LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Ton Veldhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2018 17:55

Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Ton Veldhuis »

Na een lekkere dag sauna in de Veluwse Bron in Emst effe betalen, kijk ik buiten mijn bon na en ja hoor te veel betaald.
Badjassen die er opstaan nooit gehad omdat wij onze eigen meenemen.
Dan maar weer terug om het recht te zetten denk je dan, maar nee hoor, had ik de bon maar eerder na moeten kijken waar zij bij waren was het antwoord ons beleid is dat wij niet terug mogen betalen uit de kassa krijg je te horen. Dus dan maar de manager er bij halen en aan deze gevraagd waar deze regels terug te vinden is, niemand die het weet daar.
krijg mijn teveel betaalde geld niet terug , kan een tegoedbon krijgen of wat uitzoeken bij de receptie , heb aangegeven dat dit gewoon belachelijk voor woorden is.
Ik heb toen even opgelet bij de receptie naar ander gasten die moesten afrekenen, en het valt mij op dat meerdere mensen teveel betalen en daar bezwaar tegen maken.
Mocht u toch gebruik maken van de Veluwse Bron in Emst , dan zou ik de bon zeker goed nakijken wand je word genaaid waar je bij staat.
Ik en mijn vrouw zijn echte sauna bezoekers maar daar in Emst zullen wij nooit meer komen.
Ik zou andere mensen dit ook niet aanraden omdat er gewoon bouwvakker aan het werk zijn en dat gewoon tussen de naakte mensen, de gasten klagen dan ook hierover, maar luisteren ho maar, betalen is ok ,en het liefs te veel.
Wat een slecht beleid daar bij de Veluwse Bron in Emst, , geen aanrader voor andere saunagasten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ton Veldhuis schreef:Na een lekkere dag sauna in de Veluwse Bron in Emst effe betalen, kijk ik buiten mijn bon na en ja hoor te veel betaald.
Badjassen die er opstaan nooit gehad omdat wij onze eigen meenemen.
Dan maar weer terug om het recht te zetten denk je dan, maar nee hoor, had ik de bon maar eerder na moeten kijken waar zij bij waren was het antwoord ons beleid is dat wij niet terug mogen betalen uit de kassa krijg je te horen. Dus dan maar de manager er bij halen en aan deze gevraagd waar deze regels terug te vinden is, niemand die het weet daar.
krijg mijn teveel betaalde geld niet terug , kan een tegoedbon krijgen of wat uitzoeken bij de receptie , heb aangegeven dat dit gewoon belachelijk voor woorden is.
Ik heb toen even opgelet bij de receptie naar ander gasten die moesten afrekenen, en het valt mij op dat meerdere mensen teveel betalen en daar bezwaar tegen maken.
Mocht u toch gebruik maken van de Veluwse Bron in Emst , dan zou ik de bon zeker goed nakijken wand je word genaaid waar je bij staat.
Ik en mijn vrouw zijn echte sauna bezoekers maar daar in Emst zullen wij nooit meer komen.
Ik zou andere mensen dit ook niet aanraden omdat er gewoon bouwvakker aan het werk zijn en dat gewoon tussen de naakte mensen, de gasten klagen dan ook hierover, maar luisteren ho maar, betalen is ok ,en het liefs te veel.
Wat een slecht beleid daar bij de Veluwse Bron in Emst, , geen aanrader voor andere saunagasten.
En wat is uw vraag? Dit is een forum geen review site voor sauna's.

Als u zo ontevreden was waarom heeft u dan zonder de bon te controleren betaald? Of is het verhaal over de bouwvakkers gewoon iets om het bedrijf zwart te maken?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door scontra »

Ton Veldhuis schreef:Na een lekkere dag sauna in de Veluwse Bron in Emst

Ik zou andere mensen dit ook niet aanraden omdat er gewoon bouwvakker aan het werk zijn en dat gewoon tussen de naakte mensen, de gasten klagen dan ook hierover, maar luisteren ho maar, betalen is ok ,en het liefs te veel.
.
Blijkbaar was de aanwezigheid van de bouwvakkers ten tijde van uw bezoek nog geen probleem voor u, anders had u daar wel terstond over geklaagd, maar zoals u zelf dit topic opent : Na een lekker dagje sauna !!
U zoekt nu alleen een stok om de hond mee te slaan, omdat u meent teveel te hebben moeten afrekenen en u denkt die stok nu gevonden te hebben, nou het is zelfs nog geen cocktailprikkertje .

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik krijg bij mijn sauna altijd de bon ter controle vóór dat ik de pinbetaling doe. Dàt is de tijd om ergens een op of aanmerking te maken en niet dagen later als een claim als die van u (géén badjas) oncontroleerbaar is geworden. Het is trouwens de eerste keer dat ik hoor dat het niet de bouwvakkers zijn die last hebben van blote mensen maar andersom. Bij Suomi in Hoorn is maanden gewerkt aan een nieuwe "belevenissauna" en waren ook bouwvakkers aanwezig - ik geloof niet dat iemand daar ooit aanstoot aan heeft genomen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Brahms »

...en niet dagen later als een claim als die van u (géén badjas) oncontroleerbaar is geworden...
Goed lezen, ze hebben niet dagen buiten staan wachten, zijn gelijk weer naar binnen gelopen.

Ondanks dat dit topic riekt naar zwartmakerij ben ik het wel eens dat als er te veel in rekening wordt gebracht, dit natuurlijk terug betaald dient te worden.

Dat vele anderen klanten daar in korte tijd terwijl Topicstarter staat te kijken ook financieel worden uitgekleed, zal wel met een korreltje badzout moeten worden genomen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door newmikey »

Brahms schreef: Goed lezen, ze hebben niet dagen buiten staan wachten, zijn gelijk weer naar binnen gelopen.
Je hebt helemaal gelijk, overheen gelezen. Maar dan nòg, bij een drukke balie wordt het dan wel ingewikkeld om aan te tonen dat je géén badjas/handdoek hebt gehuurd. Nu ben ik zowiezo al niet zo'n fan van die massaal grote welness centra maar soi, het kàn een keer gebeuren. De reactie van dit bedrijf ("een tegoedbon krijgen of wat uitzoeken bij de receptie") lijkt mij in dit geval adequaat.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ondanks dat dit topic riekt naar zwartmakerij ben ik het wel eens dat als er te veel in rekening wordt gebracht, dit natuurlijk terug betaald dient te worden.
Mee eens, maar je dient dan wel aan te tonen dat je teveel betaalt hebt. Bij overhandigen rekening word je gevraagd deze te controleren en indien akkoord te betalen. Daarmee geef je dus aan dat de in rekening gebrachte zaken correct zijn. Dan loop je naar buiten en even later weer terug en zeg je dat het toch niet correct is? Hoe dienen ze dit dan nog achteraf te kunnen controleren?

De rest van de 'verwijten' zijn eigenlijk gewoon onzin!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door crazyme »

In deze situatie had men gewoon de betaling moeten corrigeren. Of de fout nu voor het betalen of direct na het betalen wordt geconstateerd, dat maakt voor het uitzoeken of het inderdaad fout is berekend niet uit.
En wanneer je als bedrijf constateert dat je teveel in rekening brengt, dan betaal je dat terug.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:In deze situatie had men gewoon de betaling moeten corrigeren. Of de fout nu voor het betalen of direct na het betalen wordt geconstateerd, dat maakt voor het uitzoeken of het inderdaad fout is berekend niet uit.
En wanneer je als bedrijf constateert dat je teveel in rekening brengt, dan betaal je dat terug.
Wanneer je dat als bedrijf constateert doe je dat idd.
Wie constateerde het hier?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door crazyme »

angel1978 schreef:
crazyme schreef:In deze situatie had men gewoon de betaling moeten corrigeren. Of de fout nu voor het betalen of direct na het betalen wordt geconstateerd, dat maakt voor het uitzoeken of het inderdaad fout is berekend niet uit.
En wanneer je als bedrijf constateert dat je teveel in rekening brengt, dan betaal je dat terug.
Wanneer je dat als bedrijf constateert doe je dat idd.
Wie constateerde het hier?
Wat bedoel je precies ?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

crazyme schreef:
angel1978 schreef:
crazyme schreef:In deze situatie had men gewoon de betaling moeten corrigeren. Of de fout nu voor het betalen of direct na het betalen wordt geconstateerd, dat maakt voor het uitzoeken of het inderdaad fout is berekend niet uit.
En wanneer je als bedrijf constateert dat je teveel in rekening brengt, dan betaal je dat terug.
Wanneer je dat als bedrijf constateert doe je dat idd.
Wie constateerde het hier?
Wat bedoel je precies ?
Dat in dit geval de klant zegt dat het niet klopt, wil niet zeggen dat je dat maar blind moet geloven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan ga je het toch samen uitzoeken of er teveel betaald is ? Er wordt hier gesuggereerd dat er helemaal niet naar die mogelijkheid is gekeken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door newmikey »

crazyme schreef:Dan ga je het toch samen uitzoeken of er teveel betaald is ? Er wordt hier gesuggereerd dat er helemaal niet naar die mogelijkheid is gekeken.
Integendeel, het lijkt dat het bedrijf de gulden middenweg heeft gekozen bij ontbreken van doorslaggevend "bewijs" - een sympathiek aanbod van een tegoedbon als coulance. TS wil echter het onderste uit de kan, van mij krijgt hij het deksel op de neus...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door crazyme »

newmikey schreef:
crazyme schreef:Dan ga je het toch samen uitzoeken of er teveel betaald is ? Er wordt hier gesuggereerd dat er helemaal niet naar die mogelijkheid is gekeken.
Integendeel, het lijkt dat het bedrijf de gulden middenweg heeft gekozen bij ontbreken van doorslaggevend "bewijs" - een sympathiek aanbod van een tegoedbon als coulance. TS wil echter het onderste uit de kan, van mij krijgt hij het deksel op de neus...
Ja, zo zou je het ook kunnen opvatten.
Het lijkt mij ook lastig om te achterhalen of de klant bij binnenkomst nu wel of niet een badjas heeft gekregen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:Integendeel, het lijkt dat het bedrijf de gulden middenweg heeft gekozen bij ontbreken van doorslaggevend "bewijs" - een sympathiek aanbod van een tegoedbon als coulance. TS wil echter het onderste uit de kan, van mij krijgt hij het deksel op de neus...
Volgens mij is er geen middenweg. Je hebt of een onverschuldigde betaling gedaan, en recht op terugbetaling....of je hebt nergens recht op.

De tegoedbon is middel om klant opnieuw binnen te krijgen, uit openingspost valt op te maken dat dit doel gemist is

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Brahms »

Het lijkt mij ook lastig om te achterhalen of de klant bij binnenkomst nu wel of niet een badjas heeft gekregen.
Alleen als de badjas daadwerkelijk bij het afrekenen ook wordt ingeleverd bij dezelfde balie. Anders maakt het niets uit of de discusdie ontstaat bij afrekenen, of 10 minuten erna.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Alex E »

crazyme schreef:
newmikey schreef:
crazyme schreef:Dan ga je het toch samen uitzoeken of er teveel betaald is ? Er wordt hier gesuggereerd dat er helemaal niet naar die mogelijkheid is gekeken.
Integendeel, het lijkt dat het bedrijf de gulden middenweg heeft gekozen bij ontbreken van doorslaggevend "bewijs" - een sympathiek aanbod van een tegoedbon als coulance. TS wil echter het onderste uit de kan, van mij krijgt hij het deksel op de neus...
Ja, zo zou je het ook kunnen opvatten.
Het lijkt mij ook lastig om te achterhalen of de klant bij binnenkomst nu wel of niet een badjas heeft gekregen.
Maar de klant kan toch laten zien dat hij de eigen badjassen bij zich heeft. Na een dagje sauna is zelfs te ruiken dat de badjassen zijn gebruikt. Je gaat natuurlijk niet je eigen badjassen meenemen om bij aankomst bij de receptie de jassen van de sauna in ontvangst te nemen. Nu zullen de kosten van het huren van 2 jassen niet bepaald de pan uit rijzen. Vreemde opstelling van het bedrijf, dat ook na tussenkomst van de manager niet gewoon tot terugbetaling wordt overgegaan maar het af wil doen met een tegoedbon.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Alex E »

Brahms schreef:
Het lijkt mij ook lastig om te achterhalen of de klant bij binnenkomst nu wel of niet een badjas heeft gekregen.
Alleen als de badjas daadwerkelijk bij het afrekenen ook wordt ingeleverd bij dezelfde balie. Anders maakt het niets uit of de discusdie ontstaat bij afrekenen, of 10 minuten erna.
Heb nog nooit een gehuurde badjas of handdoek bij de receptie van de door mij bezochte sauna's in hoeven te leveren. Na gebruik en voor vertrek deponeer je deze spullen in de daarvoor bestemde wasmand of stortkoker in de kleedruimtes. Kwestie van vertrouwen. Ook nog steeds in 2018!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door Brahms »

"Vertrouwen" !

En dat ontbreekt dus bij de receptie. Die maken een "lucratieve fout" en geven het geld niet terug.
Al gaat het om een klein bedrag, dit klopt gewoon niet !

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Veluwese Bron in Emst: extra kosten en werkzaamheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je kunt een badjas huren of kopen. Dat maakt nogal uit qua bedrag. En bij Veluwse Bron lever je de badjas gewoon in bij het uitleverpunt ( naast de balie waar je afrekent ). Zo moeilijk kan het niet zijn. Ze vragen je ook nog om de bon te controleren voordat je afrekent, dus TS is gewoon laks geweest.

Gesloten