LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
henkrotterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2018 22:36

Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door henkrotterdam »

Op 8 juni 2018 hebben wij via de site van Oostappen een kampeerplaats geboekt op Marina Beach van Oostappen. Er werden 16,50 voorkeurskosten gevraagd, maar ja we wilden deze plek hebben.

Toen wij 20 juli aan kwamen op de camping schrokken wij. Het hele veld waar wij zouden staan werd bezet met een kamp voor kansarme kinderen. Ook 'onze' plaats werd hierdoor bezet. Omdat het om kinderen gaat die anders niet op vakantie zouden gaan besloten wij om niet moeilijk te doen. Wij snappen het goede doel.

Wij terug naar de receptie en gevraagd voor een andere plek , we zagen een plek aan het water wat leeg was. Zonder enige problemen mochten we daar gaan staan. Toen we vroegen of deze plek niet bezet zou worden werd er letterlijk gezegd : "dat zien we dan wel weer".

Wij hadden alle spullen opgezet en konden gaan beginnen aan een welverdiende vakantie. Maar het zou anders lopen.

Iedere avond geluidsoverlast (tot diep in de nacht), toiletgedeelte bij de dames was 's-nachts niet verlicht, deze was kapot, net als de douches bij de dames, van de 4 douches had er 1 warm water, stank van de plek naast ons waar beschimmelde hondenstront bleek te liggen, binnen speeltuin gesloten (al maand of 4 vanwege asbest, wat overigens niet op de site vermeld stond), Wi-Fi die in de horeca zou zijn werkte ook al 3 maanden niet. En de horeca bestond uit 1 aftands 'restaurant' wat ook de kidsclub en bingoruimte bleek te zijn. De receptie was (hoogseizoen) open van 10 tot 18 uur en bemand door 2 dames waardoor op maandagen en vrijdagen de mensen 3,5 tot 4 uur in de brandende zon moesten staan voor hun huisje. Een vaste bewoner van de camping die met zijn speedboot zo snel vaarde dat de kinderen en ouderen bijna overvaren werden door hem en overlast van zijn loslopende hond. De animatie besloot zonder enige aankondiging de spellen voor de kinderen een uur te vervroegen waardoor de kinderen allemaal te laat aan kwamen.

Dit had ik een weekje aan zitten kijken en was het toen zat en ben verhaal gaan halen bij de receptie. Daar heb ik 2 uur (!!) zitten wachten op de parkbeheerder. De mevrouw bij de receptie had hem 8 keer gebeld maar hij nam zijn telefoon niet op. Vervolgens heeft zij het hoofdkantoor gebeld die wél contact met hem konden krijgen.

Toen hij eindelijk tijd had voor mij heb ik hem begroet met : "Ik ben blij dat de Koninklijke Hoogheid tijd heeft kunnen vinden om zijn onderdanen te woord te staan". Hier kon hij duidelijk niet om lachen en begon gelijk met : "Er zijn nog mensen die moeten werken" waarop ik zei dat er ook mensen waren die na een jaar hard werken wilde genieten van hun welverdiende vakantie. Maar goed, na deze stroeve start toch nog mijn verhaal kunnen doen. Dit was op donderdag. Hij zei mij toen dat hij op zaterdag contact met mij zou opnemen (telefonisch) en dat hij zou langskomen om het op te lossen. Zaterdagmiddag na half 2 en half 4 nog maar even naar de receptie gegaan om te kijken of hij er nog wel was. Meneer werd gehaald en hij reageerde nogal pissig en dat hij nog wel meer te doen had. Hij zou écht langs komen.
Ik terug naar onze plek. Waar na anderhalf uur een auto van Oostappen kwam aanrijden. Maar niet met de parkbeheerder er in maar met de beveiliger die mijn vrouw 's-nachts al meer gezien had dan haar eigen man. Aardige gozer, en hij nam ook echt de tijd om ons verhaal te horen.
Hij kon uiteraard niets toezeggen maar zou het gaan overleggen met de parkbeheerder.

Op maandag nog maar even naar de receptie geweest. Daar kwamen we de beveiliger tegen die mij vertelde dat hij die dag met de parkbeheerder langs zou komen om het op te lossen. U begrijpt het al. Totaal niets. We zijn 2 dagen eerder weggegaan van deze hel.

Ik had dit verhaal ook gemaild naar het hoofdkantoor van Oostappen. Krijg ik (en nu niet lachen) een mail van de parkbeheerder met de vraag of hij ons op één of andere manier kon helpen. Twee keer deze man gesproken op de receptie met exact dezelfde klachten maar hij heeft totaal geen idee welke gasten hij gesproken heeft en hoe hij kan helpen.

Het hoofdkantoor van Oostappen reageert nergens op, en van de parkbeheerder hoor je uiteraard ook niets meer. Is er nu nog een nette manier om een tegemoetkoming te krijgen, of in ieder geval die 16,50 voorkeursboekingskosten. Onze vakantie is totaal verziekt door deze toestanden, onze kinderen hebben hierdoor totaal geen leuke vakantie gehad. Het gaat mij niet eens meer om het geld, maar ik verwacht toch minimaal die 16,50 terug. Misschien een lullig bedrag, maar het is nu een principe kwestie geworden.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2018 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U staat niet alleen: https://www.klacht.nl/oostappen-vakantiepark/. Ook op televisie zijn ze al een aantal keer voorbij gekomen waar diverse vakanties verpest waren. Geld is belangrijker voor deze organisatie dan iets anders. En vreemd genoeg blijven mensen maar boeken.
Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Dus om iets voor elkaar te krijgen zal u of een jurist in de arm moeten nemen, of ze weer voor schut zetten op televisie.
En nu maar hopen dat mensen vooraf gaan googelen op een bepaalde organisatie, dan sterven ze vanzelf uit.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door henk51 »

NeoDutchio schreef:U staat niet alleen: https://www.klacht.nl/oostappen-vakantiepark/. Ook op televisie zijn ze al een aantal keer voorbij gekomen waar diverse vakanties verpest waren. Geld is belangrijker voor deze organisatie dan iets anders. En vreemd genoeg blijven mensen maar boeken.
Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Dus om iets voor elkaar te krijgen zal u of een jurist in de arm moeten nemen, of ze weer voor schut zetten op televisie.
En nu maar hopen dat mensen vooraf gaan googelen op een bepaalde organisatie, dan sterven ze vanzelf uit.

Na alle uitzendingen waarbij de manager aanwezig was en steeds maar weer zijn excuses aanbood (hij denkt nog steeds voor een circus te werken)

zal ik nooit van mijn leven iets boeken bij een van deze vakantieparken. Mensen kijken eerst naar de prijs en gaan na de vakantie pas googelen en klagen.


Wie zou er niet intrappen met zo'n wervende tekst

Vakantie voor iedereen dat is de filosofie van Peter Gillis en zijn Oostappen Groep Vakantieparken. Een betaalbare vakantie dichtbij voor een korte of langere vakantie met veel faciliteiten en waar de hele familie op en top wordt geëntertaind.
De organisatie staat bekend in de branche als een eigentijds en trendsettend recreatiebedrijf. Peter Gillis, enig eigenaar en oprichter van Oostappen Groep Vakantieparken, heeft met zijn kordate handelen in het verleden gezorgd voor een snelle groei van zijn bedrijf. Het concern bestaat uit 10 goed bezochte vakantieparken in Nederland en België.
Peter Gillis heeft passie voor recreatie en durft onderscheidend te zijn. Een zeer bevlogen en betrokken ondernemer die de leiding heeft over het gehele bedrijf met een compleet vakantieaanbod, waarbij bijna alle faciliteiten bij de prijs zijn inbegrepen.


groeten Henk

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is toch al jaren bekend dat het daar een zooitje is. Volgende keer eerst zoeken op klachten. En bij klachten het zeker niet een week aankijken.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door jonis »

Och.....die "kansarme kinderen" zullen het ongetwijfeld een wereldweek hebben gevonden.....

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Geluidsoverlast heb je vrijwel altijd op een volle camping in het hoogseizoen. De een wil ok 10 uur naar bed en staat om 7 uur al weer fluitend op zijn campinggas pit een eitje te bakken om vervolgens in de koelte van de ochtend een wandeling te maken, de buurman heeft 's avonds juist wat gasten uitgenodigd en schenkt om 1 uur 's nachts nog een keer de wijnglazen vol. En weer een tent/caravan verder zit een gezin met een jonge tweeling die vanwege de warmte niet kan slapen en de hele boel bij elkaar krijsen. That's life, kan de camping nagenoeg niets aan doen. Nouja, ze kunnen de Bourgondiërs hooguit aanspreken op de gezelligheid in de kleine uurtjes, maar dan resteren er nog genoeg andere bronnen van geluidsoverlast.

Gelukkig slaap ik daar zelf altijd doorheen. En wie dat niet doet, moet simpelweg wat oordopjes meenemen om de nacht mee door te brengen.

Wat Oostappen betreft. Het kost weinig en het is ook weinig. Voor een vrienden weekend heb ik er een keer in een stacaravan gezeten. Type "al lang afgeschreven". Kostte ook haast niks, dus wat kun je er dan van zeggen.

De reviews zeggen vaak veel, Zoover is een goede bron om voor van boeking van een vakantie te raadplegen. Ook aan de zijde van werknemer (heb twee seizoenen op campings in het buitenland gewerkt) kan ik zeggen dat de meeste reviews op Zoover een redelijk waarheidsgetrouw beeld geven van de locatie en/of accomodatie.

F.Wolters
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2017 08:32

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door F.Wolters »

Zoals gezegd, het kost niet veel, dan moet je ook niet (te) veel verwachten. Ik weet dat er vaak negatief over Oostappen wordt gesproken maar het kan écht anders. Een paar jaar geleden via een bod bij Vakantieveilingen € 2,00!! een week kamperen gewonnen bij Parelstrand in Lommel, België. Topplek toegewezen gekregen, mooi en ruim. Toiletgebouw in de buurt en ook netjes en schoon. Wij hebben daar een heerlijke vakantie gehad.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Camping: geluidoverlast, slechte verlichting, schimmel

Ongelezen bericht door Guardian72 »

F.Wolters schreef:Zoals gezegd, het kost niet veel, dan moet je ook niet (te) veel verwachten. Ik weet dat er vaak negatief over Oostappen wordt gesproken maar het kan écht anders. Een paar jaar geleden via een bod bij Vakantieveilingen € 2,00!! een week kamperen gewonnen bij Parelstrand in Lommel, België. Topplek toegewezen gekregen, mooi en ruim. Toiletgebouw in de buurt en ook netjes en schoon. Wij hebben daar een heerlijke vakantie gehad.
Ik vind het - gezien de vele negatieve berichten - bijna ongeloofwaardig.
Maar zelf heb ik ook een keer in Belgie een paar dagen Oostappen gehad.
Kleine gammele 'stacaravan' wat ze dan chalet noemden - wel redelijk schoon - en verder een prima rustige ruimte - maar de voorzieningen waren *** te noemen. Gelukkig binnen korte afstanden leuke restaurants, winkels e.d. dus verder ook niet geprobeerd daar te gaan eten.
Maar - dit is al weer 5 jaar geleden - en de klachten van de diverse parken blijven komen - en herhalen...

Dus, of wij hebben veel geluk gehad, of onze standaard was niet zo hoog.

Ik heb er in ieder geval geen schurft opgelopen (zie dit seizoen 'Groeten van Max')

Gesloten