LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer begint mijn vakantie?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit.

Kortlopend of doorlopend

De ingangsdatum van een kort- en een doorlopende reisverzekering verschilt. Bij beide verzekeringen heb je te maken met de duur van het afsluiten van de verzekering (zie boven). Daarnaast geldt bij de kortlopende reisverzekering dat je deze in laat gaan op je eerste vakantiedag. Deze dekt dus vanaf het moment dat je de koffers pakt en je je huis verlaat. De doorlopende reisverzekering geldt het hele jaar door nadat deze is afgesloten.

Bron reisverzekering.nl

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je graag dat stuk ook verzekerd hebt dan een dag erbij. Zoveel zal het niet uitmaken. Ik heb inmiddels een doorlopende reisverzekering.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Persoonlijk zou ik een dag eerder en 2 dagen langer verzekeren . Heb nu doorlopend verzekering prijs valt mee.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je binnen Nederland dan geen reisverzekering?

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Twee dagen langer is niet nodig. Als u eventueel door nare omstandigheden later vertrekt van uw vakantieadres, loopt uw reisverzekering voor die periode door.

Persoonlijk zou ik die dag ervoor wel laten dekken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helder. Klinkt als een terechte afweging.

Ontopic: ik zou op de ene dag niet beknibbelen. Ook op Schiphol is de kans op problemen gewoon aanwezig.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door BL2 »

De reis begint en eindigt bij uw eigen voordeur. Volgens mij moet je zelfs de eerste dag meeverzekerd, je kan niet sommige dagen wel en sommige dagen niet verzekeren van je vakantie.
Daarnaast, een dure reis maken en dan een paar euro gaan bezuinigen, en risico lopen. Dat lijkt me niet zo slim.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

breien schreef:
03 mar 2019 15:46
Moneyman schreef:
03 mar 2019 15:35
Heb je binnen Nederland dan geen reisverzekering?
Nee. Ik neem bijna niets echt waardevols mee. In Nederland ga ik op wandelvakantie en heen en terug met de trein. In de rugzak past echt niet zoveel. Slapen doe ik bij goedkope B&Bs.
Bij de reisverzekering vind ik de medische kosten het belangrijkste.
Die overweging heb ik ook jarenlang gemaakt, al ging ik wel naar het buitenland (binnen Europa) met de eigen auto.

- Mijn kampeeruitrusting is tamelijk uitgebreid maar al lang niet meer nieuw. Eigen risico daaraan zou bij de meeste schades hoger zijn dan de dagwaarde van de spullen
- Voor de auto ben ik lid van de wegenwacht
- Medische kosten binnen de EU waren altijd volledig verzekerd via de aanvullende verzekering bij de Nederlandse zorgverzekering.

Bij calamiteiten aan het thuisfront kon ik altijd zelf snel en makkelijk naar huis reizen (met de auto of desnoods met een goedkope luchtvaartmaatschappij), en bij calamiteiten in het vakantieland was alleen de waardeloze bagage niet gedekt, de rest wel.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

@BL2: niet elke vakantie is een dure reis.

Voor minder dan 100 euro kun je een week op een prachtige locatie kamperen. De tank benzine en geld wat je ter plaatse spendeert hoef je niet te verzekeren.

En ook als je wat duurder op reis gaat:
- Auto is verzekerd, pechhulp meestal al geregeld via de autoverzekering of wegenwacht
- Medische kosten kunnen ook via de aanvullende zorgverzekering gedekt worden
- Voor eventuele schade aan de accomodatie of derden hebben de meeste mensen al een aansprakelijkheidsverzekering particulieren
- Blijft over het koffertje met kleding en toilettas wat niet verzekerd is tijdens je reis naar het 'dure' resort.

Als je in je koffertje geen dure spullen meeneemt, is een reisverzekering simpelweg vrij duur ten opzichte van het bedrag wat gedekt wordt.

Bij sommige sporten loop je wel risico's die niet door elke normale verzekering gedekt worden. En als je een vliegreis maakt, zijn de kosten van het naar huis reizen bij een calamiteit vaak erg hoog. Last minute vliegtickets betaal je de hoofdprijs voor.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik raakte mijn Galaxy S8 kwijt op terugreis met trein vanaf Center Parcs. Zelf dacht ik... Dikke pech. Gelukkig wist Mrs me te wijzen op de doorlopende reisverzekering welke ruim 600 euro heeft vergoed. Enige criterium is dat je de nacht in een hotel/appartement/whatever hebt doorgebracht.

Dus ook bij kortlopend zou ik zelf de reisdagen meeverzekeren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb vijftig jaar zonder annuleringsverzekering gereisd. Altijd goed gegaan en veel geld gespaard. Tot ik het vorig jaar een infarct kreeg vier dagen voor de reis. Dat was geld weg, maar ik leef nog. Vanaf nu een doorlopende reisverzekering met annuleringsverzekering die per module bij mijn bank in en uitschakelbaar is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat hoort ook bij de reis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wanneer begint mijn vakantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Breien, je reist de avond daarvoor al met de trein dus dat kun je als reisdag zien.
Dus die dag gewoon meeverzekeren, wordt volledig geaccepteerd.
Alvast fijne vakantie gewenst!

Gesloten