LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
d.nijboer16
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 16:07

Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door d.nijboer16 »

Goeiemiddag,

Wij zouden afgelopen vrijdag 5-8 voor 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Maar nu hebben wij onze vakantie afgelopen vrijdag 3-8 moeten annuleren.
Wegens het overlijden van mijn schoonmoeder op 19-7, en mijn schoonvader is op 30-7 opgenomen in het ziekenhuis met een ernstig ontstoken alvleesklier, en ligt op de ic. Alleen hadden wij geen annuleringsverzekering afgesloten, want dit allemaal verwacht je ook niet allemaal in korte tijd.
Maar weet iemand of hier een speciale verzekering voor is? Tot zo ver krijgen wij niks terug van onze reisorganisatie.


mvg D. Nijboer

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Juist daar is de annuleringsverzekering voor. Zonder deze heeft u inderdaad recht op niets. Het enige dat zou kunnen is coulance van de reisorganisatie. Wellicht vragen om het verzetten van data mogelijk is. Nee heeft u al, al het andere zou meegenomen zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

d.nijboer16 schreef:Goeiemiddag,

Wij zouden afgelopen vrijdag 5-8 voor 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Maar nu hebben wij onze vakantie afgelopen vrijdag 3-8 moeten annuleren.
Wegens het overlijden van mijn schoonmoeder op 19-7, en mijn schoonvader is op 30-7 opgenomen in het ziekenhuis met een ernstig ontstoken alvleesklier, en ligt op de ic. Alleen hadden wij geen annuleringsverzekering afgesloten, want dit allemaal verwacht je ook niet allemaal in korte tijd.
Maar weet iemand of hier een speciale verzekering voor is? Tot zo ver krijgen wij niks terug van onze reisorganisatie.


mvg D. Nijboer
Je kan je huis niet meer verzekeren als het al in de fik staat.

Je zegt dat je geen annuleringsverzekering hebt. De kosten van het annuleren/niet op vakantie gaan zijn dus voor eigen rekening.

De reisorganisatie staat dus in haar recht. Het is natuurlijk heel vervelend wat er gebeurd is, maar zij hoeven daar de kosten niet van te dragen.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door limburgs »

Zonder een annuleringsverzekering zult u bij annulering helaas niks terug krijgen. De naam zegt het al , daar is een annuleringsverzekering voor bedoelt.
Dit is een risico dat u zelf neemt bij het boeken van een vakantie . Hopelijk komt alles weer goed met uw schoonvader en bent u op een later tijdstip wel in de gelegenheid om van een fijne vakantie te genieten.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door mahadma »

Inderdaad, geen rechten. U kunt maximaal op goodwill en ook dat is geen recht hopen. Stuur ze een vriendelijk brief. Niet geschoten is altijd mis. Sterkte met de situatie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door sjohie »

d.nijboer16 schreef:Goeiemiddag,

Wij zouden afgelopen vrijdag 5-8 voor 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Maar nu hebben wij onze vakantie afgelopen vrijdag 3-8 moeten annuleren.
Wegens het overlijden van mijn schoonmoeder op 19-7, en mijn schoonvader is op 30-7 opgenomen in het ziekenhuis met een ernstig ontstoken alvleesklier, en ligt op de ic. Alleen hadden wij geen annuleringsverzekering afgesloten, want dit allemaal verwacht je ook niet allemaal in korte tijd.
Maar weet iemand of hier een speciale verzekering voor is? Tot zo ver krijgen wij niks terug van onze reisorganisatie.


mvg D. Nijboer
Ten eerste gecondoleerd, en ten tweede sterkte met uw schoonvader. Even praktisch, zo'n type verzekering is er, maar die heeft u niet afgesloten zegt u zelf, en dan is het aan de reisorganisatie om eventueel onder de noemer coulance iets van overboeken naar een nieuwe datum aan te bieden. Kwestie van even lief/aardig vragen, nee heeft u, en gedeeltelijk ja kunt u misschien nog krijgen. Geld terug lijkt me door oa het mindere aantal boekingen bij ze door het mooie weer, een brug te ver. Het zijn ultimo bedrijven, in een zwaar beconcurreerde branche ook nog, waar geld voor dit soort gestes niet echt aanwezig is.

De ANVR en SGR helpen wel, de ANVR zorgt er bijvoorbeeld voor dat u niet opgezadeld wordt met oneerlijke voorwaarden, en de SGR staat garant voor uw reissom, en/of repatriëring als een touroperator door omstandigheden als een faillissement de vakantie niet meer uit kan voeren.

Maar die beide organisaties bieden niks in een geval als het uwe, daarvoor zijn individueel af te sluiten annuleringsverzekeringen nou precies bedoeld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door scontra »

d.nijboer16 schreef:Goeiemiddag,

Wij zouden afgelopen vrijdag 5-8 voor 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Maar nu hebben wij onze vakantie afgelopen vrijdag 3-8 moeten annuleren.
Wegens het overlijden van mijn schoonmoeder op 19-7, en mijn schoonvader is op 30-7 opgenomen in het ziekenhuis met een ernstig ontstoken alvleesklier, en ligt op de ic. Alleen hadden wij geen annuleringsverzekering afgesloten, want dit allemaal verwacht je ook niet allemaal in korte tijd.
Maar weet iemand of hier een speciale verzekering voor is? Tot zo ver krijgen wij niks terug van onze reisorganisatie.

mvg D. Nijboer

Gecondoleerd met het verlies van uw schoonmoeder en het beste gewenst voor uw schoonvader.
Een annuleringsverzekering neem je juist voor zaken die je niet verwacht of niet kunt voorzien, maar dat overkomt dan meestal wel een ander.
En achteraf verzekeren dat gaat natuurlijk niet, maar eigenlijk weet u dat zelf ook wel !

stofzuigertje

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je jarenlang meerdere keren per jaar op vakantie gaat en nooit verzekerde kun je met de bespaarde premie deze zelf betalen!

De doorlopende reisverzekering die ik wel hebt dekt maar beetje, iets van maximaal €1000,- maar ook elke verzekeraar mag andere voorwaarden en grenzen stellen dus als je doorlopende hebt, lees die eens goed door.

Ik vind vaak het extra boven de €1000,- niet rendabel om te verzekeren...

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door beardienl »

Wij gaan ook meerdere keren per jaar op vakantie. En we hebben een reis/annuleringsverzekering. Helaas aantal keren gebruik van moeten maken. Laatste keer in februari toen mijn schoonmoeder onverwachts een ernstige val had gemaakt en op sterven lag. Prima hulp van de verzekering, reis door hun geboekt van Florida naar Amsterdam en weer terug voor het vervolg van onze vakantie. Alle gemaakte kosten, huur huisje, huur auto en de door hun geboekte reis werden volledig vergoed Totale kosten reis/annuleringsverzekering is 100 euro per jaar. Dit weegt niet op tegen de eventuele te maken of gemaakte kosten.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Annuleren vakantie na overlijden, wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Allereerst veel sterkte gewenst met het verlies van je schoonmoeder. De reisorganisatie staat in zijn recht. Daar is namelijk de annuleringsverzekering voor. Helaas, had u deze niet afgesloten, zoals u vermeldt.
Zelf ga ik regelmatig met vakantie en weekendjes weg, heb daarom een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Heb daar in het verleden ook weleens gebruik van dienen te maken. Dan is het tocht makkelijk als je deze hebt.

Gesloten