaan?

Denk dan aan,

-Hotel + vlucht
- Geld wisselen
- Veilig voor toeristen.

Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar maak mij hier wel zorgen over, wellicht heeft iemand die zorgen ook, of wilt mee praten over dit onderwerp, deel dan vooral je mening.

Alvast bedankt,

Ikzelf zou nu niet eens een reis boeken naar Griekenland maar ieder het zijne.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Chocomelk schreef:
basamersfoort schreef:Hallo,

Iedereen kent de financiele problemen van Griekenland. Stel dat zij eind augustus uit de Euro worden gegooit, heeft dit dan direct problemen voor de vakantiegangers die in september gaan?

Denk dan aan,

-Hotel + vlucht
- Geld wisselen
- Veilig voor toeristen.

Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar maak mij hier wel zorgen over, wellicht heeft iemand die zorgen ook, of wilt mee praten over dit onderwerp, deel dan vooral je mening.

Alvast bedankt,

Ikzelf zou nu niet eens een reis boeken naar Griekenland maar ieder het zijne.

Heb dit geboekt in maart, toen speelde het ook al, maar ja is dit nu een direct probleem?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ken mensen zijn net terug merk er niks van....maar ja??

Je weet niet hoe t loopt...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door sjohie »

Mochten ze terugvallen op de drachme 2.0, dan zal die als een krankzinnige gaan devalueren tov de euro, daar zijn alle economen het wél over eens, dus dan ben je spekkoper, als je wat euro's (in cash) achter de hand houdt tenminste.

Verder zijn er geen onrusten etc op de grotere (toeristische) eilanden, omdat dat slecht is voor de klandizie, dus je kan er prima heen op vakantie. Check voor de zekerheid wel even of je reisorganisatie ook daadwerkelijk bij de ANVR en SGR is aangesloten, dus op de sites van die clubs. Een paar leuke logo's/plaatjes van de ANVR/SGR op een site plaatsen is geen grote moeite namelijk. :)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou gewoon Amerikaanse dollars meenemen. Worden elke dag meer waard. En/of wat van deze jongens: http://en.wikipedia.org/wiki/Traveler%27s_cheque

En/of een VISA creditcard.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Een annuleringsverzekering helpt toch ook zeker in geval dat er een negatief reisadvies is of krijg je zo wie zo geld terug bij negatief reisadvies??

Maar uitgaande dat de Griekse crisis al zo lang loopt, zal die na september nog steeds in de Euro zitten. Altijd maar dreigende woorden van Griekenland, gewoon een 8) opzetten dus

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door witte angora »

En ook al wordt Griekenland uit de Euro gekeild, dan hebben ze de drachmes nog niet meteen gedrukt en geslagen. Laat staan omgewisseld. :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door dhc »

michaelz1981 schreef:Een annuleringsverzekering helpt toch ook zeker in geval dat er een negatief reisadvies is of krijg je zo wie zo geld terug bij negatief reisadvies??
Voor het betalen met een ander muntje wordt geen negatief reisadvies afgegeven..
echt , geloof me...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

dhc schreef:
michaelz1981 schreef:Een annuleringsverzekering helpt toch ook zeker in geval dat er een negatief reisadvies is of krijg je zo wie zo geld terug bij negatief reisadvies??
Voor het betalen met een ander muntje wordt geen negatief reisadvies afgegeven..
echt , geloof me...
Je hebt werkelijk geen idee wat er gebeurt als er in Griekenland ineens geen geld meer uit de flappentap komt. Totale chaos. Plunderingen. Etc etc etc.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Frantic2 »

michaelz1981 schreef:Een annuleringsverzekering helpt toch ook zeker in geval dat er een negatief reisadvies is of krijg je zo wie zo geld terug bij negatief reisadvies??
HUH? Een annuleringsverzekering is voor als jou wat overkomt zodat je niet kan gaan. Niet als een land omvalt of een vulkaan uitbarst....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
dhc schreef:
michaelz1981 schreef:Een annuleringsverzekering helpt toch ook zeker in geval dat er een negatief reisadvies is of krijg je zo wie zo geld terug bij negatief reisadvies??
Voor het betalen met een ander muntje wordt geen negatief reisadvies afgegeven..
echt , geloof me...
Je hebt werkelijk geen idee wat er gebeurt als er in Griekenland ineens geen geld meer uit de flappentap komt. Totale chaos. Plunderingen. Etc etc etc.
Dat gaat dus niet gebeuren, je kan als modern land niet zomaar een nationale munt afschaffen, en terugvallen op ruilhandel oid, totdat alle systemen zijn aangepast aan de nieuwe munt. En de meeste Grieken willen bij de EU blijven, ze willen alleen wat ademruimte om de boel op orde te krijgen. Grote groepen Grieken hebben in 1 jaar tijd ~50% koopkracht in moeten leveren, dat is gewoon onhoudbaar.

Feit is dat de huidige belastingen in Griekenland hoog genoeg zijn om de boel recht te breien, ze moeten ze alleen ook daadwerkelijk innen. En dat laatste moet gebeuren bij de babyboomers die het tourisme hebben zien opkomen, en er schaamteloos van geprofiteerd hebben, grotendeels zwart. Ik zie ons 25 jaar geleden nog voor het eerst op kreta aankomen, ze keken die mooie harde guldens zowat de beurs uit. En als we het appartement cash afrekenden in guldens, kon er nog leuk onderhandeld worden over de prijs. Al dat geld, en al die mensen, daar zat en zit het probleem. Die trekken hun klep nu ook niet open, die wachten lekker af.

En het geblèr uit noord-Europa van idioten zoals Wilders en vergelijkbare Duitse politici helpt natuurlijk ook niet echt.

Maar goed, zo lang men als toerist niet "grappig" gaat lopen doen, en dingen in restaurants gaat roepen over dat je korting wilt, omdat we hun staatsschuld financieren etc, kan je in Griekenland een prachtige vakantie hebben.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Har06 »

Griekenland niet aan beginnen, zie de staat en service van hotels, dit is te volgen in de media

Een negatief reisadvies komt er natuurlijk nooit: geen oorlog of ramp,een annuleringsverzekering lost het probleem ook niet op.

Griekenland kan niet zonder de Euro :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Griekenland niet aan beginnen, zie de staat en service van hotels, dit is te volgen in de media

Een negatief reisadvies komt er natuurlijk nooit: geen oorlog of ramp,een annuleringsverzekering lost het probleem ook niet op.

Griekenland kan niet zonder de Euro :wink:

Onzin, je kan prima verblijven in Griekenland hoor, daar is het goed te doen, vriendelijke mensen en hele mooie plekken, ik zou zeggen doen TS.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Griekenland niet aan beginnen, zie de staat en service van hotels, dit is te volgen in de media

Een negatief reisadvies komt er natuurlijk nooit: geen oorlog of ramp,een annuleringsverzekering lost het probleem ook niet op.

Griekenland kan niet zonder de Euro :wink:
Wij kunnen niet zonder de Euro zal je bedoelen. Onze pensioenpot met ~850 miljard aan vermogen, zelfs nog na de dit jaar al gedane afschrijving op de Griekse staatsobligaties en andere kredietcrisis verliezen, is met handen en voeten aan die Euro gebonden, net als de hypotheken en zorgverzekeraars trouwens.

En de service/staat van hotels, tsja dat is natuurlijk een kwestie van een goed hotel/appartement uitkiezen, en er ook voor willen betalen. :wink:

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door basamersfoort »

sjohie schreef:Mochten ze terugvallen op de drachme 2.0, dan zal die als een krankzinnige gaan devalueren tov de euro, daar zijn alle economen het wél over eens, dus dan ben je spekkoper, als je wat euro's (in cash) achter de hand houdt tenminste.

Verder zijn er geen onrusten etc op de grotere (toeristische) eilanden, omdat dat slecht is voor de klandizie, dus je kan er prima heen op vakantie. Check voor de zekerheid wel even of je reisorganisatie ook daadwerkelijk bij de ANVR en SGR is aangesloten, dus op de sites van die clubs. Een paar leuke logo's/plaatjes van de ANVR/SGR op een site plaatsen is geen grote moeite namelijk. :)

Bedankt voor je antwoord. Ik denk ook, na dit gelezen te hebben niet echt uit moet gaan van problemen.

Het kan dus inderdaad alleen goedkoper worden, en zo niet ben je er zelf nog bij. Je hoort gewoon negatieve geluiden om je heen dus ik dacht laat ik het vragen.

Een negatief reisadvies zou er niet zo snel komen denk ik, en een annuleringsverzekering heeft hier niets mee te maken.

Ik ben alleen benieuwd naar de menneer/mevrouw die zegt Griekenland niet te doen vanwege de slechte service/hotels daar. Graag hoor ik meer van u.

Verder heb ik de reis bij D-reizen geboekt. Dit moet dus niet echt een probleem zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben alleen benieuwd naar de menneer/mevrouw die zegt Griekenland niet te doen vanwege de slechte service/hotels daar. Graag hoor ik meer van u.
Jij bedoelt Har...die moet je niet serieus nemen, hotels daar zijn prima.
Service is ook goed, dus lekker gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:Griekenland niet aan beginnen, zie de staat en service van hotels, dit is te volgen in de media
Zou je mij enkele links kunnen geven waarin te vinden is dat de meeste hotels in heel Griekenland niet goed zijn?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:En ook al wordt Griekenland uit de Euro gekeild, dan hebben ze de drachmes nog niet meteen gedrukt en geslagen. Laat staan omgewisseld. :wink:
En ook het omwisselen kost een heleboel.....tijd. Vergeet niet de heerlijk lange lunchtijden die ze hebben.

@ TS. Ik zou me daar maar geen zorgen over maken hoor, we hebben eerst
hier de verkiezingen en België (d.w.z. de EU) beslist dat echt niet overnacht. Tenzij u een Wilders stemmer bent en angstig bent geworden bij zijn optreden/politieke praat bij WNL?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eind september naar Griekenland,

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Ik ben alleen benieuwd naar de menneer/mevrouw die zegt Griekenland niet te doen vanwege de slechte service/hotels daar. Graag hoor ik meer van u.
Jij bedoelt Har...die moet je niet serieus nemen, hotels daar zijn prima.
Service is ook goed, dus lekker gaan.
Dit dus. Niet om op te scheppen oid, maar ik kan bogen op 25 jaar vakantie ervaring in Griekenland, op diverse eilanden en het vaste land, en waar hij het over heeft weet ik echt niet. Het is een warmer land als hier, met een andere vorm riolering en de aanleg ervan in huizen, dus het kán zo zijn dat je ergens eens iets ziet kruipen wat je hier in Nederland niet tegenkomt, maar als je de beoordelingen wat volgt op zoover etc, en niet voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dan zal je er volgens mij een top vakantie gaan beleven.

Bedenk wel dat Grieken trots zijn, dus grapjes zoals "ik heb je pensioen gered" etc zou ik niet maken, daar kunnen ze op het moment slecht tegen. Ze weten heus wel dat ze in het verleden slechte keuzes hebben gemaakt, daar hoeven ze niet door elke toerist op gewezen te worden. :wink:

Mocht je trouwens nog een mooi plekje zoeken, dan is de westkust van Corfu een aanrader, ver weg van de grote resorts aan de oostkant, en een stuk groener dan bijvoorbeeld Kreta en Rhodos.

Gesloten