LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Esther2601
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2018 12:59

Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Esther2601 »

Onlangs hebben we een vakantie geboekt bij een vakantiepark in Nederland.
Ik heb door omstandigheden geen kinderen, maar heb een hond, deze gaat dan ook mee op vakantie.
Bij dit park blijkt nu omdat ik een hond meeneem ik aan totale extra kosten daarvoor 95,- moet betalen.
Ze rekenen 5,- per nacht per hond en daarnaast extra verplichte eindschoonmaakkosten die in dit geval 75,- bedragen.
Ik vind dit niet correct, de 5,- per nacht kan ik nog mee leven, maar de extra schoonmaakkosten vind ik belachelijk.
Mensen met kinderen en ook zonder kinderen kunnen ook de accommodatie vuil achter laten of dingen kapot achter laten.
Dit park berekend ook een borg van 65,- per verblijf, ik vind dan dat ze deze dan maar in moeten houden als mensen het niet netjes achter laten.
Had ik een kind meegenomen in plaats van een hond, had ik alleen extra toeristenbelasting moeten betalen, nu moet ik ineens 95,- extra betalen.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben ervaren en het daar niet mee eens zijn?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon meenemen en niks van zeggen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door angel1978 »

yan schreef:Gewoon meenemen en niks van zeggen.
dan mag je wat mij bereft van het park verwijderd worden als ze er toch achter komen.
Huisjes dienen extra schoongemaakt te worden als er huisdieren in aanwezig zijn geweest, dit om gasten met een allergie tegen huisdieren die erna komen te beschermen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door mahadma »

Ter voorkoming van problemen en of betalen, laat de hond bij vrienden, buren of kennissen vakantie vieren en geef die de 95 euri's.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door scontra »

[quote="Esther2601"
Ze rekenen 5,- per nacht per hond en daarnaast extra verplichte eindschoonmaakkosten die in dit geval 75,- bedragen.
Ik vind dit niet correct, de 5,- per nacht kan ik nog mee leven, maar de extra schoonmaakkosten vind ik belachelijk.
[/quote]

Bij veel vakantieparken moet voor het verblijf van huisdieren worden betaald.
U kunt het daar niet mee eens zijn of dat belachelijk vinden, maar het is hun aanbieding en het is aan u om te bepalen of u daar al dan niet mee instemt.
Zo niet, dan blijft alleen een zoektocht naar een ander vakantieverblijf over. :idea:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vakantieparken peuren overal geld uit, helemaal die zogenaamde schoonmaakkosten en nog zijn de huisjes vaak smerig.

Ben diverse malen in Duitsland en Oostenrijk met een hond geweest en daar wordt niets extra’s gerekend,

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Esther2601 schreef:Onlangs hebben we een vakantie geboekt bij een vakantiepark in Nederland.
Ik heb door omstandigheden geen kinderen, maar heb een hond, deze gaat dan ook mee op vakantie.
Bij dit park blijkt nu omdat ik een hond meeneem ik aan totale extra kosten daarvoor 95,- moet betalen.
Ze rekenen 5,- per nacht per hond en daarnaast extra verplichte eindschoonmaakkosten die in dit geval 75,- bedragen.
Ik vind dit niet correct, de 5,- per nacht kan ik nog mee leven, maar de extra schoonmaakkosten vind ik belachelijk.
Mensen met kinderen en ook zonder kinderen kunnen ook de accommodatie vuil achter laten of dingen kapot achter laten.
Dit park berekend ook een borg van 65,- per verblijf, ik vind dan dat ze deze dan maar in moeten houden als mensen het niet netjes achter laten.
Had ik een kind meegenomen in plaats van een hond, had ik alleen extra toeristenbelasting moeten betalen, nu moet ik ineens 95,- extra betalen.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben ervaren en het daar niet mee eens zijn?
Kan aan mij liggen, maar ik vind het volstrekt logisch dat je voor een hond extra moet betalen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef: Kan aan mij liggen, maar ik vind het volstrekt logisch dat je voor een hond extra moet betalen.
Tsja, ik zat ook te zoeken waarom dit niet correct zou zijn. Die €5 per nacht is volkomen redelijk en ja, mijn hond neemt ook altijd wel wat extra vuil mee naar binnen, veegt z'n natte bek af aan meubilair en laat wat wat zijn overvloedige beharing achter (bobtail dus hij heeft genoeg haar) en dat vergt een extra zorgvuldige schoonmaakbeurt. Ook thuis gaan er meer stofzuigerzakken door omdat we een hond hebben. Beetje realiteitszin bij dit soort dingen zou wel helpen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:Beetje realiteitszin bij dit soort dingen zou wel helpen.
Dat dus. Zou een hoop topics schelen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door thecure »

Esther2601 schreef: Had ik een kind meegenomen in plaats van een hond, had ik alleen extra toeristenbelasting moeten betalen, nu moet ik ineens 95,- extra betalen.
Zijn er hier mensen die dit ook hebben ervaren en het daar niet mee eens zijn?
Ik denk dat als je een kind meeneemt, je wel meer kwijt bent dan toeristenbelasting. Je boekt er immers een extra persoon bij. Vaak wel tegen kindertarief, maar toch vast meer dan die 95 euro.

mh73

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door mh73 »

Lady1234 schreef:Ben diverse malen in Duitsland en Oostenrijk met een hond geweest en daar wordt niets extra’s gerekend,
Wij gaan altijd naar Duitsland en moeten altijd bij betalen voor de honden.

Wat ik overigens logisch vind. Ik heb altijd een rubber bortsteltje bij me en een stofroller en het kost mij de grootste moeite om de meeste haren van bank en matten te verwijderen voordat we weggaan, vooral omdat de stofzuigers in vakantiehuisjes niet je van het zijn. Dan heb ik het nog niet over al het zand en modder die ze mee naar binnen nemen vooral bij regen. Huisdieren kost extra schoonmaken, logisch dus dat je daarvoor betaalt. Onzintopic dus.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik denk zomaar dat mh73 veel meer geniet van zijn/haar vakantie dan topicstarter, terwijl ze allebei met een hond op vakantie gaan......

stofzuigertje

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vaak is een beperkt aantal woningen waar dieren zijn toegestaan.

Een boete wegens illegaal zonder melden een Hond meenemen... ze vonden de uitlaat plek naast de woning en vele haren...
Dan is het nog duurder!
Deze woning is met sticker huisdier vrij en voor allergie moet dat zo blijven!

Vooraf bij het boeken zie je deze kosten en je mag stoppen en elders zoeken!
Alleen als ik Maurice de Hond mee zou nemen betaal ik niets extra!

mh73

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door mh73 »

Brahms schreef:Ik denk zomaar dat mh73 veel meer geniet van zijn/haar vakantie dan topicstarter, terwijl ze allebei met een hond op vakantie gaan......
Ik ga echt niet zonder! Ik betaal daar graag wat extra voor.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door huzky »

Hond in een pension onderbrengen kost ook geld. Ik betaalde (toen ik geen andere optie had, want ik vind het echt niet prettig om mijn hond naar een pension te brengen) 15 euro per nacht. Ik veronderstel dat het bij u om 4 nachten gaat, dus dan zou ik (met een grote hond) ook al ruim 60 euro kwijt zijn, en dan krijgt hij nog zijn eigen voer mee. Dan zou ik toch liever iets meer betalen en hem de hele dag bij me hebben in een vakantiehuisje, dan kunnen we allebei van onze vakantie genieten. Ik denk ook dat ze willen voorkomen dat iedereen maar honden gaat meebrengen, en door er een prijskaartje aan te hangen (dat zeker voor het extra schoonmaakwerk geen onzin is), kunnen ze er een beetje de hand in houden. Ik zou het zonder problemen betalen en lekker samen met mijn hond genieten. Te duur? Gewoon samen thuisblijven!

coar
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2016 14:15

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door coar »

Of je kiest voor een andere accommodatie of je moet betalen of je kiest ervoor om de hond in een goed pension onder te brengen natuurlijk kost dat ook geld maar als het baasje vakantie heeft mag de hond dat ook en die vind het vaak fijn om met soortgenoten te spelen en te ravotten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Extra kosten huisdieren bij vakantieparken

Ongelezen bericht door Brahms »

Moraal van het verhaal, behalve TS vind iedereen het geheel normaal dat er voor de vakantie van je geliefde huisdier betaald moet worden.
Immers de volgende bewoners van het vakantiehuisje willen ook graag in een echt schoon huisje, en een hond laat nu eenmaal zijn sporen na.

Gesloten